Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Słaby akumulator?

Elektryka
ODPOWIEDZ
ronnie77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 05 wrz 2011, 21:27
Lokalizacja: Latchorzew

Słaby akumulator?

Post autor: ronnie77 » 20 lip 2012, 12:52

Podczas dużych upałów wyparowało mi sporo elektrolitu z akumulatora. Właściwie nigdy nie sprawdzałem, być może od dawna go tam brakowało. Dowiedziałem się o tym, jak po gorącym dniu auto nie odpalilo. Nawet nie chcial ruszyć rozrusznika.
Po podłączeniu klem w drugim aucie nawet obroty nie drgnęły, przeraziłem się, że aku padł na amen. No ale odpałił.

Musiałem wlać 0,5 l wody destylowanej i jeszcze mu było mało. ÂŁadowałem go całą noc. Teraz jest tak:
- przy włączonym zapłonie ma ok. 12 V
- podczas jazdy ma ponad 14 V.

Czy to "normalne" napięcie czy wymieniać już go trzeba?

130TDI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 532
Rejestracja: 08 mar 2012, 21:53
Imię: Kamil
Rocznik: 2017
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: LUB

Post autor: 130TDI » 20 lip 2012, 13:06

Dziwne że elektrolit wyparował bo teraz robią akumulatory bezobsługowe. Chyba że masz jakiegoś starego typu. Normalne napięcia aku jest 12 V a podczas ładowania 14V czyli wszystko dobrze, ale raczej przed zimą czeka Cie zakup nowego akumulatorka.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 20 lip 2012, 16:03

ronnie77, przy całkowitym naładowaniu prostownikiem powinieneś miec napiecie 13,2 V.
Bo kazde ogniwo ma 2,2 V a ogniw jest 6.
Jeżeli masz ok. 12 V to nie wiadomo, czy około to ponad 12 czy prawie 12. Jak ponad 12 to nie jest źle ale jak prawie 12 to może być np. 11 V a to by znaczyło, że masz zwartą 1 celę (ogniwo). Więc kwestia wyjasnienia co u Cb jest "około"

14 V w czasie jazdy to normalne, tyle, że to napięcie w instalacji dawane przez alternator, akumulatora nie da się tak naładować <okok>

Jedź do elektryka samochodowego, mają testery, po podłączeniu wykrywają takie zwarcie ogniwa oraz pokazują w % sprawność akumulatora.
Sam też mógłbyś coś sprawdzić ale nie wiem, czy masz chociaz jakiś woltomierz, miernik uniwersalny albo cos w tym stylu ?

Sprawdzałeś gęstość elektrolitu po naładowaniu ? Była jednakowa we wszystkich celach ?
Jeżeli cele masz sprawne to taki duzy ubytek elektrolitu moze być spowodowany defektem regulatora alternatora (zbyt duże napięcie lub prąd ładowania powodują gotowanie się elektrolitu i w efekcie odparowanie wody).

Niedawno wymieniałem akumulator z powodu zwartej celi. Co ciekawe auto odpalało do konca (fakt, że odpala bezproblemowo), ale myslę, że akumulator wystarczyłby na 2-3 kolejne odpalenia. Wszystko sie wydało jak nie odpaliłem po ok. 0,5 godzinnym słuchaniu radia <okok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

ronnie77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 05 wrz 2011, 21:27
Lokalizacja: Latchorzew

Post autor: ronnie77 » 21 lip 2012, 10:56

Jak przekręcam zapłon to na starcie mam 12,5 V i po ok. 20 sekundach spada do 12 V i tak zostaje.
Parę miesięcy temu zdarzyło mi się usiąść wieczorem z podłączonym VAG-iem w samochodzie na 30 minut (bez odpalania auta) no i rano musiałem odpalić z drugiego auta ;)

Miernik mam, nawet próbowałem coś sprawdzić, albo nie wiem jak albo nie mógł złapać napięcia.

Jeżeli chodzi o akumulator to wygląda na jakiś "no name", stare, czarne pudełko....z rurką do odprowadzania kwasu :|

A jak sprawdzić gęstość elektrolitu?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 21 lip 2012, 12:56

ronnie77 pisze:Jak przekręcam zapłon to na starcie mam 12,5 V i po ok. 20 sekundach spada do 12 V i tak zostaje.
Parę miesięcy temu zdarzyło mi się usiąść wieczorem z podłączonym VAG-iem w samochodzie na 30 minut (bez odpalania auta) no i rano musiałem odpalić z drugiego auta
To by świadczyło, że wszystkie cele pracują ale pojemności już trochę ubyło :) .
ronnie77 pisze:Miernik mam, nawet próbowałem coś sprawdzić, albo nie wiem jak albo nie mógł złapać napięcia.
Po prostu podpinasz voltomierz na zaciski akumulatora. Sprawdzasz jak spada napięcie podczas odpalania auta. ÂŚwiadczy to o kondycji akumulatora ale oczywiscie testu o którym pisałem wcześniej to nie zastapi <okok>
ronnie77 pisze:A jak sprawdzić gęstość elektrolitu?
Areometrem <okok> Prosty przyrząd, kosztuje kilka złotych
Części samochodowe online - Motostacja pl

ronnie77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 05 wrz 2011, 21:27
Lokalizacja: Latchorzew

Post autor: ronnie77 » 25 lip 2012, 21:17

Auto przy 30 stopniach drugi raz mi nie odpaliło, powiedziałem dość. Pojechałem i kupiłem nowy. Włożyłem go i auto odpaliło ;). Co mnie jednak zdziwiło i nadal zastanawia:
1. Na starym aku miałem na "sucho" napięcie ok. 12 V, podczas jazdy ok. 14,5 V. Po wyjęciu okazało się, że poprzedni właściciel używał Centry 65 Ah 540 A, co jest generalnie za mało na te auto.
2. Po włożeniu nowego aku 80Ah 740 napięcie na postoju przy obciążeniu (światła, radio, klima) wynosiło 13,85 V. No i wydaje mi się, że jest za niskie teraz.

Czy to znaczy, że alternator zdycha i za parę miesięcy nowy aku szlag trafi?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 25 lip 2012, 22:05

ronnie77, nie szukaj dziury w całym :)

Zawsze możesz zrobić taką próbę:

1. Podłącz woltomierz na zaciski akumulatora
2. Uruchom silnik
3. Zwieksz obroty silnika do 3000 obr/min. Jesli napięcie wynosi 13,5 do 14,5 to jest OK.
4. Sprawdź stabilność regulacji. W tym celu włącz światła drogowe i powtórz pomiar przy 3000 obr/min. Zmierz wartosc napięcia, nie powinna byc mniejsza niż o 0,4 V od wartości poprzedniej (bez swiateł).
5. Jeżeli zmierzone wartości są różne od w/w to nalezałoby dać alternator do sprawdzenia fachowcom <okok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja