[ BPP 2.7 179 KM] Chip
- krawcraf
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 184
- Rejestracja: 16 lis 2011, 19:20
- Imię: Krawiec
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
[ BPP 2.7 179 KM] Chip
Witam,
Zastanawiam się ostatnio dość intensywnie nad virusem do swojej c6. Nie udało mi się znależć odpowiedzi na pytania których szukam więc liczę na pomoc. O ile z 2.7 tdi Q i tipem sprawa jest ogólnie jasna to jak się ma virus do manuala pchanego z przodu? Czy zwiększenie mocy i momentu nie spowoduje nadmiernego zużycia układu napędowego? Mam tu na mysli skrzynie, przeguby, ośki itp... Jest może ktoś na forum kto ma viursa w 2.7 z ośką? Zastanawia mnie też jak będzie z trakcją bo na mokrym to już przy seryjnych 180ps i 380nm nie jest wesoło...
Pzdr
Rafał
Zastanawiam się ostatnio dość intensywnie nad virusem do swojej c6. Nie udało mi się znależć odpowiedzi na pytania których szukam więc liczę na pomoc. O ile z 2.7 tdi Q i tipem sprawa jest ogólnie jasna to jak się ma virus do manuala pchanego z przodu? Czy zwiększenie mocy i momentu nie spowoduje nadmiernego zużycia układu napędowego? Mam tu na mysli skrzynie, przeguby, ośki itp... Jest może ktoś na forum kto ma viursa w 2.7 z ośką? Zastanawia mnie też jak będzie z trakcją bo na mokrym to już przy seryjnych 180ps i 380nm nie jest wesoło...
Pzdr
Rafał
- azet
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 235
- Rejestracja: 20 lis 2010, 00:32
- Imię: Olek
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1995
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Kontakt:
Zrób delikatny program pod 200KM i ok 400-410Nm, na pewno nie wpłynie to w istotny sposób na układ napędowy czy inne podzespoły.
Dla porównania: moje seryjne 2.0 TDI 140KM w manualu zrobione było na 200KM i 420Nm, ja jeździłem rok i NIC się nie działo, nowy właściciel jeździł kolejne pół roku po czym dzwonił co może zrobić żeby zwiększyć moc
Przy mocnym programie najbardziej narażona jest skrzynia, a to czy zostanie skatowana czy będzie chodzić latami zależy już od drivera... Lekki program nie powinien mieć wpływu żadnego - przy rozsądnym korzystaniu.
Dla porównania: moje seryjne 2.0 TDI 140KM w manualu zrobione było na 200KM i 420Nm, ja jeździłem rok i NIC się nie działo, nowy właściciel jeździł kolejne pół roku po czym dzwonił co może zrobić żeby zwiększyć moc
Przy mocnym programie najbardziej narażona jest skrzynia, a to czy zostanie skatowana czy będzie chodzić latami zależy już od drivera... Lekki program nie powinien mieć wpływu żadnego - przy rozsądnym korzystaniu.
Original Audi A6 Werbung.
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 94
- Rejestracja: 20 lut 2012, 16:44
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Szkocja
odgrzeje kotleta:) i jak chip zrobiony? jak tak to jakie wrazenia? tez mam 2.7 BPP i jade na chipka za 2 tyg z rozmowy wywnioskowalem ze moge celowac w 240km i ponad 500nm, a jak to wyszlo u Ciebie?
najlepszy i najwiękrzy forum na Audi A6 --? https://a6klub.pl
Witam . widze ze niezle moce tu dajecie ja jezdzilem dwa lata na chipie a dalem tylko 25 koni wiecej do mojego 140 2,0tdi audika noi DPF dostal tak wdupee ze niebylo ratunku i niestety nowy koszt 4-5 tys z wymiana noi oczywiscie teraz dymi gdzie jak jest DPF mialem biala rure wydechowa przed chipem takze jak ktos chce moc to niech kupi mocniejszy ale w orginale bo chip predzej czy pozniej da sie weznaki .A teraz jak mi dymi to prawdopodobnie wtryski dostaly niewiem jeszcze bede w kraju to edam sprawdzic co jest grane rok jak kolega tylko jezdzil to malo zalezy jeszcze ile km przejechal ja przez te dwa lata zrobilem jakies 60 tys. to tez od tego zalezy ale poprostu odradzam to byl moj pierwszy chip i ostatni.nastepne kupie z wieksza moca
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 94
- Rejestracja: 20 lut 2012, 16:44
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Szkocja
Patryk77, przykro słyszeć:( ale czy jesteś pewien ze to wina chipa? Poza tym to kwestia też tego gdzie był robiony i jak wykonany? Z tego co wiem to 2.0 tdi nie jest najlepszym silnikiem do chipowania ale mogę się mylić, ja celuje w taka moc bo u mnie dpfa nie ma i nie było:) poza tym z tego co się naczytałem to ponoć 2.7 tdi ma spory potencjał do chipowania tak więc ja zaryzykuje, wszystko oczywiście zależy od tego jak mocna i zdrowa serie mam
najlepszy i najwiękrzy forum na Audi A6 --? https://a6klub.pl
tomekkkkk22
Powyżej napisał PIERO, że jego seryjne 2.0 tdi dostało kopa do 200KM i 420nm i śmigało elegancko ( i nadal tak jest ), więc nie wiem skąd czerpiesz opinie, że 2.0 tdi nie jest dobrym silnikiem do chipowania.. W firmie, która dokonuje takich zmian GODULA MOTO SPORT ( w Niepołomicach koło Krakowa ), był robiony CHIP w aucie Golf V 2.0 tdi 4Motion -( osiągnięto 215KM i 510nm ). Jedyny problem był w opanowaniu tylu nm na drodze, więc zmniejszono moc i moment ( docelowo 201KM i 475nm )
Powyżej napisał PIERO, że jego seryjne 2.0 tdi dostało kopa do 200KM i 420nm i śmigało elegancko ( i nadal tak jest ), więc nie wiem skąd czerpiesz opinie, że 2.0 tdi nie jest dobrym silnikiem do chipowania.. W firmie, która dokonuje takich zmian GODULA MOTO SPORT ( w Niepołomicach koło Krakowa ), był robiony CHIP w aucie Golf V 2.0 tdi 4Motion -( osiągnięto 215KM i 510nm ). Jedyny problem był w opanowaniu tylu nm na drodze, więc zmniejszono moc i moment ( docelowo 201KM i 475nm )
michok
To sprawdź sobie ten żart tutaj --> http://www.godula.pl/index1.php?page=ar ... t&artid=49
I pośmiejmy się teraz
To sprawdź sobie ten żart tutaj --> http://www.godula.pl/index1.php?page=ar ... t&artid=49
I pośmiejmy się teraz
He zrobic to nietrudno ale ile i jak dlugo wytrzymaja inne podzespoly to wtedy mozna sie posmiac jak pokolei bedziesz wymienial rozne czesci skoro na seryjnych czesciach mozna by bylo tak robic to by juz z fabryki wypuszczali takie he
[ Dodano: 2012-07-11, 11:25 ]
Hejka no chip miedzy innymi przyczynil sie poniewaz od tego czasu jak dostaje wiekszy ilosc paliwa to niezdazy sie ona dobrze wypalic w DPF dlatego
[ Dodano: 2012-07-11, 11:25 ]
tomekkkkk22 pisze:Patryk77, przykro słyszeć:( ale czy jesteś pewien ze to wina chipa? Poza tym to kwestia też tego gdzie był robiony i jak wykonany? Z tego co wiem to 2.0 tdi nie jest najlepszym silnikiem do chipowania ale mogę się mylić, ja celuje w taka moc bo u mnie dpfa nie ma i nie było:) poza tym z tego co się naczytałem to ponoć 2.7 tdi ma spory potencjał do chipowania tak więc ja zaryzykuje, wszystko oczywiście zależy od tego jak mocna i zdrowa serie mam
Hejka no chip miedzy innymi przyczynil sie poniewaz od tego czasu jak dostaje wiekszy ilosc paliwa to niezdazy sie ona dobrze wypalic w DPF dlatego
Patryk77
Silniki tdi mają dość spore rezerwy. Wystarczy wymienić turbine na większą + większy IC i masz już naprawde fajne możliwości. A to ile to wytrzyma to zależy od kierowcy. Jeżeli dajesz do pieca z każdych świateł, zrywasz i jedyny styl jazdy jaki preferujesz to "sport" to pewnie, że poszczególne podzespoły nie wytrzymają.
Ale jeżeli używasz auta po CHIPIE rozsądnie, to będziesz się cieszył radością z jazdy. Zresztą skoro PIERO w swoim 2.0 tdi zrobił na 200KM i 420nm i nic mu się nie działo, teraz ktoś inny jeździ tym autem i też elegancko chodzi a właściciel wręcz chce jeszcze zwiększyć moc to mówi to samo za siebie.
Jest wiele firm/osób, które Ci zwiększą moc, ale jest nie wiele tych, które robią to dobrze. Dla chcącego nic trudnego, wystarczy poszukać, poczytać i podjąć decyzję.
Silniki tdi mają dość spore rezerwy. Wystarczy wymienić turbine na większą + większy IC i masz już naprawde fajne możliwości. A to ile to wytrzyma to zależy od kierowcy. Jeżeli dajesz do pieca z każdych świateł, zrywasz i jedyny styl jazdy jaki preferujesz to "sport" to pewnie, że poszczególne podzespoły nie wytrzymają.
Ale jeżeli używasz auta po CHIPIE rozsądnie, to będziesz się cieszył radością z jazdy. Zresztą skoro PIERO w swoim 2.0 tdi zrobił na 200KM i 420nm i nic mu się nie działo, teraz ktoś inny jeździ tym autem i też elegancko chodzi a właściciel wręcz chce jeszcze zwiększyć moc to mówi to samo za siebie.
Jest wiele firm/osób, które Ci zwiększą moc, ale jest nie wiele tych, które robią to dobrze. Dla chcącego nic trudnego, wystarczy poszukać, poczytać i podjąć decyzję.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 94
- Rejestracja: 20 lut 2012, 16:44
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Szkocja
napisalem powyzej ze moge sie mylic:) bo ja osobiscie nie mialem nigdy 2.0tdi, natomiast slyszalem ze nie wytrzymuja glowice itd itp , a czy to prawda czy nie to nie wiem bo tak jak mowie sam nigdy nie mialemMikeeNHa pisze:więc nie wiem skąd czerpiesz opinie, że 2.0 tdi nie jest dobrym silnikiem do chipowania.
jednakze calkowicie sie z wami zgadzam ze jesli ktos bedzie jezdzil po chipie jak wariat to cos wkoncu nie wytrzyma, a najprosciej obwinic chipa, choc przy takiej jezdzie to i bez chipa sie pewnie woz rozlecial, i dodam jeszcze ze u siebie bede robil chipa na 100% i calkowicie sie tego nie boje bo wiem ze bede uzytkowal z rozsadkiem:) (prawie zawsze) hehe prawie
najlepszy i najwiękrzy forum na Audi A6 --? https://a6klub.pl
- krawcraf
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 184
- Rejestracja: 16 lis 2011, 19:20
- Imię: Krawiec
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Moje dzisiejsze podejście do virusa się niestety nie udało. Mam do "naprawy" klapę kolektora. Ale ogólnie jak na przebieg 232k km to wyniki naprawdę dobre http://imageshack.us/photo/my-images/338/seriaf.jpg/. Lepiej niż seria :D. W przyszłym tygodniu będzie ~235ps, ~450nm.