[ A6 C5] Prośba o podanie danych do ustawienia geometrii.
[ A6 C5] Prośba o podanie danych do ustawienia geometrii.
Witam Was. Jako żę borykam się z ustawieniem geometrii, proszę kogoś kto dysponuje w/w programami o podanie mi danych dotyczących kompletnego ustawienia geometrii w A6 quattro ale z zawieszeniem 1BE. Ustawiali mi już 2 razy, ale z tego co patrzyłem na wydruku to pisało po prostu AUDI A6 QUATTRO i nic więcej. No i przycina mi opony.
Powiedzcie jeszcze, czy wpływ na ustawienie geomerii mają koła tzn czy ustawiaćna 15 czy 18-stkach czy bez różnicy??
A taka dygresja jescze. Jak podjechałem zapytać o ustawienie geometrii łącznie z kątami, to diagnosta powiedzał mi żę kątów się w audi nie ustawia... Porażka na maxa.
Powiedzcie jeszcze, czy wpływ na ustawienie geomerii mają koła tzn czy ustawiaćna 15 czy 18-stkach czy bez różnicy??
A taka dygresja jescze. Jak podjechałem zapytać o ustawienie geometrii łącznie z kątami, to diagnosta powiedzał mi żę kątów się w audi nie ustawia... Porażka na maxa.
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Różnice międzi 1 BE a zwykłym są ale nieduże. Napisz może co u Ciebie wyszło to spróbuje Ci pomóc bo jakies dane mam. Tyle, że trudno tu tabelkę przepisywać a nie wiadomo, które dane masz na wydruku--RaDeK-- pisze:Ustawiali mi już 2 razy, ale z tego co patrzyłem na wydruku to pisało po prostu AUDI A6 QUATTRO i nic więcej.
Teoretycznie ma racje ale jest możliwosć w jakimś zakresie kombinacji ustawienia trawersy. Tzn. jeśli masz jednakowe po obu stronach to nie ma pola manewru ale jeśli niejednakowe to można spróbować ruszyć trawersę w ramach "fasolek"Pisi pisze:i nie kłamał bo z przodu pochylenia się nie da ustawić.
Części samochodowe online - Motostacja pl
Aha to zwracam honor w takim razie. Zbyt duże obniżenie?? to standardowy zawias 1BE także obniżenie jest normalne. Opony mam Yokohamy. Poraz pierwszy gdy mi ustawili geometrię, darło mi zewnętrzną część tylniej prawej opony, natomiast jak pojechałem na reklamację, to przycina mi tylnią lewą ale po całości. także ewidentnie jest źle ustawiona zbierzność. Teraz zrobili u mnie w mieście nową stację diagnostyczną, także powiedzieli że ustawią to na 100%, fakt faktem belki do przedniego trawersu nie mają.Pisi pisze:i nie kłamał bo z przodu pochylenia się nie da ustawić.--RaDeK-- pisze:Jak podjechałem zapytać o ustawienie geometrii łącznie z kątami, to diagnosta powiedzał mi żę kątów się w audi nie ustawia... Porażka na maxa.
Co do zrobionej geometrii napewno masz zrobiona dobrze a to ze przycina ci opony będzie spowodowane wlasnie zbyt duzym obnizeniem. Napisz jakiej firmy masz opony i jak ci je zjada?To akurat nie ma zadnej różnicy, różnica jest tylko jak podnosisz lub obniżasz auto, wtedy pochylenia o których wspominałem się przestawiają.Powiedzcie jeszcze, czy wpływ na ustawienie geomerii mają koła tzn czy ustawiaćna 15 czy 18-stkach czy bez różnicy??
Kolego RomanS. Jak znajdę wydruk z pomiaru geometrii, to zrobię skana i ocenisz. Pozdrawiam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1099
- Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.

Naprawa Audi A6 C6.
Forum Audi A6
Problem Audi A7.
Forum Audi A6
Problem Audi A7.
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
szczerba2, wybacz ale chyba coś piłeś
Jak zmieniając średnicę felgi zmienia się kąt jego pochylenia
? przecież srednica koła zostaje taka sama <szok>
Jak miałoby to przechylić koło
?
Nie ma tu znaczenia na jakiej średnicy robi się pomiar skoro pochylenie koła to kąt, a on sie nie zmienia ?
No chyba, że założyłeś koła od ciagnika rolniczego
Pomiar zbiezności z dokładnoscią do 0,01 mm to czysty chwyt marketingowy, skoro błąd pomiaru bywa duzo większy a i i dopuszczalna zbiezność (całkowita) dla 1BE (przód) to +10' do +30' a więc zakres 20'.
Każdy kto robil (albo nawet widział jak sie robi geometrie) wie, że każde dotkniecie auta, naciśnięcie nadwozia spowoduje otrzymanie zupełnie innych wyników, więc te 0,01 mm to czyste demonizowanie


Jak miałoby to przechylić koło

Nie ma tu znaczenia na jakiej średnicy robi się pomiar skoro pochylenie koła to kąt, a on sie nie zmienia ?
No chyba, że założyłeś koła od ciagnika rolniczego

Pomiar zbiezności z dokładnoscią do 0,01 mm to czysty chwyt marketingowy, skoro błąd pomiaru bywa duzo większy a i i dopuszczalna zbiezność (całkowita) dla 1BE (przód) to +10' do +30' a więc zakres 20'.
Każdy kto robil (albo nawet widział jak sie robi geometrie) wie, że każde dotkniecie auta, naciśnięcie nadwozia spowoduje otrzymanie zupełnie innych wyników, więc te 0,01 mm to czyste demonizowanie

Części samochodowe online - Motostacja pl
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1099
- Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.
RomanS, kolego nic nie piłem jutro zrobie fotki monitora alingera i ci udowodnie żę się zmienia.
RomanS, Jak miałoby to przechylić koło
? a normalnie pochyli choć minimalnie co póżniej ma wpływ na trakcje poczytaj 6 syronke tematu -a6-c6-co-jest-z-tymi-oponami-wady-vt40279,60.htm
tu jest ifo z elsy o warunkach pomiaru
Warunki sprawdzania:
l Różnica w głębokości bieżnika na jednej osi może wynosić maks. 2 mm.
l Przepisowe ciśnienie w oponach.
l Zwrócić przy tym uwagę, aby podczas pomiaru ani wózek podnośnika ani płyta obrotowa nie znajdowały się w położeniu kraĂącowym.
l Nieobciążony samochód „pojęcie nieobciążony samochód oznacza: masę gotowego do jazdy samochodu (całkowicie napełniony zbiornik paliwa oraz zbiornik płynu układ mycia szyb i reflektorów, koło zapasowe, komplet narzędzi, podnośnik) bez kierowcy.“
Koło zapasowe, komplet narzędzi i podnośnik muszą się znajdować w położeniu przewidzianym przez producenta.
l Samochód ustawiony swobodnie, wielokrotnie ugięty na zawieszeniu i ustabilizowany
l Sprawdzić zawieszenia kół, układ kierowniczy i drążki kierownicze pod kątem niedopuszczalnego luzu i uszkodzeĂą, w razie potrzeby naprawić je.
l Przeprowadzanie kompensacji bicia obręczy kół: na skutek dopuszczalnego bicia osiowego obręczy może zostać przekroczona tolerancja dodatniej zbieżności kół. Poprawne ustawienie zbieżności kół przednich nie jest możliwe bez kompensacji bicia obręczy.
Uwagi ogólne
Pomiar geometrii można wykonywać jedynie za pomocą urządzenia do pomiaru geometrii dopuszczonego przez VW/AUDI!
Podczas każdego pomiaru geometrii należy dokonać pomiaru przedniej i tylnej osi.
W przeciwnym razie poprawne zachowanie się samochodu podczas jazdy nie jest już zagwarantowane!
Wskazówkat Przeprowadzenie pomiaru geometrii kół jest celowe dopiero po przejechaniu 1000 do 2000 km, ponieważ dopiero wtedy koĂączy się proces osiadania układu jezdnego.
t Podczas prac regulacyjnych należy dążyć do osiągnięcia wymaganych wartości tak dokładnie, jak tylko jest to możliwe.
RomanS, Jak miałoby to przechylić koło

tu jest ifo z elsy o warunkach pomiaru
Warunki sprawdzania:
l Różnica w głębokości bieżnika na jednej osi może wynosić maks. 2 mm.
l Przepisowe ciśnienie w oponach.
l Zwrócić przy tym uwagę, aby podczas pomiaru ani wózek podnośnika ani płyta obrotowa nie znajdowały się w położeniu kraĂącowym.
l Nieobciążony samochód „pojęcie nieobciążony samochód oznacza: masę gotowego do jazdy samochodu (całkowicie napełniony zbiornik paliwa oraz zbiornik płynu układ mycia szyb i reflektorów, koło zapasowe, komplet narzędzi, podnośnik) bez kierowcy.“
Koło zapasowe, komplet narzędzi i podnośnik muszą się znajdować w położeniu przewidzianym przez producenta.
l Samochód ustawiony swobodnie, wielokrotnie ugięty na zawieszeniu i ustabilizowany
l Sprawdzić zawieszenia kół, układ kierowniczy i drążki kierownicze pod kątem niedopuszczalnego luzu i uszkodzeĂą, w razie potrzeby naprawić je.
l Przeprowadzanie kompensacji bicia obręczy kół: na skutek dopuszczalnego bicia osiowego obręczy może zostać przekroczona tolerancja dodatniej zbieżności kół. Poprawne ustawienie zbieżności kół przednich nie jest możliwe bez kompensacji bicia obręczy.
Uwagi ogólne
Pomiar geometrii można wykonywać jedynie za pomocą urządzenia do pomiaru geometrii dopuszczonego przez VW/AUDI!
Podczas każdego pomiaru geometrii należy dokonać pomiaru przedniej i tylnej osi.
W przeciwnym razie poprawne zachowanie się samochodu podczas jazdy nie jest już zagwarantowane!
Wskazówkat Przeprowadzenie pomiaru geometrii kół jest celowe dopiero po przejechaniu 1000 do 2000 km, ponieważ dopiero wtedy koĂączy się proces osiadania układu jezdnego.
t Podczas prac regulacyjnych należy dążyć do osiągnięcia wymaganych wartości tak dokładnie, jak tylko jest to możliwe.
Ostatnio zmieniony 22 kwie 2012, 17:14 przez szczerba2, łącznie zmieniany 1 raz.
Naprawa Audi A6 C6.
Forum Audi A6
Problem Audi A7.
Forum Audi A6
Problem Audi A7.
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
szczerba2, a po co mam coś czytać, jak piszesz rzeczy, które sie kupy nie trzymaja
?
Jeżeli ktoś załozy koła o innej średnicy felgi ale prawidłowo dobierze opony, to średnica zewnętrzna koła nie zmieni się. A wiec promieĂą od osi również nie !
Wszystkie pomiary muszą więc dać dokąłdnie taki sam wynik jak dla kół standardowych !
Oczywiście jeśli ktoś zrobi rozwiązanie hardcorowe i założy jakieś monstra to już niczego nie można być pewnym. Wtedy nikt przecież nie powie, że takie parametry są właściwe a inne nie są.
No ale chyba nie o takich ekstremach jest ten temat
?

Jeżeli ktoś załozy koła o innej średnicy felgi ale prawidłowo dobierze opony, to średnica zewnętrzna koła nie zmieni się. A wiec promieĂą od osi również nie !
Wszystkie pomiary muszą więc dać dokąłdnie taki sam wynik jak dla kół standardowych !
Oczywiście jeśli ktoś zrobi rozwiązanie hardcorowe i założy jakieś monstra to już niczego nie można być pewnym. Wtedy nikt przecież nie powie, że takie parametry są właściwe a inne nie są.
No ale chyba nie o takich ekstremach jest ten temat

Części samochodowe online - Motostacja pl
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
szczerba2, no pewnie że się nie trzyma
Przecież każdy kalkulator doboru opon działa tak, m.in. ze dobiera wysokosć opony w zależności od średnicy obręczy. Im większa dasz średnice obręczy tym nizsza będzie opona
Przecież średnica zewnętrzna koła musi pozostać bez zmian
!
Dziwne, że to trzeba tłumaczyć


Przecież średnica zewnętrzna koła musi pozostać bez zmian

Dziwne, że to trzeba tłumaczyć

Części samochodowe online - Motostacja pl
ojojoj, no to ja już się zupełnie pogubiłem z tą srednica koła. obecnie mam oczywiście 18stki, i na nich chciałem jechac ustawić zbieżnosć, ale jesli będzie taka potrzeba, to zmienię na 15stki.
kurde, przewaliłem wszystkie papiery co mam, i wszystko jest a pomiarów z geometrii nie mam. gdzieś wsiakły. niestety, trzeba będzie jechać na ponowne sprawdzenie .
kurde, przewaliłem wszystkie papiery co mam, i wszystko jest a pomiarów z geometrii nie mam. gdzieś wsiakły. niestety, trzeba będzie jechać na ponowne sprawdzenie .
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
szczerba2, a co tu liczyć, jeśli średnica jednakowa
? <szok> (dla jasności gdybyś nie wiedział: wynik będzie taki sam !
)
A nawet co z tego, że Ci wyjdzie np. 0,5 mm różnicy średnic ?
Chłopie, przecież dla każdej wersji auta producent przewiduje alternatywne stosowanie 2 a czasem 3 średnic. I co wtedy
?
A co bedzie gdy ktoś ma opony nówki, po 8 mm bieznika a drugi opony z 3 mm ? A co gdy będą różnie napompowane ?
Choćby o 0,1 czy 0,2 bara
A co Ty na to, że różne modele opon róznych producentów mają rozmiary zewnętrzne czsem dość znacznie się rózniące ? A co Ty na to, że każdy model opony inaczej się ugina i odkształca ? Wtedy obliczenia można sobie wsadzić
A co ma obwód koła do pomiarów kątów i zbieżności
? <szok> <szok> <szok>
Czy to jest forum techniczne czy jakis matrix?
Czy po każdej wymianie opon jest obowiązkowe ustawianie geometrii kół ?
Czy po zmianie z zimowych na letnie również ? <szok>
No chyba, że masz firmę, która się tym zajmuje to juz rozumiem wszystko
Dosyć dalekie to OT w tym temacie i jak dla mnie wystarczy bo jeszcze uwierzę i polece jutro na geometrię (niedawno zmieniłem opony
).


A nawet co z tego, że Ci wyjdzie np. 0,5 mm różnicy średnic ?
Chłopie, przecież dla każdej wersji auta producent przewiduje alternatywne stosowanie 2 a czasem 3 średnic. I co wtedy

A co bedzie gdy ktoś ma opony nówki, po 8 mm bieznika a drugi opony z 3 mm ? A co gdy będą różnie napompowane ?
Choćby o 0,1 czy 0,2 bara

A co Ty na to, że różne modele opon róznych producentów mają rozmiary zewnętrzne czsem dość znacznie się rózniące ? A co Ty na to, że każdy model opony inaczej się ugina i odkształca ? Wtedy obliczenia można sobie wsadzić

A co ma obwód koła do pomiarów kątów i zbieżności

Czy to jest forum techniczne czy jakis matrix?

Czy po każdej wymianie opon jest obowiązkowe ustawianie geometrii kół ?
Czy po zmianie z zimowych na letnie również ? <szok>
No chyba, że masz firmę, która się tym zajmuje to juz rozumiem wszystko

Dosyć dalekie to OT w tym temacie i jak dla mnie wystarczy bo jeszcze uwierzę i polece jutro na geometrię (niedawno zmieniłem opony

Części samochodowe online - Motostacja pl
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1099
- Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.
Pisi, z sieci nic nie wykopuje robie przy tym o 15 lat
RomanS, A nawet co z tego, że Ci wyjdzie np. 0,5 mm różnicy średnic ? to po co wogóle ta dyskusja jak tobie wystarczy aby auto se jechało , a co z trakcją.?
Poza tym wiem że producent przewiduje alternatywne rozmiary kół dla danego pojazdu ja staram zwrócić uwagę na to iż przy danym typie zawiasu producent nie nprzewiduje montazu np 18 czy 20 i wtedy należy dokonywac korekt geometrii.
ja się nie wymadrzam tylko wyrazam swoje spostrzezenia zaobserwowane po kilku latach . Pisi, ciekawe jak bys ocenił jazde chocby a4 1,9 tidi ze standartowym zawiasem na lackach 18 bez korekty zawiasu . Nie po to inzynierowie czołowych firm tuningowych typu amg, carman ,wolf wydaja tysiace euro na badania i próby torowe opracowywanych przez siebie konstrukcji nobo to wg . was wystarczy załozyc i bedzie dobrze . Pierdoły opowiadasz i wprowadzasz ludzi w błąd .troszku teorii http://www.e-autonaprawa.pl/artykuly/13 ... z-i.html[b] i tutaj żeby nie było że info z sufitu wziołem[/b] http://www.motofakty.pl/artykul/zmienia ... y-nie.html
Pisisuper zdjęcie z danymi twojego zawiasu
atu dane z elsy dla kół 16"![Obrazek]()
kolega enduro miał okazje jak pisze w innym temacie,,do tego może być niewłaściwy ofset felg oraz standartowe ustawienie geometri kół nie pasujące zbytnio do szerszych felg i opon . właśnie na szeokich i niskich ujawniają się wszelkie niedociągnięcia w zawiasie .miałem okazje jeżdzić tuningowaną rs6 na bardzoszerokich oponach i prowadziła się precyzyjnie nawet na koleinach kolesie tuningowcy odwalili kawał dobrej roboty przeliczająć kąty geometri i wprowadzili poprawki a nie tylko przykręcili szerokie koła,,(co jest z tymi oponami)![Obrazek]()
RomanS, A nawet co z tego, że Ci wyjdzie np. 0,5 mm różnicy średnic ? to po co wogóle ta dyskusja jak tobie wystarczy aby auto se jechało , a co z trakcją.?
Poza tym wiem że producent przewiduje alternatywne rozmiary kół dla danego pojazdu ja staram zwrócić uwagę na to iż przy danym typie zawiasu producent nie nprzewiduje montazu np 18 czy 20 i wtedy należy dokonywac korekt geometrii.
ja się nie wymadrzam tylko wyrazam swoje spostrzezenia zaobserwowane po kilku latach . Pisi, ciekawe jak bys ocenił jazde chocby a4 1,9 tidi ze standartowym zawiasem na lackach 18 bez korekty zawiasu . Nie po to inzynierowie czołowych firm tuningowych typu amg, carman ,wolf wydaja tysiace euro na badania i próby torowe opracowywanych przez siebie konstrukcji nobo to wg . was wystarczy załozyc i bedzie dobrze . Pierdoły opowiadasz i wprowadzasz ludzi w błąd .troszku teorii http://www.e-autonaprawa.pl/artykuly/13 ... z-i.html[b] i tutaj żeby nie było że info z sufitu wziołem[/b] http://www.motofakty.pl/artykul/zmienia ... y-nie.html
Pisisuper zdjęcie z danymi twojego zawiasu

atu dane z elsy dla kół 16"
kolega enduro miał okazje jak pisze w innym temacie,,do tego może być niewłaściwy ofset felg oraz standartowe ustawienie geometri kół nie pasujące zbytnio do szerszych felg i opon . właśnie na szeokich i niskich ujawniają się wszelkie niedociągnięcia w zawiasie .miałem okazje jeżdzić tuningowaną rs6 na bardzoszerokich oponach i prowadziła się precyzyjnie nawet na koleinach kolesie tuningowcy odwalili kawał dobrej roboty przeliczająć kąty geometri i wprowadzili poprawki a nie tylko przykręcili szerokie koła,,(co jest z tymi oponami)
Ostatnio zmieniony 22 kwie 2012, 22:01 przez szczerba2, łącznie zmieniany 4 razy.
Naprawa Audi A6 C6.
Forum Audi A6
Problem Audi A7.
Forum Audi A6
Problem Audi A7.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1099
- Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.
nie i ja tego nie mówie , mówie iż zmianie ulegają również wartości kątów które należy obliczyć pod nowe kółka i wartość prześwituPisi pisze:czy ja gdzies napisałem że po zmianie kół z 15 na inne czy z 20 na 16 nie trzeba zrobic korekty?szczerba2 pisze:Pisi, ciekawe jak bys ocenił jazde chocby a4 1,9 tidi ze standartowym zawiasem na lackach 18 bez korekty zawiasu . Nie po to inzynierowie czołowych firm tuningowych typu amg, carman ,wolf wydaja tysiace euro na badania i próby torowe opracowywanych przez siebie konstrukcji nobo to wg . was wystarczy załozyc i bedzie dobrze . Pierdoły opowiadasz i wprowadzasz ludzi w błąd
[ Dodano: 2012-04-22, 23:23 ]

Nikt nie pytał natomiast co się dzieje przy zmianie ET


tak nie było ale to nie znaczy że nie należy o tym wspomnieć.
Naprawa Audi A6 C6.
Forum Audi A6
Problem Audi A7.
Forum Audi A6
Problem Audi A7.