![<rotfl> <rotfl>](https://a6klub.pl/images/smilies/rotfl.gif)
[A6 C5] sonda lambda do wymiany ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 36
- Rejestracja: 23 kwie 2011, 15:41
- Lokalizacja: NYSA
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 388
- Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
- Imię: Mi hał
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2016
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Gaz mam 8 miesięcy. Zrobiłem 28tyś km, ale idealnie nie było od początku.
Oczywiście świece i kable nowe NGK. Zmian ustawień LPG już nawet nie liczę więc to nie kwestia regulacji. Pozostają wtryski LPG, albo cewka. Szukam jeszcze przyczyny w sprzęcie poza LPG bo na PB podczas przyspieszania przy 2000or mam lekką dziurę w mocy i dlatego podejrzewam sondy.
W vagu chodzą dosyć ładnie, jedynie jedna pozostaje dłużej na górze czyli przy bogatej mieszance.
Oczywiście świece i kable nowe NGK. Zmian ustawień LPG już nawet nie liczę więc to nie kwestia regulacji. Pozostają wtryski LPG, albo cewka. Szukam jeszcze przyczyny w sprzęcie poza LPG bo na PB podczas przyspieszania przy 2000or mam lekką dziurę w mocy i dlatego podejrzewam sondy.
W vagu chodzą dosyć ładnie, jedynie jedna pozostaje dłużej na górze czyli przy bogatej mieszance.
A6 C5 2,4 v6, Peugeot 508 i powrót do Audi a6 c7:)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 36
- Rejestracja: 23 kwie 2011, 15:41
- Lokalizacja: NYSA
- maro_stg
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 232
- Rejestracja: 25 lip 2011, 23:04
- Lokalizacja: Starogard Gdański
A może masz katalizator zapchany?axi13 pisze:witam podepne się pod temat.
Dzisiaj zrobiłem przegląd vagiem bo auto zaczęło dziwnie rzucać, straciło na mocy i czuć zapach zgniłych jaj. jedna z sond od strony pasażera pracuje w zakresie albo 0% albo 25% napiecie jakieś 0,16V albo 0. sonda padła?
proszę o poradę
audiczek było wiele a obecnie jest:
Chrysler 300c 5,7 V8 05r
Chrysler 300c 5,7 V8 05r
No to jestem po wymianie. Sonda po stronie kierowcy.
Trzeba wywalić puche filtra powietrza najlepiej z rurą elastyczną. Miejsca jest mało ja nie dysponowałem kluczem specjalnym więc zmontowaliśmy z teściem nasade na sonde z przegubem (klucz home made ale działa) Niestety trzeba było odciąć najpierw przewód od sondy. Montaż był łatwiejszy. Po 200 kilometrach 0 błędów silnika samochód odzyskał wigor i juz nie rzuca silnikiem. Pozostała tylko instalacja LPG do regulacji.
Trzeba wywalić puche filtra powietrza najlepiej z rurą elastyczną. Miejsca jest mało ja nie dysponowałem kluczem specjalnym więc zmontowaliśmy z teściem nasade na sonde z przegubem (klucz home made ale działa) Niestety trzeba było odciąć najpierw przewód od sondy. Montaż był łatwiejszy. Po 200 kilometrach 0 błędów silnika samochód odzyskał wigor i juz nie rzuca silnikiem. Pozostała tylko instalacja LPG do regulacji.
Czy po wymianie sondy zauwazyles roznice w zuzyciu paliwa?axi13 pisze:No to jestem po wymianie. Sonda po stronie kierowcy.
Trzeba wywalić puche filtra powietrza najlepiej z rurą elastyczną. Miejsca jest mało ja nie dysponowałem kluczem specjalnym więc zmontowaliśmy z teściem nasade na sonde z przegubem (klucz home made ale działa) Niestety trzeba było odciąć najpierw przewód od sondy. Montaż był łatwiejszy. Po 200 kilometrach 0 błędów silnika samochód odzyskał wigor i juz nie rzuca silnikiem. Pozostała tylko instalacja LPG do regulacji.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 388
- Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
- Imię: Mi hał
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2016
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Koledzy podepnę się pod temat... Miałem otóż podobne problemy jak w opisywanym temacie. Wymieniłem sondy (obie!) i problem z głowy. Do tego jeszcze spalanie poszło radykalnie w dół (spokojnie mieszczę się w 10lpg/100km). Instalacja stag 300 isa2, regulowana przeze mnie
Oczywiście dodam, że filtry, przewody i świece wymienione niedawno, jak i czyszczenie i adaptacja przepustnicy. Sugeruję wymieniać sondy parami, z racji tego, że komputer może głupieć, jeśli odczyty między jedną a drugą będą się różniły znacząco. Ja wymieniłem na bosch'a. Producent podaje ich żywotność na 160kkm, jednakże z racji instalacji LPG wiemy, iż "pożyją" znacznie krócej, taka wada gazu... ![<uoee> <uoee>](https://a6klub.pl/images/smilies/uoeee.gif)
![<lol> <lol>](https://a6klub.pl/images/smilies/haha.gif)
![<uoee> <uoee>](https://a6klub.pl/images/smilies/uoeee.gif)
było już na forum, że wersje po fejsie mają 4 sondy, 2 regulacyjne (przed katalizatorem) i 2 "inspekcyjne" za. Ja posiadam tylko 2, ale jak miałbym już wymieniać, to w pierwszej kolejności regulacyjne.Kaszeszczuk pisze:Koledzy to my mamy sondy wkręcone w kolektor wydechowy a kolejne dwie w katalizator?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 388
- Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
- Imię: Mi hał
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2016
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Sterujące znajdują się za kolektorami wydechowymi, powinieneś je widzieć patrząc od komory silnika, natomiast inspekcyjne znajdują się za katalizatorami, dostęp tylko od spodu (tych pewnie nie masz) ![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
tu możesz zobaczyć jak wygląda system z 4 sondami, Ty na pewno masz 2, dopiero po 2001 roku były 4!
v6-24-bdv-czy-jestem-skazany-na-kontrol ... t29363.htm
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
tu możesz zobaczyć jak wygląda system z 4 sondami, Ty na pewno masz 2, dopiero po 2001 roku były 4!
v6-24-bdv-czy-jestem-skazany-na-kontrol ... t29363.htm
panowie mi wyskakuja dwa bledy bank 2 i bank 1 czujnik 1 silnikiem nie szarpie od tygodnia jerzdze na gazie bo paliwa mi pali jerzdzac w miare spokojnie w mioescie to tak 20 l na gazie troche wiecej wiec jak myslicie to wina sond skoro na kompie wyskakuja odrazu dwie pomozcie cos bo to spalanie mnie zerzre zywcem
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga