Podczas dużych upałów wyparowało mi sporo elektrolitu z akumulatora. Właściwie nigdy nie sprawdzałem, być może od dawna go tam brakowało. Dowiedziałem się o tym, jak po gorącym dniu auto nie odpalilo. Nawet nie chcial ruszyć rozrusznika.
Po podłączeniu klem w drugim aucie nawet obroty nie drgnęły, przeraziłem się, że aku padł na amen. No ale odpałił.
Musiałem wlać 0,5 l wody destylowanej i jeszcze mu było mało. ÂŁadowałem go całą noc. Teraz jest tak:
- przy włączonym zapłonie ma ok. 12 V
- podczas jazdy ma ponad 14 V.
Czy to "normalne" napięcie czy wymieniać już go trzeba?
Słaby akumulator?
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
ronnie77, przy całkowitym naładowaniu prostownikiem powinieneś miec napiecie 13,2 V.
Bo kazde ogniwo ma 2,2 V a ogniw jest 6.
Jeżeli masz ok. 12 V to nie wiadomo, czy około to ponad 12 czy prawie 12. Jak ponad 12 to nie jest źle ale jak prawie 12 to może być np. 11 V a to by znaczyło, że masz zwartą 1 celę (ogniwo). Więc kwestia wyjasnienia co u Cb jest "około"
14 V w czasie jazdy to normalne, tyle, że to napięcie w instalacji dawane przez alternator, akumulatora nie da się tak naładować
Jedź do elektryka samochodowego, mają testery, po podłączeniu wykrywają takie zwarcie ogniwa oraz pokazują w % sprawność akumulatora.
Sam też mógłbyś coś sprawdzić ale nie wiem, czy masz chociaz jakiś woltomierz, miernik uniwersalny albo cos w tym stylu ?
Sprawdzałeś gęstość elektrolitu po naładowaniu ? Była jednakowa we wszystkich celach ?
Jeżeli cele masz sprawne to taki duzy ubytek elektrolitu moze być spowodowany defektem regulatora alternatora (zbyt duże napięcie lub prąd ładowania powodują gotowanie się elektrolitu i w efekcie odparowanie wody).
Niedawno wymieniałem akumulator z powodu zwartej celi. Co ciekawe auto odpalało do konca (fakt, że odpala bezproblemowo), ale myslę, że akumulator wystarczyłby na 2-3 kolejne odpalenia. Wszystko sie wydało jak nie odpaliłem po ok. 0,5 godzinnym słuchaniu radia
Bo kazde ogniwo ma 2,2 V a ogniw jest 6.
Jeżeli masz ok. 12 V to nie wiadomo, czy około to ponad 12 czy prawie 12. Jak ponad 12 to nie jest źle ale jak prawie 12 to może być np. 11 V a to by znaczyło, że masz zwartą 1 celę (ogniwo). Więc kwestia wyjasnienia co u Cb jest "około"
14 V w czasie jazdy to normalne, tyle, że to napięcie w instalacji dawane przez alternator, akumulatora nie da się tak naładować

Jedź do elektryka samochodowego, mają testery, po podłączeniu wykrywają takie zwarcie ogniwa oraz pokazują w % sprawność akumulatora.
Sam też mógłbyś coś sprawdzić ale nie wiem, czy masz chociaz jakiś woltomierz, miernik uniwersalny albo cos w tym stylu ?
Sprawdzałeś gęstość elektrolitu po naładowaniu ? Była jednakowa we wszystkich celach ?
Jeżeli cele masz sprawne to taki duzy ubytek elektrolitu moze być spowodowany defektem regulatora alternatora (zbyt duże napięcie lub prąd ładowania powodują gotowanie się elektrolitu i w efekcie odparowanie wody).
Niedawno wymieniałem akumulator z powodu zwartej celi. Co ciekawe auto odpalało do konca (fakt, że odpala bezproblemowo), ale myslę, że akumulator wystarczyłby na 2-3 kolejne odpalenia. Wszystko sie wydało jak nie odpaliłem po ok. 0,5 godzinnym słuchaniu radia

Części samochodowe online - Motostacja pl
Jak przekręcam zapłon to na starcie mam 12,5 V i po ok. 20 sekundach spada do 12 V i tak zostaje.
Parę miesięcy temu zdarzyło mi się usiąść wieczorem z podłączonym VAG-iem w samochodzie na 30 minut (bez odpalania auta) no i rano musiałem odpalić z drugiego auta
Miernik mam, nawet próbowałem coś sprawdzić, albo nie wiem jak albo nie mógł złapać napięcia.
Jeżeli chodzi o akumulator to wygląda na jakiś "no name", stare, czarne pudełko....z rurką do odprowadzania kwasu
A jak sprawdzić gęstość elektrolitu?
Parę miesięcy temu zdarzyło mi się usiąść wieczorem z podłączonym VAG-iem w samochodzie na 30 minut (bez odpalania auta) no i rano musiałem odpalić z drugiego auta

Miernik mam, nawet próbowałem coś sprawdzić, albo nie wiem jak albo nie mógł złapać napięcia.
Jeżeli chodzi o akumulator to wygląda na jakiś "no name", stare, czarne pudełko....z rurką do odprowadzania kwasu

A jak sprawdzić gęstość elektrolitu?
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
To by świadczyło, że wszystkie cele pracują ale pojemności już trochę ubyłoronnie77 pisze:Jak przekręcam zapłon to na starcie mam 12,5 V i po ok. 20 sekundach spada do 12 V i tak zostaje.
Parę miesięcy temu zdarzyło mi się usiąść wieczorem z podłączonym VAG-iem w samochodzie na 30 minut (bez odpalania auta) no i rano musiałem odpalić z drugiego auta

Po prostu podpinasz voltomierz na zaciski akumulatora. Sprawdzasz jak spada napięcie podczas odpalania auta. ÂŚwiadczy to o kondycji akumulatora ale oczywiscie testu o którym pisałem wcześniej to nie zastapironnie77 pisze:Miernik mam, nawet próbowałem coś sprawdzić, albo nie wiem jak albo nie mógł złapać napięcia.

Areometremronnie77 pisze:A jak sprawdzić gęstość elektrolitu?

Części samochodowe online - Motostacja pl
Auto przy 30 stopniach drugi raz mi nie odpaliło, powiedziałem dość. Pojechałem i kupiłem nowy. Włożyłem go i auto odpaliło
. Co mnie jednak zdziwiło i nadal zastanawia:
1. Na starym aku miałem na "sucho" napięcie ok. 12 V, podczas jazdy ok. 14,5 V. Po wyjęciu okazało się, że poprzedni właściciel używał Centry 65 Ah 540 A, co jest generalnie za mało na te auto.
2. Po włożeniu nowego aku 80Ah 740 napięcie na postoju przy obciążeniu (światła, radio, klima) wynosiło 13,85 V. No i wydaje mi się, że jest za niskie teraz.
Czy to znaczy, że alternator zdycha i za parę miesięcy nowy aku szlag trafi?

1. Na starym aku miałem na "sucho" napięcie ok. 12 V, podczas jazdy ok. 14,5 V. Po wyjęciu okazało się, że poprzedni właściciel używał Centry 65 Ah 540 A, co jest generalnie za mało na te auto.
2. Po włożeniu nowego aku 80Ah 740 napięcie na postoju przy obciążeniu (światła, radio, klima) wynosiło 13,85 V. No i wydaje mi się, że jest za niskie teraz.
Czy to znaczy, że alternator zdycha i za parę miesięcy nowy aku szlag trafi?
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
ronnie77, nie szukaj dziury w całym
Zawsze możesz zrobić taką próbę:
1. Podłącz woltomierz na zaciski akumulatora
2. Uruchom silnik
3. Zwieksz obroty silnika do 3000 obr/min. Jesli napięcie wynosi 13,5 do 14,5 to jest OK.
4. Sprawdź stabilność regulacji. W tym celu włącz światła drogowe i powtórz pomiar przy 3000 obr/min. Zmierz wartosc napięcia, nie powinna byc mniejsza niż o 0,4 V od wartości poprzedniej (bez swiateł).
5. Jeżeli zmierzone wartości są różne od w/w to nalezałoby dać alternator do sprawdzenia fachowcom

Zawsze możesz zrobić taką próbę:
1. Podłącz woltomierz na zaciski akumulatora
2. Uruchom silnik
3. Zwieksz obroty silnika do 3000 obr/min. Jesli napięcie wynosi 13,5 do 14,5 to jest OK.
4. Sprawdź stabilność regulacji. W tym celu włącz światła drogowe i powtórz pomiar przy 3000 obr/min. Zmierz wartosc napięcia, nie powinna byc mniejsza niż o 0,4 V od wartości poprzedniej (bez swiateł).
5. Jeżeli zmierzone wartości są różne od w/w to nalezałoby dać alternator do sprawdzenia fachowcom

Części samochodowe online - Motostacja pl