No nie do koĂąca duzo zależy jak jezdzisz,nie ma co lać 10w60 jak spokojnie jezdzisz to już olej do szybkiej jazdy,samochody po programie.Na zimę dobrze jak olej ma 5 z przodu w lecie niekoniecznie 10 da radę.Generalna zasada: oleje o niskiej lepkości (np. 0W/30) są w wysokich temperaturach "rzadkie", powodują więc małe opory. Dlatego nazywane są też olejami energooszczędnymi. Z reguły są zalecane do silników ciasno spasowanych, w których olej o dużej lepkości powodowałby zbyt wysokie opory. Nie każdy silnik może być smarowany energooszczędnym olejem! Dane o właściwej lepkości znajdziemy w instrukcji obsługi auta.
Oleje o najwyższej lepkości wysokotemperaturowej (np. 5W/50, 10W/60) stosuje się zwykle albo do silników aut sportowych, w których panują ekstremalnie wysokie temperatury, albo też do silników luźno spasowanych. Do większości "normalnych" aut zalecane są oleje o lepkości 40
[ BES 2.7 250 KM] Olej MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 186
- Rejestracja: 28 wrz 2010, 13:07
- Lokalizacja: Mazowieckie
slavi30, przejrzyj jeszcze tak orientacyjnie ten topick a6-c6-wymiana-oleju-i-filtra-vt13156.htm
P.S. Pozdrawiam Kolegę z Nowego Sącza
P.S. Pozdrawiam Kolegę z Nowego Sącza
Panowie serdecznie dziękuję za te opinie,powiem tak dynamicznie nie jezdze gdzie trzeba przycisnąć to przyciśne ale to na krótką metę postanowiłem ze zamienie ten olej na Motul X-cess 5W-40 albo X-clean 5W-40 według instrukcji auta specyfikacje które tam podane są to 500.00 502.00 501.00 503.00,te dwa oleje które wymieniłem mają specyfikacje VW 502.00 i przy tym zostaję nie będę kombinował bo na taką moją jazdę nie ma sensu,mam pewne żródło co do oleju tak że będzie dobrze.
Jeszcze raz dziękuję i wszystkim życzę Zdrowych Wesołych ÂŚwiąt
Jeszcze raz dziękuję i wszystkim życzę Zdrowych Wesołych ÂŚwiąt