Witam.
Temat wielokrotnie przekopany i przebobrowany ale jednak nie do koĂąca.
Przeczytałem 95% postów Mistrza Piotrusia ale nie odnalazłem paru informacji.
Posiadam AKE które jeździło, przyśpieszało i nie marudziło ale:
1) dziś padł alternator - 100 - 300 zł + wymiana
2) trzeba robić rozrząd na już - jakieś 1000 zł + wymiana
3) regenerować wtryski ( F ) - 350zł x 5 oraz kupić nowy wtrysk sterujący ( błąd skoku iglicy ) około 1400 zł - razem 3150 zł + wymiana
4) dodatkowo okazało się że brakuje paru dźwigienek a wałki są zdrowo wytarte więc jak mniemam są one w misce olejowej
nowe wałki i hydraulika strzelam 2800 zł + robocizna
5) turbo nosi znamiona jakby dostania się małego przedmiotu co widać na łopatkach - sprawne więc "narazie" nie liczę
Razem : 7150 zł + robocizna = od 9000 do 10000 zł.
I za tą cenę dalej mam gówniany silnik z gównianymi wałkami i gównianymi oporami wewnętrznymi i paroma innymi gównianymi rozwiązaniami.
To co mam zrobionego w AKE
1) Pompa wtryskowa w BOSH z gwarancją na 500 000 za kwotę 3200 zł
2) Pompa wspomy około 500 zł
3) Nowe żarówki BERU chyba 60zł/szt
Podjąłem decyzję o swapie na BAU to ostatnia szansa dla tego auta. Jeśli to się nie uda biorąc pod uwagę ilość kasy jakie w niego wsadziłem mogę komisyjnie je pociąć i podpalić ;-P. Bo dość ..
Mam zadatkowane BAU które jeszcze siedzi w aucie nie sam słupek ale całość z osprzętem typu turbo, pompy, wtryskami z pompą i sterownikiem ale bez kompa pokładowego ( rozrząd po wymianie przelatał 25 tysięcy ). Koszt całości to 6000 zł.
Liczę że wrzutka tego silnika wyniesie mnie nie więcej jak 7000 zł ale za to nie mam już gównianych wałków itp ...
I teraz pytania:
1) Gdy robiłem pompę wtryskową w AKE musiałem ją "programować do auta w asso" żeby to w ogóle chciało jeździć. Czy taki sam zabieg muszę wykonać wsadzając komletny silnik z innymi wtryskami i inną pompą ?
2) Czy podczas tak kompletnego swapa spotkają mnie jakieś sprawy nie do przeskoczenia ?
3) Zakładając że pompa BAU nie była robiona i padnie np za 50 tysięcy oraz będzie trzeba robić wtryski to czy prosto będzie wrócić do mojej zregenerowanej pompy z gwarancją w komplecie z wtryskami od AKE które wtedy zregeneruje ?
4) Czy warto robić taki swap czy może są jakieś fakty przemawiające za tym by przełożyć jednak sam słupek i zostawić mój osprzęt ? A osprzęt od BAU sprzedać ? ( wiadomo że turbo wolał bym nowsze )
5) Czy będzie problem ze spięciem Webasto z nowym silnikiem BAU czy to klocki lego ?
Pozdrawiam.
[ AKE 2.5 180 KM] swap na BAU z całym osprzętem i wtryskiem
[ AKE 2.5 180 KM] swap na BAU z całym osprzętem i wtryskiem
Ostatnio zmieniony 03 cze 2012, 21:51 przez -MrG-, łącznie zmieniany 1 raz.
Marcin -MrG- Gontarz
"Audi A6 C5 Q bezpiecznie z rodziną ...
... a na co dzień Subaru Impreza GT AWD"
"Audi A6 C5 Q bezpiecznie z rodziną ...
... a na co dzień Subaru Impreza GT AWD"
Serdecznie dzięki za zastrzyk dodatkowych cennych informacji.
Moje auto wyjechało z fabryki na koniec 2002.
Wydaje mi się że jest to AKE 2 generacji ale może to tylko moje puste nadzieje.
Wtryski w oryginale są 059130201f + sterujący 202f może to pomoże dokładniej określić.
Może po vin`ie uda się dojść ?
Moje auto wyjechało z fabryki na koniec 2002.
Wydaje mi się że jest to AKE 2 generacji ale może to tylko moje puste nadzieje.
Wtryski w oryginale są 059130201f + sterujący 202f może to pomoże dokładniej określić.
Może po vin`ie uda się dojść ?
Marcin -MrG- Gontarz
"Audi A6 C5 Q bezpiecznie z rodziną ...
... a na co dzień Subaru Impreza GT AWD"
"Audi A6 C5 Q bezpiecznie z rodziną ...
... a na co dzień Subaru Impreza GT AWD"
Witam.Dołączę się do tematu bo dzięki Piotrusiowi cieszę się z użytkowania silnika BAU i też jestem po przekładce. Na spokojnie samemu to 10h pracy i wszystko śmiga dzięki wskazówką Piotrusia
. Nie bój się tej przekładki a będziesz bardzo zadowolony osiągi super a i spalanie nawet spadło o dość duży procent pozdrawiam i miłej zabawy. A gdybyś zrezygnował to ja ten silnik odkupie pisze tu o BAU.

Ja już po swapie na BAU.
Jak nabiorę siły to opiszę bo całość kosztowała mnie 14 tysięcy zł.
Cały silnik BAU zapakowany z Allroad. Nowy alternator, 2masa, sprzęgło, świece żarowe, rozrząd, rolki napinające i inne, paski, płyny, wentylator klimy, uszczelki dekli, wszelkie uszczelniacze, nowa pompa wspomy, regeneracja maglownicy, serwis webasto, nowe przewody webasto i kupe innych drogich drobnych gówien.
Części mi trochę zostało nie wszystkie obfotowałem może się komuś coś przyda. Ceny są do dogadania. Wstawił bym link do allegro ale zaraz jakiś mądry moderator mnie udupi a przecież w dziale sprzedam części nic nie wystawie bo inny mądry ustawił grqnicę technicznych postów na 50. ÂŚmiech. Mniejsza o to. Szukajcie na allegro nicka "mrg".
Jak nabiorę siły to opiszę bo całość kosztowała mnie 14 tysięcy zł.
Cały silnik BAU zapakowany z Allroad. Nowy alternator, 2masa, sprzęgło, świece żarowe, rozrząd, rolki napinające i inne, paski, płyny, wentylator klimy, uszczelki dekli, wszelkie uszczelniacze, nowa pompa wspomy, regeneracja maglownicy, serwis webasto, nowe przewody webasto i kupe innych drogich drobnych gówien.
Części mi trochę zostało nie wszystkie obfotowałem może się komuś coś przyda. Ceny są do dogadania. Wstawił bym link do allegro ale zaraz jakiś mądry moderator mnie udupi a przecież w dziale sprzedam części nic nie wystawie bo inny mądry ustawił grqnicę technicznych postów na 50. ÂŚmiech. Mniejsza o to. Szukajcie na allegro nicka "mrg".
Marcin -MrG- Gontarz
"Audi A6 C5 Q bezpiecznie z rodziną ...
... a na co dzień Subaru Impreza GT AWD"
"Audi A6 C5 Q bezpiecznie z rodziną ...
... a na co dzień Subaru Impreza GT AWD"
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 37
- Rejestracja: 20 cze 2010, 10:34
- Lokalizacja: kielce