Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6, C5] Problem z porannym odpalaniem!!!

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
prego
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 01 gru 2008, 22:30
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: prego » 02 gru 2008, 22:56

Witam Koledzy!

Podłacze się pod ten temat - a mianowicie u mnie występują podobne problemy jak u kolegi...

Kiedy na dworze jest dość zimno auto z rana ciężko odpala, świece nagrzewają się dość długo, dość długo muszę kręcić, a jak odpali z rury leci dym - dość duża chmura - mam wrażenie, że auto na początku nie pali na wszytskie "gary" - ale po kilku sekundach zaczyna pracować dość normalnie...

Także zastanawiam się co może być przyczyną... ;/

I zaczne od wymiany świec oraz ustawienia kąta wtrysku - mam nadzieje ze pomoże :)

Awatar użytkownika
MR.A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 962
Rejestracja: 05 sie 2008, 16:43
Imię: Robert
Rocznik: 2014
Moje auto: Q7
Nadwozie: Van
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: MR.A6 » 03 gru 2008, 14:38

A kiedy wymieniałeś akumulator?Ja miałem rok temu takie same objawy,aż w końcu pewnego poranka tak zwana ladupa...Wymieniłem bateryjkę i problem zniknął,sprawdź,może akurat?pozdr
Forum internetowy a6klub.pl , a8team.pl , audi80.pl

Awatar użytkownika
prego
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 01 gru 2008, 22:30
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: prego » 03 gru 2008, 15:41

MR.A6 pisze:A kiedy wymieniałeś akumulator?Ja miałem rok temu takie same objawy,aż w końcu pewnego poranka tak zwana ladupa...Wymieniłem bateryjkę i problem zniknął,sprawdź,może akurat?pozdr
Akumulator nie jest najnowszy - lecz jeszcze trzyma spokojnie nie ma powodów aby go wymieniać - objawy sa takie same nawet jak aku całą noc jest pod prostownik podłączony... wiec to raczej napewno nie aku...

Awatar użytkownika
MR.A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 962
Rejestracja: 05 sie 2008, 16:43
Imię: Robert
Rocznik: 2014
Moje auto: Q7
Nadwozie: Van
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: MR.A6 » 03 gru 2008, 15:56

ja miałem taż podłączany pod prostownik,nie wierzyłem,że da coś nowy aku,chciałem wymieniać świece,ale sytuacja pewnego poranka,gdy byłem kawałek od chaty,zmusiła mnie do kupna nowej bateryjki,bo już nie mogłem odpalić i żadne kontr. mi się nie paliły po 5 min kręcenia...kupiłem nóweczkę i już rok mija i odpala normalnie (a świec nie ruszałem :-P )
Forum internetowy a6klub.pl , a8team.pl , audi80.pl

Awatar użytkownika
kokot1973
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 29 lis 2008, 13:17
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: kokot1973 » 11 gru 2008, 17:23

krzycho0110 pisze:
kokot1973 pisze:Witam.Mam podobny problem z porannym odpalaniem.Silnik 2,5 TDI 180KM, (AKE) rok produkcji luty 2001 roku.Rano lub po dłuższym staniu auto nie chce odpalić niemalże do wyładowania akumulatora.Podczas "kręcenia" rozrusznikiem pod koniec wyświetla mi się na wyświetlaczu komputera duża kontrolka oleju.Olej jest i świeżo po wymianie.Wstępnie mechanik stwierdził,że albo wyeksploatowały się wałki rozrządu albo pada pompa paliwa.Ja mam nadzieję,że to nieszczelny układ paliwa i paliwo cofa się do zbiornika.W końcu jak uda się odpalić auto kopci białym dymem przez około 10 sek a później już jest wszystko ok i w ciągu dnia pali bez zarzutu.Czy miał ktoś podobny przypadek i jest w stanie pomóc i podpowiedzieć ewentualnie co robić?Z góry dzięki za pomoc.
wygląda na to ze się zapowietrza ,popatrz po przewodach przelewowych czy jest sucho ,i dobrze oblukaj filtr paliwa i zaworek na nim ,może puszcza ci paliwko do baku ,i jeszcze jest jeden element tzn przeźroczysty przewód od filtra do pompy ,popatrz czy nie ma pęcherzyków powietrza

kokot1973
Witam ponownie...
Odebrałem auto od mechanika a oto co uległo awarii:
1.Pompa wtrysku do regeneracji (uszkodzona pompka tłoczenia wstępnego),
2.Uszkodzony wtryskiwacz sterujący,
3.Wytarte wałki rozrządu-do regeneracji,
4.Uszkodzone krzywki i popychacze,
5.Na 6 świec żarowych tylko jedna była sprawna.
Wraz z tymi częściami dochodzą nowe uszczelki,opaski zaciskowe itp. drobiazgi co kosztowało mnie prawie 10.000 zł...Auto za to teraz zachowuje się jak powinno.
Jedna rada...nie stosujcie olejów z rodziny Long Life...
Cóż pozostaje mi teraz nim jeździć aż coś znowu poważnego się zepsuje...sprzedać w tej sytuacji się nie opłaca...

[ Dodano: 2008-12-11, 17:36 ]
prego pisze:Witam Koledzy!

Podłacze się pod ten temat - a mianowicie u mnie występują podobne problemy jak u kolegi...

Kiedy na dworze jest dość zimno auto z rana ciężko odpala, świece nagrzewają się dość długo, dość długo muszę kręcić, a jak odpali z rury leci dym - dość duża chmura - mam wrażenie, że auto na początku nie pali na wszytskie "gary" - ale po kilku sekundach zaczyna pracować dość normalnie...

Także zastanawiam się co może być przyczyną... ;/

I zaczne od wymiany świec oraz ustawienia kąta wtrysku - mam nadzieje ze pomoże :)
Ważne jest też paliwo jakie stosujesz...niektórym zdaje się,że można stosować biopaliwa...
U mojego znajomego mechanika stoi A6,V6 2,5 TDI i objawy są takie same...po zlaniu paliwa ze zbiornika stwierdzili,że to biopaliwo...po zalaniu normalnym paliwem auto pali i jeździ bez zarzutu...u mnie jednak stwierdzono o wiele więcej (miałem pecha) opisałem powyżej(kokot1973).

Qris

Post autor: Qris » 11 gru 2008, 17:44

Za 10-13 tyś mogłeś kupić A6 C5 Anglika z innym "normalnym" silnikiem a nie tym wadliwym padakowatym 2.5 TD. Tak na poważnie nie rozumie ludzi kupujących audi z tym silnikiem skoro jest wadliwy i tak kosztowny w utrzymaniu to lepiej kupić sobie 3/4.2 benzyna. Ehhh...

Awatar użytkownika
kokot1973
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 29 lis 2008, 13:17
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: kokot1973 » 11 gru 2008, 18:01

Qris pisze:Za 10-13 tyś mogłeś kupić A6 C5 Anglika z innym "normalnym" silnikiem a nie tym wadliwym padakowatym 2.5 TD. Tak na poważnie nie rozumie ludzi kupujących audi z tym silnikiem skoro jest wadliwy i tak kosztowny w utrzymaniu to lepiej kupić sobie 3/4.2 benzyna. Ehhh...

To nie silnik jest wadliwy tylko wadliwi są kierowcy,którzy o niego nie dbają...Jest trochę bardziej wymagający, a jeśli chodzi o koszty utrzymania to Audi jest wymagającym samochodem i nie tylko w tym silniku...pozdrawiam.

Qris

Post autor: Qris » 11 gru 2008, 18:03

Aha to proszę powiedz który jest równie kosztowny? I tu nie mówmy że auto jest wymagające tylko prosto z mostu zrobili lipę w 2.5TD i juz.

Awatar użytkownika
kokot1973
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 29 lis 2008, 13:17
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: kokot1973 » 11 gru 2008, 18:11

Qris pisze:Aha to proszę powiedz który jest równie kosztowny? I tu nie mówmy że auto jest wymagające tylko prosto z mostu zrobili lipę w 2.5TD i juz.
Może i masz trochę racji z silnikiem, ale ja piszę tu ogólnie o marce Audi,że jest kosztowniejsze od innych marek w utrzymaniu.Ja jednak zdecydowałem się na tą markę bo podoba mi się najbradziej ze wszystkich, a koszty...cóż...Uważam temat za zakończony.Pozdrawiam.

Qris

Post autor: Qris » 11 gru 2008, 18:13

Audi jest mniam i ja o nie dbam:-)

Artur27
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 493
Rejestracja: 07 cze 2008, 20:49
Imię: Artur
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 210KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Artur27 » 11 gru 2008, 21:33

hehe ale do rs6 4.2 zawieszenie kosztuje 10 tys
Obrazek
Marzenie Każdego z nas

Qris

Post autor: Qris » 12 gru 2008, 15:46

Artur ale to był przykład:-) A jest 4.2 nie RS?

Artur27
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 493
Rejestracja: 07 cze 2008, 20:49
Imię: Artur
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 210KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Artur27 » 12 gru 2008, 15:52

5.0 FSI 580 KM (427 kW)

i jest 4.2 nie RS tylko S :P
Obrazek
Marzenie Każdego z nas

Awatar użytkownika
krzycho0110
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 298
Rejestracja: 27 wrz 2008, 09:54
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: krzycho0110 » 13 gru 2008, 13:00

Qris odnośnie posta o "padakowatym 2,5"powyżej,bez urazy ,ale po co kupować audi i pakować do niego gaz,jak mnie nie stać na paliwo to kupuje forda..........i przestań robić zamęt ,ze 2,5 to porażka,akurat takiego mam ,zrobiłem nim 30tkm i nie miałem problemów żadnych
ps. 1.8 w A6 to jest dopiero porażka ;-) nie wspomnę o lpg :roll:
teraz mi ulżyło
pozdr. :-P

Awatar użytkownika
MR.A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 962
Rejestracja: 05 sie 2008, 16:43
Imię: Robert
Rocznik: 2014
Moje auto: Q7
Nadwozie: Van
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: MR.A6 » 13 gru 2008, 13:49

krzycho0110 pisze:Qris odnośnie posta o "padakowatym 2,5"powyżej,bez urazy ,ale po co kupować audi i pakować do niego gaz,jak mnie nie stać na paliwo to kupuje forda..........i przestań robić zamęt ,ze 2,5 to porażka,akurat takiego mam ,zrobiłem nim 30tkm i nie miałem problemów żadnych
ps. 1.8 w A6 to jest dopiero porażka ;-) nie wspomnę o lpg :roll:
teraz mi ulżyło
pozdr. :-P
Dołączam się z poparciem dla krzycho0110,ja zrobiłem 110tysi przez 3lata i nic,nic i jeszcze raz nic się nie dzieje,teraz byłem w "RFNie" przez chwilę i poniosło mnie na autobanie,postawiłem 235km/h co nie jest może jakimś tam wyczynem,ale ja mam zwyłą 180 konną wersję 2,5 tdi bez czipsowania,i podzielam zdanie,że jak cię stać to kupujesz 2,5,był temat tu już niejednokrotnie poruszany,także będę upierał sie przy swoim,nawet jak jutro miało by mi coś pierdo.....nąć,to i tak zdania nie zmienię,za dużo zawdzięczam akurat temu silnikowi,nie wiem,może na I zmianie był wyprodukowany a nie na nocce...
Forum internetowy a6klub.pl , a8team.pl , audi80.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja