Witam
Mam takie pytanie, mechanik stwierdził ze wtryski w moim aucie powoli się koĂączą i zasugerował ich wymianę.
Mam takie pytanie , czy w tym modelu wymienia się rozpylacze czy całe wtryski ? Szukałem jakiś informacji ale nie bardzo mogę coś znaleźć, podobnie jak samych rozpylaczy, czy to oznacza ze pozostaje mi jedynie wymiana kompletu na nowy ?
ÂŻeby nie zakładać dodatkowego tematu mam też pytanie odnośnie EGR . Na kolektorze ssącym oraz osłonie turbo mam sadze ( dokładnie na wysokości otworów w obudowie EGR ) mocno zakopcona jest też rurka EGR ( miedzy kolektorem ssącym a EGR ) czy to oznacza ze zawór się rozszczelnił w jakiś sposób i nadaje się do wymiany ? Czy wystarczy go wyczyścić ? Czy rurka mogła się rozszczelnić? Czy sadza na niej pochodzi z tego samego źródła co ślady na kolektorze i osłonie ?
[ AYM 2.5 155 KM] Regeneracja wtrysków czy wymiana ? + EGR
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 662
- Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
- Imię: Jerzy
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 662
- Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
- Imię: Jerzy
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Re: Regeneracja wtrysków czy wymiana ? + EGR
Dysze rozpylajace sa wymienne - generalnie te wtryskiwacze mozna regenerowac/naprawiac (rekomendowany serwis bosch), jedynym wyjatkiem jest wtryskiwacz cylindra nr 3 (z czujnikiem g80) - lecz tylko w zakresie samego czujnika (ktorego nie mozna naprawic/wymienic i niestety wowczas do wymiany jest caly wtryskiwacz)smola pisze: Mam takie pytanie , czy w tym modelu wymienia się rozpylacze czy całe wtryski ? Szukałem jakiś informacji ale nie bardzo mogę coś znaleźć, podobnie jak samych rozpylaczy, czy to oznacza ze pozostaje mi jedynie wymiana kompletu na nowy ?
Mozna poszukac na sieci - jest rozpisana procedura jak to wyglada...
Egr, jezeli dobrze 'wypada' w logach i nie ma innych skutkow, podarowalbym sobie... i przyzwyczail sie do 'okopconego' kolektora ssacego i oslony na turbinie.
Oczywiscie szczelnosc silownika podcisnieniowego musisz sprawdzic - ale to pewnie juz wiesz ?
W kwestii wtrysków to diagnoza nie była twierdząca a jedynie podejrzenie bazujące na kilku czynnikach ( dźwiękach pracy silnika, moim opisie objawów, itp. ) Co do mechanika jestem raczej spokojny i kwestie wtrysków będziemy dopiero dokładnie sprawdzać, miedzy innymi logując auto. Niemniej jednak nic nie stoi na przeszkodzie żeby rozeznać się w temacie , prawda ?
Co do EGR poza "kropkami" mam tez mocno okopcona całą właściwie rurkę od EGR do dolotu i okolice, stad podejrzenie nieszczelności, zastanawiam się również czy rurka nie jest uszkodzona ale ona przecież jest stalowa wiec jak można ja uszkodzić ?
Rozumiem ze logi odpowiedzą na pytanie co do stanu zarówno EGR jak i wtrysków ?
Podczas pracy silnika po lewej stronie , tak jakby w okolicy wtrysków właśnie, słychać dziwny dźwięk, taki jak by cyklicznie syki ( jak z nieszczelnego węza ciśnieniowego
)

Co do EGR poza "kropkami" mam tez mocno okopcona całą właściwie rurkę od EGR do dolotu i okolice, stad podejrzenie nieszczelności, zastanawiam się również czy rurka nie jest uszkodzona ale ona przecież jest stalowa wiec jak można ja uszkodzić ?
Rozumiem ze logi odpowiedzą na pytanie co do stanu zarówno EGR jak i wtrysków ?
Podczas pracy silnika po lewej stronie , tak jakby w okolicy wtrysków właśnie, słychać dziwny dźwięk, taki jak by cyklicznie syki ( jak z nieszczelnego węza ciśnieniowego
