Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6 2.0TDI] Problem z 2.0 TDI - głośna praca, drgania...

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
Dany1107
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 08 maja 2010, 13:37
Lokalizacja: Thetford Norfolk.Kuj-Pom

Szarpanie

Post autor: Dany1107 » 21 kwie 2012, 18:11

Panie i Panowie.Przeczytałem ogrom postów odnośnie tego szarpania i nierównej pracy silnika itp. Wywnioskowalem ze prawdopodobnie mam pewnie wszystko czyli;dwumas,naped pompy oleju,i pewnie tez wtryski;poniewaz mam takie objawy; buja mi budą,czyli buja tez silnikiem,ostatnio zaczął mi szarpac podczas przyspieszania i nie tylko, na 1,2,3,4 a nawet 5 biegu,do tego jeszcze kopci bardziej niz zwykle no i wiecej mi pije paliwa. Ogólnie to juz mam dosc tego cholerstwa do tego stopnia ze chyba je ku..a spale bo nie wiem czy mam sie smiac czy plakac. .Teraz mam pytanie. Posiadam VCDS'a release 10,6.Czy dzięki temu programowi jestem w stanie bardziej okreslic co dolega mojemu silnikowi? Jesli chodzi o programy diagnostyczne to jestem laikem i jedyne co wiem to jak skasowac inspekcje .Czy byl by ktos w stanie opisac mi w szczególach jak to zrobic jesli idzie. Bylbym bardzo wdzieczny, bo nie wiem czy jezdzic jeszcze tym pojazdem czy juz lepiej nie. .Prosze o pomoc.Pozdrawiam.


Dziś po odłączeniu przewodu,od tego jak myśle zaworku szarpanie ustalo.Dodaje zdjecia,czy ktoś wie co to jest?
Załączniki
SDC13562.JPG
SDC13563.JPG
SDC13564.JPG
Dany1107.

Pawel9215
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 22 kwie 2012, 12:24
Lokalizacja: Kępno

Post autor: Pawel9215 » 22 kwie 2012, 12:34

witam,
jest tutaj nowy,
mam juz od dłuższego czasu problem z audi a4 b7 2.0tdi 140km 2005r,
otóż na 4,5,6 biegu przy 1800-2100 trzesie sie ;/
na wolnych obrotach prawie za kazdym razem cos slychac w nim ;/ cos jakby "chlasta",
przebieg to okolo 220tys km, nie wiem czy realny ale wyglada na prawdziwy,
mechanicy w okolicy oczywiscie nie wiedza za bardzo o co chodzi - chca wymienic dwumas,
mam pytanko czy moge nic jezdzic? czy lepiej zeby stal? bo po tym co przeczytalem na 1 stronie to sie wystraszylem ;/
i czy da sie to gdzieś bliżej zrobic?
bo jestem z Kępna - południe WLKP, do GdaĂąska 8 godzin drogi ;/
jezeli by juz trzeba to moglbym przyjechac do was to zrobic,
tylko czy dojade ;/ ?
a takze jaki bedzie koszt tego? te 2000zl?
czy moze byc cos wiecej ;/ ?
nie mam juz sily do tego,
prosze o jakas pomoc

edit:
moze chodzic np tylko o pompowtryskiwacze?
w poniedzialek wleje uszlachetniacza jakiegos itd i sie zobaczy czy przeczyszczenie wtryskow cos dalo\



może ktoś pomóc?

Awatar użytkownika
azet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 235
Rejestracja: 20 lis 2010, 00:32
Imię: Olek
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1995
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontakt:

Post autor: azet » 26 kwie 2012, 00:56

Dany1170 - Odczuwasz chwilami utratę mocy - depczesz, a auto zupełnie nie chce ciągnąć? Czy masz wówczas z tyłu czarnego "bąka"? Po chwili może znów jechać normalnie. Jeśli tak to podmieĂą EGR na nowy lub taki w 100% sprawny i powinno pomóc.

Pawel9215 - nie wymieniaj dwumasy bo wydasz kupę kasy, a nic lub prawie nic się nie zmieni. Przy tym silniku dwumas wymienia się na koĂącu ;) Klasyczne objawy padającego napędu pompy oleju. Posłuchaj rano przy odpalaniu, czy nie słychać przez chwilkę metalicznego odgłosu z komory silnika, coś jakby łaĂącuch tarł o coś. Słychać to najczęściej przy pierwszym odpaleniu, na zimnym silniku. Taki objaw w 100% potwierdza diagnozę, choć jakby na to nie patrzeć napęd pompy masz do roboty i od tego trzeba zacząć. Do tego może być problem z EGR, wtryskami... do diagnostyki.

Czy można jeździć w takim stanie? Na pewno nie powinno się i jest ryzyko wystąpienia OIL PRESSURE, ale równie dobrze możesz jeszcze przejeździć kilka tysięcy km i nie padnie. Nie znasz dnia ani godziny :( Jak już padnie to natychmiast gaś auto i na lawetę na przeróbkę/wymianę silnika/... . Jak padnie w czasie jazdy to będziesz miał dodatkowo turbo do regeneracji/wymiany (koszt +/- 900-1200zł).
Original Audi A6 Werbung.
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6

Pawel9215
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 22 kwie 2012, 12:24
Lokalizacja: Kępno

a4

Post autor: Pawel9215 » 26 kwie 2012, 21:13

ok, jutro sprawdze z rana,
na komputerze pokazal jeden pompowtrysk do wymiany ;/
czyli czeka mnie wymiana pompowtrysku + naped tej pompy oleju?
ile za to zaplace u was?
kurcze tylko strasznie daleko mam do was ;/ prawie cala polske musze przejechac, z dolu wlkp do samego gdanska ;/

Awatar użytkownika
Dany1107
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 08 maja 2010, 13:37
Lokalizacja: Thetford Norfolk.Kuj-Pom

Szarpanie

Post autor: Dany1107 » 27 kwie 2012, 01:45

Piero.Moze utraty mocy nie bylo ale bylo szarpanie,zwiekszone spalanie i kopcenie i to ostre.Co dziwne ze po odlaczeniu przeplywki wszystko zniknelo.Fakt pali mi sie teraz kontrolka silnika ale ani kopcenia ani szarpania i spalanie w miare w normie.Podczas skanu wywalilo mi takie bledy: Address 01: Engine Labels: 03G-906-016-BLB.lbl
Control Module Part Number: 03G 906 016 HS HW: 03G 906 016 HS
Component and/or Version: R4 2,0L EDC G000SG 9673
Software Coding: 0000072
Work Shop Code: WSC 00409 210 87577
VCID: 7BFEF5B205BF76C4
4 Faults Found

000257 - Mass Air Flow Sensor (G70): Implausible Signal
P0101 - 000 - -
Freeze Frame
Fault Status: 01110000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 221010 km
Time Indication: 0
Date: 2012.04.22
Time: 07:21:59

Freeze Frame
RPM: 1764 /min
Speed: 89.0 km/h
Temperature: 13.5°C
Absolute Pres.: 1193.4 mbar
Mass Flow: 45.51 g/s
(no units): 0.74
Temperature: 88.2°C

012546 - Motor for Intake Manifold Flap (V157): No Signal
P3102 - 000 - - - Intermittent
Freeze Frame
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 2
Time Indication: 0

Freeze Frame
RPM: 0 /min
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 12.24 V
Bin. Bits: 00101100
Torque: 0.0 Nm
Torque: 351.4 Nm

012545 - Motor for Intake Manifold Flap (V157): Open or Short to Ground
P3101 - 000 - - - Intermittent
Freeze Frame
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 8
Time Indication: 0

Freeze Frame
RPM: 0 /min
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 12.08 V
Bin. Bits: 00101100
Torque: 0.0 Nm
Torque: 351.4 Nm

012545 - Motor for Intake Manifold Flap (V157): Open or Short to Ground
P3101 - 000 - - - Intermittent
Freeze Frame
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 8
Time Indication: 0

Freeze Frame
RPM: 0 /min
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 12.08 V
Bin. Bits: 00101100
Torque: 0.0 Nm
Torque: 351.4 Nm Bo jesli sie nie myle to jest przeplywka prawda? download.htm?id=11930 .Pozdro
Dany1107.

Awatar użytkownika
azet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 235
Rejestracja: 20 lis 2010, 00:32
Imię: Olek
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1995
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontakt:

Post autor: azet » 27 kwie 2012, 03:50

Pawel - niektórzy przyjeżdżają specjalnie z UK, Holandii czy Belgii, więc nie masz tak najgorzej ;) Na pozostałe pytania nie mogę Ci odpisać tutaj bo dostanę ostrzeżenie za auto-reklamę - taki regulamin :)

Dany - poczytaj tutaj... a6-c6-prosba-o-pomoc-vt24164.htm
Original Audi A6 Werbung.
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6

Awatar użytkownika
Dany1107
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 08 maja 2010, 13:37
Lokalizacja: Thetford Norfolk.Kuj-Pom

Szarpanie.

Post autor: Dany1107 » 27 kwie 2012, 14:06

Piero .A wiec sprawdzilem przepustnice.Podczas wlaczania zaplonu zamyka sie i otwiera,i podczas wylaczania silnika rowniez sie zamyka i otwiera.Ale podczas przygazowania jest otwarta caly czas i nie ma zadnej reakcji.Czy to ok?

[ Dodano: 2012-04-27, 20:35 ]
Jeszcze pytanko.Mimo tego ze wyczyscilem EGR i PRZEPLYWKE i sprawdzilem,oba silniczki, dzialaja,brak polamanych zebow na zebatkach.To czy jest mozliwe ze ktoras z tych czesci jest jednak walnieta?Z przeplywki po rozebraniu wylecial olej,i jest tam jesze jakis uklad scalony jesli sie nie myle,moze on sie zjaral albo cos?Pomocy <zalamka>
Dany1107.

Peter22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 384
Rejestracja: 10 maja 2010, 11:35
Imię: Piotrek
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2012
Nadwozie: Liftback
Silnik: 5.2 435KM
Napęd: 4WD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Peter22 » 27 kwie 2012, 21:45

podmien przepływke i bedziesz wiedział

Awatar użytkownika
Dany1107
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 08 maja 2010, 13:37
Lokalizacja: Thetford Norfolk.Kuj-Pom

Szarpanie

Post autor: Dany1107 » 27 kwie 2012, 21:59

No wlasnie chyba bede musial kupic ta przeplywke. mam tylko nadzieje ze jak juz wysypie kase to cos to da.he
Dany1107.

Peter22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 384
Rejestracja: 10 maja 2010, 11:35
Imię: Piotrek
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2012
Nadwozie: Liftback
Silnik: 5.2 435KM
Napęd: 4WD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Peter22 » 28 kwie 2012, 06:38

a nie masz jakiegos znajomego co jezdzi audi z tym silnikiem zeby podmienic. jesli bedzie dobra to szkoda kasy

Awatar użytkownika
Dany1107
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 08 maja 2010, 13:37
Lokalizacja: Thetford Norfolk.Kuj-Pom

Szarpanie

Post autor: Dany1107 » 29 kwie 2012, 17:10

Panowie dzis mnie olsnilo i sprawdzilem iceka i okazalo sie ze jest rozszczelniony.Czyli znalazlem winowajce.Teraz moje pytanie.Czy jesli znalazlem na Ebay'u IC ale od A4 ale z tym samym silnikiem co moj,BRE,to czy bedzie pasowac do mojej niuni?
Dany1107.

Peter22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 384
Rejestracja: 10 maja 2010, 11:35
Imię: Piotrek
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2012
Nadwozie: Liftback
Silnik: 5.2 435KM
Napęd: 4WD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Peter22 » 29 kwie 2012, 21:44

jakies felerne te IC wsadzil, dziwne ze tylko w 2.0 sie rozszczelniaja . najepiej zadzwon sobie do ASO i niech ci sprawdza po nr czy sa takie same . chyba ze ktos na forum ma etke to ci sprawdzi.

Awatar użytkownika
azet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 235
Rejestracja: 20 lis 2010, 00:32
Imię: Olek
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1995
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontakt:

Post autor: azet » 02 maja 2012, 21:04

Możesz też uszczelnić swój zamiast kupować nowy, w większości przypadków jest to możliwe.
Original Audi A6 Werbung.
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6

Awatar użytkownika
Dany1107
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 08 maja 2010, 13:37
Lokalizacja: Thetford Norfolk.Kuj-Pom

szarpanie

Post autor: Dany1107 » 02 maja 2012, 21:15

Piero .Tu w UK niestety nie znam nikogo kto by mi alu pospawal.A IC na allegro sa za 200 zeta wiec luz.Ale i tak starego zatrzymam i jak bede w Polandzie to go dam do spawu.
Dany1107.

Pawel9215
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 22 kwie 2012, 12:24
Lokalizacja: Kępno

Post autor: Pawel9215 » 26 maja 2012, 15:40

polecam tych mechaników!
zrobili moje audi a4 b7,
które miało drgania na 4/5/6 biegu przy 1800-2100rpm i się trzęsło nawet na postoju na luzie,
myślałem że się nic nie da z nim zrobić, ale mechanicy z AZ zrobili go w 3 dni!!
POLECAM!

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga