Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ TIP+Q] Dziwna zmiana biegów w automacie

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
st.john
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 463
Rejestracja: 30 kwie 2012, 16:28
Imię: Jacek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

[ TIP+Q] Dziwna zmiana biegów w automacie

Post autor: st.john » 30 kwie 2012, 16:36

Witam, od niedawna jestem posiadaczem C5 quattro 2.4 V6 i mam dziwne wrażenie, że co jest nie tak z moją skrzynią, otóż, wrzucam D ruszam jedzie na pierwszym biegu za chwilę daje 2,3, i od razu 4, żeby po chwili dać 5 i auto w ogóle nie chce jechać, muli się i muszę go mocniej przycisnąć do zredukowania ale za chwilę znowu daje wyższy bieg (w tym czasie może rozpędziłem się do 70-80km/h) co to może być?? jeździłem kilkoma automatami i takiego czegoś nie miałem... ktoś to przeżywał ??

[ Dodano: 2012-05-01, 11:07 ]
nikt mi nie pomorze ?? u was też tak jest czy nie ??

lukamon
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 02 sty 2012, 17:18
Lokalizacja: Kraków

Post autor: lukamon » 02 maja 2012, 23:33

Sprawdź podpinając się kompem w sterowniku skrzyni czy włączony jest tryb DSP (dynamic shift program) czy też nie. Przy wyłączonym trybie DSP bywa tak że lekko zamula przez przedwczesne wrzucanie wyższych biegów np. przy wyjazdach pod górkę. Z tego co wiem DSP 'uczy się' stylu jazdy kierowcy. Może ktoś kto jeździł wcześniej nieźle zamulał. Odłączenie akumulatora na dłuższą chwilę ponoć kasuje ustawienia DSP w przekładni, ale dobrze było by aby ktoś to potwierdził.

Awatar użytkownika
st.john
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 463
Rejestracja: 30 kwie 2012, 16:28
Imię: Jacek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: st.john » 02 maja 2012, 23:38

dziękuję za jakiekolwiek chęci pomocy! będę działał. Oczywiście dam znać czy pomogło.

P.S Dłuższe odłączenie aku nie pokasuje czegoś innego ??

lukamon
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 02 sty 2012, 17:18
Lokalizacja: Kraków

Post autor: lukamon » 02 maja 2012, 23:53

Na pewno spowoduje skasowanie licznika dziennego kilometrów, obliczeĂą średniego spalania itp, zegarka. Możliwe że przepustnica będzie wymagała adaptacji jeżeli jest sterowana elektronicznie (lub zaadaptuje się sama), ale jest to łatwe i powinieneś wszystko znaleźć na forum. Mapy paliwa się utracą ale nie jest to coś czym powinieneś się martwić bo samo się to zaadaptuje podczas jazdy na benzynie. Pamiętaj o tym że najbezpieczniej wyjąć kluczyk ze stacyjki przed odłączaniem i mieć go przy sobie, nie baw się w żadne zwieranie klem.

No i ewentualnie zadbaj o to by niespodzianki nie zrobił auto-alarm jeśli posiadasz i znajdź kod radia jeśli jest fabryczne, ale to już sprawy drugorzędne. ( u mnie nigdy o kod się nie upomniało )

Awatar użytkownika
st.john
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 463
Rejestracja: 30 kwie 2012, 16:28
Imię: Jacek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: st.john » 03 maja 2012, 00:07

mam radio z nawigacją - nie wiem czy ono jest kodowane. Postaram się jutro to ogarnąć i dam znać! dzięki

lukamon
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 02 sty 2012, 17:18
Lokalizacja: Kraków

Post autor: lukamon » 03 maja 2012, 00:18

Raczej na bank jest. Kod może się znajdować w książce serwisowej, innych papierach, lub być podpięty do kompletu kluczy w formie "zawieszki".

boogus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 30 wrz 2011, 12:08
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: boogus » 09 maja 2012, 21:07

Wracając do tematu, według mnie skrzynia wymaga regeneracji i tyle.. właśnie przerabiam ten temat...

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 09 maja 2012, 22:16

Na początek to należy sprawdzić poziom oleju a i profilaktycznie go wymienić razem z filtrem (pomaga na wiele bolączek skrzyni). Tip aby prawidłowo pracować potrzebuje dobrego oleju i czystego filtra które będą w stanie utrzymać i podawać odpowiednie ciśnienie w układzie.

Awatar użytkownika
st.john
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 463
Rejestracja: 30 kwie 2012, 16:28
Imię: Jacek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: st.john » 13 maja 2012, 11:18

nic nie pomogło rozłączanie aku, w serwisie wykryli błąd sterownika silnika (cokolwiek to znaczy, wg mechanika to błąd komunikacji silnika ze skrzynią ale nie był pewny) muszę teraz udać się do "fachowców", który mają oryginalne oprogramowanie audi i rozkodują ten błąd oraz ewentualnie wgrają nowy sterownik.

:/

[ Dodano: 2012-05-23, 11:17 ]
sprawa się rozwiązała - instalacja gazowa narobiła błędów i zwariował sterownik skrzyni. Po wizycie w serwisie wszystko poustawiali.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja