Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ INNY] Kilka problemów z odgłosem i wibracjami!

Silniki wysokoprężne
pith3r

[ INNY] Kilka problemów z odgłosem i wibracjami!

Post autor: pith3r » 29 cze 2012, 17:24

Witam wszystkich!
Na wstępie chce napisać że jeszcze nie byłem u żadnego mechanika a auto mam serwisowane. Zaczym gdziekolwiek pojade chciałbym sie poradzić bo mnie zaczęło przerazac pare rzeczy. Auto to Audi A6 C6 2.0TDI BLB 200000km.
Po perwsze kiedy naciskam sprzęgło żeby zmienić bieg (najlepiej slychac tylko podczas zmiany z 1-2, 2-3) słychać takie coś jakby coś sie ruszało taki dziwny dźwięk ni to popiskiwanie ni obcieranie bardzo trudne do opisania tylko wtedy jak naciskam sprzęgło niekoniecznie z wysokich obrotów, na niskich lepiej słychać.
Po drugie silnik tez nie zawsze ale często przenosi odczuwalne w środku drgania na biegu jałowym oraz jak lekko podniosę obroty ale tylko do ok 1200 obrotów (powyzej sa nieodczówalne) drgania nie są równe wydaje sie tak jakby to silnik nierówno chodził nie są one również tragiczne tylko bardzo delikatne wiadomo że właściciel samochodu jest bardziej wyczulony na jakiekolwiek usterki.
Po trzecie czuć to tylko bieg pierwszy i drugi i delikatnie spotkałem się również na trzecim że kiedy bardzo delikatnie przyspieszam to przy obrotach ok 1800/2000 do 2300/2500 nierówno przyśpiesza jeżeli wcisnę pedał gazu ostrzej problemu nie ma.

Pisze najpierw na forum ponieważ za miesiąc jedziemy samochodem z zona i dzieckiem na wakacje za granice i niechajbym mieć problemów.

Awatar użytkownika
gregor100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 150
Rejestracja: 02 lis 2011, 21:21
Lokalizacja: dublin/irlandia

Post autor: gregor100 » 29 cze 2012, 17:27

Czesc.
Czy Dwumas juz o wymianie? Mialem bardzo podobne objawy w 1.9.

pith3r

Post autor: pith3r » 29 cze 2012, 17:36

nie był jeszcze wymieniany od nowości na pewno ponieważ ja jeżdżę 4 lata a poprzednik nie wymieniał ponieważ auto było kupowane za granica bezpośrednio z salonu audi i wszystkie wymiany jakiekolwiek były mam wydrukowane. Na ostatnim serwisie w zeszłym roku wymieniałem rozrząd napinacze wszystkie filtry pompę itd + pasek alternatora i napinacz bo podobno wołały już o pomoc.

[ Dodano: 2012-06-29, 17:38 ]
nie wiem czy to ważne ponieważ moja wiedza o silnikach jest oczywiście w pewnym stopniu ograniczona ale 3 lata temu miałem do wymiany intercooler ponieważ pękł.

[ Dodano: 2012-06-29, 18:01 ]
gregor100 pisze:Czesc.
Czy Dwumas juz o wymianie? Mialem bardzo podobne objawy w 1.9.
Czyli przy tych objawach tylko dwumas wchodzi w grę? czy orientujecie się mniej więcej jakie koszta temu towarzysza oczywiście jeżeli chciałbym oryginalne części z możliwością wymiany u jakiegoś lepszego mechanika...

Awatar użytkownika
rav1982
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 138
Rejestracja: 14 lip 2010, 14:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: rav1982 » 30 cze 2012, 01:50

Poszarpywanie przy przyśpieszaniu oraz drgania na biegu jałowym to są oznaki padających pompo wtryskiwaczy. Na początek może spróbuj użyć środka do czyszczenia wtryskiwaczy diesla np. firmy STP, koszt ok 25 zł i zobaczysz czy będzie poprawa.

pith3r

Post autor: pith3r » 30 cze 2012, 16:56

rav1982 pisze:Poszarpywanie przy przyśpieszaniu oraz drgania na biegu jałowym to są oznaki padających pompo wtryskiwaczy. Na początek może spróbuj użyć środka do czyszczenia wtryskiwaczy diesla np. firmy STP, koszt ok 25 zł i zobaczysz czy będzie poprawa.
Ok spróbuje na początku środka do czyszczenia... mam nadzieje ze pomoże bo nie uśmiecha mi się wydać jeszcze teraz takiej sumy na pompo-wtryskiwacze :/ widziałem że w Niemczech polecają LIQUI MOLY Diesel spĂźlung spróbuje tego... juz zamowilem więc w przyszłym tygodniu moze za dwa będą jakieś wyniki. Dam znać... Dzięki

[ Dodano: 2012-07-11, 15:50 ]
Ok płukanie zrobione, teraz nie odczuwam żadnych poszarpywaĂą przy przyspieszaniu (póki co) wiec się ciesze :) No ale niestety pozostałe objawy pozostały... chyba rzeczywiście nie będzie innego wyjścia jak wymiana dwumasu :/

Jeszcze tylko pytanie jakiej firmy ewentualnie to kupować i co dokładnie bo znalazłem jakieś zestawy jak i również same koła dwumasowe... jakie koszta?

[ Dodano: 2012-07-11, 16:44 ]
Znalazłem taki zestaw:

-SACHS Koło dwumasowe (4 lata/ 60,000 km gwarancja)

-SACHS tarcza dociskowa sprzęgła (4 lata/ 60,000 km gwarancja)

-SACHS tarcza napędzająca sprzęgła (4 lata/ 60,000 km gwarancja)

-LUK łożysko wyciskowe sprzęgła (4 lata/ 60,000 km gwarancja)

-śruby do mocowania

Cena tego zestawu to 2 068,96 zł + jeszcze robota

Proszę o namiary na jakiś sklep internetowy gdzie mógłbym kupić taki komplent jeżeli ta cena jest wygórowana.

kubanczyk1980
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 20 gru 2011, 17:23
Lokalizacja: wrocław

Post autor: kubanczyk1980 » 22 lip 2012, 17:26

kolego Pith3r napisałem Ci na PW odpisz <okok>
lool

MikeeNHa

Post autor: MikeeNHa » 02 sie 2012, 09:15

Nie pakuj się na dzień dobry w dwumas bo to błąd wielu użytkowników oraz błędne diagnozy mechaników. Jeśli chodzi o dziwny dźwięk, który pojawia się przy zmianie biegów to ja obstawiam turbinę. Niestety są to rumuńskie wynalazki, które są niezbyt udanym rozwiązaniem. A czy ten dźwięk pojawia się też u Ciebie na postoju ?? Na przyklad jak dodasz mocniej gazu tak do 3500obr/min i pozowlisz, żeby zeszły to 1000obr/min ??

Jeśli chodzi o drgania auta na biegu jałowym to tak jak zostało napisane powyżej "padające pompowtryski" i o ile środek do czyszczenia wtryskiwaczy do silników diesel pomoże na lekkie podszarpywanie w czasie przyspieszania w granicach obrotów 1800-2000 to w czasie postoju raczej nie odczujesz poprawy.

Co bym proponował ? Można poddać wtryski czyszczeniu myjką ultradźwiękową i podpiąć auto pod komputer, żeby sprawdzić czy dawki, które podają są ok. Jeśli nie to niestety trzeba szukać i wymieniać. Jeśli są ok lub nie odbiegają jakoś nie wiadomo jak to poprawa będzie odczuwalna od kopa, ale z tyłu głowy trzeba będzie mieć ich wymianę.

pith3r

Post autor: pith3r » 05 sie 2012, 19:03

Póki co nic nie wymieniam... doszliśmy z żoną do wniosku że pokulamy się jeszcze do przyszłego roku nim (mam nadzieje ze nic w miedzy czasie nie wyjdzie). Jeśli chodzi o dźwięk to odpowiedz brzmi nie, jedynie kiedy zmieniam bieg (ale tylko moje uszy go słyszą tak na prawde wiadomo jak kierowca jest wyczulony). Poszarpywanie przy przyspieszaniu ustało po czyszczeniu pompowtrysków ale drgania pozostały na biegu jałowym, najśmieszniejsze jest to że zauważyłem występowanie drgań tylko wtedy kiedy samochód stoi "krzywo" np kiedy droga jest nierówna, kiedy samochód stoi prosto mam na myśli nie jest przechylony w prawo bądź w lewo to drgań nie ma żadnych nawet najmniejszych :|

satch
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 180
Rejestracja: 10 mar 2009, 07:57
Lokalizacja: wrocław

Post autor: satch » 09 sie 2012, 09:27

pith3r pisze:Póki co nic nie wymieniam... doszliśmy z żoną do wniosku że pokulamy się jeszcze do przyszłego roku nim (mam nadzieje ze nic w miedzy czasie nie wyjdzie). Jeśli chodzi o dźwięk to odpowiedz brzmi nie, jedynie kiedy zmieniam bieg (ale tylko moje uszy go słyszą tak na prawde wiadomo jak kierowca jest wyczulony). Poszarpywanie przy przyspieszaniu ustało po czyszczeniu pompowtrysków ale drgania pozostały na biegu jałowym, najśmieszniejsze jest to że zauważyłem występowanie drgań tylko wtedy kiedy samochód stoi "krzywo" np kiedy droga jest nierówna, kiedy samochód stoi prosto mam na myśli nie jest przechylony w prawo bądź w lewo to drgań nie ma żadnych nawet najmniejszych :|
drgania i dźwięk , których piszesz to dwumas na 90 % , przerabiałem to już
drgania ustają a jedyny dźwięk który słyszysz to klekot diesla
GPW

Awatar użytkownika
Arrni
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 407
Rejestracja: 31 mar 2010, 09:58
Imię: Arni
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Post autor: Arrni » 24 sie 2012, 00:45

regeneracja turbiny Ciebie kolego czeka. Dzwieki znikna i przyspieszanie bedzie plynne.

pith3r

Post autor: pith3r » 03 wrz 2012, 17:02

Właśnie doszedł kolejny objaw od wczoraj: kiedy gaszę silnik jest takie dosyć odczuwalne zadrganie, wręcz nawet zabujanie samochodem...

Online
vikus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 483
Rejestracja: 31 sie 2009, 20:48
Imię: Wiktor
Moje auto: Q7
Rocznik: 2009
Nadwozie: SUV
Silnik: 2.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: vikus » 23 kwie 2016, 21:18

Kolego pith3r napisz jak się to skończyło jeśli możesz :)

Trochę czasu minęło ale może coś tam pamiętasz.

Pozdr...

pith3r

Post autor: pith3r » 24 kwie 2016, 11:21

vikus pisze:Kolego pith3r napisz jak się to skończyło jeśli możesz :)

Trochę czasu minęło ale może coś tam pamiętasz.

Pozdr...
Pamietam, :)
Dźwięk podczas zmiany biegów i odpuszczaniu gazu to Tubro padało więc wymiana/ regeneracja (jeżeli ktos zaproponuje Ci tylko przeczyszczenie turbiny to odrazu mowię ze to pomoc doczesna 6 miesięcy max)

Jeżeli chodzi o silne zadrganie samochodem przy wyłączaniu silnika, to okazało sie ze była to przepustnica, nie zamykała sie do konca przy gaszeniu stad te "zabujanie" samochodem".

Dobrze ze znalazłem chłopaków którzy ogarniają tylko Audi bo zostawiłbym pewnie kupę pieniędzy u niektórych "mechaników".
W tym roku tez jestem juz z nimi ustawiony ;)

Online
vikus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 483
Rejestracja: 31 sie 2009, 20:48
Imię: Wiktor
Moje auto: Q7
Rocznik: 2009
Nadwozie: SUV
Silnik: 2.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: vikus » 25 kwie 2016, 08:39

Dzięki za odpowiedź.

Pytałem bo mam takie jakby klekotanie, szuranie (trrrrrr) przy zmianie biegów przy 2000-2200 obrotów. Powyżej i poniżej nic nie słychać. Poza tym sinik chodzi równo, nie telepie, nie dymi, moc jest, zużycie oleju jakieś 150ml/1000km (praktycznie cały czas po mieście). Pompa oleju po regeneracji ale przed też to było. Nalot udokumentowany w ASO, książka, CarPass 170kkm.

Zastanawiam się czy szukać na siłę czy po prostu jeździć. Wiadomo, jak gdzieś pojadę to mi na siłę powymyślają :)

Ściągną wąż i zajrzę do turbinki, gdyby coś to będzie coś widać np. olej, wirnik będzie miał jakiś tam luz.

Pozdr.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga