Witam
Przewalilem chyba wszystkie posty i wprawdzie znalazłem podobne problemy, ale nikt ostatecznie tego nie rozwiązał, więc chciałbym prosić o radę, bo niestety mam problem.
Problem polega na tym, ze na rozgrzanym silniku występują dość mocne drgania, które przenoszą się na całe auto i są mocno wyczuwalne we wnętrzu. A więc tak:
Zaczęło się od tego, ze auto zaczęło kopcic i zapchal się filtr cząstek stałych, a silnik sporadycznie drzal na gorącym i tylko na wolnych obrotach. Filtr został wyczyszczony i wypalony i problem zniknął, ale drgania nie ustały. Z czasem zaczęły się nasilać. Potem auto ponownie zaczęło dymic i okazało się ze wszystkie 6 wtryskow leje. Do tego poszła turbina. Na dzieĂą dzisiejszy auto ma wymienione:
- wszystkie 6 wtryskow
- turbina całkowicie po regeneracji
- wyczyszczony filtr cząstek stałych i wymieniony zawor EGR
- wymieniony czujnik temperatury paliwa
- wymieniona sonda lambda bo były błędy
- klapy kolektora ssacego sprawdzone i niby wszystko ok, ale ewentualnie pozostaje ich dokładne wyczyszczenie
- oczywiście olej wymieniony i wszystkie filtry tez
- a i jeszcze pól roku temu były wymienione wszystkie świece zarowe
I to na tyle.
Natomiast objawy są następujące:
- drgania silnika występujące tylko na rozgrzanym silniku i tylko w przedziale obrotow poniżej 1000 ( nawet gdzieś koło 900)
- drgania nie występują powyżej 1000 obrotow i przy jeździe
- objawów nie ma tez na zimnym silniku i do pewnej temperatury
- na dzieĂą dzisiejszy nie ma żadnych błędów po podłączeniu kompa, kompletnie nic, tak jakby auto było sprawne w 100%
- auto po wymianie wtryskow rewelacyjnie się zbiera i gdyby nie te drgania to byłoby jak nowka
Czy ktoś wie co to może byc?
Jeżeli coś napisałem niefachowo to wybaczcie nie znam się za dobrze, wszystko wynika z moich obserwacji i rozmowy z moim znajomym mechanikiem który cały czas walczy z autem.
Dodam jeszcze, ze auto mam od 108 tys., a teraz ma zrobione 240 tys. Przy 200tys. Był robiony filtr cząstek stałych.
[ BMK 3.0 224 KM] Drgania silnika tylko na rozgrzanym
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1099
- Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.
a sprzęgło sprawdzał- dwumasa bo z twojego opisu wynika że to z niego objawy , a olej w skrzyni zmieniony bo to groszowe sprawy. poduszki silnika i skrzyni też do kontroli. czy po wymianie wtrysków kodowano je , adaptacje turbo , egr, kolektorow itd wykonano ? 

Naprawa Audi A6 C6.
Forum Audi A6
Problem Audi A7.
Forum Audi A6
Problem Audi A7.
Dzięki, sprawdze. Co do kodowania i adaptacji, to wszystko było robione.
Wczoraj miały byc jeszcze gruntownie czyszczone klapy kolektorow, bo tez chłopaki gdzieś tutaj to sugerowali.
Odezwę się, bo możliwości jest dużo, jak widać każdemu coś innego pomogło albo się po prostu po naprawie nie odezwał już.
Pozdrawiam
Wczoraj miały byc jeszcze gruntownie czyszczone klapy kolektorow, bo tez chłopaki gdzieś tutaj to sugerowali.
Odezwę się, bo możliwości jest dużo, jak widać każdemu coś innego pomogło albo się po prostu po naprawie nie odezwał już.
Pozdrawiam