Witam!
Mam pewien problem z moją A6, z którym w żaden sposób nie mogę sobie poradzić.
Zacznijmy od tego co się dzieje na wolnych obrotach:
Nieraz chodzi równo, a nieraz jak gdyby nigdy nic obroty zaczynają falować.
Przy ruszaniu:
Nieraz jest ok, nieraz trudno ruszyć bo albo zgaśnie albo zamuli i wyrwie do przodu.
Przy dojeżdżaniu do skrzyżowania również często falują obroty, a wręcz skaczą.
Raczej zapłony nie wypadają.
Dzieje się tak i na BENZYNIE i na LPG (stag400plus, HANA).
Co to może być? Sonda lambda została wymieniona, przepustnica wyczyszczona na błysk i zaadaptowana.
Błędy:
17978 Moduł sterowania zablokowany brak osprzętu/nie związany ze sprzętem - BÂŁÂĄD SPORADYCZNY
17545 Mieszanka za uboga strona 1 - regulacja długoterminowa - wolne obroty brak osprzętu/nie związany ze sprzętem
17536 Mieszanka za uboga strona 1 - regulacja długoterminowa brak osprzętu nie związany ze sprzętem - BÂŁÂĄD SPORADYCZNY
Zapewne to nieistotne ale dodam, że poprzedni właściciel chyba grzebał przy liczniku - obrotomierz działa od samego dołu, woltomierz źle wskazuje, początkowo nie wskazywał też temperatury. Często też się zapala bez powodu rezerwa (czujnik w baku?).
No ale to są pierdoły i nie mam na nie za bardzo czasu.
EDIT. Dysponuję VAG 311 i polskim 409.
Jeśli będę miał coś sprawdzić to proszę o dokładniejszy opis.
[ ARH 1.8 125 KM] Gaśnie przy ruszaniu, nierówno chodzi
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
Jak sprawdzić przepływkę?
Z szczelnością to będzie problem bo w tym silniku strasznie trudno tam coś zobaczyć a pełno lichych rurek
Zaglądałem, rozkładałem, nawet trochę wymieniłem i niby nic takiego nie znalazłem ale jakoś bym temu nie ufał.
Przy czyszczeniu przepustnicy połamał się element, który się kruszył w ręce
-arh-18-125-km-prosba-o-pomoc-w-identyf ... t44291.htm - o to
Wracając do przepływki...
VAG? miernik?
W jaki sposób?
Z szczelnością to będzie problem bo w tym silniku strasznie trudno tam coś zobaczyć a pełno lichych rurek

Zaglądałem, rozkładałem, nawet trochę wymieniłem i niby nic takiego nie znalazłem ale jakoś bym temu nie ufał.
Przy czyszczeniu przepustnicy połamał się element, który się kruszył w ręce

-arh-18-125-km-prosba-o-pomoc-w-identyf ... t44291.htm - o to
Wracając do przepływki...
VAG? miernik?
W jaki sposób?
Czy po czyszczeniu zrobiłeś jej adaptację?
Sprawdź w VAG mierzone przez przepływomierz masy powietrza. Wrzuć pytanie do działu Diagnostyki VAG. U mnie był przepływomierz o nr 0 280 213 018 a mam ten sam silnik. Sprawdź numery czy się zgadzają.
Sprawdź też gumowe łączniki na kolektorze ssącym, może tamtędy dostaje się lewe powietrze. Czy sonda lamda jest sprawna?
Aha i wymieĂą na nową tą połamaną część odmy, lub uszczelnij starą, inaczej możesz nałapać wody do komory wału.
Sprawdź w VAG mierzone przez przepływomierz masy powietrza. Wrzuć pytanie do działu Diagnostyki VAG. U mnie był przepływomierz o nr 0 280 213 018 a mam ten sam silnik. Sprawdź numery czy się zgadzają.
Sprawdź też gumowe łączniki na kolektorze ssącym, może tamtędy dostaje się lewe powietrze. Czy sonda lamda jest sprawna?
Aha i wymieĂą na nową tą połamaną część odmy, lub uszczelnij starą, inaczej możesz nałapać wody do komory wału.
Ta część odmy od razu wymieniona.
Jakie wartości mierzone przez przepływkę powinny być?
Adaptacja przepustnicy oczywiście zrobiona.
Sonda lambda raczej jest sprawna, błąd już się nie pokazuje, zresztą jej wymiana chyba nic nie poprawiła.
Sprawdzę te gumowe łączniki jutro.
Co ciekawe on tak zaczął chodzić zaraz po sprowadzeniu do polski.
Wymiana oleju może mieć wpływ? Lotos 10w40.
Niemiec lał jakiś syf z marketu przyznał się po transakcji
[ Dodano: 2012-05-17, 00:00 ]
Dawno nie pisałem, bo nie miałem czasu, ale sprawdziłem już jakiś czas temu przepływomierz, jest ok. Cały dolot przetrzepałem i nie widzę i nie słyszę nieszczelności.
Przepustnica? Adaptację przechodzi, jest czysta, ale może coś nie działa dokładnie tak jak powinno?
Oczywiście w tym modelu jest elektroniczna.
[ Dodano: 2012-05-18, 00:37 ]
Chyba znalazłem.
siłownik podciśnieniowy do przełączania kolektora ssącego - ułamany "popychacz"
Jutro/na dniach obadam go dokładnie.
Gdzie można kupić coś takiego?
Po co oni wymyślają takie cuda...
Jakie wartości mierzone przez przepływkę powinny być?
Adaptacja przepustnicy oczywiście zrobiona.
Sonda lambda raczej jest sprawna, błąd już się nie pokazuje, zresztą jej wymiana chyba nic nie poprawiła.
Sprawdzę te gumowe łączniki jutro.
Co ciekawe on tak zaczął chodzić zaraz po sprowadzeniu do polski.
Wymiana oleju może mieć wpływ? Lotos 10w40.
Niemiec lał jakiś syf z marketu przyznał się po transakcji

[ Dodano: 2012-05-17, 00:00 ]
Dawno nie pisałem, bo nie miałem czasu, ale sprawdziłem już jakiś czas temu przepływomierz, jest ok. Cały dolot przetrzepałem i nie widzę i nie słyszę nieszczelności.
Przepustnica? Adaptację przechodzi, jest czysta, ale może coś nie działa dokładnie tak jak powinno?
Oczywiście w tym modelu jest elektroniczna.
[ Dodano: 2012-05-18, 00:37 ]
Chyba znalazłem.
siłownik podciśnieniowy do przełączania kolektora ssącego - ułamany "popychacz"
Jutro/na dniach obadam go dokładnie.
Gdzie można kupić coś takiego?
Po co oni wymyślają takie cuda...