Witam wszystkich
Jako nowy użytkownik a6 oraz jako nowy uczestnik tego forum zwracam się do was o pomoc. Otóż kupiłem auto tydzieĂą temu i od razu problemy. Najpierw zauważyłem wyciek spod korka(niestety już u mnie na podwórku), zdiagnozowałem to jako problem z odmą, dzięki wypowiedziom uczestników tego forum. Już miałem się zabierać za to gdy pojawił się następny problem a mianowicie po dwóch dniach nie używania samochodu nie chciał zapalić. Kręciłem długo aż zapaliła się kontrolka oleju. Męczyłem się kilka dobrych minut aż w koĂącu zaskoczył i kontrolka oleju przestała świecić. Czytałem wypowiedzi dotyczące innych silników z tym problemem ale nie znalazłem niczego takiego jak u mnie. Nie chce zapalić tylko gdy pierwszy raz go odpalam, później mogę zapalić chociaż powiedziałbym, że troszkę dłużej kręci niż powinien(nie znacznie dłużej). Poprzedni właściciel powiedział, że akumulator nie lubi długo stać jednak teraz wiem, że to nie akumulator bo cały czas kręci. Nie sadzę, żeby to był problem z rozrusznikiem. Według mnie wygląda to trochę tak jakby źle ustawiony był rozrząd ale jest tylko to moja opinia. Znajomi podpowiedzieli, że może to być czujnik na wale korbowym( crankshaft sensor). Inną sugestią był inny czujnik ale nie pamiętam jak go nazwali ale nie jest on bezpośrednio w silniku tylko na wężach i trzymają go dwie śruby gwiazdkowe(przepraszam za taki opis ale to najdokładniej jak moge to opisać). Czy te dwa problemy mogą być ze sobą połączone? W poniedziałek jade na diagnostyke i może coś tam wyjdzie. Proszę Was o wskazówki na co mam patrzeć i jak eliminować elementy, które mogą powodować że w ogóle mój zakup mnie nie cieszy
[ AVF 1.9 131 KM] Nie chce odpalić po dłuższym postoju/ dług
Ciezko cos na odleglosc doradzic. musisz podjechac gdzies do mechanika co dobrze ogarnia temat tych silnikow niech zrobi logi, i jezeli sam nic nie zaradzi to zawsze mozesz je pokazac na forum, to zawsze ktos cos doradzi a kreeci sie tu kilu kumatych w tych sprawach.
Ja moge podpowiedziec ze w pierwszej kolejnosci przepatzyl bym uklad paliwowy czy nie jest rozszczelniony, czy sie nie zapowietrza, moze filtr paliwa przytkany.
Ja moge podpowiedziec ze w pierwszej kolejnosci przepatzyl bym uklad paliwowy czy nie jest rozszczelniony, czy sie nie zapowietrza, moze filtr paliwa przytkany.
Oddać nie mogę i nie chce bo zawsze chciałem mieć a6. Auto kupiłem po rozsądnej cenie- 3700 funtów- z tym przebiegiem i wyposażeniem nie znalazłem nic w tej cenie. Auto było serwisowane kilka miesięcy temu wiec odchodzą mi koszty wymiany oleju, rozrząd także był robiony. Nie zauważyłem jedynie na rachunkach filtra paliwa a gość, który mi doradzał powiedział, że filtr nie wygląda na oryginalny tylko jakiś tani zamiennik. Ja nie znam się na tyle, żeby powiedzieć czy tak jest ale jest to taka srebrna puszka. Jak mówiłem jadę na diagnostykę jutro. Kupiłem nowy korek wlewu oleju i się zastanawiam czy wymienić go teraz czy dopiero gdy wszystko będzie zrobione? Natknął się może ktoś na schemat tego silnika na tym forum? A przy zakupie nic właśnie nie zauważyłem, bo odpalił od razu a wyciek zobaczyłem dopiero jak zdjąłem osłonę
[ Dodano: 2012-07-15, 12:47 ]
Byłem właśnie odpalić samochód i odpalił bez problemu. Jeździłem wczoraj po południu.
[ Dodano: 2012-07-15, 13:43 ]
Jeszcze raz go odpaliłem i pojechałem zatankować jakieś 16 kilometrów przejechałem. Zatankowałem, odpalam i znowu tak o dwie-trzy sekundy kręcił dłużej. Wróciłem, zgasiłem silnik i odpalam ponownie i znowu ma ciężko żeby zapalić ale załapuje.
[ Dodano: 2012-07-15, 12:47 ]
Byłem właśnie odpalić samochód i odpalił bez problemu. Jeździłem wczoraj po południu.
[ Dodano: 2012-07-15, 13:43 ]
Jeszcze raz go odpaliłem i pojechałem zatankować jakieś 16 kilometrów przejechałem. Zatankowałem, odpalam i znowu tak o dwie-trzy sekundy kręcił dłużej. Wróciłem, zgasiłem silnik i odpalam ponownie i znowu ma ciężko żeby zapalić ale załapuje.
Kaplica
Diagnostyka wykazała, że dwa pompowtryski są do wymiany
[ Dodano: 2012-07-25, 22:08 ]
Powiedzcie mi jeszcze czy te pompowtryski http://allegro.pl/vw-audi-pompowtryskiw ... 74652.html będą pasowały do mojego auta. Numer VIN WAUZZ4BX4N066347. Kilka osób powiedziało, że to właśnie przez uszkodzony wtrysk wyrzuca olej. Prawda to czy nie? Czy mogę jeszcze w tym poście zapytać o to w jaki sposób demontuję się odmę w tym silniku czy muszę zakładać nowy post? Dotyczy to mojego problemu także chciałbym dowiedzieć się wszystkiego w jednym miejscu i nie chcę zaśmiecać forum. Dodam, że większość problemów z odmą poruszanych jest przez użytkowników silnika 2,5tdi
Diagnostyka wykazała, że dwa pompowtryski są do wymiany
[ Dodano: 2012-07-25, 22:08 ]
Powiedzcie mi jeszcze czy te pompowtryski http://allegro.pl/vw-audi-pompowtryskiw ... 74652.html będą pasowały do mojego auta. Numer VIN WAUZZ4BX4N066347. Kilka osób powiedziało, że to właśnie przez uszkodzony wtrysk wyrzuca olej. Prawda to czy nie? Czy mogę jeszcze w tym poście zapytać o to w jaki sposób demontuję się odmę w tym silniku czy muszę zakładać nowy post? Dotyczy to mojego problemu także chciałbym dowiedzieć się wszystkiego w jednym miejscu i nie chcę zaśmiecać forum. Dodam, że większość problemów z odmą poruszanych jest przez użytkowników silnika 2,5tdi