[100 C4 2.8 AAH] Ogromne spalanie sonda lambda
[100 C4 2.8 AAH] Ogromne spalanie sonda lambda
Witam.Po podłcazeniu interfejsu wyświetla sie błąd 020D -sonda lambda G39.Jestem juz zmeczony ciagłymi naprawami auta i kosztami z tym zwiazanymi wiec chciałbym wymienic jedna oczywiście jesli 2 nie sa uszkodzone.Jak sprawdzic czy sonda jest sprawna? Do sondy ida 2 kable zielony i pomaraĂączowy.Czekam na pomoc w tej sprawie
Kolego powinieneś mieć sonde z trzema przewodami 2 białe od podgrzewania sądy idące do czarnej kostki i jeden czarny idący do czarnego kapturka to jest sygnałowy. Prosty test sprawności sondy, miernik elektroniczny rozgrzany samochód na zapalonym dotykasz masy a + miernika do czarnego przewodu sondy. Na mierniku wartości powinny oscylować między 0,1V-0,8 jeśli tak jest to działa poprawnie. Jeśli pokazuje jedną wartość lub w mniejszym przedziale niż napisałem to szroty. Zastanawia mnie co do kolorów przewodów u Ciebie wrzuć jakieś foto. Tak powinna wyglądać twoja sonda http://moto.allegro.pl/bosch-sonda-lamb ... 72877.html
- bartoszkuzma
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 10 cze 2011, 20:23
- Lokalizacja: Lubartów
Srednio spala 38L gazu.Pomiar dokonany niestety na zimnym silniku lecz chyba wszytsko jest jasne prawa sonda od 0,25 do 0,76 lewa od 0,45 do 0,9-1,4V.Jak tą sonde wykrecić w 2,8 ? dostep jest strasznie utrudniony
[ Dodano: 2012-05-17, 16:46 ]
Czy zmostkowanie sond ma sens?poprowadziłem kabel od czarnego prawej do czarnego lewej,jest to sensowne?
[ Dodano: 2012-05-17, 16:46 ]
Czy zmostkowanie sond ma sens?poprowadziłem kabel od czarnego prawej do czarnego lewej,jest to sensowne?

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
Ecu musi widzieć zmiany napięcia na sondzie aby dokonywać korekty w dawkowaniu paliwa dlatego Twój pomysł jest zły.
Przy takim wieku i zapewne przebiegu warto wymienić sondy. A po wymianie nie poznasz swojego silnika.
Dostęp masz od strony grodzi silnika, tylko potrzebujesz specjalnej nasadki szczególnie do wkręcenia nowej sondy.
Przy takim wieku i zapewne przebiegu warto wymienić sondy. A po wymianie nie poznasz swojego silnika.
Dostęp masz od strony grodzi silnika, tylko potrzebujesz specjalnej nasadki szczególnie do wkręcenia nowej sondy.
Ta lewa sonda pokazuje dziwne wskazania więc zacznij od niej, prawa pracuje prawidłowo. Zmostkowanie nic Ci nie da tak jak pisze grzemo może jeszcze pogorszyć spalanie. Dostęp w tym miejscu jest tragiczny, musisz rozebrać puszkę przed kolektorem ssącym WD 40 klucz oczkowy i próbujesz odkręcić ale będzie ciężko
No sonde wiadomo że wymienie co nie podlega dyskusji lecz chciałem coś przejściowego zastosowac zanim mi przyjdzie
[ Dodano: 2012-05-21, 15:10 ]
Witam ponownie.Panowie nie moge dojśc do ładu z tymi sondami.Posiadam ten tani miernik elektroniczny i nie moge zmierzyc. prawa sonda na właczonym zapłonie 0,28 lewa 0,33 obie podczas pracy głownie bez wzgledu na predkosc obrotową pokazuja mw 0,45 -0,5 niekiedy pokaze 0,67 v obie sondy padły czy miernik nie nadarza mierzyc zmiany napiecia? Ogólnie polecacie sondy uniwersalne firmy NTK?
[ Dodano: 2012-05-21, 15:10 ]
Witam ponownie.Panowie nie moge dojśc do ładu z tymi sondami.Posiadam ten tani miernik elektroniczny i nie moge zmierzyc. prawa sonda na właczonym zapłonie 0,28 lewa 0,33 obie podczas pracy głownie bez wzgledu na predkosc obrotową pokazuja mw 0,45 -0,5 niekiedy pokaze 0,67 v obie sondy padły czy miernik nie nadarza mierzyc zmiany napiecia? Ogólnie polecacie sondy uniwersalne firmy NTK?
Pomiaru dokonuj na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach według tych wskazan 0,45-0,50 jeszcze nie pracuje ma chodzić w zakresie w którym pisałem od 01V-08V mniej więcej. Miernik elektroniczny powinien dać rade ja mam najtaĂąszy za 10zl i pokazuje. Sondy kup sobie NGK na allegro widzę że te NTK są razem z NGK poczytaj na forum opinie.