Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ C5+LPG] Wskazania komputera pokładowego wyższe na LPG

Wszystko co dotyczy instalacji lpg dla wszystkich modeli z silnikami benzynowymi a6 i a7.
jericho24
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 224
Rejestracja: 02 sie 2011, 10:31
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: jericho24 » 15 cze 2012, 21:20

+ czy - w gr. 32 i 33 oznacza uboga mieszanke?

VAG pokazuje, ze prawidlowe wartosci powinny sie miescic w przedziale -10% - +10%.
Co jesli je przekraczaja, a ECU bledu nie pokazuje?

U mnie jest tak na LPG:
Obrazek

Dodam, ze na takich wartosciach spalanie jest w miare akceptowalne.

Gdy w kolumnie 2 gr. 32 mialem -6,3%, to spalanie LPG bylo wieksze o 35-40% niz Pb.
Teraz wynosi ok 20%.

Awatar użytkownika
arkadiuso
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 24 cze 2010, 00:02
Imię: Arkadiusz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arkadiuso » 15 cze 2012, 21:54

jericho24, Długie czyli grupa 32 powinno być -5/+5..
w krótkich są możliwe czasem skoki powyżej 10 błąd się pojawi dopiero jak będzie powyżej 25..

Teraz masz długą ok do +5 jest dobrze..
Arecki
..........
Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolice

jericho24
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 224
Rejestracja: 02 sie 2011, 10:31
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: jericho24 » 15 cze 2012, 23:00

arkadiuso pisze:Teraz masz długą ok do +5 jest dobrze..
To dobrze ;)
Czyli nie meczyc juz gazownika? Jak poprawi, to pewnie znowu spalanie mi urosnie.

A czemu VAG pokazuje, ze norma to zakres +-10%?
arkadiuso pisze:błąd się pojawi dopiero jak będzie powyżej 25..
Ta wartosc powyzej 25 musi byc czesto przekraczana, czy wystarczy ze sporadyczne, i blad wywali?
Dzisiaj na jalowym jak wkrecalem silnik na obroty to wartosc oscywlowala w granicy +10 +20%, czasami pokazalo sie tez 25,X.

Gdy przelaczylem na Pb, to wskazanie bylo na 0 przy dodawaniu gazu. Na obrotach jalowych na Pb bylo przewaznie -2 do -9%, ale i czasami oscylowalo kolo 0. Czesto przelaczalem Pb-LPG-Pb i stad moglobyc tez zaklocenie wskazan.

Dodam, ze auto na LPG jest slabsze o 6PS i 16Nm wstosunku do Pb (139Ps i 194Nm).

Awatar użytkownika
arkadiuso
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 24 cze 2010, 00:02
Imię: Arkadiusz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arkadiuso » 15 cze 2012, 23:37

Zrób logi z jazdy tak z 15km różny styl jazdy wtedy się zerknie jak to wygląda logi grup 32 i 33..
Przy ostrym depnięciu powinno być zero bo wtedy silnik jest w OL chyba, że masz sondy szerokopasmowe..
Arecki
..........
Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolice

jericho24
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 224
Rejestracja: 02 sie 2011, 10:31
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: jericho24 » 15 cze 2012, 23:59

arkadiuso pisze:sondy szerokopasmowe..
Mam.

Awatar użytkownika
arkadiuso
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 24 cze 2010, 00:02
Imię: Arkadiusz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arkadiuso » 16 cze 2012, 00:02

No to wtedy powinno pokazywać wartości do koĂąca.. zrób logi zobaczymy jak to wygląda z jazdy na PB a później na LPG tylko zrób dwa możesz skasować błędy przed tym to zaczniesz wszystko od zera..
Arecki
..........
Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolice

jericho24
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 224
Rejestracja: 02 sie 2011, 10:31
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: jericho24 » 16 cze 2012, 00:20

arkadiuso pisze:No to wtedy powinno pokazywać wartości do koĂąca.. zrób logi zobaczymy jak to wygląda z jazdy na PB a później na LPG tylko zrób dwa możesz skasować błędy przed tym to zaczniesz wszystko od zera..
OK.

[ Dodano: 2012-06-16, 23:03 ]
LOG na Pb:
http://vaglog.rtnet.pl/szuriamb_88627.html

Log na LPG:
http://vaglog.rtnet.pl/szuriamb_88628.html


Przed kazdym zapisem kasowalem bledy, mimo ze ich nie bylo ;)

Spalanie w ostatniej trasie znowu uroslo. Komp 8.8L, a dystrybutor kolo 12L.
Trasa wielokrotnie pokonywana, i na Pb zawsze bylo ponizej 9l.

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 17 cze 2012, 12:08

jericho24 pisze:Przed kazdym zapisem kasowalem bledy, mimo ze ich nie bylo
I w ten oto sposób skasowałeś zapisane korekty paliwowe i sterownik startuje z zerowych korekt, co czasami powoduje nie miarodajny pomiar.

