Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AVG 1.9 110 KM] wyciek oleju prawdopodobnie krućcem

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
mada07
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 22 cze 2011, 10:24
Lokalizacja: Rzeszów

[ AVG 1.9 110 KM] wyciek oleju prawdopodobnie krućcem

Post autor: mada07 » 14 kwie 2012, 16:41

Obrazek Obrazek Obrazek

witam i proszę o pomoc
zlokalizowałem wyciek oleju w swojej a6. wydobywa sie krućcem oznaczonym na zdjęciach. mam pytanie jak się do niego dostać, aby nie odkręcać innych części wokoło? czy wogóle tak się da? przed wymianą oleju chciałbym pozbyć się tej nieszczelności a chciałbym również uniknąć zepsucia innych części.
i mam jeszcze jedno pytanie, czy wystarczy wymienić jakąś uszczelkę w tym krućcu czy też lepiej wymienić coś jeszcze np. odme i gdzie ją zlokalizować bo pojęcia nie mam.

z góry dziękuję za pomoc

[ Dodano: 2012-04-14, 16:42 ]
aha, dodałem jeszcze zdjęcie wycieku spod pokrywy zaworów. nie są one duże także pytanie czy wymienić uszczelki czy jeszcze zostawić?
mada

szczerba2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1099
Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
Imię: Marcin
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.

Post autor: szczerba2 » 14 kwie 2012, 19:50

ten kruciec wlasnie prowadzi do odmy [ta puszka czarna na pokrywie zaworow]masz na nim dodatkowo zamontowany filtr-separator[ta biala puszka]jest mocowany na 2 sruby ampolowe 5-6 i usczelniany oringiem do bloku silnika. Znajac zycie to olej wycieka bo peklo mocowanie i wymienia sie cala rure z oringiem. Kosztuje ok 80 pln i kupisz bez tego bialego filtra jednolita od dolu do samej odmy. Mozna ja przeciac i wstawic bialy filtr {po umyciu}. Dostep nawet latwy potrzeba tylko zimny browar i dlugiego ampola. Dla ulatwienia zdemontuj zbiorniczek wyrownawczy{3 wkrety}i rozepnij wtyke od pompy wtryskowej mocowana na metalowej podporze i wszystko bedzie lepiej dostepne. Czasowo ok 40 min z myciem i wymiana oliwy. Zyce powodzenia i pozdrawiam.
Naprawa Audi A6 C6.
Forum Audi A6
Problem Audi A7.

mada07
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 22 cze 2011, 10:24
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: mada07 » 14 kwie 2012, 20:10

wielkie dzięki za pomoc. wygląda na to że nie jest to takie straszne :) może jakoś dam rade. zabiorę się pewnie za robotę w przyszłą sobotę. Jeszcze raz wielkie dzięki

[ Dodano: 2012-04-14, 20:13 ]
aha, i jeszcze jedno. czy tą odmę też wymienić, czy tylko ten kruciec z oringiem i jak radzisz z uszczelką pod zaworami?
mada

szczerba2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1099
Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
Imię: Marcin
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.

Post autor: szczerba2 » 15 kwie 2012, 09:45

uszczelke pod deklem tez wymien, odme -czarna puszke-namocz np, w ropie czy benzynie i dobrze wyplucz i przedmuchaj powietrzem.
Naprawa Audi A6 C6.
Forum Audi A6
Problem Audi A7.

niedzwiedz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 121
Rejestracja: 03 mar 2010, 16:48
Lokalizacja: Mrągowo/Irlandia,Buncrana

Post autor: niedzwiedz » 15 kwie 2012, 09:54

Tutaj masz zdjęcie do odmy.Ja wymieniałem ten dolny krótki plastykowy króciec koszt 120zł ori.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 15 kwie 2012, 12:14 przez niedzwiedz, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
karoll`
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 08 gru 2011, 21:08
Imię: Karol
Rocznik: 2012
Moje auto: A4 B8
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: karoll` » 15 kwie 2012, 10:46

Jaki nr ma odma (zbiorniczek plus te dwa króćce?)
Audi A6 C5 2.5 TDI Q AKE 01' - sold
Audi A6 C5 1,9 TDI AVG 00' - sold
Audi A3 8L 1,8 AGN 96' -sold ;(
Fiat 125p 1,3 74' -still in use ;)
FSM Syrena 0,8 83' -rip
Elektronika. Kopalnia wiedzy.

mada07
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 22 cze 2011, 10:24
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: mada07 » 15 kwie 2012, 20:27

zbiorniczek Y02, a krućce nie wiem. dlaczego pytasz?
mada

szczerba2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1099
Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
Imię: Marcin
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.

Post autor: szczerba2 » 15 kwie 2012, 22:17

masz tu Obrazek
i to Obrazek
Naprawa Audi A6 C6.
Forum Audi A6
Problem Audi A7.

Awatar użytkownika
karoll`
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 08 gru 2011, 21:08
Imię: Karol
Rocznik: 2012
Moje auto: A4 B8
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: karoll` » 15 kwie 2012, 22:34

chciał bym wymienić u siebie z tej rury na takowy zestaw, bo poci mi się przy pokrywie a ostatnio zauważyłem że z dołu króćca też zaczeło coś się pocić...
Audi A6 C5 2.5 TDI Q AKE 01' - sold
Audi A6 C5 1,9 TDI AVG 00' - sold
Audi A3 8L 1,8 AGN 96' -sold ;(
Fiat 125p 1,3 74' -still in use ;)
FSM Syrena 0,8 83' -rip
Elektronika. Kopalnia wiedzy.

szczerba2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1099
Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
Imię: Marcin
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.

Post autor: szczerba2 » 15 kwie 2012, 22:48

karoll`, no to co za problem -wymien
Naprawa Audi A6 C6.
Forum Audi A6
Problem Audi A7.

Awatar użytkownika
karoll`
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 08 gru 2011, 21:08
Imię: Karol
Rocznik: 2012
Moje auto: A4 B8
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: karoll` » 16 kwie 2012, 15:20

tak, ale na Etce nie ma nr części które potrzebuje...
czyli 1A i 1C
Audi A6 C5 2.5 TDI Q AKE 01' - sold
Audi A6 C5 1,9 TDI AVG 00' - sold
Audi A3 8L 1,8 AGN 96' -sold ;(
Fiat 125p 1,3 74' -still in use ;)
FSM Syrena 0,8 83' -rip
Elektronika. Kopalnia wiedzy.

szczerba2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1099
Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
Imię: Marcin
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.

Post autor: szczerba2 » 16 kwie 2012, 16:00

BO WYSTęPUJE JAKO CAÂŁOÂŚć 028103491M -to sa oba węże z separatorem ( tu masz temat http://forum.vw-passat.pl/threads/70218 ... a-zamienne )
Naprawa Audi A6 C6.
Forum Audi A6
Problem Audi A7.

Awatar użytkownika
karoll`
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 08 gru 2011, 21:08
Imię: Karol
Rocznik: 2012
Moje auto: A4 B8
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: karoll` » 16 kwie 2012, 16:33

Aha, nie wiedziałem o tym.
Spokojnie :) bez zbędnych nerwów, w takim razie dzięki bardzo
Audi A6 C5 2.5 TDI Q AKE 01' - sold
Audi A6 C5 1,9 TDI AVG 00' - sold
Audi A3 8L 1,8 AGN 96' -sold ;(
Fiat 125p 1,3 74' -still in use ;)
FSM Syrena 0,8 83' -rip
Elektronika. Kopalnia wiedzy.

szczerba2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1099
Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
Imię: Marcin
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.

Post autor: szczerba2 » 16 kwie 2012, 23:22

spoko luzik nikt się nie denerwóje.pozdrowionka <luzik>
Naprawa Audi A6 C6.
Forum Audi A6
Problem Audi A7.

mada07
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 22 cze 2011, 10:24
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: mada07 » 09 paź 2012, 18:19

witam,
chciałbym nieco odświeżyć temat. po wymianie króćca, przemyciu seperatora, odmy i rurek, wymianie uszczelki pod deklem jeździełem 5 miesięcy i znowu poci się na uszczelce pod deklem. pytanie dlaczego? Gdy wymieniałem króciec od bloku silnika do odmy, ten nowy uciąłem tak, aby założyć seperator. końcówki wetknąłem jedną w drugą. Nie założyłem żadnego ścisku gdyż ta nowa rurka nie była całkiem okrągła, ale w środku są dość sztywno osadzone. Czy to może mieć wpływ na wyrzucanie oleju spod dekla? Jakie powinno być ciśnienie powietrza gdy odkręcę korek wlewu oleju? ledwo wyczuwalne czy dość dobrze po przyłożeniu ręki? sory za może mało profesjonalny opis ale opisuję na podstawie obserwacji, tak, aby jak najlepiej przedstawić sytuację.
mada

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja