Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ AKE 2.5 180 KM] Zerwany pasek rozrządu

Silniki wysokoprężne
PolKus.A6.2.5TDI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 18 mar 2012, 08:13
Lokalizacja: Grabów nad Prosną

[ AKE 2.5 180 KM] Zerwany pasek rozrządu

Post autor: PolKus.A6.2.5TDI » 24 kwie 2012, 17:24

Co się dzieje gdy w AKE zerwie się pasek rozrządu , ale nie podczas jazdy tylko na biegu jałowym obroty w granicach 2000???

ArKos72

Post autor: ArKos72 » 24 kwie 2012, 17:32

2000 to nie jest bieg jałowy... Człowieku...
Sieczka w silniku - pogięte zawory i połamane prowadnice - to bym chyba widział na starcie.

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 24 kwie 2012, 17:38

PolKus.A6.2.5TDI, to samo co w każdym silniku... masz po zaworach... tłoki mogą ulec zniekształceniu itd...

sawik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 546
Rejestracja: 08 paź 2009, 20:04
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2014
Moje auto: Allroad C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: sawik » 24 kwie 2012, 17:41

PolKus.A6.2.5TDI, to samo co w każdym silniku... masz po zaworach... tłoki mogą ulec zniekształceniu itd...
dokładnie <okok>

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 24 kwie 2012, 17:50

A poza tym... jeśli u Ciebie 2k obrotów/min to jałowy bieg... to... proponuję udać się do warsztatu <okok>

Poza tym, przejrzyj jakąkolwiek animację silnika spalinowego, i będziesz wiedział co się może stać, gdy zawory spotkają się z tłokami <okok>

PolKus.A6.2.5TDI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 18 mar 2012, 08:13
Lokalizacja: Grabów nad Prosną

Post autor: PolKus.A6.2.5TDI » 24 kwie 2012, 18:11

Sprawa stała się u mechanika po prosto po dodaniu gazu pękło koło na wałku rozrządu od strony kierowcy i zerwało pasek, a stało się tak, że mechanik ustawiał kąt wtrysku i jedna z tych śrub imbusowych obrobiła już gwint i się kawałek tego koła wykruszył w tym miejscu i po odpaleniu samochodu wszystko się rozsypało, nie wiem, co mam zrobić z mechanikiem, bo widziałem jak to się stało i co było przyczyną.

[ Dodano: 2012-04-24, 18:13 ]
Dodam tylko że na miałem w zeszły poniedziałek wymieniony rozrząd i zrobiłem tylko 600km a auto mam 2 miesiące, po prostu rozpacz...

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 24 kwie 2012, 18:22

PolKus.A6.2.5TDI, no ale czy mechanik był to w stanie wcześniej stwierdzić, aby zapobiec awarii?

PolKus.A6.2.5TDI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 18 mar 2012, 08:13
Lokalizacja: Grabów nad Prosną

Post autor: PolKus.A6.2.5TDI » 24 kwie 2012, 18:57

No pytałem mechanika czy może być to koło skręcone tylko na dwie śruby i czy to wykruszenie nic nie spowoduje, zapewnił że tak i odpalił auto...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

tomaszek99

Post autor: tomaszek99 » 24 kwie 2012, 19:02

PolKus.A6.2.5TDI, W takim wypadku zrzucił bym wine na niego, jak można odpalać na dwóch śrubach, koło napędzające pompe?
W takim wypadku się mówi, że przykro mi musze rozebrać auto i doliczyć kase za wymiane kołą, skoro tego nie zrobił to zwykły druciaż i teraz jego wina. Jeżeli dobrze zrozumiałem że wykruszenie było przed awarią.
A jeszcze powiedz czy tylko ten jeden pasek od pompy się urwał czy ten drugi głebiej też?

PolKus.A6.2.5TDI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 18 mar 2012, 08:13
Lokalizacja: Grabów nad Prosną

Post autor: PolKus.A6.2.5TDI » 24 kwie 2012, 21:29

Urwał się tylko długi pasek a od pompy jest dobry, wykruszenie on zrobił wkręcając i wkręcając tą śrubę, załączam zdjęcia jak wygląda koło od paska, byłem zrobiłem zdjęcia...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

tomaszek99

Post autor: tomaszek99 » 24 kwie 2012, 21:48

Uwierz mi że trzeba być mega debilem żeby jako mechanik próbować to odpalić z wykruszonym gniazdem śruby, że tak to nazwe. Myślałem że wykruszyło się to zewnętrzne koło.
Nie wiem co ja bym zrobił, ale znając nasz kraj to wezwał bym rzeczoznawce, czym prędzej tam na miejsce, coby wycenił szkody auta, żeby mieć podkłądkę jak założył bym sprawe mechanikowi, bo nie wierze że będzie chciał polubownie coś naprawić.
Gdyby to się stało samo od siebie to po prostu pech, ale że on to odważył się odpalić? zaryzykował i powinien za to swoje ryzyko, bo ty nie musisz się znać, odpowiedzieć.
CHyba że to jakiś znajomy, ale to też nie można popłynąc za kogoś niekompetencje.

michu1002
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 18 sie 2010, 22:29
Lokalizacja: barlinek

Post autor: michu1002 » 03 maja 2012, 09:05

Tragedia z tymi mechanikami, jak można na popękanym kole odpalać to są bardzo delikatne i precyzyjne rzeczy. Osobiście nie popuścił bym temu kolesiowi, paproch i tyle, dodam jeszcze że to nie jest jednorazowy przypadek często zdarza się że te koła pękają, a w twoim przypadku nie dość że w czas widział że coś jest nie tak z tym kołem to jeszcze na chama odpalił. Każ mu kupować nowy silnik i tyle.

PolKus.A6.2.5TDI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 18 mar 2012, 08:13
Lokalizacja: Grabów nad Prosną

Post autor: PolKus.A6.2.5TDI » 07 maja 2012, 06:57

No wydaje mi się, że problem będzie z mechanikiem, bo w sobotę dostałem informacje, że trzeba rozbierać silnik, bo połamane są jakieś krzywki pod pokrywami zaworów ja się nie znam, co to jak to wygląda dzisiaj chce podjechać zrobić zdjęcia, ale dostałem też od niego informacje, że koszt takiej naprawy to około 2tys. z planowaniem głowic sprawdzeniem i wymianą zaworów, które się uszkodziły w tym robocizna mechanika około 500zł reszta to nowe części i regeneracja głowic, jeżeli mogę tak to nazwać.
Teraz już jestem wkurzony, bo samochód stał u niego dwa tygodnie nietknięty, a ja kupiłem auto prawie trzy miesiące temu i przejechałem nim 650km do tej pory.
Co zrobić z tym mechanikiem???

ArKos72

Post autor: ArKos72 » 07 maja 2012, 09:41

PolKus.A6.2.5TDI pisze:Co zrobić z tym mechanikiem???
Powołać rzeczoznawcę i razem z nim iść na oględziny silnika.
Potem dac ciulowi propozycję nie do odrzucenia: robisz silnik na igłe za free skoro spaprałeś robote, albo dajesz do zrobienia całość innemu mechanikowi i fakturę do zapłaty rzucasz temu ciulowi.
W sądzie masz wygrane, tyle że trochę zetrwa. Ten cymbał jako fachowic czyli kwalifikowany mechanik musi mieć świadomość tego, że nie odpala się auta z uszkodzonymi kołami rozrządu i musi mieć swiadomość tego, czym grozi odpalenie silnika. Znaczy godził się na to ryzyko wiec i również jego konsekwencje.

PolKus.A6.2.5TDI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 18 mar 2012, 08:13
Lokalizacja: Grabów nad Prosną

Post autor: PolKus.A6.2.5TDI » 08 maja 2012, 06:37

Panowie samochodu nie mam gdzie zawieść jeżeli chodzi o taką naprawę tylko ten gościu sobie poradził jeżeli chodzi o moje nieszczęsne Audi, nawet serwis mówił co innego i chciał wymieniać co innego, po drugie on jest cały czas przekonany że to nie jego wina bo mi tłumaczy że koło musiało być już niepęknięte i że to brak tej śruby nie jest winą nieszczęścia, ja przytakuje i się za wiele nie odzywam on rozbiera i naprawia, a czekam tylko na efekt koĂącowy no bo wiem że jak pójdę z nim po złości to auta by nie robił a odzyskać kasę i latać po sądach szkoda czasu, wiec przy rozliczeniu mu powiem że wszystko piknie i ładnie ale koszt tej naprawy nie przyjmuje do wiadomości.
Dodaje zdjęcia po zdjęciu pokryw zaworów. Aha jeżeli mogę prosić o opinii wałków rozrządu i co robić z głowicami i z tymi krzywkami co trzeba wymienić a co może zostać.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl