Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ ALF 2.4 165 KM] czasem mocny, czasem słaby silnik

Silniki benzynowe
maluski55
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 02 paź 2011, 09:05
Lokalizacja: PODARPACIE

Post autor: maluski55 » 20 cze 2012, 07:27

ale nie moze tak byc zeby on myslal ze jest niska temp bo ssanie sie nie wylaczy a w moim przypadku nie przelaczy sie na gaz
MALUSKI55 POZDRAWIAM

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 20 cze 2012, 12:17

maluski55 pisze: a w moim przypadku nie przelaczy sie na gaz
Przełączy gdyż lpg bierze sygnał temperatury z reduktora.

lol72
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 248
Rejestracja: 28 sie 2011, 20:35
Imię: Włodzimierz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Żory

Post autor: lol72 » 20 cze 2012, 18:30

maluski55 pisze:ale nie moze tak byc zeby on myslal ze jest niska temp bo ssanie sie nie wylaczy a w moim przypadku nie przelaczy sie na gaz
Przecież mam na myśli czujnik temp, ale powietrza zasysanego, a nie silnika, co to ma wspólnego z ssaniem? Po za tym chodzi o sprawdzenie tezy, że jak zimno na dworze to chodzi spoko i nie musisz ustawiać -15C możesz +16C. :]

maluski55
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 02 paź 2011, 09:05
Lokalizacja: PODARPACIE

Post autor: maluski55 » 22 cze 2012, 15:13

w sumie sprawdzic zawsze mozna
MALUSKI55 POZDRAWIAM

kotek17171
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 30 sty 2012, 17:45
Lokalizacja: Toruń

Post autor: kotek17171 » 23 cze 2012, 23:09

maluski55, witam
czujniki cieczy chłodzącej w naszym silniku są dwa !!! jeden na dole dojście z kanału , drugi schowany pod rurą plastikową odchodzącą od filtru powietrza. sprawdź !!!
KoTeK :)

Awatar użytkownika
robi1704
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 23 maja 2009, 23:04
Imię: Robert
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: gdańsk

Post autor: robi1704 » 25 cze 2012, 00:04

Tak jak pisałem na forum tego tematu byłem w sobotę na hamowni. Niestety nie było upału w GdaĂąsku, ale jak już byłem umówiony to pojechałem z nadzieja że może dowiem się czegoś nowego. Na hamowni na szczęście czegoś się dowiedziałem :). Na początek powiem że jestem wręcz zadowolony z tej wizyty :). Moc jaka wyszła to naprawdę zaskoczenie bo obecny przebieg to 248000km :).
- 169KM/200Nm bez obciążenia :):):) <radocha>
- 164KM/194Nm z obciążeniem klimy :):):) <radocha>
Gdzie w serii jest 165KM :)

Ok ale nie po to pojechałem tak naprawdę na tą wizytę.
Na kompie jak był podłączony nie za wiele można było wyczytać jeśli chodzi o wskazania parametrów. Natomiast na wykresie z hamowni linia nie jest równa i przy prędkości obrotowej silnika w między 3000/obr/min do 4500obr/min na wykresie są normalnie schody co wg fachowca spowodowane jest "wypadaniem zapłonu". A że świece i kable są NOWE pozostała ostatnia i niestety nie najtaĂąsza rzecz czyli CEWKA :(. Z jednej strony ciesze się, że prawdopodobnie problem w koĂącu został namierzony, ale z drugiej strony CEWKA to nie małe koszta :(. Starałem się to wykluczyć gdyż no jak by nie było auto przecież jeździ, odpala bez najmniejszego zarzutu i nie ma z nim większych problemów. Dowiedziałem się że CEWKA może zacząć głupieć w momencie kiedy się nagrzeje, a niestety tam gdzie ona jest to temperatury są nie małe :). No i jak mi powiedział koleś na hamowni to i tak długo wytrzymała bo przebieg jest nie mały.
Także teraz czeka mnie wymiana CEWKI i kolejna wizyta na hamowni która mam nadzieje że przyniesie pozytywny wynik i że auto będzie już normalnie jeździło.
Jest jeszcze jedna pozytywna rzecz w tym wszystkim :) Pracuje w częściach samochodowych i mam dostęp do części w baaaaaaaardzo dobrych cenach :):):) <radocha> <radocha> . (POLECAM SIę JEÂŚLI CHODZI O CZęÂŚCI :):):) ). Dla klubowiczów oczywiście też będą dobre ceny :)
Teraz na pewno napiszę jak wymienię tą CEWKę czy będzie już OK. Liczę na to że w koĂącu będzie OK.

maluski55
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 02 paź 2011, 09:05
Lokalizacja: PODARPACIE

Post autor: maluski55 » 26 cze 2012, 20:01

napisz nam jeszcze koszt teoretyczny cewki, no i co Ty jestes wstanie nam zaoferowac ;p
MALUSKI55 POZDRAWIAM

Awatar użytkownika
robi1704
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 23 maja 2009, 23:04
Imię: Robert
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: gdańsk

Post autor: robi1704 » 05 lip 2012, 11:11

Witam Wszystkich ponownie,

Wymieniłem Cewkę na nową. Mówiąc szczerze to nie wiem czy się coś poprawiło bo w GdaĂąsku pogoda niezbyt dopisuje i nie jest nawet ciepło :(. Osobiście mam wrażenie, że auto lepiej się zbiera, że ma lepsze przyspieszenie, ale boje się że to tylko moje odczucie niestety. Nie miałem kiedy pojechać drugi raz na hamownie żeby to ewentualnie sprawdzić ale na pewno się tam wybiorę i wtedy będzie jasność czy coś się poprawiło czy nadal są "ząbki" na wykresie z hamowni przy obrotach rzędu 3000-5000obr/min. Także na pewno będę pisał jeśli już będę miał kolejny wykres z hamowni. Co do bujania i nierównej pracy na biegu jałowym to doszedłem do tego co jest uwalone :). Jeździłem na benzynie kilka dni i było OK, pojechałem do Gazowników na przegląd i pozmieniali mi filtry i wyczyścili wtryski. Odbyliśmy jazdę próbna i było na prawdę zajebiście :). BYÂŁO :( bo pojeździłem dwa dni na gazie i znowu zaczęło sie kulawe chodzenie auta na biegu jałowym :(, z tym że i na benzynie i na gazie :(. Sprawdziłem błędy VAG-COMem i okazało sie że problem jest z mieszanką ponieważ jest za bogata :(. No to było już jasne że coś się zesrało od inst Gazowej. Nie kasowałem błędów tylko pojechałem do gazowników. Podłączyli kompa i okazało się ze sondy nie chodzą poprawnie :((sądy mają ok 5000km przebiegu NGK NOWE ). No ale ja nie poddawałem się i nie wierzyłem że to sondy :), zamienili listwy wtryskowe gazu i efekt pracy sond było dokładnie ODWROTNY :))). Wiec od razu było wiadomo że niestety ale uwalona jest jedna listwa wtr. od gazowni. W przyszłą środę jadę na wymianę wtryskiwaczy gazu i wtedy dam znać co jest :), ale myślę że to było to i będzie już OK :). Tak że koledzy z instalacjami gazowymi i problemem wolnych obrotów !!! SPRAWDÂŹCIE WTRYSKIWACZE GAZU !!! Bo niestety jedno od drugiego jest zależne z tego ze względu, że sondy czytają skład mieszanki i Gazu i Benzyny a błędy zapisują tylko na kompie Benzyny !! POZDRAWIAM !!! :)

lukasm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 09 kwie 2012, 13:22
Lokalizacja: Stuttgart

Post autor: lukasm » 05 lip 2012, 20:41

a mozesz jescze napisac ile km przejechales na tych listwach i ile maja lat lub miesiecy?

Awatar użytkownika
robi1704
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 23 maja 2009, 23:04
Imię: Robert
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: gdańsk

Post autor: robi1704 » 06 lip 2012, 11:18

Pewnie że mogę napisać :)

Listwy mają max 3 lata i zrobiłem na nich myślę że górką około 50tysięcy.
Listwy mam nie jakieś gówniane a MATRIXy z instalacją LANDIRENZO.
Co roku czyszczone listwy i przegląd całej instalacji. Tankowanie tylko na SHELLu a sporadycznie na LOTOSie. Z tego co mi Gazownik powiedział to w momencie jak je zakładałem to były jedne z lepszych na rynku i do tej pory trzymają cenę. Natomiast zaczynają się powoli sypać i nawet nie opłaca się kupować zestawów naprawczych bo za cenę zestawu można kupić b.dobre NOWE listwy, i tak też zrobiłem :). W środę jadę na wymianę więc będę na pewno po wymianie pisał o efekcie :). Z tego co wiem i co pamiętam to listwy jakie teraz będę miał założone to LOVATO LP1, które są ponoć szybsze od MATRIXów. Koszt tych listw to 500zł gdzie zestawy naprawcze do MATRIXów kosztują ponad 500zł niestety :(

Jaki będzie efekt to zobaczymy w środę :):):)

lukasm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 09 kwie 2012, 13:22
Lokalizacja: Stuttgart

Post autor: lukasm » 06 lip 2012, 18:45

a jak sie czysci listwy? bo ja mam od prawie 2 lat lpg zrobilem juz ponad 30tys km i nikt mi jeszcze nic nie czyscil, tylko filtry wymieniaja co 10kkm za 80zl. Bylem dzisiaj u jednego mechanika (ale nie od gazu) i dal mi jaka puszke (TUNAP 164) http://www.tunap.com/de slyszal ktos o tym moze?

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 06 lip 2012, 19:47

Niektórzy gazownicy stosują ten środek (nie wiem czy dokładnie ten ale tego producenta) jako dodatek do pb zamiast lubryfikatora.

lukasm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 09 kwie 2012, 13:22
Lokalizacja: Stuttgart

Post autor: lukasm » 06 lip 2012, 21:39

ok, ale znalazlem gdzies w int ze ten srodek zawiera w sobie troche oleju, a czasteczki oleju zle wplywaja na sondy lambda i katalizatory.

Awatar użytkownika
robi1704
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 23 maja 2009, 23:04
Imię: Robert
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: gdańsk

Post autor: robi1704 » 07 lip 2012, 13:07

Koledzy,

ÂŚrodki firmy TUNAP do czegokolwiek by nie były, są nr1 !! Czy to chodzi o czyszczenie wtrysków gazu, benzyny, czy też diesla. Ta firma robi przeróżne środki czyszczące i naprawdę jest to najwyższa półka.
Kolego jeśli masz taki środek do czyszczenia wtrysków GAZu z TUNAPa to niestety sam środek to za mało. ÂŻeby go użyć potrzebny jest specjalny "pistolet" który podłącza się do wtrysków gazu z jednej strony a z drugiej strony do kompresora. Na tym "pistolecie są trzy manometry kontrolujące ciśnienie gazu w układzie, ciśnienie w kompresorze i ilość tego środka w butki( środek jest dozowany kropelkowo). Jest to cholernie drogi sprzęt i trzeba by znaleźć taki warsztat w swojej okolicy który go posiada. W GdaĂąsku jest :) bo robiłem tym środkiem ale niestety już było i tak za późno na uratowanie listw :(. Niebawem będę robił czyszczenie wtrysków benzyny i jeszcze kilka innych rzeczy :).
Najprostszym i najtaĂąszym sposobem na chwilowe przeczyszczenie listw jest, za filtrem fazy lotnej wtrysnąć benzyny ale w sprayu. Jest to jedyny sposób żeby sprawdzić czy będzie jakaś różnica w jeździe na gazie i czy listwy da się jeszcze uratować. Jeśli to pomoże wtedy jechać do gazownika, niech demontuje listwy i niech je czyści. Samemu nie brał bym się za to, bo po takim czyszczeniu oni muszą je skalibrować podłączając kompa i zazwyczaj jest to rundka autem. Samemu można narobić sobie diabła niepotrzebnie.

lukasm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 09 kwie 2012, 13:22
Lokalizacja: Stuttgart

Post autor: lukasm » 07 lip 2012, 18:03

spoko! dzieki za info, wlasnie zastanawialem sie jak to sie uzywa, na puszce pisze cos o adapterze powietrza i 10barach ale nie pisza ze to bezposrednio pod wtryski. musze gdzies w okolicy poszukac.

Mam pytanie z innej beczki: czasami wyskakuje mi kontrolka oleju vag nie pokazuje zadnych bledow. jakies 3tyg. temu zrobilem remont silnika i od tamtej pory tak sie dzieje. Czy to moze byc czujnik walniety? jak to sprawdzic?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja