Szarpanie skrzyni biegów, falowanie obrotów.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 8
- Rejestracja: 23 kwie 2012, 10:07
- Lokalizacja: Wawa
Szarpanie skrzyni biegów, falowanie obrotów.
Cześć mam problem ze skrzynia biegów tiptronic podczas jazdy, problem polega na tym ze podczas jazdy równomiernej na najwyższym biegu(6)i podczas delikatnego przyśpieszania bez redukcji czuć szarpanie i falowanie obrotów(na biegu jałowym falowania nie ma)auto przyśpiesza i zwalnia jakby sprzęgło poślizgiwało, problem znika gdy przyśpieszy się gwałtownie i nastąpi redukcja. Początkowo myślałem ze są wybite poduszki i faktycznie centralna poduszka była wybita ta przykręcana do przedniej belki ale to nie rozwiązuje szarpania lecz delikatne bujanie silnikiem.Korzystając z okazji napiszcie mi jakim olejem zalać skrzynie bo już mnie głowa boli od czytania tematów gdzie jeden pisze "Zalej tylko orginalnym ATF bo skrzynia zakoĂączy swój żywot" drugi krzyczy tylko esso a trzeci zalej zamienik Febi i będzie gitara.Z góry dzięki.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 8
- Rejestracja: 23 kwie 2012, 10:07
- Lokalizacja: Wawa
- Bart-S
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 153
- Rejestracja: 03 wrz 2011, 00:58
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wielkopolska
Dla przekładni CVT masz zupełnie inny olej ATF niż stosowany w pozostałych automatach - zdecydowanie zalecam zalanie oryginału (dodam jeszcze, że na pewno nie jest to ESSO).
Jeśli nie wiesz czy ATF był wcześniej wymieniany - to warto to zrobić profilaktycznie. Będzie potrzebne 5L.
Zachowanie: na zimnym OK, na ciepłym NOK jest typowe - hydraulika pracuje zupełnie inaczej gdy olej osiągnie temperaturę roboczą lub pozwalającą na proces adaptacji sprzęgieł.
Zacznij od wymiany oleju - zobaczymy co będzie dalej.
Jeśli nie wiesz czy ATF był wcześniej wymieniany - to warto to zrobić profilaktycznie. Będzie potrzebne 5L.
Zachowanie: na zimnym OK, na ciepłym NOK jest typowe - hydraulika pracuje zupełnie inaczej gdy olej osiągnie temperaturę roboczą lub pozwalającą na proces adaptacji sprzęgieł.
Zacznij od wymiany oleju - zobaczymy co będzie dalej.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 8
- Rejestracja: 23 kwie 2012, 10:07
- Lokalizacja: Wawa
Zajrzyj tutaj: -multi-a6-25-tdi-2001-01j-wymiana-oleju ... t44962.htm
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 8
- Rejestracja: 23 kwie 2012, 10:07
- Lokalizacja: Wawa
Kod: Zaznacz cały
http://www.youtube.com/watch?v=QeqWj4yDKMM&feature=related
Ten filmik dokładnie obrazuje zachowanie się wskazówki obrotomierza podczas delikatnego przyśpieszania na wysokim biegu + podszarpywanie, w sumie takie same objawy jak w temacie podanym przez rav1982,
- Bart-S
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 153
- Rejestracja: 03 wrz 2011, 00:58
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wielkopolska
Przemku - opisywany przypadek dotyczy skrzyni Multitronic i na jej temat się wypowiadam. Olej dla CVT sprzedawany w ASO to nie ESSO. Jego oznaczenie to G 052 180 A2.Przemcio pisze:to Cie zmartwie bo ori olej do tipa to własnie ESSOBart-S pisze: (dodam jeszcze, że na pewno nie jest to ESSO).
i jak napisałem ale nie wiem czy do multi nie potrzebujesz innego oleju z multi styczności nie miałem dlatego co do oleju to niewiem ale ten z linka z allegro powinnien być dobry , a jak nie zawsze są warsztaty czy serwis gdzie można dobrać odpowiedni olej
- Bart-S
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 153
- Rejestracja: 03 wrz 2011, 00:58
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wielkopolska
MaTyS - masz jeszcze Castrola CTVA i pewnie kilka innych też się znajdzie (w tym odpowiednik ESSO). Tylko co z tego, że spełnia normę? (to pojęcie jest bardzo płynne). Chodzi o to jak dany olej wpływa na skrzynię i w jakich warunkach skrzynka pracuje. Testowałem zarówno FEBI jak i Castrola, miałem też styczność z zamiennikami NoName - moja opinia nie jest wzięta z kapelusza... To kilka lat badaĂą. Ale nikogo nie mam zamiaru na siłe namawiać na dany wariant - Wasza skrzynka, Wasza decyzja
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1889
- Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
- Imię: MaTyS
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Iława
Kompletnie nie interesowałem się skrzynią multitronic, ale przez analogię śmiem twierdzić , że ASO nie ma monopolu na olej, co najwyżej na jego wygórowana cenę. Jeżeli mamy możliwość kupna dobrego oleju do tiptronic'a poza ASO, to nie widzę powodu aby nie można było dostać takiego oleju do skrzyni bezstopniowej ... .
- Bart-S
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 153
- Rejestracja: 03 wrz 2011, 00:58
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wielkopolska
Zgadzam się z tym co napisałeś - poza jednym: analogią. Do tej pory nie udało się określić producenta oleju dla Multitronica - a żaden z testowanych przeze mnie dostępnych na rynku zamienników nie trzymał parametrów "ori" oleju. Jeśli chodzi o Tip-a - tutaj sytuacja jest jasna... Dobrano zamiennik, został sprawdzony na wielu autach - nic się nie dzieje (OK, chociaż nie znam procedury testowej - bo "nic się nie dzieje" a "optymalne warunki pracy skrzyni" to pojęcia, które dzieli spory dystans).
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga