Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[C5 2.4] check engine a lpg

Wszystko co dotyczy instalacji lpg dla wszystkich modeli z silnikami benzynowymi a6 i a7.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

[C5 2.4] check engine a lpg

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 30 lis 2008, 22:07

Witam.
Mam pytanie do posiadaczy A6 C5 z lpg założonym w polsce a jeżdżących w angli.
Czy świeci wam się check point(pomarańczowa kontrolka). Mi po niewielkich problemach ustawili gaz w polsce tam gdzie zakładałem i było ok. Po wyjechaniu do angli kontrolka znów mi się zapaliła. Nie mam pojęcia dlaczego. Czy to może być wina słabej jakości gazu? Jak podłączam pod vaga i gasze check point to za troche się znów zapala. Jak pojeździłem tydzień na benzynie to wszystko było ok. Czy to wina gazu czy muj gazownik jest niedouczony?
Pozdro
Ostatnio zmieniony 06 gru 2008, 18:04 przez A6 Forum - fassi1, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 30 lis 2008, 23:28

Jedni zwą to tak a drudzy tak ale nie o to tu chodzi. Chodz o to że jedni wypowiadają się że to normalne a drudzy że u nich jest wszystko ok czyli problem tkwi w gazownikach i może też w jakości gazu. Mi chodzi też o to że nie każdy może sobie podpiąć auto pod vaga we własnym domu a ta kontrolka zapala się gdy są jakieś problemy. Jeśli w przyszłości zapali się komuś ta kontrolka i ktoś zlekceważy bo to od gazu a tak naprawdę przyczyna będzie inna, z potencjalnie małego problemu na początku w dłuższym użytkowaniu może to czemuś zaszkodzić.
Tak mi sie przynajmniej wydaje.

Awatar użytkownika
papyt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 29 paź 2008, 22:28
Lokalizacja: sheffield

check engine

Post autor: papyt » 06 gru 2008, 17:36

witam to tylko i wylacznie wina gazownika w moim acie na jezdzie probnej wyskoczyl check engine i gazownik mi powiedzial ze wlasnie na to czekal bo cos mu nie gralo podlaczyl lapka pod moj komp gazowy w aucie i cos pozmienial kontrolka zniknela ,, potem bujnąlem sie autem i znowu sie pojawila przy 135 km/h wrocilem do gazownika wytlumaczylem co sie stalo i znowu sie wpiąl pod kompa wykasowal bledy zmienil dawkowanie gazu bo w tym wlasnie lezy problem jak mi tlumaczyl gazownik jak bedzie za duzo albo za malo to wyskoczy bląd w postaci check engin komputer to odczytuje jako zanieczyszczenie w silnika czyli gaz.. po dwoch latach autko chodzi jak zegarek na gazie...
niech gazownik sprawdziu ustawienia dawkowania gazu, slyszalem ze lubi sie przestawiac samoczynnoe po jakims czasie w zaleznosci od rodzaju intalacji, nawet zmienna jakosc gazu ma wplyw na dawkowanie..
pozdrawiam
Pawel

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 06 gru 2008, 17:38

Czyli masz gazownie założoną w polsce i ustawioną w polsce a śmigasz w angli i check engine Ci nie świeci?

Awatar użytkownika
papyt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 29 paź 2008, 22:28
Lokalizacja: sheffield

gaz

Post autor: papyt » 07 gru 2008, 15:21

tak zalozylem w polsce testowalem przez tydzien wracalem do niego na male ppoprawki w ustawieniach ale to normalne kazde auto zachowuje sie inaczej, i trzeba je naprawde dobrze zestroic ...check engin mi sie zapalał ale tylko w czasie testów dokladnie dwa razy i gazownik mowil ze to normalne i trzeba instalacje dobrze ustawic i wszystko bedzie ok.. to moje trzecie auto na gazie i zawsze u tego samego, gosc zna sie na rzeczy. peugotem na gazie jezdi moja zona juz drugi rok bez zadnej interwencji ja smigam audi juz7 msc zrobilem 14 tys mil i zadnych problemow
wina lezy u gazownika tylko i wylacznie
pozdrawiam
Pawel

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 07 gru 2008, 19:11

Dzięki stary. Jade na święta do polski i jestem juz umówiony z moim gazownikiem i nie odpuszcze mu dopuki tego nie zrobi.
Pozdro

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 08 gru 2008, 09:02

z check engin to nie jest takie proste jak się wydaje
sporo ludzi twierdzi, że to zależy od gazu, a co stacja to inny gaz
z tego co się orientuje to, aby się nie palił check engin, podczas instalacji zamontowany musi być jakiś opornik (czy coś podobnego)
kwestia ustawienia raczej nic nie daje ( w sensie zniknięcia)
mój bracki śmiga S60 na lpg, i ustawiał gaz chyba z 8 razy,
kolo powiedział, że już się nie da lepiej, chyba najlepszym wynikiem było tydz nie palenie się check engin
ale zawsze wraca :-/