Awatar użytkownika
arkadiuso
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 24 cze 2010, 00:02
Imię: Arkadiusz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arkadiuso » 17 cze 2012, 13:07

grzemo, pokaże lepsze wyniki, ale trzeba trochę więcej km. zrobić..
u jericho24, ładnie widać, że na PB jest elegancko a na LPG już korekty skaczą jak w jedną tak i w drugą.. tragedii nie ma, ale można to jeszcze poprawić..
Arecki
..........
Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolice

jericho24
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 224
Rejestracja: 02 sie 2011, 10:31
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: jericho24 » 17 cze 2012, 13:41

arkadiuso pisze:u jericho24, ładnie widać, że na PB jest elegancko a na LPG już korekty skaczą jak w jedną tak i w drugą.. tragedii nie ma, ale można to jeszcze poprawić..
Teraz jezdzi lekko ubogo, a pali duzo wiecej LPG niz powienien.
Jesli mi ustawia bogatsza mieszanke tak jak wczesniej, to spalanie bedzie pewnie jeszcze wieksze. O co chodzi?

Moze wlaczona ISA tak miesza, ze za kazdym razem co innego wychodzi przy tankowaniu?

[ Dodano: 2012-06-17, 13:44 ]
grzemo pisze:I w ten oto sposób skasowałeś zapisane korekty paliwowe i sterownik startuje z zerowych korekt, co czasami powoduje nie miarodajny pomiar.
POmiar moze i byc niemiarodajny, ale tylko na poczatku, bo ECU Pb chyba jest na tle inteligentny, by te korekty w miare szybko wprowadzic na nowo. Nie widac tego w logach?

Na LPG jazdy bylo ok 15min, na Pb ok 10min.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 17 cze 2012, 14:01

Za bogato oznacza tylko że korekta rozjechała się na "-" a za ubogo że korekta rozjechała się na "+" oczywiście mówiąc o pętli zamkniętej kiedy mieszanka jest korygowana po sondzie, żeby utrzymać ją stechiometryczną.
Wystrojenie na lekko za bogato wcale nie oznacza że będzie palić więcej, to oznacza że korekta będzie bardziej na "-" a może się okazać, że autko będzie palić troszkę mniej.
Inaczej jest w max obciążeniu czyli pętli otwartej kiedy sonda już nie koryguje.

Awatar użytkownika
arkadiuso
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 24 cze 2010, 00:02
Imię: Arkadiusz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arkadiuso » 17 cze 2012, 14:29

fassi1, a to, że jericho24, ma szerokopasmówkę nic nie daję.. pomiar dzięki temu ma do koĂąca.. ja u mnie zauważylem, że jak nie miałem zrobionej korekty po temp. to zimą mi auto mniej paliło ale korekty były koło +5, zrobiło się cieplej auto zaczęło troszkę więcej palić, a korekty były -2, według wyliczeĂą różnica w spalaniu zimą lpg więcej niż fis koło 18% a jak cieplej to koło 23%.. teraz mam zrobioną korektę i spalanie koło 20%..
Arecki
..........
Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolice

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 17 cze 2012, 17:27

Będzie to miało wpływ na spalanie ponieważ są stany przejściowe i sterownik benzynowy potrzebuje czas na reakcję na zareagowanie korektą no i pętla otwarta gdzie nie koryguje i wtedy jest nie dolane lub przelane.
Do tego jak korekta od temp. nie dostrojona to sterownik benzynowy walczy korektami żeby utrzymać AFR w normie.
Jeśli jest sonda AFR to fakt przeważnie kontrola składu mieszanki jest do samego koĂąca.
Różnice spalania zima lato są też związane z tym, że auto zimą przełącza się na gaz później więc automatycznie na zbiorniku zrobimy więcej kilometrów.

Awatar użytkownika
arkadiuso
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 24 cze 2010, 00:02
Imię: Arkadiusz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arkadiuso » 17 cze 2012, 17:37

fassi1 pisze:Różnice spalania zima lato są też związane z tym, że auto zimą przełącza się na gaz później więc automatycznie na zbiorniku zrobimy więcej kilometrów.
To akurat mogę wyeliminować, bo liczyłem dokładnie odejmując jazdę na PB sam wiesz, że robiłem to bardzo skrupulatnie przyczynę znasz..
Arecki
..........
Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolice

jericho24
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 224
Rejestracja: 02 sie 2011, 10:31
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: jericho24 » 18 cze 2012, 09:52

grzemo pisze:I w ten oto sposób skasowałeś zapisane korekty paliwowe i sterownik startuje z zerowych korekt, co czasami powoduje nie miarodajny pomiar.
Logi zrobione ponownie, tym razem bez kasowania czegokolwiek.

Kilkunasto minutowa jazda na LPG:
Grupy: 001,032,033 - http://vaglog.rtnet.pl/szuriamb_88712.html

Kilku minutowa jazda na Pb:
Grupy: 001,032,033 - http://vaglog.rtnet.pl/szuriamb_88713.html

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6/A7 - LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja