[ AGA 2.4 165 KM] Stukot z silnika, panewki?
[ AGA 2.4 165 KM] Stukot z silnika, panewki?
Podczas jazdy przeciągnąłem samochód do ok 5,5 tys. na czwartym biegu na jakieś 30s a następnie po zwolnieniu i ponownym dodaniu gazu zaczęło mi coś "chrabąszczyć" w silniku po jednej stronie, nie poczułem utraty mocy silnika. Przejechałem jeszcze jakiś kilometr i zaświeciła mi się kontrolka czerwona od oleju. Dalszej jazdy nie kontynuowałem - laweta. Znajomy stwierdził że mogą być to panewki. Dźwięk ten zaczyna się pojawiać dopiero przy wyższych obrotach, na wolnych nic nie słychać. Poziom oleju w normie, zalany półsyntetyk Mobila. Po odpaleniu silnika następnego dnia kontrolka od oleju nie świeci, tylko ten dźwięk. Ze wcześniejszych objawów to zwiększone dymienie z wydechu (latem też). Wiem że to troche wróżenie z fusów, ale jak Wam się wydaje, co to może być? W przypadku panewek warto robić ten silnik? Przebieg 230tys.
Wszystko zależy od stanu twojego silnika w jakiej jest kondycji może wymiana samych panewek i będzie gitara musisz rozebrać silnik i sprawdzić co i jak jakie koszta naprawy.Kupisz drugi silnik oczywiście używany też wielka niewiadoma chyba, że z pewnego źródła i sprawdzony najlepiej jak będziesz miał mozliwość sprawdzić go jeszcze w aucie na chodzie.olik1989 pisze:Zdaje się że z dołu. Jeżeli to panewki to remontować silnik, czy lepiej spróbować szukać nowego?
Sprawa wygląda następująco... mam do wymiany panewki. Stoję teraz w kropce i nie wiem co zrobić, bo poza wymianą panewek coś muszę zrobić z wałem. Jest z tym kłopot, bo niby nie zaleca się szlifowania bo nie ma to sensu (zmniejsza się trwałość powłoki pierwotnej szlifując górną warstwa a później z doborem rozmiaru panewek). Z drugiej strony kupując używany wał nie mam żadnej gwarancji że jest z nim wszytko ok. Trzecie wyjście do kupno innego silnika, ale to znowu jak wróżenie z fusów i gwarancji nie ma żadnej że zaraz nie będzie mnie czekał na nowo remont. Co proponujecie? Może ma ktoś pewny wał?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 40
- Rejestracja: 26 gru 2010, 21:49
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
ja wysyłałem wał od chryslera 300 m 250 konnego. wszystko złozone i smiga.Musisz sie popytac w swoim rejonie gdzie robia szlify.Przy szlifie dobiora tobie odpowiednie panewki i powinnp wszystko grac a sam szlif nie jest az tak bardzo drogi.Tyle ze jest roboty duzo potem ze złozenem bo troche tego jest.
Jakie mogą być kłopoty przy przekładce silnika APS do mojej kasty zamiast AGA? Orientuje się ktoś może które części z APS koniecznie muszę zostawić z silnikiem aby spasować wszystko razem? Z góry dzięki za odpowiedź;)
Ostatnio zmieniony 20 kwie 2012, 16:17 przez olik1989, łącznie zmieniany 1 raz.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga