[ INNY] Kilka problemów z odgłosem i wibracjami!
[ INNY] Kilka problemów z odgłosem i wibracjami!
Witam wszystkich!
Na wstępie chce napisać że jeszcze nie byłem u żadnego mechanika a auto mam serwisowane. Zaczym gdziekolwiek pojade chciałbym sie poradzić bo mnie zaczęło przerazac pare rzeczy. Auto to Audi A6 C6 2.0TDI BLB 200000km.
Po perwsze kiedy naciskam sprzęgło żeby zmienić bieg (najlepiej slychac tylko podczas zmiany z 1-2, 2-3) słychać takie coś jakby coś sie ruszało taki dziwny dźwięk ni to popiskiwanie ni obcieranie bardzo trudne do opisania tylko wtedy jak naciskam sprzęgło niekoniecznie z wysokich obrotów, na niskich lepiej słychać.
Po drugie silnik tez nie zawsze ale często przenosi odczuwalne w środku drgania na biegu jałowym oraz jak lekko podniosę obroty ale tylko do ok 1200 obrotów (powyzej sa nieodczówalne) drgania nie są równe wydaje sie tak jakby to silnik nierówno chodził nie są one również tragiczne tylko bardzo delikatne wiadomo że właściciel samochodu jest bardziej wyczulony na jakiekolwiek usterki.
Po trzecie czuć to tylko bieg pierwszy i drugi i delikatnie spotkałem się również na trzecim że kiedy bardzo delikatnie przyspieszam to przy obrotach ok 1800/2000 do 2300/2500 nierówno przyśpiesza jeżeli wcisnę pedał gazu ostrzej problemu nie ma.
Pisze najpierw na forum ponieważ za miesiąc jedziemy samochodem z zona i dzieckiem na wakacje za granice i niechajbym mieć problemów.
Na wstępie chce napisać że jeszcze nie byłem u żadnego mechanika a auto mam serwisowane. Zaczym gdziekolwiek pojade chciałbym sie poradzić bo mnie zaczęło przerazac pare rzeczy. Auto to Audi A6 C6 2.0TDI BLB 200000km.
Po perwsze kiedy naciskam sprzęgło żeby zmienić bieg (najlepiej slychac tylko podczas zmiany z 1-2, 2-3) słychać takie coś jakby coś sie ruszało taki dziwny dźwięk ni to popiskiwanie ni obcieranie bardzo trudne do opisania tylko wtedy jak naciskam sprzęgło niekoniecznie z wysokich obrotów, na niskich lepiej słychać.
Po drugie silnik tez nie zawsze ale często przenosi odczuwalne w środku drgania na biegu jałowym oraz jak lekko podniosę obroty ale tylko do ok 1200 obrotów (powyzej sa nieodczówalne) drgania nie są równe wydaje sie tak jakby to silnik nierówno chodził nie są one również tragiczne tylko bardzo delikatne wiadomo że właściciel samochodu jest bardziej wyczulony na jakiekolwiek usterki.
Po trzecie czuć to tylko bieg pierwszy i drugi i delikatnie spotkałem się również na trzecim że kiedy bardzo delikatnie przyspieszam to przy obrotach ok 1800/2000 do 2300/2500 nierówno przyśpiesza jeżeli wcisnę pedał gazu ostrzej problemu nie ma.
Pisze najpierw na forum ponieważ za miesiąc jedziemy samochodem z zona i dzieckiem na wakacje za granice i niechajbym mieć problemów.
nie był jeszcze wymieniany od nowości na pewno ponieważ ja jeżdżę 4 lata a poprzednik nie wymieniał ponieważ auto było kupowane za granica bezpośrednio z salonu audi i wszystkie wymiany jakiekolwiek były mam wydrukowane. Na ostatnim serwisie w zeszłym roku wymieniałem rozrząd napinacze wszystkie filtry pompę itd + pasek alternatora i napinacz bo podobno wołały już o pomoc.
[ Dodano: 2012-06-29, 17:38 ]
nie wiem czy to ważne ponieważ moja wiedza o silnikach jest oczywiście w pewnym stopniu ograniczona ale 3 lata temu miałem do wymiany intercooler ponieważ pękł.
[ Dodano: 2012-06-29, 18:01 ]
[ Dodano: 2012-06-29, 17:38 ]
nie wiem czy to ważne ponieważ moja wiedza o silnikach jest oczywiście w pewnym stopniu ograniczona ale 3 lata temu miałem do wymiany intercooler ponieważ pękł.
[ Dodano: 2012-06-29, 18:01 ]
Czyli przy tych objawach tylko dwumas wchodzi w grę? czy orientujecie się mniej więcej jakie koszta temu towarzysza oczywiście jeżeli chciałbym oryginalne części z możliwością wymiany u jakiegoś lepszego mechanika...gregor100 pisze:Czesc.
Czy Dwumas juz o wymianie? Mialem bardzo podobne objawy w 1.9.
Ok spróbuje na początku środka do czyszczenia... mam nadzieje ze pomoże bo nie uśmiecha mi się wydać jeszcze teraz takiej sumy na pompo-wtryskiwacze widziałem że w Niemczech polecają LIQUI MOLY Diesel spĂźlung spróbuje tego... juz zamowilem więc w przyszłym tygodniu moze za dwa będą jakieś wyniki. Dam znać... Dziękirav1982 pisze:Poszarpywanie przy przyśpieszaniu oraz drgania na biegu jałowym to są oznaki padających pompo wtryskiwaczy. Na początek może spróbuj użyć środka do czyszczenia wtryskiwaczy diesla np. firmy STP, koszt ok 25 zł i zobaczysz czy będzie poprawa.
[ Dodano: 2012-07-11, 15:50 ]
Ok płukanie zrobione, teraz nie odczuwam żadnych poszarpywaĂą przy przyspieszaniu (póki co) wiec się ciesze No ale niestety pozostałe objawy pozostały... chyba rzeczywiście nie będzie innego wyjścia jak wymiana dwumasu
Jeszcze tylko pytanie jakiej firmy ewentualnie to kupować i co dokładnie bo znalazłem jakieś zestawy jak i również same koła dwumasowe... jakie koszta?
[ Dodano: 2012-07-11, 16:44 ]
Znalazłem taki zestaw:
-SACHS Koło dwumasowe (4 lata/ 60,000 km gwarancja)
-SACHS tarcza dociskowa sprzęgła (4 lata/ 60,000 km gwarancja)
-SACHS tarcza napędzająca sprzęgła (4 lata/ 60,000 km gwarancja)
-LUK łożysko wyciskowe sprzęgła (4 lata/ 60,000 km gwarancja)
-śruby do mocowania
Cena tego zestawu to 2 068,96 zł + jeszcze robota
Proszę o namiary na jakiś sklep internetowy gdzie mógłbym kupić taki komplent jeżeli ta cena jest wygórowana.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 20 gru 2011, 17:23
- Lokalizacja: wrocław
Nie pakuj się na dzień dobry w dwumas bo to błąd wielu użytkowników oraz błędne diagnozy mechaników. Jeśli chodzi o dziwny dźwięk, który pojawia się przy zmianie biegów to ja obstawiam turbinę. Niestety są to rumuńskie wynalazki, które są niezbyt udanym rozwiązaniem. A czy ten dźwięk pojawia się też u Ciebie na postoju Na przyklad jak dodasz mocniej gazu tak do 3500obr/min i pozowlisz, żeby zeszły to 1000obr/min
Jeśli chodzi o drgania auta na biegu jałowym to tak jak zostało napisane powyżej "padające pompowtryski" i o ile środek do czyszczenia wtryskiwaczy do silników diesel pomoże na lekkie podszarpywanie w czasie przyspieszania w granicach obrotów 1800-2000 to w czasie postoju raczej nie odczujesz poprawy.
Co bym proponował ? Można poddać wtryski czyszczeniu myjką ultradźwiękową i podpiąć auto pod komputer, żeby sprawdzić czy dawki, które podają są ok. Jeśli nie to niestety trzeba szukać i wymieniać. Jeśli są ok lub nie odbiegają jakoś nie wiadomo jak to poprawa będzie odczuwalna od kopa, ale z tyłu głowy trzeba będzie mieć ich wymianę.
Jeśli chodzi o drgania auta na biegu jałowym to tak jak zostało napisane powyżej "padające pompowtryski" i o ile środek do czyszczenia wtryskiwaczy do silników diesel pomoże na lekkie podszarpywanie w czasie przyspieszania w granicach obrotów 1800-2000 to w czasie postoju raczej nie odczujesz poprawy.
Co bym proponował ? Można poddać wtryski czyszczeniu myjką ultradźwiękową i podpiąć auto pod komputer, żeby sprawdzić czy dawki, które podają są ok. Jeśli nie to niestety trzeba szukać i wymieniać. Jeśli są ok lub nie odbiegają jakoś nie wiadomo jak to poprawa będzie odczuwalna od kopa, ale z tyłu głowy trzeba będzie mieć ich wymianę.
Póki co nic nie wymieniam... doszliśmy z żoną do wniosku że pokulamy się jeszcze do przyszłego roku nim (mam nadzieje ze nic w miedzy czasie nie wyjdzie). Jeśli chodzi o dźwięk to odpowiedz brzmi nie, jedynie kiedy zmieniam bieg (ale tylko moje uszy go słyszą tak na prawde wiadomo jak kierowca jest wyczulony). Poszarpywanie przy przyspieszaniu ustało po czyszczeniu pompowtrysków ale drgania pozostały na biegu jałowym, najśmieszniejsze jest to że zauważyłem występowanie drgań tylko wtedy kiedy samochód stoi "krzywo" np kiedy droga jest nierówna, kiedy samochód stoi prosto mam na myśli nie jest przechylony w prawo bądź w lewo to drgań nie ma żadnych nawet najmniejszych
drgania i dźwięk , których piszesz to dwumas na 90 % , przerabiałem to jużpith3r pisze:Póki co nic nie wymieniam... doszliśmy z żoną do wniosku że pokulamy się jeszcze do przyszłego roku nim (mam nadzieje ze nic w miedzy czasie nie wyjdzie). Jeśli chodzi o dźwięk to odpowiedz brzmi nie, jedynie kiedy zmieniam bieg (ale tylko moje uszy go słyszą tak na prawde wiadomo jak kierowca jest wyczulony). Poszarpywanie przy przyspieszaniu ustało po czyszczeniu pompowtrysków ale drgania pozostały na biegu jałowym, najśmieszniejsze jest to że zauważyłem występowanie drgań tylko wtedy kiedy samochód stoi "krzywo" np kiedy droga jest nierówna, kiedy samochód stoi prosto mam na myśli nie jest przechylony w prawo bądź w lewo to drgań nie ma żadnych nawet najmniejszych
drgania ustają a jedyny dźwięk który słyszysz to klekot diesla
GPW
Pamietam,vikus pisze:Kolego pith3r napisz jak się to skończyło jeśli możesz
Trochę czasu minęło ale może coś tam pamiętasz.
Pozdr...
Dźwięk podczas zmiany biegów i odpuszczaniu gazu to Tubro padało więc wymiana/ regeneracja (jeżeli ktos zaproponuje Ci tylko przeczyszczenie turbiny to odrazu mowię ze to pomoc doczesna 6 miesięcy max)
Jeżeli chodzi o silne zadrganie samochodem przy wyłączaniu silnika, to okazało sie ze była to przepustnica, nie zamykała sie do konca przy gaszeniu stad te "zabujanie" samochodem".
Dobrze ze znalazłem chłopaków którzy ogarniają tylko Audi bo zostawiłbym pewnie kupę pieniędzy u niektórych "mechaników".
W tym roku tez jestem juz z nimi ustawiony
-
Online
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 483
- Rejestracja: 31 sie 2009, 20:48
- Imię: Wiktor
- Moje auto: Q7
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 2.0 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ciechanów
Dzięki za odpowiedź.
Pytałem bo mam takie jakby klekotanie, szuranie (trrrrrr) przy zmianie biegów przy 2000-2200 obrotów. Powyżej i poniżej nic nie słychać. Poza tym sinik chodzi równo, nie telepie, nie dymi, moc jest, zużycie oleju jakieś 150ml/1000km (praktycznie cały czas po mieście). Pompa oleju po regeneracji ale przed też to było. Nalot udokumentowany w ASO, książka, CarPass 170kkm.
Zastanawiam się czy szukać na siłę czy po prostu jeździć. Wiadomo, jak gdzieś pojadę to mi na siłę powymyślają
Ściągną wąż i zajrzę do turbinki, gdyby coś to będzie coś widać np. olej, wirnik będzie miał jakiś tam luz.
Pozdr.
Pytałem bo mam takie jakby klekotanie, szuranie (trrrrrr) przy zmianie biegów przy 2000-2200 obrotów. Powyżej i poniżej nic nie słychać. Poza tym sinik chodzi równo, nie telepie, nie dymi, moc jest, zużycie oleju jakieś 150ml/1000km (praktycznie cały czas po mieście). Pompa oleju po regeneracji ale przed też to było. Nalot udokumentowany w ASO, książka, CarPass 170kkm.
Zastanawiam się czy szukać na siłę czy po prostu jeździć. Wiadomo, jak gdzieś pojadę to mi na siłę powymyślają
Ściągną wąż i zajrzę do turbinki, gdyby coś to będzie coś widać np. olej, wirnik będzie miał jakiś tam luz.
Pozdr.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga