Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ TIP+Q] po puszczeniu pedału gazu obroty spadają do jałowyc

Układ napędowy i skrzynie biegów
Gavin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 20 sty 2008, 21:47
Lokalizacja: Warszawa

[ TIP+Q] po puszczeniu pedału gazu obroty spadają do jałowyc

Post autor: Gavin » 09 lip 2012, 16:16

2 tygodnie temu pożyczyłem koleżance autko, jej przestało jeździć,a czymś dzieciaki musi wozić do przedszkola.
Wczoraj się nim przejechałem i zauważyłem taki objaw, w czasie jazdy na D "po puszczeniu pedału gazu obroty spadają do jałowych" nie ma hamowania silnikiem! jak wrzucę na tip to hamuje.nie ma żadnych szarpnięć ani innych objawów,
Przyznała mi się ,że zabrakło jej paliwa i zaholowano ja na stacje 3 kilometry dalej.
Jakieś pomysły??

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 09 lip 2012, 18:55

A jak ją holowali - laweta, sznurek a może na motyla auto wzięli :[

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 09 lip 2012, 19:20

Gavin, tak to niestety jest pożyczać komuś auto ;| Znasz powiedzenie: 'ÂŻony, zegarka i samochodu się nie pożycza - bo nigdy nie wracają w tym samym stanie'? <zalamka>

tomaszek99

Post autor: tomaszek99 » 09 lip 2012, 19:41

0x4B25A pisze: Znasz powiedzenie: 'ÂŻony, zegarka i samochodu się nie pożycza -
KIedyś tak mój wujek powiedział do ojca dlatego stracił u mnie szacunek.
Uważam, że tylko żony się nie pożycza, reszta to rzecz nabyta, sorry za ot, ale nie ja zacząłem :)

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 09 lip 2012, 20:07

biernik pisze:
0x4B25A pisze: Znasz powiedzenie: 'ÂŻony, zegarka i samochodu się nie pożycza -
KIedyś tak mój wujek powiedział do ojca dlatego stracił u mnie szacunek.
Uważam, że tylko żony się nie pożycza, reszta to rzecz nabyta, sorry za ot, ale nie ja zacząłem :)
Ja nikomu nie bronię pożyczać co mu się podoba... tylko potem czasem takie są efekty... ;|

Przepraszam za OT <milczek>

m3rvin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 186
Rejestracja: 18 gru 2010, 00:46
Lokalizacja: Radlin / Hagen
Kontakt:

Re: po puszczeniu pedału gazu obroty spadają do jałowyc

Post autor: m3rvin » 09 lip 2012, 20:50

Gavin pisze:2 tygodnie temu pożyczyłem koleżance autko, jej przestało jeździć,a czymś dzieciaki musi wozić do przedszkola.
Wczoraj się nim przejechałem i zauważyłem taki objaw, w czasie jazdy na D "po puszczeniu pedału gazu obroty spadają do jałowych" nie ma hamowania silnikiem! jak wrzucę na tip to hamuje.nie ma żadnych szarpnięć ani innych objawów,
Przyznała mi się ,że zabrakło jej paliwa i zaholowano ja na stacje 3 kilometry dalej.
Jakieś pomysły??
miałem to u siebie ok maja regeneracja konwertera pomogła koszt ok 2000zł (regeneracja , robocizna, wymiana oleju+filtra i uszczelki)
www.krzysztofpodolski.com Nie bądz obojetny przekaz 1% na szczytny cel :)
126p-> GSI 8V E > GSI 16V F > A6Q 2.5TDi 179ps > A6Q 2.8 193ps > jest i ona S6 C5 ANK

Gavin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 20 sty 2008, 21:47
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Gavin » 09 lip 2012, 22:54

holowany na lince,m3rvin były jakieś błędy w skrzyni ? tez po holowaniu ?

m3rvin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 186
Rejestracja: 18 gru 2010, 00:46
Lokalizacja: Radlin / Hagen
Kontakt:

Post autor: m3rvin » 09 lip 2012, 23:04

nie holowałem nigdy mi paliwa niezabrakło jeszcze ;p

błędów nie było, tylko takie same objawy czyli np jedziesz 85km/h 5bieg puszczasz gaz i zamiast hamować biegami to obroty spadały w okolicy 1000-1200obr/min i jechał jakby na luzie i czy dłużej jeździłem tym te ślizganie się nasilało

może po prostu konwerter się koĂączył już a holowanie tylko przyśpieszyło,

a nie pamiętam teraz zasady holowania automata wiem ze na N musi być tylko czy auto musi chodzić itp
www.krzysztofpodolski.com Nie bądz obojetny przekaz 1% na szczytny cel :)
126p-> GSI 8V E > GSI 16V F > A6Q 2.5TDi 179ps > A6Q 2.8 193ps > jest i ona S6 C5 ANK

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 09 lip 2012, 23:22

m3rvin pisze:a nie pamiętam teraz zasady holowania automata wiem ze na N musi być tylko czy auto musi chodzić itp
Automatu z zasady się nie holuje, bo ciśnienie jest zbyt niskie (albo jest jego brak) i nie smaruje elementów skrzyni biegów... na biegu jałowym - N, także na włączonym silniku, znacznie spada... pozostaje tylko laweta... oczywiście instrukcja przewiduje krótkotrwałe holowanie... ale naprawdę krótkie i tylko do określonej - niewielkiej prędkości...

m3rvin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 186
Rejestracja: 18 gru 2010, 00:46
Lokalizacja: Radlin / Hagen
Kontakt:

Post autor: m3rvin » 09 lip 2012, 23:27

0x4B25A pisze:
m3rvin pisze:a nie pamiętam teraz zasady holowania automata wiem ze na N musi być tylko czy auto musi chodzić itp
Automatu z zasady się nie holuje, bo ciśnienie jest zbyt niskie (albo jest jego brak) i nie smaruje elementów skrzyni biegów... na biegu jałowym - N, także na włączonym silniku, znacznie spada... pozostaje tylko laweta... oczywiście instrukcja przewiduje krótkotrwałe holowanie... ale naprawdę krótkie i tylko do określonej - niewielkiej prędkości...
dokładnie o to stwierdzenie mi chodziło
www.krzysztofpodolski.com Nie bądz obojetny przekaz 1% na szczytny cel :)
126p-> GSI 8V E > GSI 16V F > A6Q 2.5TDi 179ps > A6Q 2.8 193ps > jest i ona S6 C5 ANK

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 10 lip 2012, 00:25

Koledzy, a po co chcielibyście holować auto z pracującym silnikiem <szok>
Nie lepiej nim po prostu pojechać ???

A zreszta to chyba nawet zabronione :)

A co Instrukcji obsługi to to "krótkie" holowanie jest opkreslone jako do 50 km i z prędkością do 50 km/h <luzik>
Części samochodowe online - Motostacja pl

Gavin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 20 sty 2008, 21:47
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Gavin » 10 lip 2012, 22:08

podłaczyłem dzis VAGA wyskoczył błąd
17125 Torque Converter Clutch Circuit Performance or Stuck Off
P0741 - 35 -10 --- Intermittent
po wykasowaniu nie pojawił sie ponownie pomimo jazdy i takim samym zachowaniu skrzyni.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 10 lip 2012, 23:31

Gavin, Błąd dosyc typowy, poslizg konwertera, masz intermittent czyli sporadyczny. Tak miałem przed pierwszą naprawą skrzyni, przebieg ponad 200 tys km.
Błąd dawałsię skasować i od razu nie powracał. Ale jak sprawdzałem po np. miesiącu to z reguły juz ten intermittent był. Kiedy go załapywałem ? Nie wiadomo, nie było to wyraźnie zauwazalne. Po regeneracji konwertera przy okazji naprawy skrzyni, ten błąd się nie pojawił.

Jak piszesz w pierwszym poście to przy przełączeniu na tip (domyslam się, że myslimy o tym samym, czyli ręcznej zmianie biegów "+,-") skrzynia pracuje normalnie.
Tak na pierwsze wrażenie to wygląda na to że skrzynia jest w porządku.
A może niedomaga w jakiś sposób dźwignia przełączania biegów ?
Różne rzeczy widziałem w wykonaniu ludzi (często mechaników), chodzi mi o traktowanie tej dźwigni :) . Nie chcę niczego sugerowac ale czy Twoja znajoma na co dzien też jeździ automatem ? :)
Zresztą to może byc zupełny przypadek, że to niedomaganie teraz wystapiło <mysli> .

Moje domysły to tylko intuicja, ale tak właśnie sobie pomyslałem: jak skrzynia może być w jednym położeniu dźwigni felerna a w innym OK ???
Części samochodowe online - Motostacja pl

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 11 lip 2012, 09:03

To może wynikać z DSP - czyli tej "inteligencji" skrzyni, uczy się ona trybu jazdy, jeśli Twoja znajoma uprawiała PSJ, to może jak pojeździsz trochę, to DSP się oduczy tego, spróbuj może skasować adaptację skrzyni VAG'iem i zobacz po skasowaniu. Niczego w tej kwestii nie jestem pewien, to tylko takie moje gdybanie ;)
Jeszcze do tych obrotów, czy dobrze Cię zrozumiałem, jedziesz powiedzmy 4k rpm, puszczasz gaz i skrzynia nie hamuje, a obroty do jałowego, ale naprawdę stają na 800rpm, czy może 1,2-1,4k rpm?
Czy może jak puścisz gaz z 2k rpm to spada, i w jaki zakres spada?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 11 lip 2012, 09:49

Zagór pisze:Jeszcze do tych obrotów, czy dobrze Cię zrozumiałem, jedziesz powiedzmy 4k rpm, puszczasz gaz i skrzynia nie hamuje, a obroty do jałowego, ale naprawdę stają na 800rpm, czy może 1,2-1,4k rpm?
Czy może jak puścisz gaz z 2k rpm to spada, i w jaki zakres spada?
W pierwszym poście:
Gavin pisze:w czasie jazdy na D "po puszczeniu pedału gazu obroty spadają do jałowych"
Części samochodowe online - Motostacja pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja