Witam.
Problem z którym się zwracam do kolegów to zaolejona a wręcz węgiel z oleju który oblepił się na elektrodzie świecy zapłonowej 1 cylindra w Audi A6 2.0E.Pozostałe 3 świece super. Sądziłem ze błąd dotyczył cewki a okazało się że to świeca ale dlaczego w takim masakrystycznym stanie. Co począć żeby to naprawić ( nie zarzucał tak świecy).
Silnik pobiera olej w ilości około 0,5l/1000 km.
Czy ktoś coś poradzi.
[ A6 C5 ] zaolejona świeca zapłonowa.
[ A6 C5 ] zaolejona świeca zapłonowa.
Ostatnio zmieniony 05 gru 2008, 11:57 przez fire, łącznie zmieniany 1 raz.
fire
[A6 C5 2.0] zaolejona świeca zapłonowa.
Sorki nadal się uczę regulaminu.
Problem jak powyżej! Proszę o pomoc i sugestie.
Pozdrawiam
Problem jak powyżej! Proszę o pomoc i sugestie.
Pozdrawiam
fire
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 426
- Rejestracja: 04 sie 2008, 14:09
- Imię: MARIUSZ
- Rocznik: 2010
- Moje auto: Allroad C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: SIEDLCE
Witam kolegę jeżeli tak jak piszesz że na świecy jest olej to szykuje ci się remont bo prawdopodobnie puściły pierścienie na tłoku jeżeli na rozgrzanym motorze dodasz gazu i kopci na niebiesko.Ale jeżeli na zimnym motorze jak tylko uruchomisz też pójdzie dymek niebieski to morze świadczyć o uszczelniaczu lub prowadnice zaworów.To są tylko moje domysły myślę że powinieneś jechać do mechanika i niech obejrzy auto i powie ci więcej.Trudno na odległość diagnozować taką usterkę.POWODZENIA.
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Ja też miałem niektóre świece mokre od oleju, dopatrzyli tego przy zakładaniu instalacji gazowej. Co się okazało powodem były uszczelki pod pokrywą zaworów bo one też uszczelniaja w koło świece i poprostu olej sobie sączył na świece. dokładnie przyjżyj się silnikowi czy nie jest gdzies upocony bo może uszczelka powoli zaczyna puszczać i będzie do wymiany.
Powodzenia
Powodzenia
Witam. Ja znam podobny przypadek tyle ze w oplu omega... silnik V6 - wszystkie swiece byly zalane olejem! Powod? Uszczelka pod pokrywa zaworow... i wbrew pozorom nie jest to trudne do wymiany (w oplu, bo nie wiem jak w audi) jesli ktos ma ochote i czas sie pogrzebac
Pamietaj tylko o silikonie odpornym na wysokie temp 


[A6 C5] zaolejone świece zapłonowe
Witam wszystkich
Dziękuje za sugestie i zainteresowanie kolegów.
Problem to zaolejone świece ale nie z zewnątrz - więc uszczelka odpada.
ÂŚwieca tylko na 1 cylindrze zalewa się olejem.
Objaw jest taki że przestaje chodzić na 1 cylindrze. Wtedy wykręcam swiece która cała jest zalana olejem- myję ją - wkręcam i jest dobrze ale na krótki czas.
Mechanik powiedział ze problem najprawdopodobniej dotyczy pierścienia olejowego właśnie na 1 tłoku cylindra.
Co wy na to?
Chyba czeka mnie remont przy 170 tys km
Dziękuje za sugestie i zainteresowanie kolegów.
Problem to zaolejone świece ale nie z zewnątrz - więc uszczelka odpada.
ÂŚwieca tylko na 1 cylindrze zalewa się olejem.
Objaw jest taki że przestaje chodzić na 1 cylindrze. Wtedy wykręcam swiece która cała jest zalana olejem- myję ją - wkręcam i jest dobrze ale na krótki czas.
Mechanik powiedział ze problem najprawdopodobniej dotyczy pierścienia olejowego właśnie na 1 tłoku cylindra.
Co wy na to?
Chyba czeka mnie remont przy 170 tys km
fire
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Takie awarie tez sie zdarzaja nawet w Audi. Ale faktycznie strzeba sprawdzic bo koszty wymiany uszczelcniaczy sa nie prownywalne z kosztem pierścieni zwlaszcza ze rozbiera sie wiekszosc silnika. Cos jest nie tak bo na silnik 2.0 0,5l oleju na 1000km to za duzo przy takim przebiegu. A przebiegu kolego jestes pewien.
[A6 C5 2.0] zaolejona świeca zapłonowa.
Przebiegu na 1200% jestem pewny.
Co do diagnozy mechaników to są one następujące:
1. Pierścień olejowy na 1 cylindrze.No i tu się kłania remont
2. Uszczelka na kolektorze ssącym :shock: - to ciekawe bo nie rozumiem jaki ma to wpływ na pobór oleju i zaolejone elektrody świecy. :!:
Co do uszczelniaczy - mało prawdopodobne gdyż samochód w ogóle nie kopci ani zaraz po odpaleniu ani przy prze gazowaniu na ciepło ani zimno.
Czy ktoś pomoże i doradzi co czynić?
Pozdrawiam
Zrezygnowany
[ Dodano: 2008-12-10, 20:43 ]
Witam
chyba nikt nie ma pomysłu na pomoc w tym temacie.
No cóż
Pozdrawiam
[ Dodano: 2009-01-02, 12:52 ]
Pomimo małego zainteresowania odpowiem dla zainteresowanych:
Konieczna była wymiana pierścieni na tłokach i uszczelniaczy + pozostałe rzeczy przy takiej naprawie-NAZWIJMY JÂĄ PÓÂŁ REMONTEM. I po problemie i 2200 zł.
Silnik pracuje super i nie pobiera wcale oleju - świece ładne.
Przebieg na dziś to 175 tyś km - i jakby remont to średnio dobry wynik jak na AUDI
Pozdrawiam
FIRE
P.S
Dla osób kupujących AUDI z 2.0 ALT - uwaga te silniki praktycznie nie nadają się do remontu głównego ( brak możliwości wykonania szlifu cylindrów) w rachubę wchodzi tylko nowy blok silnika lub cały drugi silnik. Pierścienie bardzo krótko żyją a zawory są jakby puste w środku co skraca ich żywotność i trwałość. OGÓLNIE KONSTRUKCJA MAÂŁO UDANA.

Co do diagnozy mechaników to są one następujące:
1. Pierścień olejowy na 1 cylindrze.No i tu się kłania remont

2. Uszczelka na kolektorze ssącym :shock: - to ciekawe bo nie rozumiem jaki ma to wpływ na pobór oleju i zaolejone elektrody świecy. :!:
Co do uszczelniaczy - mało prawdopodobne gdyż samochód w ogóle nie kopci ani zaraz po odpaleniu ani przy prze gazowaniu na ciepło ani zimno.
Czy ktoś pomoże i doradzi co czynić?
Pozdrawiam
Zrezygnowany

[ Dodano: 2008-12-10, 20:43 ]
Witam
chyba nikt nie ma pomysłu na pomoc w tym temacie.
No cóż
Pozdrawiam
[ Dodano: 2009-01-02, 12:52 ]
Pomimo małego zainteresowania odpowiem dla zainteresowanych:
Konieczna była wymiana pierścieni na tłokach i uszczelniaczy + pozostałe rzeczy przy takiej naprawie-NAZWIJMY JÂĄ PÓÂŁ REMONTEM. I po problemie i 2200 zł.
Silnik pracuje super i nie pobiera wcale oleju - świece ładne.
Przebieg na dziś to 175 tyś km - i jakby remont to średnio dobry wynik jak na AUDI
Pozdrawiam
FIRE
P.S
Dla osób kupujących AUDI z 2.0 ALT - uwaga te silniki praktycznie nie nadają się do remontu głównego ( brak możliwości wykonania szlifu cylindrów) w rachubę wchodzi tylko nowy blok silnika lub cały drugi silnik. Pierścienie bardzo krótko żyją a zawory są jakby puste w środku co skraca ich żywotność i trwałość. OGÓLNIE KONSTRUKCJA MAÂŁO UDANA.
fire