Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Szarpanie skrzyni biegów, falowanie obrotów.

Wszystko co dotyczy skrzyń biegów oraz układów napędowych, nie przywiązane stricte do konkretnego modelu włącznie z innymi pojazdami.
ODPOWIEDZ
Mateusz1.1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 23 kwie 2012, 10:07
Lokalizacja: Wawa

Szarpanie skrzyni biegów, falowanie obrotów.

Post autor: Mateusz1.1 » 23 kwie 2012, 10:49

Cześć mam problem ze skrzynia biegów tiptronic podczas jazdy, problem polega na tym ze podczas jazdy równomiernej na najwyższym biegu(6)i podczas delikatnego przyśpieszania bez redukcji czuć szarpanie i falowanie obrotów(na biegu jałowym falowania nie ma)auto przyśpiesza i zwalnia jakby sprzęgło poślizgiwało, problem znika gdy przyśpieszy się gwałtownie i nastąpi redukcja. Początkowo myślałem ze są wybite poduszki i faktycznie centralna poduszka była wybita ta przykręcana do przedniej belki ale to nie rozwiązuje szarpania lecz delikatne bujanie silnikiem.Korzystając z okazji napiszcie mi jakim olejem zalać skrzynie bo już mnie głowa boli od czytania tematów gdzie jeden pisze "Zalej tylko orginalnym ATF bo skrzynia zakoĂączy swój żywot" drugi krzyczy tylko esso a trzeci zalej zamienik Febi i będzie gitara.Z góry dzięki.

Mateusz1.1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 23 kwie 2012, 10:07
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Mateusz1.1 » 23 kwie 2012, 11:42

Musze dodać coś co może zmienić postać rzeczy otóż gdy silnik jest zimny problemu tego nie ma wiec może olej załatwi sprawę. Auta nie skanowałem ale mogę to zrobić w przyszłym tygodniu.

Awatar użytkownika
Bart-S
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 153
Rejestracja: 03 wrz 2011, 00:58
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: Bart-S » 23 kwie 2012, 22:28

Dla przekładni CVT masz zupełnie inny olej ATF niż stosowany w pozostałych automatach - zdecydowanie zalecam zalanie oryginału (dodam jeszcze, że na pewno nie jest to ESSO).

Jeśli nie wiesz czy ATF był wcześniej wymieniany - to warto to zrobić profilaktycznie. Będzie potrzebne 5L.

Zachowanie: na zimnym OK, na ciepłym NOK jest typowe - hydraulika pracuje zupełnie inaczej gdy olej osiągnie temperaturę roboczą lub pozwalającą na proces adaptacji sprzęgieł.

Zacznij od wymiany oleju - zobaczymy co będzie dalej.

Mateusz1.1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 23 kwie 2012, 10:07
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Mateusz1.1 » 24 kwie 2012, 09:55

Bart-S, Jeśli możesz to podaj mi nazwę oleju dla mojej skrzyni. Wymienię olej i dam znać jak zachowuje się auto.
Co do wymiany oleju to raczej nie był on wcale wymieniany.

Awatar użytkownika
rav1982
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 138
Rejestracja: 14 lip 2010, 14:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: rav1982 » 24 kwie 2012, 10:42


Mateusz1.1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 23 kwie 2012, 10:07
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Mateusz1.1 » 24 kwie 2012, 14:33

Kod: Zaznacz cały

http://www.youtube.com/watch?v=QeqWj4yDKMM&feature=related

Ten filmik dokładnie obrazuje zachowanie się wskazówki obrotomierza podczas delikatnego przyśpieszania na wysokim biegu + podszarpywanie, w sumie takie same objawy jak w temacie podanym przez rav1982,

Awatar użytkownika
Bart-S
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 153
Rejestracja: 03 wrz 2011, 00:58
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: Bart-S » 24 kwie 2012, 15:42

Przemcio pisze:
Bart-S pisze: (dodam jeszcze, że na pewno nie jest to ESSO).
to Cie zmartwie bo ori olej do tipa to własnie ESSO

i jak napisałem ale nie wiem czy do multi nie potrzebujesz innego oleju z multi styczności nie miałem dlatego co do oleju to niewiem ale ten z linka z allegro powinnien być dobry , a jak nie zawsze są warsztaty czy serwis gdzie można dobrać odpowiedni olej
Przemku - opisywany przypadek dotyczy skrzyni Multitronic i na jej temat się wypowiadam. Olej dla CVT sprzedawany w ASO to nie ESSO. Jego oznaczenie to G 052 180 A2.

Awatar użytkownika
rav1982
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 138
Rejestracja: 14 lip 2010, 14:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: rav1982 » 24 kwie 2012, 15:45

W tym temacie podany jest również kod oryginalnego oleju VW/Audi do skrzyni CVT G 052 180 A2 oraz zamiennika Febi 27975 którego parametry jak pisze kolega XII są zgodne z oryginałem, ale to musisz już potwierdzić sam.

Awatar użytkownika
Bart-S
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 153
Rejestracja: 03 wrz 2011, 00:58
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: Bart-S » 24 kwie 2012, 15:59

rav1982 - FEBI ma na opakowaniu notatkę, iż jest olejem zgodnym ze specyfikacją G 052 180 A2 ale nie jest to ten sam fluid i na pewno nie ma tych samych parametrów (bardziej pasuje tu określenie "zbliżony").

Awatar użytkownika
rav1982
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 138
Rejestracja: 14 lip 2010, 14:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: rav1982 » 24 kwie 2012, 16:09

Bart-S pisze:rav1982 - FEBI ma na opakowaniu notatkę, iż jest olejem zgodnym ze specyfikacją G 052 180 A2 ale nie jest to ten sam fluid i na pewno nie ma tych samych parametrów.
W takim układzie pozostaje tylko oryginał G 052 180 A2. Trochę lżejszy portfel ale za to spokojna głowa. <okok>

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 24 kwie 2012, 17:03

Nie podniecał bym się specjalnie tym olejem z ASO. Oprócz oleju Febi 27975, który spełnia normę G 052 180 A2, dostaniecie np RAVENOL Fluid CVT. Myślę, że przykładając się do szukania można znaleźć jeszcze innych producentów ;)

Awatar użytkownika
Bart-S
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 153
Rejestracja: 03 wrz 2011, 00:58
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: Bart-S » 24 kwie 2012, 17:14

MaTyS - masz jeszcze Castrola CTVA i pewnie kilka innych też się znajdzie (w tym odpowiednik ESSO). Tylko co z tego, że spełnia normę? (to pojęcie jest bardzo płynne). Chodzi o to jak dany olej wpływa na skrzynię i w jakich warunkach skrzynka pracuje. Testowałem zarówno FEBI jak i Castrola, miałem też styczność z zamiennikami NoName - moja opinia nie jest wzięta z kapelusza... To kilka lat badaĂą. Ale nikogo nie mam zamiaru na siłe namawiać na dany wariant - Wasza skrzynka, Wasza decyzja ;)

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 24 kwie 2012, 17:49

Kompletnie nie interesowałem się skrzynią multitronic, ale przez analogię śmiem twierdzić , że ASO nie ma monopolu na olej, co najwyżej na jego wygórowana cenę. Jeżeli mamy możliwość kupna dobrego oleju do tiptronic'a poza ASO, to nie widzę powodu aby nie można było dostać takiego oleju do skrzyni bezstopniowej ... .

Awatar użytkownika
Bart-S
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 153
Rejestracja: 03 wrz 2011, 00:58
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: Bart-S » 24 kwie 2012, 18:52

Zgadzam się z tym co napisałeś - poza jednym: analogią. Do tej pory nie udało się określić producenta oleju dla Multitronica - a żaden z testowanych przeze mnie dostępnych na rynku zamienników nie trzymał parametrów "ori" oleju. Jeśli chodzi o Tip-a - tutaj sytuacja jest jasna... Dobrano zamiennik, został sprawdzony na wielu autach - nic się nie dzieje (OK, chociaż nie znam procedury testowej - bo "nic się nie dzieje" a "optymalne warunki pracy skrzyni" to pojęcia, które dzieli spory dystans).

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga