[ ALG 2.8 193 KM] Zdarte napisy na pasku rozrządu
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 616
- Rejestracja: 28 mar 2011, 20:04
- Imię: Filip
- Rocznik: 2000
- Moje auto: Allroad C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gorzów
[ ALG 2.8 193 KM] Zdarte napisy na pasku rozrządu
Witam, wymieniałem zestaw rozrządu (rolka prowadząca Ruville + rolka napinająca Ruville + Tłumik drgaĂą Ruville + Napinacz paska Ruville + pasek rozrządu Contitech + Pompa wody Ruville) 2 lata temu i przez ten czas zrobiłem 40tys. km.
Ile na tym zestawie mogę pojeździć?
Sprawdzałem stan wizualny paska i jest bez zastrzeżeĂą, żadnych przetarć czy pęknięć. Ale nie widać już napisów na zewnętrznej stronie paska, a ponadto na pasku jest linia która przechodzi przez środek jakby o coś ocierał ale nie jest to wgłębienie tylko tak jakby brud.
Pytam bo się naczytałem, że napisy na pasku wytrzymują około 100tys. km a u mnie już napisów nie widać a wymiana była 2 lata temu. Z góry dzięki za odpowiedź
Ile na tym zestawie mogę pojeździć?
Sprawdzałem stan wizualny paska i jest bez zastrzeżeĂą, żadnych przetarć czy pęknięć. Ale nie widać już napisów na zewnętrznej stronie paska, a ponadto na pasku jest linia która przechodzi przez środek jakby o coś ocierał ale nie jest to wgłębienie tylko tak jakby brud.
Pytam bo się naczytałem, że napisy na pasku wytrzymują około 100tys. km a u mnie już napisów nie widać a wymiana była 2 lata temu. Z góry dzięki za odpowiedź
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 134
- Rejestracja: 01 paź 2010, 13:15
- Lokalizacja: Rybnik
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 134
- Rejestracja: 01 paź 2010, 13:15
- Lokalizacja: Rybnik
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 435
- Rejestracja: 07 mar 2009, 16:28
- Imię: Robert
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Napisy są na 99% nie starte ale zakryte brudem.
Nigdy nie narzekaj że masz w życiu pod górę jeśli zdecydowałeś, że idziesz na szczyt. Forum Audi A6 dyskusyjne !
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 616
- Rejestracja: 28 mar 2011, 20:04
- Imię: Filip
- Rocznik: 2000
- Moje auto: Allroad C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gorzów
Powiedzcie mi czy taka naklejke, można gdzieś kupić czy jest ona tylko dostępna w ASO podczas wymiany rozrządu. Pytam ponieważ naklejka ta jest na masce ale wg histori Aso wysłanej od użytkownika
comoaligato nie widze tej wymiany(a może jest ... jak będzie po niemiecku to zapisane)
W załączniku zdjęcie pooglądowe (u mnie jest wymiana co 120tys)
![Obrazek]()
comoaligato nie widze tej wymiany(a może jest ... jak będzie po niemiecku to zapisane)
W załączniku zdjęcie pooglądowe (u mnie jest wymiana co 120tys)
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Panowie - już to pisałem na tym forum i napiszę jeszcze raz: napisy na pasku nie są absolutnie żadnym wyznacznikiem przebiegu paska rozrządu. A heretycy głoszący w internecie takie pogłoski powinni stracić możliwość mówienia i pisania. To mógł wymyśleć tylko psełdo-mechanik, który miał dużo wolnego czasu z racji faktu że wszyscy omijali jego dziuplę szerokim łukiem. Koniec i kropka.
Gdy wiemy kiedy był wymieniany pasek rozrządu: zawsze należy sugerować się interwałem wymiany lub mniej (np. przy okazji jakichś prac przy silniku, a zbliża się czas wymiany). Należy pamiętać, że interwał to nie tylko przebieg na pasku, ale też okres jego bezpiecznej żywotności.
Jeżeli interwał to 120kkm a mamy obawy bo np. minęło kilka lat, czy też silnik był eksploatowany w trudnych warunkach (powiedzmy 4 lata a wymiana co 5 lat) to skróćmy interwał do np 90-100kkm. Nie liczmy na cud i nie przekraczajmy zalecanego przebiegu paska.
Gdy nie wiemy kiedy był wymieniany pasek rozrządu: zawsze pierwszą rzeczą po zakupie jaką robimy to wymieniamy to o czym nie wiemy, pasek rozrządu, olej itd. Nie liczenie się z tym czy wiara w zapewnienia sprzedawcy "na gębę" to z reguły niespodziewana awaria. Pamiętaj: koszt wymiany paska jest minimum dziesięć razy mniejszy niż koszt usunięcia skutków jego zerwania. Zawsze. Do tego wyobraÂźmy sobie, że pasek urywa się i nasze tłoki spotykają się z zaworami gdy właśnie wyprzedzamy kolumnę TIR-ów...
Gdy wiemy kiedy był wymieniany pasek rozrządu: zawsze należy sugerować się interwałem wymiany lub mniej (np. przy okazji jakichś prac przy silniku, a zbliża się czas wymiany). Należy pamiętać, że interwał to nie tylko przebieg na pasku, ale też okres jego bezpiecznej żywotności.
Jeżeli interwał to 120kkm a mamy obawy bo np. minęło kilka lat, czy też silnik był eksploatowany w trudnych warunkach (powiedzmy 4 lata a wymiana co 5 lat) to skróćmy interwał do np 90-100kkm. Nie liczmy na cud i nie przekraczajmy zalecanego przebiegu paska.
Gdy nie wiemy kiedy był wymieniany pasek rozrządu: zawsze pierwszą rzeczą po zakupie jaką robimy to wymieniamy to o czym nie wiemy, pasek rozrządu, olej itd. Nie liczenie się z tym czy wiara w zapewnienia sprzedawcy "na gębę" to z reguły niespodziewana awaria. Pamiętaj: koszt wymiany paska jest minimum dziesięć razy mniejszy niż koszt usunięcia skutków jego zerwania. Zawsze. Do tego wyobraÂźmy sobie, że pasek urywa się i nasze tłoki spotykają się z zaworami gdy właśnie wyprzedzamy kolumnę TIR-ów...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze