Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AEL 2.5 140 KM] Problem z turbiną

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Moskit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 04 lip 2011, 14:49
Lokalizacja: Sokołów Podlaski

[ AEL 2.5 140 KM] Problem z turbiną

Post autor: Moskit » 21 maja 2012, 12:03

Witam wszystkich. Mam taki problem. Samochód bardzo mocno kopcił na czarno, nie wkręcał się w obroty i tym samym nie miał tyle mocy co powinien. Mechanik podobno ustawił prawidłowo jakiś kąt zapłonu czy jakiegoś innego wtrysku - nie wiem. Pomogło na tyle, że kopci trochę mniej ale mocy nie ma. Typ orzekł że turbina nie ładuje tak jak powinna, ładuje na 1,5 a powinna na 1,8 bara i tu leży problem. Chciałem zapytać czy faktycznie to może być ta przyczyna, bo mechanik nie wydał mi się jakiś przekonujący (mówi: być może, prawdopodobnie, możliwe że itp.) Robota przy turbinie to już trochę kosztuje i wolałbym mieć pewność że usuwam faktyczną usterkę a nie daję zarobić jakiemuś przyjacielowi.
USUNIęTO - Regulamin Forum pkt 29!

Moskit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 04 lip 2011, 14:49
Lokalizacja: Sokołów Podlaski

Post autor: Moskit » 21 maja 2012, 12:27

Podpinał pod kompa.
USUNIęTO - Regulamin Forum pkt 29!

Moskit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 04 lip 2011, 14:49
Lokalizacja: Sokołów Podlaski

Post autor: Moskit » 22 maja 2012, 08:04

Logów niestety nie będzie, sam raczej też się za to nie wezmę bo nie umiem takich rzeczy. To może znacie jakiegoś mechanika w okolicach Sokołowa Podlaskiego, Siedlec, Węgrowa. Muszę to komuś dać do roboty. Do tych sokołowskich specjalistów raczej nie pojadę bo efekt będzie mizerny.
USUNIęTO - Regulamin Forum pkt 29!

elemenateur
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 123
Rejestracja: 11 maja 2012, 12:30
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: elemenateur » 22 maja 2012, 10:55

Jaki masz styl jazdy? W przypadku AELa mojego ojca (mega PSJ) pomogło konkretne przebutowanie auta, w pewnym momencie za autem zrobiło się czarno i moc zaczęła wracać. Jeszcze przez kilka depnięć wydmuchiwał trochę sadzy, aż w koĂącu przestał kopcić i zaczął jechać :)

Moskit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 04 lip 2011, 14:49
Lokalizacja: Sokołów Podlaski

Post autor: Moskit » 22 maja 2012, 16:39

Styl jazdy mam normalny. Przedmuchiwanie nic nie da bo robiłem to na początku. Ale ciekawostka: wydaje mi się że bez włączonej klimy jest silniejszy <mysli> Muszę to zrobić bo to zabija całą przyjemność z jazdy. Potrzebuję jakiegoś łebskiego mechanika. ÂŻaden nie chce zarobić czy co??
USUNIęTO - Regulamin Forum pkt 29!

Awatar użytkownika
kamil138
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 17 lis 2008, 00:09
Lokalizacja: suwałki

Post autor: kamil138 » 26 maja 2012, 12:13

Podpięcie VAG-a bardzo nam pomaga :>
Było: A6 C4 2.5tdi, 115KM, 1994r,
Było: S6 C4 4.2, 290KM 1995r,
Jest: MOJA ŻABA <cwaniak>

user

Post autor: user » 03 cze 2012, 20:59

Lechu, dobrze sugerujee -pierwo sprawdz szczelnosc układu <okok>

szczygiel189
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 78
Rejestracja: 14 kwie 2010, 16:51
Lokalizacja: Radzyń Podlaski

Post autor: szczygiel189 » 05 cze 2012, 21:12

Kolego sprawdz czy rury gumowe od intercoolera i turbawki nie sa dziurawe.
Było:
Audi 80 B3 1.8S 90PS B+G

Jest:
Audi A6 C4 2.5TDI 140PS

ryba80
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 90
Rejestracja: 30 lip 2009, 23:10
Lokalizacja: warm-maz Działdowo okolice

Post autor: ryba80 » 06 cze 2012, 23:29

No właśnie sprawdź ten wąż i filtr powietrza, bo u mnie od jakiegoś czasu już kopcić zaczął osłabł nieco szczególnie na wyższych obrotach i myślałem że może wtryski siadają, przy okazji sprawdzania filtra powietrza okazało się że wąż od kolektora ssącego do intercoolera jest pęknięty. Na razie owinąłem taśmą zbrojoną i fura od razu dostała skrzydeł, przegoniłem ją trochę żeby sadzę wydmuchała i kopcenie się skoĂączyło ale w poniedziałek poszukam węża od kamaza tak jak chyba Lechu pisał w którymś poście, no i przy okazji zaślepiłem EGR bo jak zajrzałem co nieco w kolektor ssący i .... <szok> chyba kiedyś będzie trzeba go wyczyścić porządnie.
No i przewód do turbo zakupiony przez internet z http://www.rengum.pl/
OPIS - przewód silioknowy karbowany fi.57/320mm koloru niebieskiego zbrojony potrójnym oplotem poliestrowym wzmocniony spiralą z drutu która zapobiega załąmywaniu się przewodu -Grubość ścianki 5 mm -Bardzo wytrzymały materiał pozwala na przepływ powietrza i wody o temperaturze od -50`C do +230`C -ciśnienie max. 4,5 BAR -Przewód doskonale nadaje się do budowy profesjonalnych dolotów powietrza, układów Obrazek Pasuje idealnie cena po małych negocjacjach 56zł z przesyłką.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga