Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AYM 2.5 155 KM] Regeneracja wtrysków czy wymiana ? + EGR

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
smola
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 04 cze 2008, 18:27
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

[ AYM 2.5 155 KM] Regeneracja wtrysków czy wymiana ? + EGR

Post autor: smola » 01 kwie 2012, 17:06

Witam

Mam takie pytanie, mechanik stwierdził ze wtryski w moim aucie powoli się koĂączą i zasugerował ich wymianę.
Mam takie pytanie , czy w tym modelu wymienia się rozpylacze czy całe wtryski ? Szukałem jakiś informacji ale nie bardzo mogę coś znaleźć, podobnie jak samych rozpylaczy, czy to oznacza ze pozostaje mi jedynie wymiana kompletu na nowy ?
ÂŻeby nie zakładać dodatkowego tematu mam też pytanie odnośnie EGR . Na kolektorze ssącym oraz osłonie turbo mam sadze ( dokładnie na wysokości otworów w obudowie EGR ) mocno zakopcona jest też rurka EGR ( miedzy kolektorem ssącym a EGR ) czy to oznacza ze zawór się rozszczelnił w jakiś sposób i nadaje się do wymiany ? Czy wystarczy go wyczyścić ? Czy rurka mogła się rozszczelnić? Czy sadza na niej pochodzi z tego samego źródła co ślady na kolektorze i osłonie ?

mariusz888
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 662
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
Imię: Jerzy
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
Kontakt:

Post autor: mariusz888 » 01 kwie 2012, 19:38

smola pisze: mechanik stwierdził ze wtryski w moim aucie powoli się koĂączą
ciekawe jak to stwierdzil <glupek> <lol>
allroad 3.0 ASB
allroad 2.5tdi AKE
a6 2.8Q ACK sedan
a3 8L ALH

smola
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 04 cze 2008, 18:27
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: smola » 03 kwie 2012, 19:18

mariusz888 pisze:
smola pisze: mechanik stwierdził ze wtryski w moim aucie powoli się koĂączą
ciekawe jak to stwierdzil <glupek> <lol>
Dzieki za merytoryczna odpowiedz <wysmiewacz>

A coś w sprawie EGR ?

tomaszek99

Post autor: tomaszek99 » 03 kwie 2012, 19:31

smola pisze:
mariusz888 pisze:
smola pisze: mechanik stwierdził ze wtryski w moim aucie powoli się koĂączą
ciekawe jak to stwierdzil <glupek> <lol>
Dzieki za merytoryczna odpowiedz <wysmiewacz>

A coś w sprawie EGR ?
taka jest prawda jak to stwierdził :) bez sprzetu i wyjęcia wtrysku sie nie da sprawdzić.

mariusz888
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 662
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
Imię: Jerzy
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
Kontakt:

Post autor: mariusz888 » 03 kwie 2012, 20:09

bo najlepiej powiedziec ze wtryski sie koncza <luzik>
a potem nowy temat na forum <uoee>
"po wymianie wtryskow auto chodzi jeszcze gorzej"
allroad 3.0 ASB
allroad 2.5tdi AKE
a6 2.8Q ACK sedan
a3 8L ALH

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Re: Regeneracja wtrysków czy wymiana ? + EGR

Post autor: tx-didi » 04 kwie 2012, 00:28

smola pisze: Mam takie pytanie , czy w tym modelu wymienia się rozpylacze czy całe wtryski ? Szukałem jakiś informacji ale nie bardzo mogę coś znaleźć, podobnie jak samych rozpylaczy, czy to oznacza ze pozostaje mi jedynie wymiana kompletu na nowy ?
Dysze rozpylajace sa wymienne - generalnie te wtryskiwacze mozna regenerowac/naprawiac (rekomendowany serwis bosch), jedynym wyjatkiem jest wtryskiwacz cylindra nr 3 (z czujnikiem g80) - lecz tylko w zakresie samego czujnika (ktorego nie mozna naprawic/wymienic i niestety wowczas do wymiany jest caly wtryskiwacz)
Mozna poszukac na sieci - jest rozpisana procedura jak to wyglada...

Egr, jezeli dobrze 'wypada' w logach i nie ma innych skutkow, podarowalbym sobie... i przyzwyczail sie do 'okopconego' kolektora ssacego i oslony na turbinie.
Oczywiscie szczelnosc silownika podcisnieniowego musisz sprawdzic - ale to pewnie juz wiesz ?

smola
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 04 cze 2008, 18:27
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: smola » 05 kwie 2012, 18:48

W kwestii wtrysków to diagnoza nie była twierdząca a jedynie podejrzenie bazujące na kilku czynnikach ( dźwiękach pracy silnika, moim opisie objawów, itp. ) Co do mechanika jestem raczej spokojny i kwestie wtrysków będziemy dopiero dokładnie sprawdzać, miedzy innymi logując auto. Niemniej jednak nic nie stoi na przeszkodzie żeby rozeznać się w temacie , prawda ? :)

Co do EGR poza "kropkami" mam tez mocno okopcona całą właściwie rurkę od EGR do dolotu i okolice, stad podejrzenie nieszczelności, zastanawiam się również czy rurka nie jest uszkodzona ale ona przecież jest stalowa wiec jak można ja uszkodzić ?

Rozumiem ze logi odpowiedzą na pytanie co do stanu zarówno EGR jak i wtrysków ?

Podczas pracy silnika po lewej stronie , tak jakby w okolicy wtrysków właśnie, słychać dziwny dźwięk, taki jak by cyklicznie syki ( jak z nieszczelnego węza ciśnieniowego :) )

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja