Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ TIP] delikatne szarpanie podczas zmiany biegow

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
michok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 453
Rejestracja: 05 cze 2012, 14:25
Imię: Robert
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 290KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa/Terespol

[ TIP] delikatne szarpanie podczas zmiany biegow

Post autor: michok » 11 lip 2012, 21:08

Witam,

od ponad roku uzytkuje c5 z 2.5 tdi +tip.

Nie wiem czemu ale od kiedy pamietam, "czuc" zmiane z 2 na 3 ( takie lekkie szarpniecie ).
skrzynia w grunidu miala wymieniany olej +sprzeglo itp. Skrzynia w bdb stanie.
Ostatnio jako pasazer jechalem passatem 1.9 tdi z tipem i tam nie bylo czegos takiego.

Ktos mial podobny "problem "?

piotrek24dm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 456
Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
Imię: Piotr
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Króżewniki

Post autor: piotrek24dm » 12 lip 2012, 11:37

U mnie też szarpie przy zmianie każdego biegu a czasami w ogóle nie szarpie. Zazwyczaj szarpie jak zmienia bieg w granicach od 2000-3500 obr. Poniżej 2000 jadą delikatnie nie szarpie praktycznie nigdy chociaż sporadycznie też się zdarza. U mnie czuje że olej do wymiany bo 2 lata temu poprzednik robił wymianę statyczną tylko.
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html

michok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 453
Rejestracja: 05 cze 2012, 14:25
Imię: Robert
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 290KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa/Terespol

Post autor: michok » 17 lip 2012, 08:21

wlasnie ciekawi mnie takie zachowanie tipa...
Czy ktos jeszcze z tipem + 2.5 tdi moglby sie wypowiedziec ?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 17 lip 2012, 08:32

michok pisze:wlasnie ciekawi mnie takie zachowanie tipa...
Czy ktos jeszcze z tipem + 2.5 tdi moglby sie wypowiedziec ?
Co by Ci tu napisać ???

Wiadomo, że szarpnięć nie powinno być, jeżeli są wyraźne (teraz: co dla kogo wyraźne ?) to coś nie działa jak powinno. A co ? to już epopeja może powstać i zgaduj zgadula <okok>

Generalnie jak Ci to bardzo przeszkadza to daj do naprawy a jak nie bardzo to jeździj dalej aż do wysypania skrzyni <okok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

michok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 453
Rejestracja: 05 cze 2012, 14:25
Imię: Robert
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 290KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa/Terespol

Post autor: michok » 17 lip 2012, 16:20

Dziekuje za odpowiedzi koledzy.

Jutro odbieram ( mam nadzieje ) samochod po naprawie opisanej w dziale diagnostyka...
w sobote podroz do Wroclawia ( lacznie ok 900 km ) i mam nadzieje, pomoc w zebraniu logow koledze z forum...

U mnie wlasnnie szarpanie wystepuje nawet przy obrotach rzedu ok 1200-1300 gdy sie tocze ( skoryguje swoja wypowiedz, bo teraz po prostu sie do tego przywyklem ).

Piotrusiu powiem Ci, ze ten samochod juz mnie wymeczyl wystarczajaco...nigdy nie myslalem, ze samochod moze az tak sie psuc...
Smialem sie kiedys jak kazdy z kierowcow Alf romeo...ale widac audi tez nie lezy od tego zbyt daleko...

michok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 453
Rejestracja: 05 cze 2012, 14:25
Imię: Robert
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 290KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa/Terespol

Post autor: michok » 18 lip 2012, 08:21

dobrze Piotrze :)

Zapewne wina wtryskiwaczy....wszystkie laly ( pomijajac 3 sterujacy ktory byl wymieniony )...
dzisiaj zamieszcze logi 001, 004,004bs,003 ( 003 bs aby stwierdzic czy EGR dziala poprawnie ) no i slawne 013/014...

Powiem wam, ze udalo mi sie uniknac niezlych komplikacji...gdyz "smieszny" kabelek za 40 zl uratowal mi silnik...

Jak juz pisalem, w ta sobote bede jechal do Wroclawia...nawet nie chce myslec, co by bylo gdybym nie logowal auta po tych 300 km...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja