Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ BES 2.7 250 KM] Układ powietrza wtórnego rząd 1 i 3..

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
RobsonTurbo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 29 sty 2012, 20:39
Lokalizacja: Lry

[ BES 2.7 250 KM] Układ powietrza wtórnego rząd 1 i 3..

Post autor: RobsonTurbo » 03 kwie 2012, 21:47

Witam, jak w temacie, wyskoczył mi ten bład " układ powietrza wtórnego rząd 1 za mały przepływ oraz rząd 3.
Dodatkowo jeszcze Multiplikacyjna korekcja mieszanki - układ za bogaty. Miałem 1szy wspomniany błąd na 5 cylindrze, wymiana wtrysku załatwiła sprawe..
Czy pozostałe błędy to również wina wtrysków, mozna to mniej inwazyjnie załatwić jeżdząc dłuższy czas na PB z dodatkiem porządnego środka do czyszczenia wtrysków, czy błąd tkwi gdzie indziej?
Dziekuje z góry za pomoc.;)

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 03 kwie 2012, 22:02

Podaj nr błędów.
Musisz jeszcze zdiagnozować czy błędy pojawiają się na pb aby wykluczyć złą regulację lpg (oczywiście nie mówimy o układzie powietrza wtórnego).
Skasuj błędy, pojeździj na samej pb aby zawęzić poszukiwania, zrób nowy odczyt i podaj ewentualne kody błędów.

RobsonTurbo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 29 sty 2012, 20:39
Lokalizacja: Lry

Post autor: RobsonTurbo » 03 kwie 2012, 22:05

P1127 Multiplikacyjna korekcja mieszanki 1 układ za bogaty

P1423 Układ powietrzawtórnego Rząd 1 za mały przepływ.
-'- Rząd 3 za mały przepływ.

Na gazie silnik pracuje prawidłowo, na Pb czuć ze lekko sie krztusi na wolnych obrotach, owe błedy miałem na 5 cylindrze, wymieniłem wtrysk i spokoj. Błędy powracaja po skasowaniu.

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 04 kwie 2012, 19:11

Te błędy to nie wina wtrysków.
Masz problem z pompą powietrza wtórnego która nie dostarcza odpowiedniej ilości powietrza podczas rozgrzewania silnika i dlatego jest również błąd za bogatej mieszanki.
Musisz sprawdzić czy pompa po uruchomieniu zimnego silnika się załącza, jeśli nie to w pierwszej kolejności sprawdź bezpiecznik.
Jeśli działa to trzeba sprawdzić szczelność przewodów doprowadzających jak i drożność, działanie zaworu.

RobsonTurbo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 29 sty 2012, 20:39
Lokalizacja: Lry

Post autor: RobsonTurbo » 04 kwie 2012, 21:12

Hmm pompa działa przez około 10-15 sekund po odpaleniu auta, nawet po agresywnej jezdzie na rozgrzanym motorze, czuc na postoju, że silnik co jakis czas jak by trzesie czalym samochodem. Być może to wina tego układu.
Dziś po skasowaniu błędów check engine wyskoczył mi po ok 40 km jazdy ale jszcze nie sprawdzałem logów.

Awatar użytkownika
arti@R1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 119
Rejestracja: 28 sie 2011, 21:42
Lokalizacja: Puławy

Post autor: arti@R1 » 05 kwie 2012, 21:49

RobsonTurbo, Zawsze wstawiaj tłumaczenie angielskie, polskie nie jest do koĂąca właściwe i mozna źle zinterpretować.

P1423 -To System SAI, który ma na celu szybciej nagrzac zimny silnik.
Masz nieszczelny układ, czesto pękaja przewody przy pompce albo zaworku, kiepski dostep bo z tyłu silnika. Pompki masz dwie, może też któras niedomagać...
Te błędy nie wplywaja na moc i prace silnika, tylko jest wkurzające bo zapala się lampka MIL.
Dobry tuner wytnie SAI programowo, System SAI aby robi niepotrzebny hałasu przy odpalaniu...

P1127- ja bym obstawiał wtryskiwacze do wymiany.
S4 2.7T B5 , S6/RS6 4.2 C5

RobsonTurbo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 29 sty 2012, 20:39
Lokalizacja: Lry

Post autor: RobsonTurbo » 05 kwie 2012, 21:51

Dzięki, najbardziej martwia mnie wtryski, jeśli specjalny płyn nie pomoże to coż;)

Awatar użytkownika
arti@R1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 119
Rejestracja: 28 sie 2011, 21:42
Lokalizacja: Puławy

Post autor: arti@R1 » 05 kwie 2012, 22:15

Jak wybierasz sie do MR to tym bardziej powinienes załozyć wtryski BOSCH 440cc lub 550cc. Po świetach SID bedzie miał 550cc-175pln/1szt. A jeżeli chodzi o SAI to Rogal Ci wytnie i bedziesz mial spokój.
S4 2.7T B5 , S6/RS6 4.2 C5

RobsonTurbo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 29 sty 2012, 20:39
Lokalizacja: Lry

Post autor: RobsonTurbo » 06 kwie 2012, 11:01

Szkoda, ze wczesniej nie powiedziales:0 Dałem za ori 320zl, wiec jestem chetny na ta propozycje.

Awatar użytkownika
arti@R1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 119
Rejestracja: 28 sie 2011, 21:42
Lokalizacja: Puławy

Post autor: arti@R1 » 06 kwie 2012, 12:54

To po świetach jak bede zamawiał to dam Ci znać... <okok>
S4 2.7T B5 , S6/RS6 4.2 C5

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl