[ BMK 3.0 165 KM] Terkotanie 3,0 tdi - wtryski, pompa CR??
[ BMK 3.0 165 KM] Terkotanie 3,0 tdi - wtryski, pompa CR??
Witam, jakie sa objawy źle pracującej (np za małe ciśnienie) pompy wysokiego ciśnienia. Czy wyskoczą błedy na komputerze czy może być ze nic Vag nie wykaże?
Ostatnio zmieniony 05 kwie 2012, 18:11 przez blady99, łącznie zmieniany 1 raz.
Moj problem jest specyficzny i pisalem juz na jego temat na forum- samochod chodzi przez 3/5 dni dobrze, potem podczas jazdy zaczyna klekotac jak stary diesel. Jak sie zatrzymam i odpalę samochod na nowo problem znika. Zero błędów w kompie, rozrząd wymieniony, wtryski nowe (przed wymiana wtryskow bylo gorzej, chodzil codziennie głośno, po wymianie raz na kilka dni - co 3-5 dni). Jak zaczyna klekotać to tak traci z 15% mocy.
Jak dla mnie to ten terkot jest od wtryskow. Albo silnik chodzi ok, albo terkocze lekko allbo mocno. Jak terkocze to ma mniejsza moc szczegolnie w zakresie 0-2000rpm, pali wiecej i silnik nagrzewa sie dluzej. Wzrost spalania spowodowany prwno jest zmniejszeniem mocy (ciezko powiedziec ile, jak dla mnie to jakies 15-20%).
Ma wirusa ale zrobionego u dobrego tunera. Nie ma stanów serwisowcyh- ani VCDS tego nie wskazuje ani inne objawy.Piotruś pisze:1. Czy zmiana charkterystyki układu wtryskowego nie jest spowodowana np. próbą uruchomienia procedury dopalania DPF, którego jednak (być może ?) już dawno usunął jakiś idiota nieświadomy czynionego kalctwa![]()
Samochód fabrycznie bez DPF
2. A może auto ma zdrutowanego chipsa, co prowadzi do sporadycznych stanów serwisowych![]()
Dzisiaj po drugim odpaleniu bylo ok, czyli cichutka praca i dobrze sie zbierał. Pojechalem na kompa z nim, pojeździliśmy i spr jak pompa CR daje ciśnienie i EGR jak sie sprawuje.
Teraz po świętach zrobimy pomiary jak będzie terkotać.