Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AGA 2.4 165 KM] Stukot z silnika, panewki?

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
maro_stg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 232
Rejestracja: 25 lip 2011, 23:04
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: maro_stg » 10 kwie 2012, 10:29

olik1989 pisze:Obecnie mam silnik AGA, czy są jakieś przeciwwskazania żeby zamontować u mnie inny z silników 2.4 np APS czy AML?
to jednak silnika szukasz? jak nie masz dobrego fachowca w okolicy który Ci szlif ogarnie to faktycznie może lepiej...
a co do różnic to napewno są w osprzęcie silnika, ale tu niech się wypowie ktoś co wie czym sie konkretnie róznia te silniki

olik1989
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 28 kwie 2011, 20:35
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: olik1989 » 10 kwie 2012, 11:35

Tak, szukam... Okazało się że nie tylko na wale jest do robienia szlif, ale też inne elementy w silniku nie wyglądają najlepiej. Korbowody itd, nie ma sensu tego reanimować.

STANLEY_1985
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 19 lip 2009, 21:57
Lokalizacja: slask

Post autor: STANLEY_1985 » 10 kwie 2012, 17:50

kolego ja bym szukał taki motorek jak masz obecnie,lub poszukałbym 3.0 220ps.

olik1989
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 28 kwie 2011, 20:35
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: olik1989 » 20 kwie 2012, 16:19

Jakie mogą być kłopoty przy przekładce silnika APS do mojej kasty zamiast AGA? Orientuje się ktoś może które części z APS koniecznie muszę zostawić z silnikiem aby spasować wszystko razem? Z góry dzięki za odpowiedź;)

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 20 kwie 2012, 23:52

Sam słupek będzie pasować, może być inny osprzęt, węże, przepustnica itp, ale to możesz przełożyć ze starego.

olik1989
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 28 kwie 2011, 20:35
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: olik1989 » 22 kwie 2012, 22:34

Wiem że na pewno przpustnica jest w APS elektryczna, według intercars widzę że inny jest też przepływomierz. Jak złoże słupek z APS z moim osprzętem a AGA to będzie to wszytko grało? Co w ogóle ulepszyli, jaki zmiany w silniku APS w SPAM do AGA?

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 25 kwie 2012, 21:59

-=Rafal=- pisze:Sam słupek będzie pasować, może być inny osprzęt, węże, przepustnica itp, ale to możesz przełożyć ze starego.
to po takiej robocie już wogule nie dojdzie do ładu z tym silnikiem .jeśli już to komlerny z osprzętem i sterownikiem

[ Dodano: 2012-04-25, 22:04 ]
olik1989 pisze:Wiem że na pewno przpustnica jest w APS elektryczna, według intercars widzę że inny jest też przepływomierz. Jak złoże słupek z APS z moim osprzętem a AGA to będzie to wszytko grało? Co w ogóle ulepszyli, jaki zmiany w silniku APS w SPAM do AGA?
inna charakterystyka inne przebiegi mocy i momentu inne wałki rozrządu inne mapy zapłonu być może inne ciś spręzania po prostu inny silnik

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 26 kwie 2012, 16:38

enduro7, piszesz tak bo wiesz, czy strzelasz? Przełożenie takiego silnika to nie problem. Prawie wszystko będzie pasować. A jakby co to ma swój stary silnik. Silnik jako tako pasuje. Inny MOÂŻE być osprzęt. Przepustnice sobie przełoży a reszta będzie pasować. Podejrzewam że nawet sterownik może zostać ten sam, bo nie ma zmian w tych silnikach. Ta sama moc, ten sam moment. Co ma nie pasować?
enduro7, powiedz mi, Twoim okiem eksperta 2.5 TDI od transportera pasuje do Touarega? Twoim zdaniem nie. A ja Ci powiem że tak. <radocha>

olik1989
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 28 kwie 2011, 20:35
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: olik1989 » 26 kwie 2012, 18:58

No wreszcie się coś ruszyło w temacie :) wiecie może gdzie szukać informacji na temat zmian w tych silnikach pomiędzy poszczególnymi symbolami? Nigdzie nie ma tego opisanego?

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 27 kwie 2012, 16:26

Raczej tego nigdzie nie znajdziesz. Ale te silniki były robione na jedno kopyto, bo po co poprawiać coś co jest dobre?

olik1989
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 28 kwie 2011, 20:35
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: olik1989 » 27 kwie 2012, 20:00

No to dlaczego zmieniają symbole silników jak nic się nie zmienia w nich?;)

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 30 kwie 2012, 14:39

Dajmy na to masz zmienioną jedną śrubkę w konstrukcji silnika. I to już inny silnik. Ale to Ci nie przeszkadza. Nie wiem po co drążysz temat? Symbol silnika jest ważny przy 2.5TDI. Bo tam były zmieniane, zawory, panewki, wałki, moc, turbina, pompa. Generalnie wszystko, bo to wszystko pada. Nawet silniki BAU padają na wycierające się wałki :) A w 2.4 wszystko było dobre od początku, więc nic nie musisz zmieniać.. Coś jeszcze? ;)

olik1989
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 28 kwie 2011, 20:35
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: olik1989 » 30 kwie 2012, 14:56

Nie chodzi mi o jakiś drobne śrubki, tylko np o przepustnice sterowniki, przepływomierz, czujniki, przewody wysokiego napięcia też są różne. A drążę temat dlatego, że nie uśmiecha mi się kupować silnika a za chwile stwierdzę ze jednak się nie nadaje, bo nie pasuje.

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 30 kwie 2012, 16:24

Przepustnice możesz sobie zostawić starą, przepływkę i przewody też. Więc w czym problem? :|

olik1989
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 28 kwie 2011, 20:35
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: olik1989 » 04 maja 2012, 13:23

Zapomniałem jeszcze zapytać o jedną sprawę... Jak jest z przekładką silnika z automatu do manuala?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga