Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AFB 2.5 150 KM] Rozterka przy wyborze odmy

Silniki wysokoprężne
kkominek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 23 mar 2010, 20:22
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: kkominek » 10 maja 2012, 09:44

tx-didi pisze:sprawdzaj u siebie (np co kazda wymiane oleju) czy przypadkiem czesc pomiedzy przeplywka a turbo nie 'zarasta' Ci mgielka olejowa (od 'ujscia' odmy do przeplywki powinno byc absolutnie sucho).
I to ewentualnie do nie przemawia, faktycznie bez szmatki może mgiełka zasuwać do dolotu. Plastikowa na pewno jest "bardziej" drożna od szmacianej. Musze sprawdzić jak to teraz wygląda.

Zakładając, że plastik jednak jest jakoś tam niewskazany trzeb sobie zadać pytanie: co jest bardziej szkodliwe? Czy zatkana odma czy zbyt drożna?

Przyszło mi teraz do głowy, że zasysanie powietrza w dolocie, gdzie dochodzi rura z odmy, też może wysysać ze skrzyni korbowej powietrze na tyle, że nawet wytworzy się podciśnienie??? I jaki to może mieć dalej skutek?
V6 2,5TDI 1998r tiptronic

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 10 maja 2012, 11:02

kkominek pisze: Przyszło mi teraz do głowy, że zasysanie powietrza w dolocie, gdzie dochodzi rura z odmy, też może wysysać ze skrzyni korbowej powietrze na tyle, że nawet wytworzy się podciśnienie??? I jaki to może mieć dalej skutek?
:) jak widzisz, przy głębszym drążeniu, sprawa jednak nie jest taka prosta jak się wydawało. Tam 'po drodze' jest membranka + spreżynka - zapobiegająca tworzeniu zbyt dużego podciśnienia w skrzyni korbowej. Numery katalogowe dla 'starych' i 'nowych' systemow olejowych są jednak te same (to zreszta sklania mnie ku decyzji, ze kolejna odma bedzie plastikowa - jezeli tylko nie zauwaze negatywnych objawow).
Jest jeszcze sama podstawa filtra (z zaworkami i np z 'lejkiem' pod odmą) która numer katalogowy ma już inny...

nie miałem okazji poogladac sobie nowej i starej podstawy filtra ... wiec nie znam dokladnych rożnic, ale nie ustaje w wysiłkach i w koncu sie dowiem :)
Ostatnio zmieniony 10 maja 2012, 12:22 przez tx-didi, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 10 maja 2012, 11:14

[quote="tx-didi czy przypadkiem czesc pomiedzy przeplywka a turbo nie 'zarasta' Ci mgielka olejowa (od 'ujscia' odmy do przeplywki powinno byc absolutnie sucho).[/quote]

No to już Ci powiem, że absolutnie sucho przy plastikowej odmie nie jest.

Nie żeby sie olej tam przelewał ale stan pewnego natłuszczenia kanału jest permanentny, aż do przepływki a w zasadzie przepływka też jest natłuszczona.

Ale czy przy szmacianej odmie zawsze tam jest sucho ??? Mam na mysli sprawną bo przy zatkanej to pewnie sucho jest :)
Części samochodowe online - Motostacja pl

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 10 maja 2012, 12:20

RomanS pisze: No to już Ci powiem, że absolutnie sucho przy plastikowej odmie nie jest.

Nie żeby sie olej tam przelewał ale stan pewnego natłuszczenia kanału jest permanentny, aż do przepływki a w zasadzie przepływka też jest natłuszczona.

Ale czy przy szmacianej odmie zawsze tam jest sucho ??? Mam na mysli sprawną bo przy zatkanej to pewnie sucho jest :)
RomanS,
witaj :),

nawet przy sprawnej (droznej) odmie jest tam sucho - zawilgocenia (minimalne) pojawiaja sie dopiero od 'dojscia' odpowietrzania do turbiny.

Niewykluczone ze bedzie to najmocniejszy argument przeciwko 'plastikowi' vs 'szmacie' - jak podziala mgielka olejowa na przeplywomierz boscha (zwlaszcza jego 'drucik' pomiarowy), to chyba nie trzeba komentowac... liczylem na to, ze jednak w kanale zdecydowanie 'ssacym', mgielka syfić okolic przeplywki nie bedzie...

kkominek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 23 mar 2010, 20:22
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: kkominek » 20 cze 2012, 23:20

no więc sprawdziłem ( przypomnę plastikowa "nowa" odma załozona w miejsce starej). W rurze odcinek od filtra powietrza do ujścia węża odmy przed turbiną jest suchutko. Natomiast od ujścia rurki z odmy w stronę turbiny nieco zatłuszczone. czyli chyba OK?

Pod samym śmigiełkiem turbiny też mam plamkę oleju -nie wiem czy powinna tam być? Czyżby turbina siadała czy to normalne?
V6 2,5TDI 1998r tiptronic

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja