[Audi A6 C5] Demontarz lusterka wstecznego
[Audi A6 C5] Demontarz lusterka wstecznego
Witam forumowiczów, czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć jak zdemontować lusterko wewnętrzne? tzn przekręcam je zgodnie z ruchem wskazówek i idzie dosyć opornie ale równo, nic nie przeskakuje a później już stawia taki opór że boję się użyć siły żeby czegoś nie uszkodzić.
Mam uszkodzony fotochrom i teraz razi mnie podwójnie.
1. Czy jest ryzyko uszkodzenia szyby?
2. Czy zwykłe lusterko będzie pasowało po udanym demontażu?
Mam uszkodzony fotochrom i teraz razi mnie podwójnie.
1. Czy jest ryzyko uszkodzenia szyby?
2. Czy zwykłe lusterko będzie pasowało po udanym demontażu?
Musisz przekręcać lusterko równolegle do szyby aż póści. Jeśli nie idzie w kierunku zegara to daj w drugą. Kierunek nie ma znaczenia. Przy tych kostkach nic z szybą niepowinno się dziać. Ale odrobina finezji przy całej operacji nie zaszkodzi. Ja to robie już bez patrzenia. Kiedyś mnie to zgubiło na nowo zamontowanej szybie klienta. Zwykłe lustro pasuje na uchwyt na szybie. Przed montarzem posmaruj lusterko czym kolwiek. Będzie Ci łatwiej
Witam, udało mi się bezpiecznie zdemontować lusterko, jako że niektórym osobom z którymi rozmawiałem nie udało się tego bez strat zrobić a nie znalazłem nic podobnego na forum to zamieszczę parę zdjęć jak to wygląda.
moje lusterko fotochromatyczne wyglądało tak:
![Obrazek]()
tak jak kolega pisał powyżej przekręcamy równolegle do szyby, u mnie szło tylko w prawo i to bardzo opornie ale zdemontowałem osłonę kabli idących do podsufitki i zauważyłem że jest dostęp do całego "mechanizmu" i można mu pomóc psikając penetratorem (zdjęcie po demontażu):
![Obrazek]()
kilka ruchów w prawo i w lewo w celu rozruszania, mocniejszy obrót w prawo i gotowe, możemy montować sprawne lusterko
a tak wygląda zatrzask od strony lusterka:
![Obrazek]()
i na szybie:
![Obrazek]()
przy montażu dobrze będzie też trochę przesmarować
mam nadzieję że taki "mini poradnik" się komuś przyda
Pozdrawiam
moje lusterko fotochromatyczne wyglądało tak:
tak jak kolega pisał powyżej przekręcamy równolegle do szyby, u mnie szło tylko w prawo i to bardzo opornie ale zdemontowałem osłonę kabli idących do podsufitki i zauważyłem że jest dostęp do całego "mechanizmu" i można mu pomóc psikając penetratorem (zdjęcie po demontażu):
kilka ruchów w prawo i w lewo w celu rozruszania, mocniejszy obrót w prawo i gotowe, możemy montować sprawne lusterko
a tak wygląda zatrzask od strony lusterka:
i na szybie:
przy montażu dobrze będzie też trochę przesmarować
mam nadzieję że taki "mini poradnik" się komuś przyda
Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 03 lut 2012, 08:30
- Lokalizacja: Glogow
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 30 kwie 2012, 12:08
- Imię: Dawid
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Złotoryja
Witam, jestem tu "nowy", ale jak czegoś doświadczę to się podzielę własnymi spostrzeżeniami.
Wymieniłem lusterko wewnętrzne fotochromatyczne, kroki postępowania wg mnie aby było szybko i bezpiecznie:
1. zdjęcie plastikowej osłonki stopy lusterka
2. rozłączenie konektorów (trzeba wcisnąć małym płaskim śrubokrętem dwa okienka po dwóch stronach obudowy wtyczki
3. lusterko jest (powiedzmy) trzy częściowe: lustro w obudowie, osłonka (ta co ją zdjęliśmy), metalowa podstawa lusterka zakończona kulką przegubu
4. podstawa lusterka jest metalowa, więc we wgłębienie nad przewodami elektrycznymi w stopie lusterka włożyć trzeba dosyć duży i długi śrubokręt (nie jak do wkręcania śrub tylko jako przedłużenie ramienia siły i powoli, ale zdecydowanie przekręcić zgodnie z ruchem wskazówek zegara równolegle do powierzchni szyby.
Dzięki temu idzie szybko i pewnie, nie pęka nawet cienki i delikatny plastik na "ogonie" stopy - tym czymś co dochodzi do podsufitki)
Jeżeli podczas wymiany obudowa lustra wypadnie z przegubu kulowego to polecam wciskać ją po zdemontowaniu lusterka kładąc na płasko na stabilnej powierzchni (nie robić tego na szybie).
Pozdrawiam
Wymieniłem lusterko wewnętrzne fotochromatyczne, kroki postępowania wg mnie aby było szybko i bezpiecznie:
1. zdjęcie plastikowej osłonki stopy lusterka
2. rozłączenie konektorów (trzeba wcisnąć małym płaskim śrubokrętem dwa okienka po dwóch stronach obudowy wtyczki
3. lusterko jest (powiedzmy) trzy częściowe: lustro w obudowie, osłonka (ta co ją zdjęliśmy), metalowa podstawa lusterka zakończona kulką przegubu
4. podstawa lusterka jest metalowa, więc we wgłębienie nad przewodami elektrycznymi w stopie lusterka włożyć trzeba dosyć duży i długi śrubokręt (nie jak do wkręcania śrub tylko jako przedłużenie ramienia siły i powoli, ale zdecydowanie przekręcić zgodnie z ruchem wskazówek zegara równolegle do powierzchni szyby.
Dzięki temu idzie szybko i pewnie, nie pęka nawet cienki i delikatny plastik na "ogonie" stopy - tym czymś co dochodzi do podsufitki)
Jeżeli podczas wymiany obudowa lustra wypadnie z przegubu kulowego to polecam wciskać ją po zdemontowaniu lusterka kładąc na płasko na stabilnej powierzchni (nie robić tego na szybie).
Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 94
- Rejestracja: 09 kwie 2014, 12:13
- Imię: Marcin
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BAU 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Zielona Góra
Wszystko fajnie , a ma ktoś zdjęcia jak powinno wyglądać podłączenie tego lusterka , bo szczerze powiem u mnie nie wygląda to normalnie , jak będę miał chwilkę to zrobię zdjęcia.Mam na pewno fotochromatyczne lusterko, wychodzi z niego 6 przewodów z czego 2 są obcięte bodajże brązowe,później jest fiolet + fiolet z paskiem i na koniec brąż z czerwonym oraz czarny.Mam 4-ro pinową lewą wtyczkę od oświetlenia kabiny i 3 pinową prawą. Oczywiście lusterko nie spełnia swojej roli, po prostu jest. Możecie mi napisać co gzie podłączyć.
1.
2.
3.![Obrazek]()
Aaaa z instalacji wychodzi jeszcze wtyczka 2 pinowa nie wiem od czego.Żółto-zielony i czarny.
1.
Aaaa z instalacji wychodzi jeszcze wtyczka 2 pinowa nie wiem od czego.Żółto-zielony i czarny.
SKIBA
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7186
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
Fabrycznie wiązka lusterka idzie wraz z wiązką dachu do wtyczek na słupku koło nóg kierowcy.
Teraz tak:
- fiolet i fiolet paskiem to podłączenie zewnętrznych fotochromów ( zostawiasz niepodłączone )
- brązowy - masa
- brązowy z paskiem szarym - podpięcie do lampki ( sygnał włączenia świateł i lustro się nie ściemnia , ja nie podłączyłem )
- czarno-niebieski - +12V po zapłonie
- niebiesko - czerwony - sygnał wstecznego ( rozjaśnia lusterko po wbiciu wstecznego , do podpięcia w nogach kierowcy )
Czyli wpinasz tylko zasilanie i masę i będzie grało - poszukaj miernikiem/probówką w lampce i zrobione.
Teraz tak:
- fiolet i fiolet paskiem to podłączenie zewnętrznych fotochromów ( zostawiasz niepodłączone )
- brązowy - masa
- brązowy z paskiem szarym - podpięcie do lampki ( sygnał włączenia świateł i lustro się nie ściemnia , ja nie podłączyłem )
- czarno-niebieski - +12V po zapłonie
- niebiesko - czerwony - sygnał wstecznego ( rozjaśnia lusterko po wbiciu wstecznego , do podpięcia w nogach kierowcy )
Czyli wpinasz tylko zasilanie i masę i będzie grało - poszukaj miernikiem/probówką w lampce i zrobione.
Witam,
niedawno wymieniłem lusterko na używane, ale auto w ostatnim miesiącu nagrzewało się wewnątrz do ok 60-70 C i z lusterka uciekło albo odparowało trochę elektrolitu (brakuje ok 1,5 cm na wysokości). Spróbuję rozebrać lusterko i pomiędzy dwa szkła przez cieniutką igłę wstrzyknąć wodę destylowaną aby uzupełnić poziom płynu i poprawić uszczelnienie na całym obwodzie. Dam znać czy się to udało i jaki jest efekt.
niedawno wymieniłem lusterko na używane, ale auto w ostatnim miesiącu nagrzewało się wewnątrz do ok 60-70 C i z lusterka uciekło albo odparowało trochę elektrolitu (brakuje ok 1,5 cm na wysokości). Spróbuję rozebrać lusterko i pomiędzy dwa szkła przez cieniutką igłę wstrzyknąć wodę destylowaną aby uzupełnić poziom płynu i poprawić uszczelnienie na całym obwodzie. Dam znać czy się to udało i jaki jest efekt.