[ MANUAL+Q] Tłumik środkowy do 2,8 Quattro
- xpbit
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rybno k/Działdowa
[ MANUAL+Q] Tłumik środkowy do 2,8 Quattro
Witam.
Mam takie pytanie czy można gdzieś kupić środkowy tłumik do mojego samochodu ? ten co łączy obydwie rury a potem znowu na dwie koĂącowe wychodzi.
szukałem na allegro i w sklepie z częściami to koĂącowe są a tego środkowego nie ma..
tak myślałem żeby zamiast tego środkowego tłumika wstawić dwa tłumiki przelotowe ? czy zdałoby to egzamin
Pozdrawiam
Mam takie pytanie czy można gdzieś kupić środkowy tłumik do mojego samochodu ? ten co łączy obydwie rury a potem znowu na dwie koĂącowe wychodzi.
szukałem na allegro i w sklepie z częściami to koĂącowe są a tego środkowego nie ma..
tak myślałem żeby zamiast tego środkowego tłumika wstawić dwa tłumiki przelotowe ? czy zdałoby to egzamin
Pozdrawiam
_________________________________ Audi Quattro______________________________
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 21
- Rejestracja: 22 sty 2010, 19:51
- Lokalizacja: Belfort/Jelenia Gora
mam komplety tlumik podwojny do twojej audiczki , od tdi sa innej srednicy 42 mm a od benzyniaka jest 52mm
[ Dodano: 2012-04-15, 19:14 ]
jest to orginalny zestaw od c5 q
[ Dodano: 2012-04-15, 19:49 ]
moj mail richards@9online.fr
[ Dodano: 2012-04-15, 19:14 ]
jest to orginalny zestaw od c5 q
[ Dodano: 2012-04-15, 19:49 ]
moj mail richards@9online.fr
- xpbit
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rybno k/Działdowa
vax pisze:Z ciakwości zapytam dlaczego wybrałeś struminice a nie zwykle tłumiki?
a to to przez przypadek bo akurat potrzeba mi było czegoś w zamian o długości ponad 50cm to kupiłem strumienice no i mój mechanik też stwierdził że trochę żwawiej powinien silnik chodzić na strumienicach.
w sumie teraz to aż się boje jeździć tym samochodem takiego ma buta
jak wysiądą mi katalizatory to wstawię tłumiki przelotowe to już w ogóle powinien być efekt
ale biorąc pod uwagę fakt że teraz te katalizatory maja 15lat i są w prawie nienagannym stanie to jeszcze sporo czasu wytrzymają chyba że od jazdy na LPG się szybciej zużyją
_________________________________ Audi Quattro______________________________
- xpbit
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rybno k/Działdowa
tego to nie wiem gdzieś widziałem że chyba pod vagiem ktoś sprawdzał wydajność katalizatorów ale nie mam pojęcia.vax pisze:Jak sprawdzisz czy katalizatory nie są już zapchane?
Bo ja mam podobny dylemat z tymi katalizatorami, wywalać je czy nie?
z reguły to jest tak że jeśli coś by było zapchane to w odczuciu widać że coś jest nie tak.
np u mnie jak jest cały układ wydechowy szczelny plus że strumienice to silnik wkręca się na obroty super od 1,5tys obr na każdym biegu ciągnie bez problemu więc mi się wydaję na prosty rozum że katy są raczej OK
w uturbionych silnikach jest cięższa sprawa z wywalaniem oryginalnych tłumików niby pod turbo musi być określony układ wydechowy.... niby bardziej czułe te silniki są
a po czym stwierdzasz że masz zapchane katy ?
_________________________________ Audi Quattro______________________________
Na oko Przebieg mam 245 tys. więc wydaje mi się, że ich driożnosć może być słaba.a po czym stwierdzasz że masz zapchane katy ?
Słyszałem, że podobno żywotność katalizatorów to około 100-150 tys. km ale nie wiem ile w tym prawdy. Ogólnie szukam złotego środka na sprawdzenie czy katalizatory nie są zapchane. Jednym ze sposobów to pojechać na hamownie i zobaczyć jaką moc wypluje i ewentualnie szukać "dziury w całym" ale hamownia 4x4 kosztuje kilka stówek więc troche szkoda mi kasy wole to przezanczyć na elementy wydechu .
- xpbit
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rybno k/Działdowa
vax pisze:Na oko Przebieg mam 245 tys. więc wydaje mi się, że ich driożnosć może być słaba.a po czym stwierdzasz że masz zapchane katy ?
Słyszałem, że podobno żywotność katalizatorów to około 100-150 tys. km ale nie wiem ile w tym prawdy. Ogólnie szukam złotego środka na sprawdzenie czy katalizatory nie są zapchane. Jednym ze sposobów to pojechać na hamownie i zobaczyć jaką moc wypluje i ewentualnie szukać "dziury w całym" ale hamownia 4x4 kosztuje kilka stówek więc troche szkoda mi kasy wole to przezanczyć na elementy wydechu .
ja mam już trzaśnięte 251 tys km nie no katalizatory chyba się nie zapchają od normalnych spalin jakby brał oleju pełno i walił w tłumiki to może ale tak to nie powinno być z nimi jeszcze źle
ja katalizatory wymienię dopiero jak mi odpadną
_________________________________ Audi Quattro______________________________
ja miałem 260tysi jak mi końcowy odpadł(do spawania), 280tysi gdy wymieniałem kompletny wydech bo była dziura w środkowym i straszny odgłos
kosztowało mnie to około 100zł kompletny wydech + 120zł robocizna + 30zł zaciski + dojazd na szrot + skaza na skórze...
I jeszcze jedna rzecz... mi wydech pasował bez problemu od Diesla... (ta sama średnica była bo mierzyłem suwmiarką).
Z tym, że przekopcił trochę po wymianie ale po 1000km bez żadnego problemu już było i już prawie 10tysi zrobiłem i żadnego problemu.
kosztowało mnie to około 100zł kompletny wydech + 120zł robocizna + 30zł zaciski + dojazd na szrot + skaza na skórze...
I jeszcze jedna rzecz... mi wydech pasował bez problemu od Diesla... (ta sama średnica była bo mierzyłem suwmiarką).
Z tym, że przekopcił trochę po wymianie ale po 1000km bez żadnego problemu już było i już prawie 10tysi zrobiłem i żadnego problemu.
- xpbit
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rybno k/Działdowa
no fabryczne tłumiki nie powiem ale są wytrzymałe tym bardziej jak się garażuje samochód.lewy87r pisze:ja miałem 260tysi jak mi końcowy odpadł(do spawania), 280tysi gdy wymieniałem kompletny wydech bo była dziura w środkowym i straszny odgłos
kosztowało mnie to około 100zł kompletny wydech + 120zł robocizna + 30zł zaciski + dojazd na szrot + skaza na skórze...
I jeszcze jedna rzecz... mi wydech pasował bez problemu od Diesla... (ta sama średnica była bo mierzyłem suwmiarką).
Z tym, że przekopcił trochę po wymianie ale po 1000km bez żadnego problemu już było i już prawie 10tysi zrobiłem i żadnego problemu.
ja nie miałem ochoty babrania się po szrotach żeby środkowy znaleźć a tak mam przynajmniej nowiutkie strumienice które fajnego buta dają i wg mnie poprawiają trochę dźwięk i są ze stali aluminiowanej co powinno też tak szybko nie rdzewieć
a tylne końcowe narazie się trzymają jeden od strony kierowcy trochę kopci z boku minimalnie ale jest git narazie
jeszcze te złączki pozostało mi wymienić i będzie na cacy zrobione potem ewentualnie wypieprzyć katalizatory i wspawać coś lepszego co nie będzie zatykać silnika
_________________________________ Audi Quattro______________________________
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga