[ AWX 1.9 131 KM] świeci się check wina EGR
[ AWX 1.9 131 KM] świeci się check wina EGR
Witam świeci mi się kontrolka check(żółty silniczek) po skasowaniu błędu pojawiła się następnego dnia ponownie błedy były dwa słaba przepustowość EGR przy Temp. chyba 30 stopni i drugi błąd też mała przepustowość przy temp. nie pamiętam jakiej. EGR wcześniej był zaolejony po wymianie uszczelek zrobiłem 500 km i jest suchy. Co to może być?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 411
- Rejestracja: 24 wrz 2010, 09:42
- Imię: Seweryn
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.2 FSI 255KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Jaworzno
- Kontakt:
zanim wymienisz może wystarczy go przeczyścić i rozruszać jeśli problem nie leży po stronie elektrycznej przewody lub cewka wewnątrz
Cześć ekipa.
Naprawy hamulców Audi A6 C5. Zapraszam.

Zeby sie upewnic w 100% zdejm na zapalonym silniku wezyk od EGR (metalowa puszka) i przytkaj szczelnie kciukiem (albo jezykiem
) jezeli nie bedziesz czul ze zasysa powietze to 100% N18 do wymiany. Wrazie co sam dasz rade wymienic 10min. roboty. Nie wiem ile kosztuje w ASO, ale w kazdym innym sklepie 100-120 zl. Po wymianmie blad musisz skasowac bo sie zapisal i check bedzie nadal swiecil.

Witam więc zdjąłem ten gumowy wężyk widoczny na fotce i delikatnie zasysa powietrze i w zwiażku z tym czy napewno to jest ten zaworek n18 uszkodzony?Zeby sie upewnic w 100% zdejm na zapalonym silniku wezyk od EGR (metalowa puszka) i przytkaj szczelnie kciukiem (albo jezykiem ) jezeli nie bedziesz czul ze zasysa powietze to 100% N18 do wymiany. Wrazie co sam dasz rade wymienic 10min. roboty. Nie wiem ile kosztuje w ASO, ale w kazdym innym sklepie 100-120 zl. Po wymianmie blad musisz skasowac bo sie zapisal i check bedzie nadal swiecil
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Witam
Mowisz ze lekko zasysa, to troche sprawe komplikuje bo gdyby nie zasysal to 100%pewnosci a tu jednak lekko zasysa. Ale widzisz kolego sprawa sie ma tak jak w pierwszym poscie piszesz ze wystepuje slaba przepustowosc EGR i teraz rodzi sie pytanie w jakim stopniu ten zaworek N18 jeszcze pracuje (ile sie otwiera) czy aby nie zamalo? Bo to tylko on w calym ukladzie EGR jest jako jedy uzadzeniem elektrycznym (elektronicznym) i to tylko jego parametry pracy mozesz odczytac na jakims tam uzadzeniu diagnostycznym, tak wiec jezeli jest cos nie tak przy diagnozie tego ukladu to musi cos byc nie tak z tym zaworkiem N18. Bo to nim wlasnie komputer plynnie steruje i podaje odpowiedni impuls w zaleznosci od obrotow silnika ile ten zaworek N18 ma sie "ruszyc" otworzyc a w nastepstwie ile ma sie uchylic grzybek w EGR(metalowa puszka) i ile spalin dopuscic do kolektora ssacego, jezeli silnik pracuje na wolnych obrotach to do N18 jest podawany impuls ze powinien sie otwozyc na max i podcsnienie ktore jest doprowadzone do metalowej puszki tym wlasnie wezykiem ktory zdejmowales a ktorym to wlasnie steruje N18 powinno byc na tyle mocne zeby podnies grzybek w tej puszce i otworzyc klape na max zeby spaliny w odpowiedniej ilosci mogly wedrowac do kolektora ssacego. Jezeli N18 bedzie sie przycinal (a dziala on na zasadzie elektromagnesu) i ne trudno zeby przez jakis tam okres nazbieralo sie troche syfu i skutecznie blokowalo jego pelny zakres pracy to wlasnie takie parametry (blendy) mozesz odczytac na uzadzeniu diagnostycznym.
Wiecej nic nie moge Ci pomoc
Moze ktos inny sie jeszcze wypowie co moze byc przyczyna tych nie prawidlowych wartosci.
Mowisz ze lekko zasysa, to troche sprawe komplikuje bo gdyby nie zasysal to 100%pewnosci a tu jednak lekko zasysa. Ale widzisz kolego sprawa sie ma tak jak w pierwszym poscie piszesz ze wystepuje slaba przepustowosc EGR i teraz rodzi sie pytanie w jakim stopniu ten zaworek N18 jeszcze pracuje (ile sie otwiera) czy aby nie zamalo? Bo to tylko on w calym ukladzie EGR jest jako jedy uzadzeniem elektrycznym (elektronicznym) i to tylko jego parametry pracy mozesz odczytac na jakims tam uzadzeniu diagnostycznym, tak wiec jezeli jest cos nie tak przy diagnozie tego ukladu to musi cos byc nie tak z tym zaworkiem N18. Bo to nim wlasnie komputer plynnie steruje i podaje odpowiedni impuls w zaleznosci od obrotow silnika ile ten zaworek N18 ma sie "ruszyc" otworzyc a w nastepstwie ile ma sie uchylic grzybek w EGR(metalowa puszka) i ile spalin dopuscic do kolektora ssacego, jezeli silnik pracuje na wolnych obrotach to do N18 jest podawany impuls ze powinien sie otwozyc na max i podcsnienie ktore jest doprowadzone do metalowej puszki tym wlasnie wezykiem ktory zdejmowales a ktorym to wlasnie steruje N18 powinno byc na tyle mocne zeby podnies grzybek w tej puszce i otworzyc klape na max zeby spaliny w odpowiedniej ilosci mogly wedrowac do kolektora ssacego. Jezeli N18 bedzie sie przycinal (a dziala on na zasadzie elektromagnesu) i ne trudno zeby przez jakis tam okres nazbieralo sie troche syfu i skutecznie blokowalo jego pelny zakres pracy to wlasnie takie parametry (blendy) mozesz odczytac na uzadzeniu diagnostycznym.
Wiecej nic nie moge Ci pomoc
Moze ktos inny sie jeszcze wypowie co moze byc przyczyna tych nie prawidlowych wartosci.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 411
- Rejestracja: 24 wrz 2010, 09:42
- Imię: Seweryn
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.2 FSI 255KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Jaworzno
- Kontakt:
podmieĂą lub wyczyść problem minie jeśli reszta instalacji jest szczelna musi konkretnie zasysać 

Cześć ekipa.
Naprawy hamulców Audi A6 C5. Zapraszam.

Daniel111
Ten zaworek n18 znajduje sie prawie centralnie miedzy lewa lampa (jezeli stoisz przed autem) a obudowa na filter powietrza jest przykrecony pionowo do takiej blachy dwoma srubami chyba osemkami, jest koloru czarnego u gory sa podpiente do niego dwa przewody gumowe(jeden z nich idzie besposrednio do EGR a u dolu ma wtyczke na dwupinowy przewod. Najlepszy dostep do niego jest po zdjeciu kanalu dolotowego od filtra powietrza i wyjeciu calej obudowy na filter, mozesz tez zdjac tylko kanal i tylna obudowe lampy ale dostep kiepski.
Ten zaworek n18 znajduje sie prawie centralnie miedzy lewa lampa (jezeli stoisz przed autem) a obudowa na filter powietrza jest przykrecony pionowo do takiej blachy dwoma srubami chyba osemkami, jest koloru czarnego u gory sa podpiente do niego dwa przewody gumowe(jeden z nich idzie besposrednio do EGR a u dolu ma wtyczke na dwupinowy przewod. Najlepszy dostep do niego jest po zdjeciu kanalu dolotowego od filtra powietrza i wyjeciu calej obudowy na filter, mozesz tez zdjac tylko kanal i tylna obudowe lampy ale dostep kiepski.
Witam koledzy, jakiś czas temu zabrałem się za wyczyszczenie EGR-a i kolektora.
Po wyczyszczeniu i przejechaniu ok.300km. zapaliła mi się kontrolka check (żółty silniczek)sprawdziłem wężyk od EGR i nie zasysało - gdzie na drugi dzień normalnie zasysało. Podłączyłem kabelek i wyskoczył błąd 19586, błąd został usunięty i kontrolka zgasła
Po przejechaniu ok.500km. kontrolka znów się zapaliła. Sprawdzałem wężyk od EGR-a i zasysa dosyć mocno.
Koledzy co może być przyczyną, gdy przed wyczyszczeniem EGR wszystko było OK. Może być to ten zawór N18?
Pozdrawiam i czekam na podpowiedzi:)
Po wyczyszczeniu i przejechaniu ok.300km. zapaliła mi się kontrolka check (żółty silniczek)sprawdziłem wężyk od EGR i nie zasysało - gdzie na drugi dzień normalnie zasysało. Podłączyłem kabelek i wyskoczył błąd 19586, błąd został usunięty i kontrolka zgasła
Po przejechaniu ok.500km. kontrolka znów się zapaliła. Sprawdzałem wężyk od EGR-a i zasysa dosyć mocno.
Koledzy co może być przyczyną, gdy przed wyczyszczeniem EGR wszystko było OK. Może być to ten zawór N18?
Pozdrawiam i czekam na podpowiedzi:)
Pozdrawiam
trnava przejrzyj a najlepiej wymień wężyk z podciśnienia, sprawdź czy membrana z EGR jest szczelna (jak nie wiesz to poszukaj na forum, albo Ci wytlumaczymy) sprawdź czy wszystko masz tam szczelne i czy ta mała gruszka (klapa gasząca ) zamontowana wraz z całym EGRem z tą "wajchą" nie ma luzów czy się czasem sama nie przymyka. No i czy sam EGR na pewno się do porządku domyka jak i otwiera
Jeśli nic to nie da to podmień n18
