dodatkowe okrągłe światła do jazdy dziennej
dodatkowe okrągłe światła do jazdy dziennej
Witam. Dodatkowe światła do jazdy dziennej były tematem wielu postów, ale tyczyły się one diodowych pasków, albo zamiany przeciwmgielnych na dzienne. Zastanawiam się nad umieszczeniem okrągłych świateł do jazdy dziennej obok fabrycznych przeciwmgielnych. Czy ktoś widział takie rozwiązanie? Jak się prezentuje? miałoby to wyglądać jak na zdjęciu (przeróbka w paint). Ale wrażenia " na żywo" mogą być inne stąd moje pytania. Zaznaczam , że nie interesują mnie ledy. Raczej z żarówką 21W i gładkim szkłem. Pozdrawiam!
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ja nie widziałem takiego rozwiązania, dodatkowo osobiście dla mnie denerwują mnie paski ledowe które świecą słabiej od mojego telefonu, oraz dzienne w halogenach. Jak ktoś ma ledy dobrej jakości to w słoneczny dzieĂą wszystko ładnie ale jak lipne to normalnie porażka. W audi można zrobić fajnie światła dzienne ze świateł długich było o tym bardzo dużo pisane.
Są gotowe moduły które się podłacza i wszystko działa, nie musisz kupować lamp itp.
Ja używam takeigo http://www.dzienne.eu/
A co do twojego rozwiązania to musiałbyś podejść z lampą do gościa co spawa plastiki i zderzakiem lub samą kratką aby dorobił jakoś to tak aby miało ręce i nogi.
Są gotowe moduły które się podłacza i wszystko działa, nie musisz kupować lamp itp.
Ja używam takeigo http://www.dzienne.eu/
A co do twojego rozwiązania to musiałbyś podejść z lampą do gościa co spawa plastiki i zderzakiem lub samą kratką aby dorobił jakoś to tak aby miało ręce i nogi.
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Wydaje mi się że wlot powietrza jest u góry w okolicach prawej lampy, a chłodnica IC na środku, ale może się mylę...tomekkk1 pisze:Rozwiązanie ładne, ale nie praktyczne dla aut doładowanych - zasłoniłbyś o połowę dolot chłodzącego powietrza do Intercooler'a. Moim zdaniem wymontować seryjne światła przeciwmgielne i "wrezać" się w to miejsce - zachowanie serii w temacie IC.
Zamiast p/mgielnych było by najłatwiej, albo regulator PWM pod długie, kusi mnie jednak droga pod prąd popularnych modyfikacji. Zawsze było by to oryginalne rozwiązanie:) Pewnie zaraz usłyszę , że nie pasujące do A6, ale to temat do dyskusji nad każdą modyfikacją... C5 nie miało chyba oryginalnie lamp z dziennymi ?

Jeśli ktoś ma link na ładne okrągłe dzienne, to bardzo proszę o podanie. Tylko nie LEDowe. interesuje mnie tylko opcja z żarówkami. Ja znalazłem tylko Hella i WESEM.
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
IC jest na boku patrząc od przodu po prawej stronie - na środku są chłodnice oleju, klimy i wody. Cokolwiek wepchasz w kratkę prawego halogenu to przytkasz IC.borre pisze:Wydaje mi się że wlot powietrza jest u góry w okolicach prawej lampy, a chłodnica IC na środku, ale może się mylę...tomekkk1 pisze:Rozwiązanie ładne, ale nie praktyczne dla aut doładowanych - zasłoniłbyś o połowę dolot chłodzącego powietrza do Intercooler'a. Moim zdaniem wymontować seryjne światła przeciwmgielne i "wrezać" się w to miejsce - zachowanie serii w temacie IC.
Chyba są jednak różne wersje:)
1. Te kratki są fabrycznie zaślepione od tyłu płytą plastiku
2. Wyjąłem obie i za nimi jest po prostu pustka
3. z filtra idzie wąż do sprężarki a z tamtąd rura do 3 chłodnicy od przodu, a potem do kolektorów ssących.
4. wklepałem w google intercooler a6c5 i w grafice jest właśnie identyczna chłodnica.
5. ja mam 4 chłodnice- od przodu licząc : olej , klima, ic, płyn.
Ale bardzo dziękuję:)
1. Te kratki są fabrycznie zaślepione od tyłu płytą plastiku
2. Wyjąłem obie i za nimi jest po prostu pustka
3. z filtra idzie wąż do sprężarki a z tamtąd rura do 3 chłodnicy od przodu, a potem do kolektorów ssących.
4. wklepałem w google intercooler a6c5 i w grafice jest właśnie identyczna chłodnica.
5. ja mam 4 chłodnice- od przodu licząc : olej , klima, ic, płyn.
Ale bardzo dziękuję:)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
No nic się nie stało...
Aczkolwiek zacząłem wątpić, z taką pewnością mnie przekonywałeś. Z moich planów pewnie i tak nic nie wyjdzie, bo nie mogę znaleźć sensownych reflektorów. Hella z żarówką 16W ma być niezawodna, a czytałem, ze się przepala jednak ( a budowa wyklucza wymianę). Wesem na zdjęciach jakoś nie wygląda atrakcyjnie.
sam nie wiem.


- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Pora na podsumowanie. Wybrałem okrągłe lampy firmy wesem. Efekt przerósł moje oczekiwania! Reflektory są o wiele bardziej widoczne niż większość ledowych lamp używanych na drogach. oczywiście chodzi mi o ledy
dodatkowo montowane. nie seryjne Zostały do zrobienia tylko atrapki nowe... ale chwilowo czasu brak.
dodatkowo montowane. nie seryjne Zostały do zrobienia tylko atrapki nowe... ale chwilowo czasu brak.

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 248
- Rejestracja: 28 sie 2011, 20:35
- Imię: Włodzimierz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Żory
Poproszę o foto na którym cokolwiek widać
np. lampę w zderzaku.
Najlepiej większej rozdzielczości niż VGA.
Może i widok mocowania by pomógł naśladowcom.
Który konkretnie model zakupiłeś:
TE>>>>![Obrazek]()
Czy TE>>>>![Obrazek]()

Najlepiej większej rozdzielczości niż VGA.
Może i widok mocowania by pomógł naśladowcom.
Który konkretnie model zakupiłeś:
TE>>>>
Czy TE>>>>
Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia... 298kM 600Nm quattro
Po kolei:)
1 wyjmujemy kratki halogenów
2 Lokalizujemy i wykręcamy trochę śrubę zaznaczoną strzałką ( do niej będziemy mocowali lampę)
3 wykonujemy mocowanie naszych świateł i dopasowujemy wszystko. Ja mocowanie zrobiłem z płaskownika perforowanego- taki łącznik budowlany do drewna. w nim wyciąłem łuk obejmujący od góry reflektor. płaskownik przynitowałem do kątownika - też łącznik do elementów budowlanych. Wymiary płaskownik ok 10x5cm, kątownik ok 5x3,5 cm. Przyznaję, że nie mierzyłem, zostały po remoncie i idealnie pasowały. Myślałem o wykonaniu całości z jednego szerokiego kątownika, ale węższy u góry daje większe pole manewru. W kątowniku wiercimy otwór fi 10mm w odległości ok 2,5-3 cm od miejsca zgięcia. otwór przecinamy, pogłębiamy przecinarką- powstaje wycięcie w kształcie U. Drugie ramie skracamy do odległości , która będzie dla nas odpowiednia- regulujemy w ten sposób wysokość na jakiej zawiśnie nasz reflektor.Do drugiego ramienia przynitowujemy płaskownik z łukiem- jeżeli zrobimy to nie osiowo, możemy uzyskać przesunięcie względem śruby mocującej. U mnie jest to ok 2cm w stronę zewnętrzną auta.
4 Mocowanie wsuwamy pod wykręconą trochę śrubę. ustawiamy, dokręcamy lekko. przykręcamy lampy 2 śrubami fi 5mm (trzeba lekko powiększyć otwory w lampach) sprawdzamy efekt , ustawiamy reflektor, potem musimy go zdjąć, żeby porządnie przykręcić śrubę mocującą. Lampy WESEM występują w różnych wersjach mocowaĂą. ja wybrałem wersję pod nakrętki LOR6.41532 ale lepsza była by wersja pod śruby. jest wersja mocowana w jednym punkcie z możliwością regulacji, ale z pomiarów wyszło mi, że nie będzie pasować w otwór w zderzaku.
5 Atrapa- to już w zasadzie zabawa. Ja wybrałem może mało subtelny sposób, za to tani i łatwy w montażu. Oryginalne Atrapy przeciąć za maskownicą halogenu. z siatki wyciąć nożycami kształt nowej maskownicy naszych lamp. Jedno z drugim skręcić 2 wkrętami od wewnętrznej strony. trzeci wkręt trzyma siatkę od strony przyśrodkowej auta. (zaznaczone strzałkami) Najpierw przykręcamy ten trzeci na odgiętej ku przodowi nowej "atrapie", potem wciskamy jej zewnętrzną część w oryginalne zatrzaski ( te koło przeciwmgielnych). materiał na atrapę to .... koszyk rowerowy na zakupy. koszt 20 zł:)
6 elektryka- dodatkowy przewód pod pin TFL lub jakiś inny patent załączający i rozłączający zgodnie z przepisami.
[
1 wyjmujemy kratki halogenów
2 Lokalizujemy i wykręcamy trochę śrubę zaznaczoną strzałką ( do niej będziemy mocowali lampę)
3 wykonujemy mocowanie naszych świateł i dopasowujemy wszystko. Ja mocowanie zrobiłem z płaskownika perforowanego- taki łącznik budowlany do drewna. w nim wyciąłem łuk obejmujący od góry reflektor. płaskownik przynitowałem do kątownika - też łącznik do elementów budowlanych. Wymiary płaskownik ok 10x5cm, kątownik ok 5x3,5 cm. Przyznaję, że nie mierzyłem, zostały po remoncie i idealnie pasowały. Myślałem o wykonaniu całości z jednego szerokiego kątownika, ale węższy u góry daje większe pole manewru. W kątowniku wiercimy otwór fi 10mm w odległości ok 2,5-3 cm od miejsca zgięcia. otwór przecinamy, pogłębiamy przecinarką- powstaje wycięcie w kształcie U. Drugie ramie skracamy do odległości , która będzie dla nas odpowiednia- regulujemy w ten sposób wysokość na jakiej zawiśnie nasz reflektor.Do drugiego ramienia przynitowujemy płaskownik z łukiem- jeżeli zrobimy to nie osiowo, możemy uzyskać przesunięcie względem śruby mocującej. U mnie jest to ok 2cm w stronę zewnętrzną auta.
4 Mocowanie wsuwamy pod wykręconą trochę śrubę. ustawiamy, dokręcamy lekko. przykręcamy lampy 2 śrubami fi 5mm (trzeba lekko powiększyć otwory w lampach) sprawdzamy efekt , ustawiamy reflektor, potem musimy go zdjąć, żeby porządnie przykręcić śrubę mocującą. Lampy WESEM występują w różnych wersjach mocowaĂą. ja wybrałem wersję pod nakrętki LOR6.41532 ale lepsza była by wersja pod śruby. jest wersja mocowana w jednym punkcie z możliwością regulacji, ale z pomiarów wyszło mi, że nie będzie pasować w otwór w zderzaku.
5 Atrapa- to już w zasadzie zabawa. Ja wybrałem może mało subtelny sposób, za to tani i łatwy w montażu. Oryginalne Atrapy przeciąć za maskownicą halogenu. z siatki wyciąć nożycami kształt nowej maskownicy naszych lamp. Jedno z drugim skręcić 2 wkrętami od wewnętrznej strony. trzeci wkręt trzyma siatkę od strony przyśrodkowej auta. (zaznaczone strzałkami) Najpierw przykręcamy ten trzeci na odgiętej ku przodowi nowej "atrapie", potem wciskamy jej zewnętrzną część w oryginalne zatrzaski ( te koło przeciwmgielnych). materiał na atrapę to .... koszyk rowerowy na zakupy. koszt 20 zł:)
6 elektryka- dodatkowy przewód pod pin TFL lub jakiś inny patent załączający i rozłączający zgodnie z przepisami.
[
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.