Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AEL 2.5 140 KM] [C4 2.5 TDi AEL] ustawienie wtrysku a odpa

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Dawidows89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 146
Rejestracja: 21 wrz 2008, 13:26
Lokalizacja: Białystok

[ AEL 2.5 140 KM] [C4 2.5 TDi AEL] ustawienie wtrysku a odpa

Post autor: Dawidows89 » 08 kwie 2012, 21:04

Witam
Panowie mam taki problem, autko miało ustawione kąt wtrysku na 112, z odpaleniem był problem raz na jakiś czas, przyśpieszało pięknie, natomiast zostało ustawione tak jak książkowe, ok 51 i się zaczęło... Odpalenie na ciepłym zero problemu, natomiast z rana to tragedia, ponad 15 sek kręcenia i straszny biały, szary ? dym po odpaleniu. Autko niby wkręca się lepiej na obroty, ale ma coś takiego, że przy prędkości ok. 110 i pozniej 130 na chwilę zostaje odcięte paliwo i nie przyśpiesza, natomiast max to 160-165 więcej nie chce tak jak by miało włączone jakieś ograniczenie. Panowie co robić z tym odpalaniem, wrócić do wczesniejszej dawki, czy szukać przyczyny w czymś innym? Może wina leży w rozruszniku ?
Pozdrawiam i czekam na jakieś pomocne rady :)

krzysiekjx1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 460
Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
Imię: Krzysiek
Rocznik: 1995
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnosląski

Post autor: krzysiekjx1 » 08 kwie 2012, 21:07

ustaw na 70 wyprzedzenie wtrysku a ustawiona wcześniej wartość świadczy o stanie silnika najczęściej (chyba że ktoś zrobił to na wyczucie )
nikt za darmo ci nie da
Obrazek

Awatar użytkownika
vario
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 102
Rejestracja: 29 lip 2011, 20:37
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: vario » 08 kwie 2012, 22:42

Dawidows89 pisze:książkowe, ok 51
W basic settings czy w blokach ? Mierzymy w BS zawsze.

norbertkmiec
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 51
Rejestracja: 21 wrz 2008, 16:34
Lokalizacja: lublin

Post autor: norbertkmiec » 19 lip 2012, 20:16

ustaw na 90 powinno byc ok jesli pompa jest oki

arwam
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 93
Rejestracja: 15 gru 2012, 09:51
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Post autor: arwam » 15 gru 2012, 12:35

prawidłowo kąt wtrysku wynosi 45-60. sprawdzamy w BS grupa 00

jeśli ustawisz na 70-80, i nic sie nie poprawi tzn że silnik już zmęczony życiem jest, wtedy zrób pomiary kompresji, jeśli będzie niska to zrób próbę olejową i wtedy jesli nie podskoczy ciśnienei to winna jest głowica, jesli podskoczy i to wyraźnie do góry w okolice 30bar lub nawet więcej to znaczy że pierścienie lub cylindry mają dość, w tych silnikach jesli były szanowane i ddbane od początku to nawet po 1mln km wystarczy zmienić tylko pierścienie, zaraz się posypią gromy że to głupoty,
wiem co piszę bo silnik który zaszczepiłem do coupe od nowości nie był otwierany a jak w serwisie sprawdziłem po vin auta w kórym był to ostatni wpis był jakieś 4lata temu z przebiegiem 850tys km
jak wyciągałem sinlik na liczniku było 250tys km.

więc ile mają nasze auta rzekomo z przebiegiem 300-400kkm i problemami z paleniem.

u mnie pierścienie już właściwie nie istniały, bo były wytarte na żyletki, ale na cylindrach ślady honowania, ja brałem od drugiego właściciela auta od nowości.
Jest:Golf MK2 1.9TD 213KM/366Nm
Audi 100 C4 AAT Avant automat.
Audi Coupe B3 2.2 KV=> swap na 2.5TDI AAT, 154KM/293Nm=> K24-7001 skrzynka FHN = 161KM/374Nm=>zmiana ECU; jeszcze nie wiadomo ile wyjdzie :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja