Witam wszystkich
to mój pierwszy temat jaki zakładam na forum, nie mogłem nigdzie znaleźć odpowiedzi na mój problem dlatego zakładam temat tutaj, mam nadzieje, że to właściwe miejsce.
Problem polega na tym, że "świrują" mi wskaźniki (poziom paliwa i temperatura) na początku myślałem, że ktoś rozbierał licznik w wiadomym celu i poprzestawiał wskazówki.
Rezerwa na FIS`ie zapalała się kiedy wskazówka była w mniejwięcej połowie, a wskażnik temperatury po przekręceniu na zapłon (rano silnik zimny) wskazuje odrazu 70 stopni i potem w czasie jazdy pływa miedzy 70 a 100
Zrobiłem test wskaźników Vag`iem - wyszło że wskaźnik paliwa zamiast być dokładnie w połowie był prawie całkiem na prawo a temperatura zamiast na 90 stopni był na 100 - ucieszony że znalazłem problem zabrałem się za rozbieranie licznika w celu przestawienia wskazówek.
po całej operacji i złożeniu wszystkiego zrobiłem znowu test VAG`iem i wszysko wyglądało ok paliwo w połowie a temperatura na 90
pojeździłem pare dni żeby sprawdzić - poziom paliwa wskazywało juz ok rezerwa się zapalała jak wskazówka wchodziła na pierwsza czerwoną kreskę patrząc od prawej strony natomiast temperatura po zapłonie na 60 ale dalej pływała podczas jazdy czyli termostat do wymiany.
Po wymianie termostatu dalej to samo - pływa - wymieniłem więc czujnik - dalej to samo - pływa.
kupiłem kolejny termostat, po wymianie ok temperatura po rozgrzaniu silnika na 90 i stoi
ale własnie przyjechałem za Anglii do Polski i podczas jazdy znowu sie wskaźniki rozregulowały rezerwa się zapala na 1/4 zbiornika - pierwsza biała kreska patrząc od lewej strony a temperatura podczas jazdy stoi na 110 stopni a po przekreceniu na zapłon na zimnym wchodzi na 80 stopni.
mam drugi licznik z A6 ale benzynka i zastanawiam się czy da się przełożyć te dwa wskaźniki może to pomoże, albo może ktoś ma inny pomysł jak rozwiązac ten problem.
dodam jeszcze, że licznik w aucie to 1/2 FIS i brzęczyk nie działa jak otworze drzwi przy zapalonych światłach z wyłączonym silnikiem oraz jak otworze drzwi z kluczykiem w stacyjce oświetlenie wewnętrzne mruga
PROSZę O POMOC BO TROCHE MNIE TO JUÂŻ IRYTUJę
[A6 C5 AVF] Problem ze wskaźnikami
Ok, pozostaje poszkac tego licznika i sprobowac podmianke tych silniczkow. Niestety drugi licznik jaki mam to VDO z pelnym fisem a to juz troche duzo roboty zeby calego podmienic. A moze jeszcze jakies pomysly jak sie rozprawic z mrugajacym oswietleniem. Modul komfortu do wymiany?? Moze zamek? Naczytalem sie i teraz juz nie wiem od czego zaczac.
Sorry za brak polskich znakow - telefon z eng menu
Sorry za brak polskich znakow - telefon z eng menu
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 532
- Rejestracja: 08 mar 2012, 21:53
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2017
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: LUB
Przecież olo_gsm pisał że silniczki z VDO nie będą pasowały do tego Magneti Marelli Jaeger M73 . Jedyne wyjście to wymiana całego licznika z pełnym fisem firmy VDO+manetka i kostka do jej podłączenia z licznikiem. Parę osób na forum wymieniało także poszukaj. Mi jak na razie tylko szwankuje wskaźnik paliwa, jak będzie reszta szwankować to wtedy wymienię...a_mnesia pisze:Ok, pozostaje poszkac tego licznika i sprobowac podmianke tych silniczkow. Niestety drugi licznik jaki mam to VDO z pelnym fisem a to juz troche duzo roboty zeby calego podmienic.
Tak, wiem, że olo_gsm mówił, że VDO nie pasują, ale dziś skołowałem sobie Jaeger`a właśnie wyciągnełem silniczki i jest dokładnie tak jak mówił. Jutro wyciągne swój licznik i spróbuję przełożyć (mam nadziję, że czegoś nie zchrzanie) Dam znać czy pomoże. VDO sobie zostawie na później, w sierpniu będę w polsce to pomyślę nad wymiana całości - może olo_gsm będzie zainteresowany
[ Dodano: 2012-04-11, 21:36 ]
olo_gsm, tak właściwie to zapytam za wczasu jeżeli byłbyś zainteresowany to mógłbyś wycenić taką operację, jakie części dokładnie trzeba dokupić oprócz licznika i ile czasu to by trwało?

[ Dodano: 2012-04-11, 21:36 ]
olo_gsm, tak właściwie to zapytam za wczasu jeżeli byłbyś zainteresowany to mógłbyś wycenić taką operację, jakie części dokładnie trzeba dokupić oprócz licznika i ile czasu to by trwało?
olo_gsm, to w sumie nie ma tragedii, o ile nie jest problemem ze to anglik, bo zapomnialem to dodac. Dzis bede wlaczyl z silniczkami w tym co mam a na zamiane na VDO umowimy sie na sierpien, dzieki za info o kosztach, a czas mniejwiecej? Chodzi o to ze jestem z zielonej gory i zastanawiam sie czy jak przyjade do Wloclawka to wroce w ten sam dzien do chaty
witam ponownie
silniczki przelozone, i narazie wyglada to prawie OK, wskazowki poustawialem z Vag`iem, jedyna rzecz jaka mi nie pasuje to wskazowka od poziomu paliwa po odpaleniu wskazuje dokladnie polowe a dopiero po dluzszej chwili opada na stan jaki jest faktycznie. Sprobuje jeszcze reaz przelozyc ten silniczek (mam jeszcze 2
i zobaczymy. Jak bedzie ok to bedzie super, dzieki olo_gsm,
Zostal jeszcze problem mrugajacego oswietlenia wnetrza przy zapalonym silniku, odkopalem modul komfortu i wyglada wporzadku, nie zalany - nic podejrzanego tam nie widac. Jutro podmienie zamek od drzwi kierowcy i sie zobaczy.
dzieku wszystkim za zainteresowanie tematem
silniczki przelozone, i narazie wyglada to prawie OK, wskazowki poustawialem z Vag`iem, jedyna rzecz jaka mi nie pasuje to wskazowka od poziomu paliwa po odpaleniu wskazuje dokladnie polowe a dopiero po dluzszej chwili opada na stan jaki jest faktycznie. Sprobuje jeszcze reaz przelozyc ten silniczek (mam jeszcze 2

Zostal jeszcze problem mrugajacego oswietlenia wnetrza przy zapalonym silniku, odkopalem modul komfortu i wyglada wporzadku, nie zalany - nic podejrzanego tam nie widac. Jutro podmienie zamek od drzwi kierowcy i sie zobaczy.
dzieku wszystkim za zainteresowanie tematem