Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AFN 1.9 110 KM] Przegrzewa się silnik

Silniki wysokoprężne
jaru
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 05 lut 2012, 13:52
Imię: Jarosław
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nagłowice

Post autor: jaru » 01 kwie 2012, 12:27

Koledzy wczoraj wymieniłem ten termostat i przy okazji rolkę napinacza paska wielorowkowego.Piszczało mi i myślałem,że to to a tu zauważyłem pompę od wspomagania,że ma spory luz i zaczyna wyciekać z niej hydraulika.A co do termostatu założyłem na nowej uszczelce dobrze dokręciłem a tu kapie i przełożyłem na starą.Przejechałem ok.20km trasy i tem.stoi na 90 ale było w miarę chłodno to może nie złapie większej bo za zimno.Ale wczoraj na postoju złapał mi szybko 90 co wcześniej przy takiej tem. było nie możliwe.Panowie dziś zrobię większą trasę zobaczymy jak się to prezentuje

[ Dodano: 2012-04-01, 19:33 ]
witam kolegów właśnie wróciłem z trasy ok 170km i niestety dalej łapie tem przechodzi za 90 przy agresywniejszej jeździe węże twarde powiem nawet bardzo a czy ty kolego crucer też takie miałeś.I czy chłodnica była dalej zimna mimo 90stopni na zegarze bo u mnie tak właśnie jest.Chce jeszcze wymienić pompę wody żeby wyeliminować wszystko co może powodować przegrzewanie i wtedy podejmę decyzje o wymianie uszczelki.

banki7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 11 mar 2010, 19:38
Lokalizacja: Wielkopolska / Krotoszyn

Post autor: banki7 » 02 kwie 2012, 17:20

WymieĂą jeszcze czujnik temperatury. Jest w bloku silnika, od strony pasażera. Ja miałem tak samo, że podczas szybszej jazdy rosła temp. Wymiana czujnika weliminowała przegrzewanie.
prawiczek jeśli chodzi o AUDI, wcześniej gwiazda

krzysiek1972
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 88
Rejestracja: 16 paź 2011, 11:19
Lokalizacja: białystok

Post autor: krzysiek1972 » 02 kwie 2012, 20:01

jaru, kolego dobra rada nic niewymieniaj na oko bo tylko wejdziesz w koszta zajedz do mechanika niech ci sprawdzi uszczelkę pod głowicą jak puszcza do płynu chłodniczego to sprawdzą to bo z tego co mówisz to układ ci się zapowietrza a więc spaliny dostają się do płynu ale najpierw to sprawdz bo wątpię żeby ci siadła tak szybko pompa wody zdaje się pisałeś że wymieniałeś ją 17000tys temu. dobrze rozgrzej przed sprawdzeniem podłanczają jakie urządzonko do zbiorniczka płynu i jak masz przedmuch to wykaże.jeśli będzie ok to winna pewnie będzie pompa.Jak jest u ciebie z ogrzewaniem jak złapiesz 90 stopni? wieje gorącym?

jaru
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 05 lut 2012, 13:52
Imię: Jarosław
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nagłowice

Post autor: jaru » 03 kwie 2012, 11:00

Wymieniłem też czujnik na ori bo tamten zaniżał tem.Powiem ci kolego Krzychu,że mam problem właśnie z ogrzewaniem gdy jest chłodniejszy to lepiej grzeje a gdy złapie 90 to prawie w ogóle.Zrobię jak mówisz podjadę dziś do mechanika i to sprawdzę.To urządzenie to chyba na wykrycie CO2 tak kolego??

krzysiek1972
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 88
Rejestracja: 16 paź 2011, 11:19
Lokalizacja: białystok

Post autor: krzysiek1972 » 03 kwie 2012, 12:56

jaru, właśnie tak gazy w układzie chłodzącym wydaje mi się że sprawa niestety już się wyjaśniła-uszczelka pod głowićą przed sprawdzaniem dobrze go rozgrzej bo wtedy bardziej rozszczelnia się

jaru
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 05 lut 2012, 13:52
Imię: Jarosław
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nagłowice

Post autor: jaru » 03 kwie 2012, 17:48

Jasne kolego zrobię wszystko jak mówisz.A ty Krzychu mi już chyba pomogłeś.Dzięki za doradztwo.Planuje sam wymienić tą uszczelke robiłem już kilka napraw tylko nie wiem z jaką siła dokręcić śruby ale to poszukam gdzieś na forum.Jeszcze raz dzięki będę pisał jaki postem prac gdy tylko zacznę.

krzysiek1972
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 88
Rejestracja: 16 paź 2011, 11:19
Lokalizacja: białystok

Post autor: krzysiek1972 » 03 kwie 2012, 18:11

jaru, powodzenia w naprawie a propo jak będziesz miał zdjętą głowicę to masz rewelacyjny dostęp do turbiny -godzina roboty i mimo że pewnie turbina ci chodzi to warto wyczyścić geometrię prosta robota a dłuższy czas człowiek ma święty spokój

jaru
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 05 lut 2012, 13:52
Imię: Jarosław
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nagłowice

Post autor: jaru » 03 kwie 2012, 19:51

A jak byś wiedział,że zacina mi się sztanga właśnie teraz jest ok ale zdarza się to coraz częściej bo nawet nie ma kiedy przegonić autka o tą tem.Musze jakiś dobry preparat kupić jeszcze do czyszczenia turba i dolotu z tego nagaru.Jak to się mówi nie dziękuje żeby nie zapeszyć.Pozdrawiam <luzik>

Jurek85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 584
Rejestracja: 23 sie 2008, 11:44
Imię: Jurek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jurek85 » 03 kwie 2012, 23:08

A co do dziwnych usterek uszczelek pod głowicą to u mnie też już jest zamontowana nowa. U mnie pękła i wyrzucało mi olej na zewnątrz, cały silnik zarzygany.
Jeśli robisz uszczelkę pod głowicą koniecznie ją oddaj do szlifowania. Szkoda później na to czasu i pieniędzy, a skoro będziesz ją miał na wierzchu.

jaru
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 05 lut 2012, 13:52
Imię: Jarosław
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nagłowice

Post autor: jaru » 04 kwie 2012, 06:30

kolego Jurek myślę nawet,żeby zrobić jej szczelność wymienić oring wałka,uszczelniacze,zawory zależy w jakim są stanie i popychacze no i oczywiście planowanie

crucer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 71
Rejestracja: 10 sie 2011, 22:18
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: crucer » 09 kwie 2012, 00:10

taka ciekawostka dla kolegów ten czujnik a dokładniej mowiac płyn na sprawdzenie zawartości spalin w płynie chłodniczym w dieselu nie ma sensu tego robic bo na 98% nie wyjdzie :) najlepiej jest założyć barometr na zbiornik wyrównawczy płynu i jak bije ponad 1 to znaczy że uszczelka :)

Awatar użytkownika
max0107
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 23 gru 2011, 20:10
Lokalizacja: Stargard / Drammen-NO

Post autor: max0107 » 15 kwie 2012, 17:07

Jaru - czy poradziłeś sobie ze swoim problemem? Wyjaśniłeś to do koĂąca? Może wymieniałeś już tą uszczelkę? Mam identyczne objawy jak u Ciebie. Robiłem ostatnio rozrząd, wymieniłem pompę, termostat, czujnik temperatury, świece żarowe, paski i po tej operacji zaczęły się te objawy czyli rosnąca temperatura jak depnę mu troszkę mocniej na gaz. Termostat kupiłem ori w serwisie ale mechanik doradził mi abyśmy wymienili go jeszcze raz na inny ori. Może pomoże gdyż jest to jeszcze najniższy koszt. Możecie powiedzieć ile kosztuje wymiana uszczelki pod głowicą z planowaniem itp. Wiadomo warsztat warsztatowi nie równy ale podzielcie się ile płaciliście z swoich okolicach.

krzysiek1972
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 88
Rejestracja: 16 paź 2011, 11:19
Lokalizacja: białystok

Post autor: krzysiek1972 » 16 kwie 2012, 08:25

max0107, witam ja płaciłem 500zł za wymianę uszczelki+125 zł za sprawdzenie głowicy planowanie,wymianę uszczelniaczy i wypolerowanie gniazd zaworowych ponoć sporo zapłaciłem za wymianę uszczelki ale wiem że mechanik dobrze to robi więc nienarzekam.Sprawdz czy po dłuższej jezdzie robi ci się ciepły wąż dolny jeśli tak to termostat ok. Odpowietrz go dobrze choć zapowietrzenie jest mało prawdopodobne bo auto same się odpowietrzyć powinno

crucer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 71
Rejestracja: 10 sie 2011, 22:18
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: crucer » 17 kwie 2012, 23:28

no to zapłaciłeś grosze... roboty jest więcej niż przy wymianie rozrządu a za samą robotę rozrządu w audi a6 krzyczą w Tarnowie 300 zł.... planowanie glowicy i wszystkie inne operacje plus sprawdzenie szczelnosci ÂŁabno w tarnowie bierze 240 zł do tego uszczelka orginalna 210 zł czyli już wychodzi 750 :) a gdzie reszta płyn olej filtr oleju sruby do glowicy itd :]

jaru
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 05 lut 2012, 13:52
Imię: Jarosław
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nagłowice

Post autor: jaru » 18 kwie 2012, 14:30

Kolego Max niestety jeszcze tego nie zrobiłem nie wymieniłem uszczelki nie skoĂączyłem jeszcze łazienki u gościa i nie ma kiedy.Ale gdy tylko to zrobię zaraz napisze pozdrawiam kolegów

[ Dodano: 2012-05-04, 20:21 ]
witam kolegów mam takie pytanie czy jest możliwe,że przegrzewanie uległo samo naprawie nie wiem daje mu dobrze i nic 90 st i stoi jak słup

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga