[a6 c6] lampki tylnej rejestracji,bezpiecznik-gdzie jest?
- maniek1981
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 75
- Rejestracja: 13 maja 2008, 19:55
- Imię: Jan
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: trójmiasto
[a6 c6] lampki tylnej rejestracji,bezpiecznik-gdzie jest?
mam problem.nie ma prądu w miejscu gdzie sie stykają lampki rejestracji.może to bezpiecznik?tylko gdzie go szukać ?który to?
- maniek1981
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 75
- Rejestracja: 13 maja 2008, 19:55
- Imię: Jan
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: trójmiasto
- darel
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 108
- Rejestracja: 12 kwie 2011, 18:21
- Imię: Darek
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 272KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Właśnie u mnie też zgasło oświetlenie tablicy. Sprawdzałem na tym 9 pinie w module komfortu i niestety nie ma napięcia. Czy J393 to to samo co moduł komfortu? Pytam bo na module mam oznaczenie 4F0 907 289E i niczego z oznaczeniem J393 nie znalazłem. Błąd jaki mi się pojawił wygląda tak:
Kod: Zaznacz cały
Address 46: Central Conv. Labels: 4F0-910-289.lbl
Part No SW: 4F0 910 289 E HW: 4F0 907 289 E
Component: Komfortgeraet H14 0090
Revision: 00900014 Serial number: 01000685210000
Coding: 0402673
Shop #: WSC 02335 785 00200
VCID: 2C5C1834F68D
Part No: 1K0 951 605 C
Component: LIN BACKUP HORN H02 1301
Part No: 4F0 910 177
Component: Innenraumueberw.H01 0010
1 Fault Found:
01504 - Bulb for License-Plate Light (X)
009 - Open or Short to Ground
Freeze Frame:
Fault Status: 01101001
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 29
Reset counter: 55
Mileage: 193199 km
Time Indication: 0
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 94
- Rejestracja: 20 lut 2012, 16:44
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Szkocja
Nie wiem czy ci to w jakis sposob moze pomoc, bo i tak pewnie juz to sprawdziles, ale u mnie bylo tak ze jak wymienialem zarowki na ledowe to albo zrobilem male zwarcie albo odwrotnie biegunami wlozylem zarowke, i prad calkowicie zanikl, dopiero po wyjeciu kluczyka z stacyjki wlozeniu spowrotem i przekreceniu prad powrocil, moge nie miec racji, i moze byl to tylko dziwny zbieg okolicznosci ale sprobowac nie zaszkodzi:)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 94
- Rejestracja: 20 lut 2012, 16:44
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Szkocja
ok daj znac bo jestem ciekawy co moze byc przyczyna u Ciebie, jesli zakladales zarowki led z rezystorem czyli canbusy albo nawet zwykle zarowki led to bieguny musisz miec odpowiednio ja jak zakladalem u siebie to 2 albo 3 razy prad odcialem bo nie pisze gdzie plus a gdzie minus tylko musialem probowac jak nie tak to tak
i tak jak pisalem juz powyzej za kazdym razem musialem wyjac klucz i wlozyc spowrotem do stacyjki zeby wrocilo do normy

najlepszy i najwiękrzy forum na Audi A6 --? https://a6klub.pl
- darel
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 108
- Rejestracja: 12 kwie 2011, 18:21
- Imię: Darek
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 272KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
No i chyba wszystko jasne. Na jesieni zainstalowałem sobie podświetlenie led do tablicy. Oczywiście diody tzw. "canbus" takie, że błędów nie było i z radiatorami. Wszystko wyglądało pięknie, bo specjalnie szukałem takie ledy z temperaturą 4200K, żeby nie świeciły na niebiesko tylko żaby faktycznie było białe światło. Jak ostatnio temperatura na zewnątrz skoczyła to chyba jednak ledy zaczęły się przegrzewać. Prawdopodobnie od temperatury powstało jakieś zwarcie i moduł komfortu odciął zasilanie. Jak wyjąłem żarówki to były takie gorące, że sobie poparzyłem palce. Faktycznie do wyjęcia kluczyka ze stacyjki nawet włożenie zwykłych żarówek nic nie dawało i świateł nie było. Dopiero po wyjęcia kluczyka i włożeniu normalnych żarówek wszystko jest OK. Jednak jakieś trefne były te ledy, które kupiłem a kosztowały niemało bo chyba 23PLN za sztukę. Nie wiem czy w najbliższym czasie będę jeszcze coś kombinował w tym kierunku. Trudno też znaleźć takie żarówki, które mają temperaturę niższą niż 6000K a takie moim zdaniem nie wyglądają fajnie bo nie podoba mi się niebieska poświata.
Niezależnie od tego dzięki tomekkkkk22 za podpowiedź
Niezależnie od tego dzięki tomekkkkk22 za podpowiedź

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 94
- Rejestracja: 20 lut 2012, 16:44
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Szkocja
ciesze sie ze moglem pomoc:) ja kupilem takie http://www.ebay.co.uk/itm/230752787106#ht_1787wt_1163
wygladaja calkiem spoko wedlug mnie i nie widze zbytnio niebieskiej poswiaty, jak narazie dzialaja ale nie wiadomo na jak dlugo
faktycznie mogly sie przegrzac bo tam w lampkach zbyt wiele miejsca nie ma a odprowadzenie ciepla to raczej zerowe tym bardziej jak slonce przyswieci po klapie
pozdrowionka
wygladaja calkiem spoko wedlug mnie i nie widze zbytnio niebieskiej poswiaty, jak narazie dzialaja ale nie wiadomo na jak dlugo

pozdrowionka
najlepszy i najwiękrzy forum na Audi A6 --? https://a6klub.pl
- darel
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 108
- Rejestracja: 12 kwie 2011, 18:21
- Imię: Darek
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 272KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Ponieważ intrygowało mnie dlaczego tak bardzo nagrzewają się te LED'y postanowiłem rozebrać obudowę. Pod radiatorem znalazłem rezystor 100 Ω i to on tak się grzał. Generował taką temperaturę, że aż się obudowa rezystora zrobiła brązowa. Same LED'y bez rezystora w zasadzie nie generują żadnego ciepła. Po 15 minutach świecenia można spokojnie je dotknąć palcami i są tylko lekko ciepłe. To samo z rezystorem po minucie nie daje się dotknąć. Wynika z tego, że przynajmniej w tej konstrukcji którą ja kupiłem to co ma oszukiwać kom żeby nie generował błędów powoduje problem. Według mnie żeby oszukać kompa lepiej wpiąć w obwód jakąkolwiek żarówkę nawet gdzieś w bagażniku przy module komfortu i wtedy można instalować zwykłe LED'y bez żadnych rezystorów i nic nie będzie się grzało. Muszę jeszcze zrobić taki eksperyment w aucie ale błędów nie powinno być. Jak przetestuję to dam znać jaki był efekt.
- pan42
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 816
- Rejestracja: 11 lip 2008, 17:35
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 2022
- Moje auto: Q5
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 2.0TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: lubelskie
Będzie OK. Ja ten numer zrobiłem z postojówkami z przodu - na zewnątrz LED, a w obudowie ukryta połączona równolegle oryginalna żarówka.darel pisze:Muszę jeszcze zrobić taki eksperyment w aucie ale błędów nie powinno być. Jak przetestuję to dam znać jaki był efekt.
Było przez 8 lat A6 C6 teraz A6 C7