[ TIP+Q] po puszczeniu pedału gazu obroty spadają do jałowyc
[ TIP+Q] po puszczeniu pedału gazu obroty spadają do jałowyc
2 tygodnie temu pożyczyłem koleżance autko, jej przestało jeździć,a czymś dzieciaki musi wozić do przedszkola.
Wczoraj się nim przejechałem i zauważyłem taki objaw, w czasie jazdy na D "po puszczeniu pedału gazu obroty spadają do jałowych" nie ma hamowania silnikiem! jak wrzucę na tip to hamuje.nie ma żadnych szarpnięć ani innych objawów,
Przyznała mi się ,że zabrakło jej paliwa i zaholowano ja na stacje 3 kilometry dalej.
Jakieś pomysły??
Wczoraj się nim przejechałem i zauważyłem taki objaw, w czasie jazdy na D "po puszczeniu pedału gazu obroty spadają do jałowych" nie ma hamowania silnikiem! jak wrzucę na tip to hamuje.nie ma żadnych szarpnięć ani innych objawów,
Przyznała mi się ,że zabrakło jej paliwa i zaholowano ja na stacje 3 kilometry dalej.
Jakieś pomysły??
Ja nikomu nie bronię pożyczać co mu się podoba... tylko potem czasem takie są efekty...biernik pisze:KIedyś tak mój wujek powiedział do ojca dlatego stracił u mnie szacunek.0x4B25A pisze: Znasz powiedzenie: 'ÂŻony, zegarka i samochodu się nie pożycza -
Uważam, że tylko żony się nie pożycza, reszta to rzecz nabyta, sorry za ot, ale nie ja zacząłem

Przepraszam za OT

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 186
- Rejestracja: 18 gru 2010, 00:46
- Lokalizacja: Radlin / Hagen
- Kontakt:
Re: po puszczeniu pedału gazu obroty spadają do jałowyc
miałem to u siebie ok maja regeneracja konwertera pomogła koszt ok 2000zł (regeneracja , robocizna, wymiana oleju+filtra i uszczelki)Gavin pisze:2 tygodnie temu pożyczyłem koleżance autko, jej przestało jeździć,a czymś dzieciaki musi wozić do przedszkola.
Wczoraj się nim przejechałem i zauważyłem taki objaw, w czasie jazdy na D "po puszczeniu pedału gazu obroty spadają do jałowych" nie ma hamowania silnikiem! jak wrzucę na tip to hamuje.nie ma żadnych szarpnięć ani innych objawów,
Przyznała mi się ,że zabrakło jej paliwa i zaholowano ja na stacje 3 kilometry dalej.
Jakieś pomysły??
www.krzysztofpodolski.com Nie bądz obojetny przekaz 1% na szczytny cel 
126p-> GSI 8V E > GSI 16V F > A6Q 2.5TDi 179ps > A6Q 2.8 193ps > jest i ona S6 C5 ANK

126p-> GSI 8V E > GSI 16V F > A6Q 2.5TDi 179ps > A6Q 2.8 193ps > jest i ona S6 C5 ANK
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 186
- Rejestracja: 18 gru 2010, 00:46
- Lokalizacja: Radlin / Hagen
- Kontakt:
nie holowałem nigdy mi paliwa niezabrakło jeszcze
błędów nie było, tylko takie same objawy czyli np jedziesz 85km/h 5bieg puszczasz gaz i zamiast hamować biegami to obroty spadały w okolicy 1000-1200obr/min i jechał jakby na luzie i czy dłużej jeździłem tym te ślizganie się nasilało
może po prostu konwerter się koĂączył już a holowanie tylko przyśpieszyło,
a nie pamiętam teraz zasady holowania automata wiem ze na N musi być tylko czy auto musi chodzić itp

błędów nie było, tylko takie same objawy czyli np jedziesz 85km/h 5bieg puszczasz gaz i zamiast hamować biegami to obroty spadały w okolicy 1000-1200obr/min i jechał jakby na luzie i czy dłużej jeździłem tym te ślizganie się nasilało
może po prostu konwerter się koĂączył już a holowanie tylko przyśpieszyło,
a nie pamiętam teraz zasady holowania automata wiem ze na N musi być tylko czy auto musi chodzić itp
www.krzysztofpodolski.com Nie bądz obojetny przekaz 1% na szczytny cel 
126p-> GSI 8V E > GSI 16V F > A6Q 2.5TDi 179ps > A6Q 2.8 193ps > jest i ona S6 C5 ANK

126p-> GSI 8V E > GSI 16V F > A6Q 2.5TDi 179ps > A6Q 2.8 193ps > jest i ona S6 C5 ANK
Automatu z zasady się nie holuje, bo ciśnienie jest zbyt niskie (albo jest jego brak) i nie smaruje elementów skrzyni biegów... na biegu jałowym - N, także na włączonym silniku, znacznie spada... pozostaje tylko laweta... oczywiście instrukcja przewiduje krótkotrwałe holowanie... ale naprawdę krótkie i tylko do określonej - niewielkiej prędkości...m3rvin pisze:a nie pamiętam teraz zasady holowania automata wiem ze na N musi być tylko czy auto musi chodzić itp
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 186
- Rejestracja: 18 gru 2010, 00:46
- Lokalizacja: Radlin / Hagen
- Kontakt:
dokładnie o to stwierdzenie mi chodziło0x4B25A pisze:Automatu z zasady się nie holuje, bo ciśnienie jest zbyt niskie (albo jest jego brak) i nie smaruje elementów skrzyni biegów... na biegu jałowym - N, także na włączonym silniku, znacznie spada... pozostaje tylko laweta... oczywiście instrukcja przewiduje krótkotrwałe holowanie... ale naprawdę krótkie i tylko do określonej - niewielkiej prędkości...m3rvin pisze:a nie pamiętam teraz zasady holowania automata wiem ze na N musi być tylko czy auto musi chodzić itp
www.krzysztofpodolski.com Nie bądz obojetny przekaz 1% na szczytny cel 
126p-> GSI 8V E > GSI 16V F > A6Q 2.5TDi 179ps > A6Q 2.8 193ps > jest i ona S6 C5 ANK

126p-> GSI 8V E > GSI 16V F > A6Q 2.5TDi 179ps > A6Q 2.8 193ps > jest i ona S6 C5 ANK
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Gavin, Błąd dosyc typowy, poslizg konwertera, masz intermittent czyli sporadyczny. Tak miałem przed pierwszą naprawą skrzyni, przebieg ponad 200 tys km.
Błąd dawałsię skasować i od razu nie powracał. Ale jak sprawdzałem po np. miesiącu to z reguły juz ten intermittent był. Kiedy go załapywałem ? Nie wiadomo, nie było to wyraźnie zauwazalne. Po regeneracji konwertera przy okazji naprawy skrzyni, ten błąd się nie pojawił.
Jak piszesz w pierwszym poście to przy przełączeniu na tip (domyslam się, że myslimy o tym samym, czyli ręcznej zmianie biegów "+,-") skrzynia pracuje normalnie.
Tak na pierwsze wrażenie to wygląda na to że skrzynia jest w porządku.
A może niedomaga w jakiś sposób dźwignia przełączania biegów ?
Różne rzeczy widziałem w wykonaniu ludzi (często mechaników), chodzi mi o traktowanie tej dźwigni
. Nie chcę niczego sugerowac ale czy Twoja znajoma na co dzien też jeździ automatem ?
Zresztą to może byc zupełny przypadek, że to niedomaganie teraz wystapiło
.
Moje domysły to tylko intuicja, ale tak właśnie sobie pomyslałem: jak skrzynia może być w jednym położeniu dźwigni felerna a w innym OK
?
Błąd dawałsię skasować i od razu nie powracał. Ale jak sprawdzałem po np. miesiącu to z reguły juz ten intermittent był. Kiedy go załapywałem ? Nie wiadomo, nie było to wyraźnie zauwazalne. Po regeneracji konwertera przy okazji naprawy skrzyni, ten błąd się nie pojawił.
Jak piszesz w pierwszym poście to przy przełączeniu na tip (domyslam się, że myslimy o tym samym, czyli ręcznej zmianie biegów "+,-") skrzynia pracuje normalnie.
Tak na pierwsze wrażenie to wygląda na to że skrzynia jest w porządku.
A może niedomaga w jakiś sposób dźwignia przełączania biegów ?
Różne rzeczy widziałem w wykonaniu ludzi (często mechaników), chodzi mi o traktowanie tej dźwigni


Zresztą to może byc zupełny przypadek, że to niedomaganie teraz wystapiło

Moje domysły to tylko intuicja, ale tak właśnie sobie pomyslałem: jak skrzynia może być w jednym położeniu dźwigni felerna a w innym OK

Części samochodowe online - Motostacja pl
- Zagór
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
To może wynikać z DSP - czyli tej "inteligencji" skrzyni, uczy się ona trybu jazdy, jeśli Twoja znajoma uprawiała PSJ, to może jak pojeździsz trochę, to DSP się oduczy tego, spróbuj może skasować adaptację skrzyni VAG'iem i zobacz po skasowaniu. Niczego w tej kwestii nie jestem pewien, to tylko takie moje gdybanie 
Jeszcze do tych obrotów, czy dobrze Cię zrozumiałem, jedziesz powiedzmy 4k rpm, puszczasz gaz i skrzynia nie hamuje, a obroty do jałowego, ale naprawdę stają na 800rpm, czy może 1,2-1,4k rpm?
Czy może jak puścisz gaz z 2k rpm to spada, i w jaki zakres spada?

Jeszcze do tych obrotów, czy dobrze Cię zrozumiałem, jedziesz powiedzmy 4k rpm, puszczasz gaz i skrzynia nie hamuje, a obroty do jałowego, ale naprawdę stają na 800rpm, czy może 1,2-1,4k rpm?
Czy może jak puścisz gaz z 2k rpm to spada, i w jaki zakres spada?
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
W pierwszym poście:Zagór pisze:Jeszcze do tych obrotów, czy dobrze Cię zrozumiałem, jedziesz powiedzmy 4k rpm, puszczasz gaz i skrzynia nie hamuje, a obroty do jałowego, ale naprawdę stają na 800rpm, czy może 1,2-1,4k rpm?
Czy może jak puścisz gaz z 2k rpm to spada, i w jaki zakres spada?
Gavin pisze:w czasie jazdy na D "po puszczeniu pedału gazu obroty spadają do jałowych"
Części samochodowe online - Motostacja pl