Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5] V6 3.0 - czy to uszczelka pod głowicą?

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 06 maja 2012, 15:47

gelus pisze:a jakby poszukac jakiejs blachej przyczyny? dostawanie sie wody przez kolektor ssacy (przepustnice ktora jest zasilana woda) lub przez zawor egr
Jesli by to brać pod uwagę, to dlaczego woda tylko w 3 cylindrze ?

Tak a propos: teraz ponownie jest to ten 3 cylinder ?
A propos II: jak miałeś zdjętą głowice to ktoś sprawdzał płaskość górnej powierzchni bloku cylindrów ? O sprawdzaniu głowicy pamięta się standardowo ale zdarzyło mi się kiedyś (zupełnie inny silnik), że po planowaniu głowicy niemal natychmiast wywaliło mi uszczelkę - winny był blok.
Części samochodowe online - Motostacja pl

gelus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 20 sie 2010, 10:57
Lokalizacja: Polska

Post autor: gelus » 06 maja 2012, 15:51

czary
Ostatnio zmieniony 06 wrz 2012, 23:11 przez gelus, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 06 maja 2012, 16:05

gelus pisze:a tuleja jakby byla peknieta to chyba pojawilaby sie woda w oleju ... ?
dlaczego tak sądzisz ?

Teraz masz wodę nad tłokiem i nie masz wody w oleju (przynajmniej tak wnioskuje z kontekstu Twojej wypowiedzi)
Części samochodowe online - Motostacja pl

gelus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 20 sie 2010, 10:57
Lokalizacja: Polska

Post autor: gelus » 06 maja 2012, 16:10

dziwny przypadek :/
Ostatnio zmieniony 06 wrz 2012, 23:11 przez gelus, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 06 maja 2012, 16:22

gelus pisze:jakby byla peknieta tuleja to tlok zaciagnalby wode pod tlok do oleju (miski olejowej) tak mi sie tylko wydaje
Chyba nie kumam <mysli>

Jak tłok miałby zaciagnąć wodę pod tłok ??? <szok>

Podciśnienie wytwarza się nad tłokiem i zassanie nad tłok jest logiczne, ale pod tłok ?
Części samochodowe online - Motostacja pl

gelus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 20 sie 2010, 10:57
Lokalizacja: Polska

Post autor: gelus » 06 maja 2012, 16:23

moze zle to ujalem, jesli bylby pekniety cylinder to tym peknieciem woda przedostala by sie pod tlok co za tym idzie do oleju...

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 06 maja 2012, 17:01

gelus pisze:moze zle to ujalem, jesli bylby pekniety cylinder to tym peknieciem woda przedostala by sie pod tlok co za tym idzie do oleju...
Tak, jeśli peknięcie byłoby poniżej pierścieni tłokowych. Jesli natomiast peknięcie byloby w górnej części cylindra (powyżej miejsca gdzie dochodzą pierścienie tłokowe w GMP) to wszystko byłoby nad tłokiem.
Poza tym nad tłokiem zdarza się zarówno nad- jak i podciśnienie (które wspomagałoby zasysanie cieczy). Pod tłokiem natomiast raczej zawsze jest lekkie nadciśnienie...

Oczywiście to wszystko pewnie szkoda czasu na takie teoretyzowanie, przyczyna pewnie jak zwykle trywialna <okok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

gelus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 20 sie 2010, 10:57
Lokalizacja: Polska

Post autor: gelus » 06 maja 2012, 17:15

a co sadzicie o dostawanie sie wody z dolotu ?
Ostatnio zmieniony 06 wrz 2012, 23:09 przez gelus, łącznie zmieniany 1 raz.

gass1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 29 cze 2008, 15:39
Lokalizacja: Kłodzko

Post autor: gass1 » 08 lip 2012, 00:21

Witam
Kolego, czy poradziłeś sobie z tym problemem ?

Czytałem gdzieś, że podobny problem miał swoją przyczynę w pękniętym bloku silnika.
Mam nadzieję, że u Ciebie nie będzie tego problemu, ale blok można sprawdzić podobnie jak głowicę (tylko znowu robota).

U mnie woda dostaje się na 1 i 2 cylinder. (też silnik 3.0 ASN, 220 PS)
Głowica zdjęta, oględziny starej uszczelki za dużo nie dały, głowica zostanie splanowana i sprawdzona i zastanawiam się, czy nie oddać do sprawdzenia bloku silnika, tym bardziej, że wystąpił inny problem i chyba będzie trzeba rozebrać silnik w drobny mak.

Gdy tłok jest w górnej pozycji, tzn. przy górnej krawędzi bloku to z jednej strony (od strony 2-go cylindra) tłok jest idealnie na tej samej wysokości co krawędź bloku, z drugiej zaś ok 1-2 mm niżej.
Mechanik mówi, że trzeba wymienić tłok i korbowód na 1 i 2 cylindrze, bo może być z tego później kłopot.

Miałeś u siebie podobny problem ?
Czy ktoś z szanownych kolegów już się z czymś takim spotkał ?
Czy to zapieranie się silnika przy rozruchu (bo u mnie było identycznie) mogło skrzywić korbowód ?

Załączam też zdjęcia 1-do cylindra.
Zdjęcie 1 przedstawia widok przy cylindrze 2 (tłok na wysokości bloku)
https://picasaweb.google.com/1157871588 ... 3337678178

Zdjęcie 2 przedstawia ten sam tłok od drugiej strony ( ściany bloku).

https://picasaweb.google.com/1157871588 ... 0670498802

Zdjęcie 3 - tłok z góry - widać, że nie jest w idealnej odległości od krawędzi bloku, z każdej strony.
https://picasaweb.google.com/1157871588 ... 8829129714

Mam przed sobą wyjazd do Chorwacji i nie chciałbym czegoś zaniedbać i później żałować.
Proszę o opinie.
Pozdrawiam
Artur

kostrzewskipio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 17 lip 2012, 12:10
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: kostrzewskipio » 17 lip 2012, 12:16

U mnie okazał się pęknięty blok na 3 cylindrze . Pęknięcie to było ciężkie do zdiagnozowania ponieważ nic nie było widać , dopiero dowiedziałem się gdzie było od człowieka który robił mi tulejowanie bloku .A wygląda to tak że Cylindry w naszych silnikach składają się z dwóch części. I przeważnie puszcza na ich łączeniu . Na razie jestem w trakcie składania tego nieszczęsnego silnika więc nic więcej nie mogę powiedzieć . Napiszę coś więcej jak już zacznę jeździć . Pozdrawiam

stefan1981_25
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 31 paź 2012, 21:14
Lokalizacja: Woźniki, Śląskie

Post autor: stefan1981_25 » 08 lis 2012, 19:42

Witam,
moje autko Audi A6 3.0 V6 Avant Quattro + LPG.
Podepnę się pod temat bo mam podobny problem.
Podejżewam, że mam uszczelki pod głowicą do wymiany.
Objawy :
- silnik się grzeje choć można spokojnie przejechać 100-200 km,
- ubywa wody w zbiorniku
- ale najbardziej niepokoi mnie fakt że bierze 1l oleju na 1500 km.
Czy pobieranie oleju zniknie przy wymianie uszczelek ?
Pytanie jakie mam to : gdzie można dostać komplet uszczelek potrzebnych przy rozebraniu głowic.
I przy okazji jaki polecacie komplet rozrządu. Jakiś dobry sprawdzony sklep internetowy.
Pozdrawiam.
1. Fiat 126p
2. Golf 3 2.8 - VR 6
3. Ford Cougar 2.5
4. Audi A6 C5 3.0 Quattro Avant

Awatar użytkownika
piecia15
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 06 sie 2012, 15:55
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: piecia15 » 20 paź 2014, 13:40

Witam wszystkich forumowiczów.
Posiadam COOO A6 C5 3.0 ASN 250kkm przebiegu.
Ostatnio jadąc po mieście auto zaczęło mi poszarpywać tak jak by nie paliło na 1 garnek, chodziło strasznie nie równo tak jakby poleciała cewka. Przyjechałem do domu i podłączyłem się interfejsem i wyskoczyło wypadanie zapłonów na 5 garnku. Wymieniłem cewkę na nim lecz w dalszym ciągu miałem telepanie.
Postanowiłem sprawdzić ciśnienie na garnkach i :shock: . Brak ciśnienia na 5 cylindrze. Totalne 0.
Ściągnąłem pokrywę górną aby zobaczyć czy wszystko OK z wałkami i krzywkami. ALL OK.
Pod korkiem oleju i w zbiorniczku wyrównawczym czyściutko.
Co to może być: wypalony zawór?, poleciała uszczelka pod głowicą?, uszkodzony blok silnika? <stres> .
Miał może ktoś podobny problem.
Czytałem że generalnie są to strasznie wadliwe silniki ale cóż - kocham to autko.
Wszystkie sugestie mile widziane.

_pączek_
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 99
Rejestracja: 20 lut 2013, 15:39
Lokalizacja: beskidy

Post autor: _pączek_ » 20 paź 2014, 18:07

piecia15 pisze:Brak ciśnienia na 5 cylindrze. Totalne 0.
brzmi aż fantastycznie,
przy uszczelce miałbyś tez inne objawy(majonez w oleju,itp.)
ja bym stawiał na górę silnika,ale wtedy manometr powinien jakieś wartości pokazać moim zdaniem
a tak z ciekawości-jest możliwość wypalenia dziury w tłoku??

Awatar użytkownika
piecia15
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 06 sie 2012, 15:55
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: piecia15 » 20 paź 2014, 19:04

Właśnie demontuję przód. Zaglądałem wczoraj małą kamerką do komory i dziury w tłoku nie widziałem. Ja stawiam na wypalony zawór. lub coś z głowicą. jak zdemontuję to opiszę co znalazłem.

soul
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 03 lis 2013, 19:32
Lokalizacja: Lublin / Łęczna

Post autor: soul » 12 lis 2014, 19:14

coś wiadomo ?
Instalacje gazowe LPG - Profesjonalny Montaż/poprawki/strojenie - Lublin (Lubelskie) > Zapraszam > PW
Galeria moich montaży - LPG Forum

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga