Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AFB 2.5 150 KM] [A6 C5] Ubywa dużo oleju a był duzy remont

Silniki wysokoprężne
tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 03 kwie 2012, 11:47

MajkelMS pisze:
Tą zaślepkę od walka to dobrze widać? Bez problemu ją zuważe? Widać ją od spodu auta czy o góry też może?
zaslepki od walka rozrzadu wlasciwie nie widac ...(samochod przeszkadza :) ) ale mozna ja 'pomacac' - (uwaga - ryzyko poparzenia przy goracym silniku)
MajkelMS pisze: Sorry jak Was wszystkich wkurzam tyloma pytaniami, ale co da się samemu zrobić to chce aby próbować.

[ Dodano: 2012-04-03, 10:54 ]
Mam do Was jeszcze bardzo dużą prośbę... Jak znalazłby ktoś czas i mógłby pokazać na zdjęciu jakimś (może być mojego silnika) i zaznaczyć gdzie są wszystkie ważne elementy takie jak kolektor dolotowy, wylotowy, egr, itd te wszystkie rzeczy o których często się piszę, może wtedy będę mógł bardziej fachowo pisać/pytać na forum.
Jak to za dużo roboty to i tak dzięki za chęci:)
MajkelMS
:) - pytaj, pisz - po to wlasnie jest forum.... ale minimum wysilku moglbys jednak 'wykrzesac' - poniewaz wszystkie informacje, o ktore wlasnie zapytales, znajdziesz bez najmniejszego problemu w internecie..... (znasz googla - prawda ?). Naprawde - bedzie to zdecydowanie bardziej ksztalcące dla Ciebie, jezeli poszukasz sam.

Oczywiscie najlepiej byloby 'zasiasc' z laptopem (i googlem !!) w rece przed maska (otwarta !!) wlasnego samochodu i jazda....

mozesz zaczac od tego watku - poznasz pojecia 'kolektor ssacy/dolotowy, egr, odma

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 03 kwie 2012, 11:59

MajkelMS, mysle, że trzeba tylko uporządkować tok Twojej pracy i wtedy wszystko stanie sie bardziej logiczne. Silnik jest jak piszesz po dużej naprawie. Cześć zaolejen moze byc jeszcze sprzed naprawy, część właśnie z naprawy (bo po tych niedociągniętych opaskach i niepodłączonym wężyku to zbytnio sie nie przejmowano "drobiazgami", wiec i olej tez sie mógł rozlewać mechanikowi :) ), a byc może cos puszcza olej obecnie.

Tylko ktoś kto obserwował zaolejenie silnika przed, w trakcie i po naprawie, moze rozrożnic ktore są które.
Ja bym zrobił jak już pisałem: umyc/wytrzeć/wyczyscić wszystkie miejsca, podociągac/pozakładać opaski, sprawdzić całość elementów gumowych i wtedy można zacząć obserwacje <okok>

I to nie takie ważne jak się co nazywa (chociaz mnie osobiście byłoby łatwiej, gdybyś my przeszli na jednolite ogólnie przyjete nazewnictwo :) ). Znajdziesz coś zaolejone - wyczyść. Znajdziesz luźną opaskę lub jej brak _ dociagnij/uzupełnij. Idź po kolei - wszystkie elementy od turbiny az do kolektorów ssących <okok>

Inaczej będziemy się miotać i snuć domysły <mysli>

Zaslepkę od wałka to bardziej wymacasz, jest w tylnej ścianie glowicy, od strony przegrody po stronie pasażera. Może da się zobaczyć w lusterku ?
Chociaż nie wyobrażam sobie aby jej nie było w ogóle - miałbyś potop :)
Może byc nieszczelna ale to też ją wyczyść a zobaczysz potem czy coś puszcza olej <okok>

EDIT: tx-didi napisał w trakcie mojego pisania, tak że w zasadzie masz 2x to samo, tylko trochę inaczej <luzik>
Ostatnio zmieniony 03 kwie 2012, 12:04 przez Motostacja pl, łącznie zmieniany 1 raz.
Części samochodowe online - Motostacja pl

MajkelMS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 22 wrz 2011, 20:21
Lokalizacja: Bolków, Zabrze

Post autor: MajkelMS » 03 kwie 2012, 12:03

Myślę że już wiem co gdzie znajdują się elementy o jakie pytałem; starałem się uważnie czytać ten artykuł o wymontowaniu i czyszczeniu turbo :

http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=1&t=60034

Tu jest fajnie opisane co idzie do turbo a co wychodzi

Romans Dzieki:). Dam znać jak poczyszczę i dokręcę wszystko. Mam jeszcze tylko małe pytanie o sprawdzenie luzów wirnika turbiny. Czy jak ściągnę przewód gumowy doprowadzający powietrze do turbo będę mógł sprawdzić luzy poprzeczne i podłużne czy trzeba wyciągać turbo?

[ Dodano: 2012-04-09, 20:24 ]
Witam

Odkręciłem korek na gorącym silniku 90 stopni, i nie było "psss", przyznam że widać było "dymek" z wlewu ale na dworze bylo od 2 do 5 stopni, korek moze minimalnie podkskiwal ale wg mnie to bylo wynikiem drgan silnika ale nie wiem czy to dopuszczalne. Sprawdziłem u-rurka i róznca wyszła moze 45 55 mm (nie miałem miarki) dla pewności narysuje miarke. Czy przy takim wyniku mam zmienic odme?

Pozdrawiam

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 10 kwie 2012, 09:46

MajkelMS pisze: Mam jeszcze tylko małe pytanie o sprawdzenie luzów wirnika turbiny. Czy jak ściągnę przewód gumowy doprowadzający powietrze do turbo będę mógł sprawdzić luzy poprzeczne i podłużne czy trzeba wyciągać turbo?
luz mozna sprawdzic nie demontujac turbiny.

MajkelMS pisze: Odkręciłem korek na gorącym silniku 90 stopni, i nie było "psss", przyznam że widać było "dymek" z wlewu ale na dworze bylo od 2 do 5 stopni, korek moze minimalnie podkskiwal ale wg mnie to bylo wynikiem drgan silnika ale nie wiem czy to dopuszczalne. Sprawdziłem u-rurka i róznca wyszła moze 45 55 mm (nie miałem miarki) dla pewności narysuje miarke. Czy przy takim wyniku mam zmienic odme?
Chociaz bardzo bym chcial, to nie potrafie jednoznacznie odpowiedziec. Ja jestem 'ortodoksem' i nawet milimetr powyzej 5cm mi wystarcza aby ja wymienic...... (oczywiscie przy zalozeniu ze spelniony zostal niezbedny warunek poczatkowy pomiaru - czyli silnik musi byc porzadnie zagrzany), lecz musze przyznac ze dotychczas (w praktyce) spotkalem sie tylko z ekstremalnymi przypadkami (na poziomie znacznie przekraczajacymi 100 milibarow) -> gdzie koniecznosc wymiany nie budzila watpliwosci.
Na Twoim miejscu na razie podarowalbym sobie wymiane, lecz powtarzal pomiar co jakis czas (czytaj: czesto, nawet raz w tygodniu)


Jezeli moge cos zasugerowac (dotyczy wszystkich modeli z 'stara' odma) - potraktuj pomiar nadcisnienia w skrzyni korbowej jako staly punkt podczas wymiany oleju... uwierz, ze 'ten kawalek szmaty' potrafi sie zapchac naprawde szybko... dodatkowo: starszy (szmaciany) typ odmy, jak jest w pelni sprawny, utrzymuje nadcisnienie w skrzyni korbowej na poziomie okolo 30 milibarow.

MajkelMS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 22 wrz 2011, 20:21
Lokalizacja: Bolków, Zabrze

Post autor: MajkelMS » 16 kwie 2012, 10:28

Witam

Wczoraj przed trasą powrotną od teściów (250 km) podpiąłem laptopa dla sprawdzenia błędów itd... Ku mojemu zdziwieniu wyszły 3 błędy:

VAG-COM Version: Release 311.2-N

Control Module Part Number: 4B0 907 401 H
Component and/or Version: 2,5l/4VT EDC G00SG D33
Software Coding: 01002
Work Shop Code: WSC 43966
3 Faults Found:
01375 - Valves for Engine Mounting: Stage 1
31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent
17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
P1570 - 35-00 - -
01268 - Quantity Adjuster (N146)
37-10 - Faulty - Intermittent

Wiem że ten 1 to od poduszki pod silnikiem bo chyba przewód albo sama poduszka jest walnięta. Problem dotyczy 2 i 3 a raczej 3. Raz chciałem odpalić auto i za szybko przekręciłem kluczyk symbol od immobilaizera jeszcze nie zgasł (autko)i po chwili zaczął mrugać i auto zgasło. Pytanie czy błąd 3 to wynik błędy nr 2 że odcięło chyba dopływ paliwa i dlatego ten błąd czy to może coś wskazywać na VP44...? Dodam że auto normalnie jeździ i odpala - nie mówiąc o dłuższego odpalania na ciepłym, o czym pisałem kiedyś.

Z innej beczki

tx-didi Będę kontrolować u-rurką co jakiś czas.

W tym tygodniu chcę w koĂącu zrobić logi dynamiczne i pokazać do opinii.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 16 kwie 2012, 11:15

MajkelMS, skasuj błędy i po jakimś czasie sprawdź ponownie. Jak nie wyjda to znaczy, ze byly sporadyczne i nie ma co rozmyslac, a jak wyjda ponownie to wtedy trzeba nad nimi się zastanowić <okok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

MajkelMS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 22 wrz 2011, 20:21
Lokalizacja: Bolków, Zabrze

Post autor: MajkelMS » 19 kwie 2012, 10:30

Witam ponownie

Możecie mi powiedzieć czy wycieki oleju mogły powstać przez zbyt duży nadmiar oleju? Po remoncie sprawdzałem kilka razy stan oleju był dużo ponad max (pomiar zawsze rano jak silnik był zimny -po nocnej przerwie). Po jakimś czasie od remontu (około 3 tys km) sprawdziłem stan oleju i wtedy zauważyłem że ubyło dużo oleju, co mnie skłoniło do szukania wycieków. Przez to założyłem temat. Tylko czy jest możliwe że nadmiar oleju doprowadził do wycieków co spowodowało że olej zaczął ubywać?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 19 kwie 2012, 11:03

MajkelMS pisze:Możecie mi powiedzieć czy wycieki oleju mogły powstać przez zbyt duży nadmiar oleju?
Mozliwe. Zbyt wysoki stan oleju nie jest zdrowy z kilku co najmniej powodów. Może spowodować "wywalenie" uszczelnieĂą a także zatkanie kata (o ile go masz).

Silnik 2,5 TDI jest bardzo wrazliwy na warunki sprawdzania poziomu oleju. Mam tu na myśli poziome podłoże. Nawet małe nachylenie podłoza powoduje bardzo duze róznice w odczycie na miarce poziomu oleju. Moze to dawać nieprawdziwe wrażenie, że np. mamy za malo oleju i go wtedy dolejemy a nie bylo takiej potrzeby <okok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

MajkelMS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 22 wrz 2011, 20:21
Lokalizacja: Bolków, Zabrze

Post autor: MajkelMS » 19 kwie 2012, 14:14

W tym tygodniu właśnie chce wyciąć kata i dać jakąś tam strumienice, żeby od dołu miała kształt zbliżony do kata.
Zauważyłem że pochylenie naszego miejsca postoju ma duuuży wpływ na poziom oleju:). Ostatnio aż się przeraziłem
jak po trasie 250 km pokazało mi minimum a miałem w połowie miarki. Następnie stanąłem na miejscu prawie poziomym i było ok.

Jestem ciekaw jak ten kat będzie wyglądać...

Awatar użytkownika
Jarecki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 896
Rejestracja: 03 mar 2008, 07:26
Imię: Henryk
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Silesia
Kontakt:

Post autor: Jarecki » 20 kwie 2012, 22:15

MajkelMS, tu masz linka o wysieciu kata ;) -a6-c5-25-tdi-wyciecie-kata-vt37619.htm
poczytaj jak ja zrobilem :)
AUDI jest jak Media Markt - nie dla Idiotów :D
Forum Audi nie tylko A6. ;)

MajkelMS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 22 wrz 2011, 20:21
Lokalizacja: Bolków, Zabrze

Post autor: MajkelMS » 21 kwie 2012, 15:52

Dzięki Jarecki :) już czytałem to. Zobacze w jakim bedzie stanie :). Może uda sie go sprzedac bedzie na cos do auta.

[ Dodano: 2012-04-30, 08:44 ]
Witam ponownie

Wczoraj w koĂącu znalazłem trochę czasu (żona z synkiem jest 2 tygodnie u mamy swojej) i zabrałem się za dalsze poszukiwanie możliwych miejsc, które są powodem ubytku oleju.
Pierwsze co to ściągłem osłonę turbiny a następnie gumowy łącznik "turbina-rura stalowa", pod którym znajdowałem olej "macając palcami" (pisałem o tym wcześniej) zdjęcie nr 1.

Zdjęcie nr 1 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b53 ... a87b8.html

Jak już go ściągłem to minimalnie było tam wilgotno, wg mnie nie mokro, gdyż nie było kropli oleju a jedynie czarny wysuszony chyba nagar. Jak pisali koledzy lepiej żebym ściągnął niżej położony przewód tuż przed wejściem do intercoolera. Przyznam się że nie wiem jak dobrać się do samej opaski tuż przed wejściem do intercoolera więc sprawdziłem połączenie rysy stalowej czarnej i węża gumowego tuż przed IC - zdjęcie nr 2.

Zdjęcie nr 2 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e0c ... 7f52c.html

Tu także nie znalazłem oleju, jednak nie jest to jak wiadomo najniżej położony punkt więc odgiąłem ten przewód do dołu i chwilę tak leżał (liczyłem że jak jest olej tuż przed IC to spłynie on siłą grawitacji na dół), olej nie spłynął więc wydaje mi się że turbo nie puszcza czego się bardzo bałem. Na zdjęciu nr 3 widać jak wygląda w środku ten gumowy przewód. Tu prośba powiedzcie mi czy dalej jakoś mam się męczyć i kombinować z tym wężem tuż przed IC czy te czynności co zrobiłem wystarczą by być pewnym że turbo faktycznie nie puszcza?

Zdjęcie nr 3 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c74 ... feebc.html

Jednak znalazłem inny problem (będzie więcej), oglądając turbo i wtykając wszędzie palce, zauważyłem że jest mokro co widać i czuć pod palcami przy turbo ale w miejscu od dołu turbiny, jak się nie mylę jest to połączenie z przewodem olejowym powrotnym od turbiny (sugeruje się zdjęciem dotyczącym pkt.13 ze strony http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=1&t=60034), starałem się to pokazać na zdjęciu nr 4 i 5. Pytanie, czy jest możliwe że olej cieknie z tego połączenia albo z innego miejsca w tym rejonie turbiny aż na sam dół silnika?

Zdjęcie nr 4 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1a2 ... 7fcf9.html
Zdjęcie nr 5 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3b0 ... 9f679.html

Kolejne miejsce jakie znalazłem przedstawia zdjęcie nr 6. Jest to strona pasażera, pacząc od dołu na silnik widzimy miskę olejową i nad nią jest chyba rozrusznik i w kawałek za nim widać połączenie i nie wiem czy nie jest to druga uszczelka miski olejowej nr 29 z obrazku nr 7? Jest tam dość mokro, więc czy jest możliwe że z tego miejsca też cieknie na tyle że spływa w dół silnika i wygląda to tak jakby ciekło z simeringa na połączeniu skrzyni biegów i silnika?

Zdjęcie nr 6 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f38 ... 7a390.html
Obrazek nr 7 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/35a ... f2310.html

Tylko czy jeżeli faktycznie z tych dwóch miejsc cieknie dość sporo jest to wystarczające na braki oleju około 400 ml na 2-2.5 tys km? Czy nie powinno być dużych plam pod autem po jeździe czy raz na jakiś czas kropki to może być to?

Dzięki za pomoc i pozdrawiam

[ Dodano: 2012-05-06, 19:52 ]
Witam ponownie

Proszę o pomoc w sprawie ostatnich moich spostrzezen.
Wczoraj wyciąłem katalizator i jak do tej pory wydaje mi się że nie pokazuje się juz biały dym zanim się silnik rozgrzeje, co jedynie przy odpaleniu posci szary dymek i to wszystko.

Pozdrawiam

[ Dodano: 2012-05-09, 10:35 ]
Witam

Kolejne pytanie ... na liczniku pokazuje mi za niską temperaturę oleju. Czy wg Was to wina czujnika czy nie, jak tak to czy u mnie czujnik temperatury oleju jest jednym z 3 czujników (ten dalej od szyby przedniej) zdjęcie nr 6 ze strony: http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=1&t=60034 .
Bo czytam i nie umie doczytać, niektórzy piszą że to te czujniki a inni że jest w misce olejowej. Jak to wina czujnika to czy mogę go jakoś sprawdzić i czy znacie może nr czujnika i wiecie ile kosztuje?

Wiem dużo ciągle pytaĂą ale w dalszym ciągu czekam na Wasze porady.

Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga