Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ BMK 3.0 224 KM] stuki w silniku i siwy dym

Silniki wysokoprężne
robert1969
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 14 lut 2012, 13:03
Lokalizacja: Poznań

[ BMK 3.0 224 KM] stuki w silniku i siwy dym

Post autor: robert1969 » 07 kwie 2012, 00:25

Witam. Jeżeli temat ten był już poruszany to proszę o podanie linka . Przeglądałem wiele tematów i duża ich częśc pasowała do mojego problemu. Włos mi się na głowie zjeżył po ich lekturze . Dzisiaj gdy wracałem do domu ( a już miałem zły humor ) wyprzedzałem jakiegoś powolniaka i stało się . Silnik zaczął bardzo głośno stukać , a z tłumików poszedł dym . Zaraz się zatrzymałem i wyłączyłem silnik . Wyobrażacie sobie minę powolniaka gdy mnie wyprzedzał ? Po kilku minutach rozterek zaryzykowałem i chciałem odpalić samochód . Nic z tego . Po dalszych kilku minutach spróbowałem ponownie i samochód odpalił . Był słyszalny delikatny stukot z okolic silnika , ale brak dymu . Pomalutku pojechałem do domu ok. 300 m. Stukot był słyszalny tylko podczas dodawania gazu . W domu oczywiście dostałem baty od małżonki , że to kolejna wymówka na późny powrót i mam jej pokazać co się stało . Zaryzykowałem po raz trzeci i tym razem stukot był już prawie niesłyszalny . Za to maleĂąstwo zaczęło wydalać z tłumików ogromne chmury białego dymu . Proszę o jakieś wskazówki .
Jeżeli znacie dobrego mechanika z Poznania lub okolic , który pomoże mi rozwiązać ten problem to proszę o kontakt

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 07 kwie 2012, 07:28

robert1969, przede wszystkim musisz zacząć od diagnostyki na VCDSie... innej rady nie ma, bo jak czytałeś, przyczyn może być wiele... jak bym miał stawiać w ciemno, to obstawiał bym problemy z turbiną... poszedł olej - stąd ten dym... a stukot? Mam nadzieję, że nie rozsypała się... dlatego chyba najlepiej będzie, jak zawieziesz auto do diagnostyki na lawecie... ew. ktoś do Ciebie wpadnie z VCDSem na wstępną analizę... Powodzenia <okok>

Peter22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 384
Rejestracja: 10 maja 2010, 11:35
Imię: Piotrek
Rocznik: 2011
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Liftback
Silnik: 5.2 435KM
Napęd: 4WD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Peter22 » 09 kwie 2012, 20:48

sprawdz tez stan oleju . Czy nie jest za wysoki

Społeczność Audi A6

Post autor: Społeczność Audi A6 » 09 kwie 2012, 21:18

robert1969, sWtryski nalezy sprawdzic!

robert1969
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 14 lut 2012, 13:03
Lokalizacja: Poznań

Post autor: robert1969 » 17 kwie 2012, 21:39

Witam. Niestety wszystko co tu było powiedziane się sprawdziło. Turbina się rozpadła i została zregenerowana. Poziom oleju był o dwa litry za duży, to znaczy ropa lała się strumieniem. Trzy wtryski nadawały się na śmieci i zostały wymienione na trochę lepsze. Pozostał jeden problem. Gdy samochód stoi to po paru minutach zaczyna dymić. Podczas jazdy wszystko gra. Dostałem zadanie przejechać 300-400 km i wrócić na diagnozę wtrysków. Co sądzicie?

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 17 kwie 2012, 22:03

robert1969, no jeśli dalej dymi, to jak najbardziej... przejedź się i trzeba zdiagnozować znów te wtryski... szczególnie, że są tylko 'trochę lepsze'... turbinę dałeś nową?

robert1969
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 14 lut 2012, 13:03
Lokalizacja: Poznań

Post autor: robert1969 » 18 kwie 2012, 00:59

W turbinie wymieniono wnętrze. Cokolwiek to znaczy, ale mechanik rozmawia ze mną jak z dzieckiem. Dowiem się dokładniej jak mi jutro przywiozą samochód.

blady99
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 110
Rejestracja: 19 cze 2009, 08:43
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: blady99 » 18 kwie 2012, 08:08

olo_gsm pisze:Wtryski po wymianie dokodowane do ECU?
a jak nie sa odkodowane to co? dymić będzie?

blady99
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 110
Rejestracja: 19 cze 2009, 08:43
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: blady99 » 18 kwie 2012, 08:37

a jak vag nie chce przyjąć kodowania to znaczy że wtryski nie pasują?

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Rocznik: 2012
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 18 kwie 2012, 09:20

Sterownik nie przyjmie kodowania nieobsługiwanych wtrysków. O ile się nie mylę to także ponowna próba wprowadzenia tego samego kodu nie zostanie przyjęta przez sterownik.

robert1969
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 14 lut 2012, 13:03
Lokalizacja: Poznań

Post autor: robert1969 » 18 kwie 2012, 23:02

Samochód już mam. To co napisałem wcześniej to był plan minimum. Wymieniono całą turbinę na inną zregenerowaną razem ze sterownikiem. Uszkodzenia były nie do naprawy. Wtryski też wymieniono jednak wszystkie, ale nie są rewelacyjne bo potrafią czasami zadymić na wolnych obrotach. Do poniedziałku zrobię 400-500 km i wracam na ich sprawdzenie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja