Napięcie ładowania. VAG vs Miernik, sprzeczne wartości!
Napięcie ładowania. VAG vs Miernik, sprzeczne wartości!
Witam!
Dzisiaj byłem w u pana który ma autoryzowany serwis ZAP'a, siedzi w akumulatorach 39 lat... podłączył mi do akumulatora przenośny tester z LCD i drukarką, po wykonaniu wszystkich czynności, jak zgaszony odpalony, obciążenie bez itp... wyszło że akumulator nadaje się do wymiany... poza tym akumulator jest, jak on to nazwał, miękki przez co lampki w aucie mrużą gdy auto jest zapalone... cały czas faluje napięcie przy odpalonym aucie... od 14,1 do 14,3... co ciekawe i chciałbym wiedzieć, co jest grane, VAG pokazuje napięcie pomiędzy 13,5 a 13,7 oczywiście też bez obciążenia... jak wytłumaczyć to że dane z VAG'a nie pokrywają się z wysokiej klasy miernikiem który ma homologację...? zresztą mój miernik za 10zł pokazuje to samo... trochę dziwna sprawa... ktoś potrafi to wytłumaczyć? tak może być? nie ma w związku z tym jakichś przekłamanych danych w ECU a co za tym idzie w sterowaniu silnikiem?
Dzisiaj byłem w u pana który ma autoryzowany serwis ZAP'a, siedzi w akumulatorach 39 lat... podłączył mi do akumulatora przenośny tester z LCD i drukarką, po wykonaniu wszystkich czynności, jak zgaszony odpalony, obciążenie bez itp... wyszło że akumulator nadaje się do wymiany... poza tym akumulator jest, jak on to nazwał, miękki przez co lampki w aucie mrużą gdy auto jest zapalone... cały czas faluje napięcie przy odpalonym aucie... od 14,1 do 14,3... co ciekawe i chciałbym wiedzieć, co jest grane, VAG pokazuje napięcie pomiędzy 13,5 a 13,7 oczywiście też bez obciążenia... jak wytłumaczyć to że dane z VAG'a nie pokrywają się z wysokiej klasy miernikiem który ma homologację...? zresztą mój miernik za 10zł pokazuje to samo... trochę dziwna sprawa... ktoś potrafi to wytłumaczyć? tak może być? nie ma w związku z tym jakichś przekłamanych danych w ECU a co za tym idzie w sterowaniu silnikiem?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 280
- Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
- Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie
Hmm.. moze to nie jakies naprowadzenie , ale u mnie np kiedy odpale rano auto - mam napięcie 14,3V zrobie jakaś odległość - spada na 13,5 - 13,7 - tak jak u Ciebie Merc
Z tym , że kontrolka z alternatora u mnie nie idzie bezpośrednio do deski - i wydaje mi sie , że komputer mierzy oporność na regulatorze i "ustala" ile musi ładowac - bo np gdy włącze obciazenie - napięcie zostanie podbite aby zbyt nisko nie spadło pod wpływem załaczenia jakiegoś odbiornika - to takie moje spostrzezenie
wiem , ze alternatory VALEO sa takie "inteligentne" dlatego ich regulatory napiecia sa taaaakie drogie 
Pozdrawiam
Z tym , że kontrolka z alternatora u mnie nie idzie bezpośrednio do deski - i wydaje mi sie , że komputer mierzy oporność na regulatorze i "ustala" ile musi ładowac - bo np gdy włącze obciazenie - napięcie zostanie podbite aby zbyt nisko nie spadło pod wpływem załaczenia jakiegoś odbiornika - to takie moje spostrzezenie


Pozdrawiam

1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.
BLACK EDITION Mod poczatek ----->
Regulamin Punkt 27
BLACK EDITION Mod poczatek ----->
Regulamin Punkt 27
no ok, ale jeden i drugi pomiar był robiony na ciepłym silniku, nie wiem jak na zimnym.. ale na ciepłym jest 14,10...
przy pełnym obciążeniu, włączone WSZYSTKO w aucie, ale to naprawde WSZYSTKO, prócz wycieraczek... to 12,4V na jałowych 13,3 po dodaniu gazu...
w każdym razie...
prosiłbym o sprawdzenie u siebie, czy tak powinno być, może mam uszkodzony ECU albo jakieś kostki do niego zaśniedziałe i dlatego widzi takie napięcie przez VAG'a... jeśli chodzi o Voltomierz na desce to pokrywa się z miernikiem... tylko VAG zawsze pokazuje nawet 0,5V mniej... elektronikiem nie jestem ale uważam że to o dużo za duzo. prędzej sądziłbym że mogą być różnice w setnych V a nie dziesiątych...
przy pełnym obciążeniu, włączone WSZYSTKO w aucie, ale to naprawde WSZYSTKO, prócz wycieraczek... to 12,4V na jałowych 13,3 po dodaniu gazu...
w każdym razie...
prosiłbym o sprawdzenie u siebie, czy tak powinno być, może mam uszkodzony ECU albo jakieś kostki do niego zaśniedziałe i dlatego widzi takie napięcie przez VAG'a... jeśli chodzi o Voltomierz na desce to pokrywa się z miernikiem... tylko VAG zawsze pokazuje nawet 0,5V mniej... elektronikiem nie jestem ale uważam że to o dużo za duzo. prędzej sądziłbym że mogą być różnice w setnych V a nie dziesiątych...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 280
- Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
- Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie
u mnie wskazania na desce pokrywają sie z Vagiem i miernikiem. właczone wszystko i mam 12,9V na wolnych i 13,3V na gazie - razem z wycieraczkami 

1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.
BLACK EDITION Mod poczatek ----->
Regulamin Punkt 27
BLACK EDITION Mod poczatek ----->
Regulamin Punkt 27
- Bart_d
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
- Imię: Daniel
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 TFSI 560KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki
Na wskaźnik na tablicy proszę patrzeć wyłącznie orientacyjnie...
Co do akumulatora to bez obciążenia powinien mieć około 12,5V i utrzymywać się, podczas pracy napięcie powinno wahać się 13,8-14V +/-.
Wahanie napięcia o 0,3V o niczym nie świadczy.... samochód to nie rezystor, cewki wtryskiwaczy, czujniki i inne elementy elektroniki nie są odbiorami idealnie jednostajnymi.
Proponuję abyś wziął swój miernik i zmierzył napięcie ładowania u siebie i u np. kolegi... jeżeli różnice będą znaczne to możesz drążyć temat.
Co do fachowców z kilkudziesięcioletnim doświadczeniem to byłbym ostrożny
Ponadto masz jakieś problemy z odpalaniem itd? Ja rok temu wymieniłem mój akumulator (6 letni) ponieważ latem w korku z klimą napięcie na wolnych obrotach spadało mi do 12,5V. Po włożeniu nowego (centra futura) działo się to samo - wniosek - niepotrzebnie wymieniałem.
Co do akumulatora to bez obciążenia powinien mieć około 12,5V i utrzymywać się, podczas pracy napięcie powinno wahać się 13,8-14V +/-.
Wahanie napięcia o 0,3V o niczym nie świadczy.... samochód to nie rezystor, cewki wtryskiwaczy, czujniki i inne elementy elektroniki nie są odbiorami idealnie jednostajnymi.
Proponuję abyś wziął swój miernik i zmierzył napięcie ładowania u siebie i u np. kolegi... jeżeli różnice będą znaczne to możesz drążyć temat.
Co do fachowców z kilkudziesięcioletnim doświadczeniem to byłbym ostrożny

Ponadto masz jakieś problemy z odpalaniem itd? Ja rok temu wymieniłem mój akumulator (6 letni) ponieważ latem w korku z klimą napięcie na wolnych obrotach spadało mi do 12,5V. Po włożeniu nowego (centra futura) działo się to samo - wniosek - niepotrzebnie wymieniałem.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 280
- Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
- Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie
Merc
bez obciazenia na VAG`u , mierniku i na desce te same wskazania - po odpaleniu mam 14,1 - 14,3 V i wskazówka jest tyci ponad kreseczką oznaczajacą 14V
Po jakimś czasie ładowanie spada na 13,6 - 13,8V i w VAG`u i na mierniku i na wskaźniku to samo - wskaźniczek opada delikatnie poniżej kreseczki 14V.
Bart_d
u mnei latem tez sie tak dzieje na klimie i full obciazeniu i wentylator elektryczny na 2 biegu (ponad 93 stopnie na chłodnicy wody) to na wskaźniku jest około 13V , Vag i miernik to samo pokazują - Vag konkretnie miedzy 12,9 a 13,1V a miernik miedzy 12,9 a 13V
Kiedyś naprawiałem alternatory i pamietam , ze w niektórych Audi A6 y Valeo alternatorem nawet po wzmianie na ORI mostka , regulatora napicia działo sie praktycznie tak samo:)
Pozostałe elementy takie jak uzwojenie i wirnik były sprawne w 100%
bez obciazenia na VAG`u , mierniku i na desce te same wskazania - po odpaleniu mam 14,1 - 14,3 V i wskazówka jest tyci ponad kreseczką oznaczajacą 14V
Po jakimś czasie ładowanie spada na 13,6 - 13,8V i w VAG`u i na mierniku i na wskaźniku to samo - wskaźniczek opada delikatnie poniżej kreseczki 14V.
Bart_d
u mnei latem tez sie tak dzieje na klimie i full obciazeniu i wentylator elektryczny na 2 biegu (ponad 93 stopnie na chłodnicy wody) to na wskaźniku jest około 13V , Vag i miernik to samo pokazują - Vag konkretnie miedzy 12,9 a 13,1V a miernik miedzy 12,9 a 13V
Kiedyś naprawiałem alternatory i pamietam , ze w niektórych Audi A6 y Valeo alternatorem nawet po wzmianie na ORI mostka , regulatora napicia działo sie praktycznie tak samo:)
Pozostałe elementy takie jak uzwojenie i wirnik były sprawne w 100%
1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.
BLACK EDITION Mod poczatek ----->
Regulamin Punkt 27
BLACK EDITION Mod poczatek ----->
Regulamin Punkt 27
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 280
- Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
- Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie
Co do sprawdzenia napiecia na alternatorze - mozna powiedzieć , że spadku napięcia nie ma ogromnego bo az 0,1V - takze sama rezystancja przewodu , styki itp.
Merc
A może przyczyna leży gdzie indziej , nie koniecznie walniety ECU. Może któras masa , między którą ECU mierzy wartosć napiecia ładowania akurat jest słaba??
A moze ten "atestowany" miernik oszukuje?? różnie moze być.
Po pierwsze primo - tak jak koledzy mówią - po prostu weź miernik w swoje ręce i sam posprawdzaj jeśli masz chwile wolną. I na alternatorze , i na aku i na ECU.
Co do tych "mrużących" lampek - to jest tylko i wyłacznie wina regulatora napiecią - nie stabilizuje odpowiednio tylko przebieg wykresu napiecia miałby tzw. "Napiecia tętnieĂą" czyli nie wychwytywane , bądź nie prostowane przez regulator wartosci nie są to wielkie skoki i długie - krótkie nawet prawie rytmiczne i co najwazniejsze- nie zawsze. Nie zalezy to od akumulatora - gdyby od niego to zalezało to na chłopski rozum - jak akumulator moze "skakać , tętnić" napieciem?? Mam rozumieć że na zapłonie bez uruchomionego silnika lampki nie mrugają
?? jesli nie - masz odpowiedź 
Merc
A może przyczyna leży gdzie indziej , nie koniecznie walniety ECU. Może któras masa , między którą ECU mierzy wartosć napiecia ładowania akurat jest słaba??
A moze ten "atestowany" miernik oszukuje?? różnie moze być.
Po pierwsze primo - tak jak koledzy mówią - po prostu weź miernik w swoje ręce i sam posprawdzaj jeśli masz chwile wolną. I na alternatorze , i na aku i na ECU.
Co do tych "mrużących" lampek - to jest tylko i wyłacznie wina regulatora napiecią - nie stabilizuje odpowiednio tylko przebieg wykresu napiecia miałby tzw. "Napiecia tętnieĂą" czyli nie wychwytywane , bądź nie prostowane przez regulator wartosci nie są to wielkie skoki i długie - krótkie nawet prawie rytmiczne i co najwazniejsze- nie zawsze. Nie zalezy to od akumulatora - gdyby od niego to zalezało to na chłopski rozum - jak akumulator moze "skakać , tętnić" napieciem?? Mam rozumieć że na zapłonie bez uruchomionego silnika lampki nie mrugają


1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.
BLACK EDITION Mod poczatek ----->
Regulamin Punkt 27
BLACK EDITION Mod poczatek ----->
Regulamin Punkt 27
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 280
- Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
- Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie
Najprościej wziać miernik i sprawdzić napięcie dodatnie czyli - złap dobra mase przewodem czarnym (silnik , - aku , bądź masa na karoserii) i tak:
+ na alternatorze to gruby zazwyczaj czerwony bądź czarny przewód - i zmierz zacisk alternatora wzgledem masy na pracującym silniku pod i bez obciazenia.
porównaj to z napieciem na samym aku - masz strate na przewodach dzieki tym pomiarom.
ECU tak - w tej plastikowej skrzynce - z tym ,że ECU ma kilka "grubych" zasilan i kilka grubych mas - sprawdź czy pokrywają sie z napieciem na Aku. to tyle co mozesz zrobic we własnym zakresie. Reszta niestety wiąże sie z rozgrzebaniem wielu rzeczy.
Ale przy okazji jak dobierzesz sie do ECU mozesz wyczyścić wszystkie wtyczki pod nim samym - a jest ich tam kilka , np ta biała co moze zaśniedziec i moga dziac sie cuda z silnikiem , np słaba opornosć pedału przyspieszenia. Głebokie rozważania ale ma to sens
+ na alternatorze to gruby zazwyczaj czerwony bądź czarny przewód - i zmierz zacisk alternatora wzgledem masy na pracującym silniku pod i bez obciazenia.
porównaj to z napieciem na samym aku - masz strate na przewodach dzieki tym pomiarom.
ECU tak - w tej plastikowej skrzynce - z tym ,że ECU ma kilka "grubych" zasilan i kilka grubych mas - sprawdź czy pokrywają sie z napieciem na Aku. to tyle co mozesz zrobic we własnym zakresie. Reszta niestety wiąże sie z rozgrzebaniem wielu rzeczy.
Ale przy okazji jak dobierzesz sie do ECU mozesz wyczyścić wszystkie wtyczki pod nim samym - a jest ich tam kilka , np ta biała co moze zaśniedziec i moga dziac sie cuda z silnikiem , np słaba opornosć pedału przyspieszenia. Głebokie rozważania ale ma to sens

1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.
BLACK EDITION Mod poczatek ----->
Regulamin Punkt 27
BLACK EDITION Mod poczatek ----->
Regulamin Punkt 27