Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ A6 C5 ] zaolejona świeca zapłonowa.

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
fire
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 21 maja 2008, 08:42
Lokalizacja: Pabianice

[ A6 C5 ] zaolejona świeca zapłonowa.

Post autor: fire » 04 gru 2008, 12:27

Witam.
Problem z którym się zwracam do kolegów to zaolejona a wręcz węgiel z oleju który oblepił się na elektrodzie świecy zapłonowej 1 cylindra w Audi A6 2.0E.Pozostałe 3 świece super. Sądziłem ze błąd dotyczył cewki a okazało się że to świeca ale dlaczego w takim masakrystycznym stanie. Co począć żeby to naprawić ( nie zarzucał tak świecy).
Silnik pobiera olej w ilości około 0,5l/1000 km.
Czy ktoś coś poradzi.
Ostatnio zmieniony 05 gru 2008, 11:57 przez fire, łącznie zmieniany 1 raz.
fire

fire
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 21 maja 2008, 08:42
Lokalizacja: Pabianice

[A6 C5 2.0] zaolejona świeca zapłonowa.

Post autor: fire » 04 gru 2008, 13:13

Sorki nadal się uczę regulaminu.

Problem jak powyżej! Proszę o pomoc i sugestie.
Pozdrawiam
fire

mario1278
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 426
Rejestracja: 04 sie 2008, 14:09
Imię: MARIUSZ
Rocznik: 2010
Moje auto: Allroad C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: SIEDLCE

Post autor: mario1278 » 04 gru 2008, 18:44

Witam kolegę jeżeli tak jak piszesz że na świecy jest olej to szykuje ci się remont bo prawdopodobnie puściły pierścienie na tłoku jeżeli na rozgrzanym motorze dodasz gazu i kopci na niebiesko.Ale jeżeli na zimnym motorze jak tylko uruchomisz też pójdzie dymek niebieski to morze świadczyć o uszczelniaczu lub prowadnice zaworów.To są tylko moje domysły myślę że powinieneś jechać do mechanika i niech obejrzy auto i powie ci więcej.Trudno na odległość diagnozować taką usterkę.POWODZENIA.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 04 gru 2008, 20:11

Ja też miałem niektóre świece mokre od oleju, dopatrzyli tego przy zakładaniu instalacji gazowej. Co się okazało powodem były uszczelki pod pokrywą zaworów bo one też uszczelniaja w koło świece i poprostu olej sobie sączył na świece. dokładnie przyjżyj się silnikowi czy nie jest gdzies upocony bo może uszczelka powoli zaczyna puszczać i będzie do wymiany.
Powodzenia

Awatar użytkownika
joker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 01 gru 2008, 13:00
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: joker » 06 gru 2008, 08:56

Witam. Ja znam podobny przypadek tyle ze w oplu omega... silnik V6 - wszystkie swiece byly zalane olejem! Powod? Uszczelka pod pokrywa zaworow... i wbrew pozorom nie jest to trudne do wymiany (w oplu, bo nie wiem jak w audi) jesli ktos ma ochote i czas sie pogrzebac ;-) Pamietaj tylko o silikonie odpornym na wysokie temp ;-)

fire
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 21 maja 2008, 08:42
Lokalizacja: Pabianice

[A6 C5] zaolejone świece zapłonowe

Post autor: fire » 06 gru 2008, 11:05

Witam wszystkich
Dziękuje za sugestie i zainteresowanie kolegów.
Problem to zaolejone świece ale nie z zewnątrz - więc uszczelka odpada.
ÂŚwieca tylko na 1 cylindrze zalewa się olejem.
Objaw jest taki że przestaje chodzić na 1 cylindrze. Wtedy wykręcam swiece która cała jest zalana olejem- myję ją - wkręcam i jest dobrze ale na krótki czas.
Mechanik powiedział ze problem najprawdopodobniej dotyczy pierścienia olejowego właśnie na 1 tłoku cylindra.
Co wy na to?
Chyba czeka mnie remont przy 170 tys km :cry:
fire

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 06 gru 2008, 18:37

Niech mechanik nie gdyba tylko niech sprawdzi ciśnienie na tym tłoku i porówna z resztą, żeby zaraz pierścienie, przecież audi to nie daewoo, jak trzyma ciśnienie i nie kopci z ruru to nie powinny być pierścienie, może uszczelniacze zaworów na tym jednym cylindrze?

Arek_R
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 309
Rejestracja: 28 cze 2008, 01:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Arek_R » 08 gru 2008, 08:02

Takie awarie tez sie zdarzaja nawet w Audi. Ale faktycznie strzeba sprawdzic bo koszty wymiany uszczelcniaczy sa nie prownywalne z kosztem pierścieni zwlaszcza ze rozbiera sie wiekszosc silnika. Cos jest nie tak bo na silnik 2.0 0,5l oleju na 1000km to za duzo przy takim przebiegu. A przebiegu kolego jestes pewien.

fire
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 21 maja 2008, 08:42
Lokalizacja: Pabianice

[A6 C5 2.0] zaolejona świeca zapłonowa.

Post autor: fire » 08 gru 2008, 13:18

Przebiegu na 1200% jestem pewny. :->
Co do diagnozy mechaników to są one następujące:
1. Pierścień olejowy na 1 cylindrze.No i tu się kłania remont :-(
2. Uszczelka na kolektorze ssącym :shock: - to ciekawe bo nie rozumiem jaki ma to wpływ na pobór oleju i zaolejone elektrody świecy. :!:

Co do uszczelniaczy - mało prawdopodobne gdyż samochód w ogóle nie kopci ani zaraz po odpaleniu ani przy prze gazowaniu na ciepło ani zimno.
Czy ktoś pomoże i doradzi co czynić?
Pozdrawiam
Zrezygnowany <beczy>

[ Dodano: 2008-12-10, 20:43 ]
Witam
chyba nikt nie ma pomysłu na pomoc w tym temacie.

No cóż :cry:

Pozdrawiam

[ Dodano: 2009-01-02, 12:52 ]
Pomimo małego zainteresowania odpowiem dla zainteresowanych:

Konieczna była wymiana pierścieni na tłokach i uszczelniaczy + pozostałe rzeczy przy takiej naprawie-NAZWIJMY JÂĄ PÓÂŁ REMONTEM. I po problemie i 2200 zł.
Silnik pracuje super i nie pobiera wcale oleju - świece ładne.
Przebieg na dziś to 175 tyś km - i jakby remont to średnio dobry wynik jak na AUDI

Pozdrawiam

FIRE

P.S
Dla osób kupujących AUDI z 2.0 ALT - uwaga te silniki praktycznie nie nadają się do remontu głównego ( brak możliwości wykonania szlifu cylindrów) w rachubę wchodzi tylko nowy blok silnika lub cały drugi silnik. Pierścienie bardzo krótko żyją a zawory są jakby puste w środku co skraca ich żywotność i trwałość. OGÓLNIE KONSTRUKCJA MAÂŁO UDANA.
fire

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja