[A6 C5]Woda pod dywanikiem
- HattoriHonza
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 288
- Rejestracja: 23 wrz 2010, 11:52
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1994
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin, Polska
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 111
- Rejestracja: 13 wrz 2008, 14:02
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warmia
Witam
Ostatnio i u mnie pojawił się problem wody po stronie pasażera - było jej tak dużo, że sięgała nawet do tylnego rzędu <szok>
Początkowo myślałem, że to nieszczelności w podszybiu, bo jechałem ok 400 km w ulewnym deszczu, ale po kilku dniach (pogodnych) wracałem już w pełnym słońcu i sytuacja się powtórzyła. Poczytałem więc na forum co nieco i zacząłem drążyć temat.
Okazało się, że woda podchodzi właśnie od klimy - bo jechałem przy włączonej (nawiasem mówiąc, zawsze tak jeżdżę od ponad 3 lat, a dopiero teraz się tak stało.)
Po wyrwaniu tapicerki pod nogami pasażera przekonałem się, jak bardzo są nasiąknięte znajdujące się tam gąbki - SZOKKKK <szok>
ÂŚlady wody biegły właśnie z tego lejka, który ktoś wcześniej nawet sfotografował - jego odpływ jest dość płytko osadzony w szkielecie grodzi i otoczony gąbką. przy nawet niewielkim zapchaniu odpływu woda nasącza gąbkę (nie wiem czemu jest tam gąbka zamiast np. silikonowej uszczelki???) i po niej spływa pod dywanik pasażera. Jest możliwość podejścia tego od spodu po zdjęciu "pampersa" ale i tak trzeba to przepchnąć od środka i nalepiej sprężarką "przedmuchać". Po tej operacji dołożyłem do lejka przedłużenie odpływu z małej rurki i całość uszczelniłem silikonem - POWINNO wytrzymać.
Nawiasem mówiąc mocowanie lejka - szczególnie ta trzecia śruba to koszmar....
Pisze to na świeżo, więc jeszcze nie wiem jakie będą skutki.
Idę dalej osuszać wykładzinę i gąbki pod nogami.
Pozdrawiam.
Ostatnio i u mnie pojawił się problem wody po stronie pasażera - było jej tak dużo, że sięgała nawet do tylnego rzędu <szok>
Początkowo myślałem, że to nieszczelności w podszybiu, bo jechałem ok 400 km w ulewnym deszczu, ale po kilku dniach (pogodnych) wracałem już w pełnym słońcu i sytuacja się powtórzyła. Poczytałem więc na forum co nieco i zacząłem drążyć temat.
Okazało się, że woda podchodzi właśnie od klimy - bo jechałem przy włączonej (nawiasem mówiąc, zawsze tak jeżdżę od ponad 3 lat, a dopiero teraz się tak stało.)
Po wyrwaniu tapicerki pod nogami pasażera przekonałem się, jak bardzo są nasiąknięte znajdujące się tam gąbki - SZOKKKK <szok>
ÂŚlady wody biegły właśnie z tego lejka, który ktoś wcześniej nawet sfotografował - jego odpływ jest dość płytko osadzony w szkielecie grodzi i otoczony gąbką. przy nawet niewielkim zapchaniu odpływu woda nasącza gąbkę (nie wiem czemu jest tam gąbka zamiast np. silikonowej uszczelki???) i po niej spływa pod dywanik pasażera. Jest możliwość podejścia tego od spodu po zdjęciu "pampersa" ale i tak trzeba to przepchnąć od środka i nalepiej sprężarką "przedmuchać". Po tej operacji dołożyłem do lejka przedłużenie odpływu z małej rurki i całość uszczelniłem silikonem - POWINNO wytrzymać.
Nawiasem mówiąc mocowanie lejka - szczególnie ta trzecia śruba to koszmar....
Pisze to na świeżo, więc jeszcze nie wiem jakie będą skutki.
Idę dalej osuszać wykładzinę i gąbki pod nogami.
Pozdrawiam.
gwizdek
Powinno pomóc , ja mam po każdej zimie problem . Odkręcam schowek ,przepycham od środka i wszystko gra . Zauważyłem że ta guma w którą ,,wchodzi,, ten lejek a raczej odpływ z parownika jest zawsze ,,załamana,, .Do przepychania używam gumowego wężyka aby nie uszkodzić tej gumy . Dla zainteresowanych to odpływ jest z lewej strony pod wykładziną pasażera (,,lewy górny róg,,) Pozdrawiam
Legio patra nostra
Miałem ten sam problem, odkręciłem lejek przy podłodze i czyściłem czym tylko się dało. Dwa dni później pojechałem do znajomego mechanika wrzuciliśmy autko na podnośnik i okazało się że po ściągnięciu osłony plastikowej , wyżej w okolicy skrzyni biegów pod osłoną materiałowa jest ten gumowy wylot odprowadzający wodę. Wyciągnąłem go palcem, przeczyściłem i gra. Zostawiłem większa szczelinę miedzy osłona a wylotem żeby nie blokowało odpływu. Na razie problem zniknął.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 31 sty 2012, 17:37
- Lokalizacja: Olsztyn
witam rozebrałem dzisiaj całe obicie od strony pasażera do blach by wykryć kturędy woda dostaje się do środka i znalazłem pod akumulatorem jest kanalik tam jak leje wode szlauchem to w środku leci z przodu tam mniej więcej gdzie nogi ale nie wiem jak tam to leci pomocy problem gdzies jest pod akumulatorem ale nie wiem jak to zrobić i gdzie tkwi problem
- HattoriHonza
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 288
- Rejestracja: 23 wrz 2010, 11:52
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1994
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin, Polska
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 31 sty 2012, 17:37
- Lokalizacja: Olsztyn
Ronnaldinho, jesli lejesz wezem, to pewnie lejesz bardzo duzo wody. Podejzewam ze woda wlatuje przez ten otwor pod akumulatorem i przedostaje sie w miejsce gdzie jest odplyw z lejka klimy. Wylot odplywu wody z klimy to taki grzybek gumowy osloniety z dolu (podwozie) wyciszeniem. Duza ilosc wody nie nadaza przeplywac przez ta oslone i dostaje sie przez ten grzybek do srodka i wyplywa ci dwoma kanalikami, ktore znajduja sie pod odplywem klimy w srodku. To jest miejsce gdzie blacha podwozia ma dwie warstwy, a te kanaliki pozwalaja sie wydostac wodzie do srodka.
W podobny sposob sprawdzalem ktoredy mi sie woda do srodka dostaje i jak juz zalalem cala grodz akumulatora to przez te kanaly mi sie woda lala.
W podobny sposob sprawdzalem ktoredy mi sie woda do srodka dostaje i jak juz zalalem cala grodz akumulatora to przez te kanaly mi sie woda lala.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 31 sty 2012, 17:37
- Lokalizacja: Olsztyn
Mi sa znane trzy mozliwosci dostania sie wody do srodka:więc co radzisz zrobić
?
1 przez uszczelke pod filtrem kabinowym - uszczelka potrafi zmurszec - trzeba wymienic lub (ja tak zrobilem) zasilikonowalem to.
2 przez grodz pod akumulatorem - przeczyscic odplywy
3 przez zatkany odplyw klimy - trzeba przeczyscic lejek i udroznic ten gumowy grzybek. Ja tez zrobilem wiekszy luz miedzy odplywem grzybka i wyciszeniem w podwoziu.
Narazie mam spokoj.
jeśli to pod akumulatorem to:
wlej pod akumulator trochę wody i zobacz czy cieknie pod autem.
Ja stawiam na zapchany lejek pod nogami pasażera. Najlepiej to odpal klimę i zobacz czy cieknie woda z klimy pod spodem auta, jak nie to masz odpowiedź na pytanie.
Jak będziesz czyścił to dobrze wciągnij błoto z tego lejka i sprawdź ze dwa razy przed skręceniem czy woda wycieka. Najlepiej wlej tam wodę jakąś butelką i sprawdzaj czy woda się leje pod spodem.
tutaj masz jak to zrobić:
a6-c5-all-klimatronik-zalal-nam-auto-ja ... t11593.htm
zrobisz to w 30 minut.
wlej pod akumulator trochę wody i zobacz czy cieknie pod autem.
Ja stawiam na zapchany lejek pod nogami pasażera. Najlepiej to odpal klimę i zobacz czy cieknie woda z klimy pod spodem auta, jak nie to masz odpowiedź na pytanie.
Jak będziesz czyścił to dobrze wciągnij błoto z tego lejka i sprawdź ze dwa razy przed skręceniem czy woda wycieka. Najlepiej wlej tam wodę jakąś butelką i sprawdzaj czy woda się leje pod spodem.
tutaj masz jak to zrobić:
a6-c5-all-klimatronik-zalal-nam-auto-ja ... t11593.htm
zrobisz to w 30 minut.
Panowie przeczytałem Wasze posty i nie znalazłe odpowiedzi na mój problem. Mam problem z wodą na przednim dywaniku od kierowcy. Leje wodę z węża, otworzyłm pokrywę bezpieczników i dokładnie obok bezpieczników wypływa przeciek. Miałem też wyciek pod kierownicą i wyczyściłem podszybie i tam jest teraz ok. Natomiast tu jak pokrywa bezpieczników nadal cieknie. Pytanie czy to jest nieszczelna szyba w lewym rogu może ktoś z Was miał taki problem 