Awatar użytkownika
Toranaga
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 186
Rejestracja: 30 lip 2008, 00:34
Lokalizacja: Alkmaar/Holandia

Post autor: Toranaga » 08 gru 2008, 10:09

Z tego co wiem, to MIL zapala się tylko w wyniku zarejestrowanego błędu.
Jaki Wam wywala błąd po zczytaniu VAGiem? Pewnie będzie to błąd wydajności katalizatora albo coś w tym stylu ...

Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 08 gru 2008, 21:00

błędy jakie wywala to:
-mieszanka za bogata
-mieszanka za uboga

oba ta błędy, trochę dziwne
muj gazownik też miał problemy z tym ustawianiem aż wkońcu ustawił ale pojechałem zaraz do angli i po wjeździe na wyspę mi się zapalił i tak już zostało. Ale auto mi też dziwnie reaguje. Mam multi i przy wychamowywaniu już prawie stojąc lub ruszając obroty lubią sobie spaść dość nisko i auto dostaje takiej sekundowej drgawki no i przy ruszaniu lub chamowaniu jak ściągam nogę z gazu lub naciskam na gaz ma takie lekkie szarpnięcie. Jeździłem tydzień na benzynie i jest jak w bajce czyli coś nie tak z tym ustawieniem.

Awatar użytkownika
Toranaga
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 186
Rejestracja: 30 lip 2008, 00:34
Lokalizacja: Alkmaar/Holandia

Post autor: Toranaga » 09 gru 2008, 11:52

Nie jestem gazownikiem, ale wydaje mi się, że problem leży w tzw. "emulacji lambdy".
Działa to mniej więcej tak, że regulacja bieżąca mieszanki dla gazu odbywa się co jest logiczne na podstawie odczytów lambdy ... w tym samym czasie sterownik silnika dostaje "lewy" sygnał od lambdy, żeby nie świrował. Owy sygnał emulowany jest przez elektronikę i jest kilka rodzajów takiej emulacji. Nie pamiętam jakie, ale żaden nie przypomnia normalnego przebiegu odczytu lambdy. Dlatego komputer silnika wywala błąd mieszanki.

Jak miałem kiedyś gaz jeszcze w Golfie (wtedy po przełączeniu na gaz wywalało błąd lambdy) to zaobserwowałem to dokładnie. Teraz pewnie już technika poszła do przodu i robią to lepiej ... więc to może nie jest powodem problemu u Was.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
papyt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 29 paź 2008, 22:28
Lokalizacja: sheffield

check engine

Post autor: papyt » 09 gru 2008, 12:05

ja niw wiem nie znam sie na instalacjach wiem tylko ze, jak z moim autem jest cos nie tak to mowie gazownikowi a on to usowa ale zaznaczam tylko w jazdach testowych po bezposrednim zalozeniu gazu, bo jak do tej pory zadnych problemow z gazem,,,,,
moge zaznaczyc tylko ze po szybkim sciagnieciu nogi z gazu na zimnym silniku lubi szrpnąc ale to przez piec pierwszych minut pracy,,, gazownik tlumaczyl mi ze silnik wtedy pobiera duzo wiecej mieszanki i moja instalacja przy szybkim sciagnieciu nogi z gazu nie zmniejsza stopniowo dawki gazu tylko odcina, poza tym, plywanie na nioskich obrotach tez mi zlikwidowal ustawiał wtedy o ile dobrze pamietam i nic nie pomieszalem kąt wyprzedzenia czasu podawania gazu , moj byl zle ustawiony o 2 mili sekundy ... ale zaznaczam ja sie nie znam i gazownik mogl mi kitow nawciskac... wiec jesli to brzmi smiesznie dla kogos kto sie zna to poprostu napiszcie sprostowanie...wiem tylko ze wszysko jest w porzadku z moim autem chodzi jak zegarek... wiec chyba sie gosciu zna..
pozdrawiam

[ Dodano: 2008-12-09, 11:10 ]
[quote="Toranaga"]Nie jestem gazownikiem, ale wydaje mi się, że problem leży w tzw. "emulacji lambdy".
witam wydaje mi sie ze piszesz o pierwszej lub drugiej generacji gazu o ile sie nie myle my zakladamy juz czwartą generacje , tam jest komputer ktory mapuje podawanie dawki paliwa z komputera paliwowego, ale moge sie mylic pozdrawiam,
Pawel

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6/A7 - LPG”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga