Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AFN 1.9 110 KM] Przegrzewa się silnik

Silniki wysokoprężne
jaru
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 05 lut 2012, 13:52
Imię: Jarosław
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nagłowice

[ AFN 1.9 110 KM] Przegrzewa się silnik

Post autor: jaru » 27 mar 2012, 11:57

Witam a6 klubowiczów.Pisałem na forum chłodzenie silnika i nikt nie chce nic doradzić dlatego postanowiłem napisać do was.Mam taki problem z przegrzewaniem się mojej ccco.Gdy jadę delikatnie tem jest w normie czyli 90 stopni.Wystarczy,że trochę przeciągnę i zaraz podnosi mi się tem nawet do 100 i zaraz zwalniam.Dodam,że wymieniłem już termostat dobrze odpowietrzyłem,nie wyrzuca mi płynu.Twarde węże

Awatar użytkownika
vax
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 15 mar 2012, 23:05
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: vax » 27 mar 2012, 12:07

Sprawdz kilka rzeczy bo moze czujnik temperatury jest uszkodzony:

1. Na jakim poziomie jest temperatura oleju? Czy również wzrasta wraz z temp cieczy?
2. Jeśli przy tym silniku są 2 czujniki temperatury (jeden do sterownika silnika, drugi na desce rozdzielczej) to trzeba sprawdzić za pomcą vag-com czy wartosci zą zbliżone w przypadku przegrzewania.
3. Z tego co pamiętam pompa cieczy jest metalowa i napedzana paskiem rozrzadu więc tu raczej problemu bym nie szukał.
4. Sprawdz czy wentylatory działają.

jaru
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 05 lut 2012, 13:52
Imię: Jarosław
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nagłowice

Post autor: jaru » 27 mar 2012, 14:40

Mam czujnik od tem.jeden który podaje na zegary i komp.4pinowy.Nie sprawdzałem wartości na na wagu ponieważ myślę,że zegary ani czujnik nie kłamią ponieważ gdy tem.dochodzi do ponad delikatnie 100 stopni to gotuje wode i wyrzuca ją przelewem.Wiatrak mam na łożysku wiscotycznym gdy zimny mogę go zatrzymać bez oporu a gdy ciepły dość duży opór więc wygląda na sprawny.Nawet sprawdzałem czy pompa się nie oberwała i wszystko jest ok,czyściłem również chłodnice i wszystko zero poprawy

[ Dodano: 2012-03-27, 14:41 ]
A tem oleju również wzrasta wraz z tem. płynu

Awatar użytkownika
vax
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 15 mar 2012, 23:05
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: vax » 27 mar 2012, 14:54

O kurcze powiem szczeże, że zostaje tylko ten termostat tak na mój rozum bo rzeczą raczej nie możliwą jest aby jakiś waż był aż tak załamany, ze nie ma obiegu cieczy albo jakis jeden z głównych kanałów zapchanych w bloku.

Moim zdaniem ewidentnie twój silnik ma proglem z obiegiem cieczy chodzącej.

Może termostat źle został założony albo jest wadliwy i się całkowicie nie otwiera. Jak by ci się chciało to mógłbyś go wogóle wyjąć i zobaczyć czy efekt przegrzewania nadal występuje.

jaru
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 05 lut 2012, 13:52
Imię: Jarosław
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nagłowice

Post autor: jaru » 27 mar 2012, 16:45

Ok kolego jutro wieczorem wyciągnę całkowicie termostat i zobaczę co się wtedy stanie ale to dopiero jutro wieczorem.Napisze co i jak do jutra myślę że to dobry sposób na sprawdzenie tego obiegu

krzysiek1972
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 88
Rejestracja: 16 paź 2011, 11:19
Lokalizacja: białystok

Post autor: krzysiek1972 » 27 mar 2012, 18:07

jaru, pompa wody jest aluminiowa ale wirnik z plastiku i on pada na wieloklinie bo jest tam wprasowany prawie na 100% pompę masz uszkodzoną i niegania ci dobrze płynu
uważaj bo łatwo przegrzać a wtedy uszczelka głowicy do wymiany wątpię byś miał uszkodzony termostat rozgrzej dobrze silnik i sprawdz czy dolny przewód robi się ciepły jeśli tak to pompa wody do wymiany
pozdrawiam

jaru
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 05 lut 2012, 13:52
Imię: Jarosław
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nagłowice

Post autor: jaru » 30 mar 2012, 13:23

kolego krzychu wczoraj wieczorem wyciągnąłem całkowicie ten termostat i pojawił się obieg na chłodnice a wcześniej wogóle nie była ciepła nawet przy 110 stopniach kolego.Myśle nad kupnem oryginały termostatu a pompe wody wymieniałem jakieś17 tys km temu koledzy

krzysiek1972
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 88
Rejestracja: 16 paź 2011, 11:19
Lokalizacja: białystok

Post autor: krzysiek1972 » 30 mar 2012, 17:37

jaru, pisałeś że termostat był wymieniany a nic o pompie ja mam u siebie termostat wahlera i jest ok po ilu kilometrach przejechanych łapie ci 110 stopni?

jaru
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 05 lut 2012, 13:52
Imię: Jarosław
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nagłowice

Post autor: jaru » 30 mar 2012, 21:06

Faktycznie mój błąd nie dodałem,że sprawdzałem pompę z czego co widziałem to jest w porządku wirnik się nie oberwał a ja widzisz kupiłem topran czy coś takiego.A potem dopiero czytałem,że to dziadostwo i najlepsze są wahlera.A temperatura może być ok przez cały czas a wystarczy,że autko trochę pogonie i wskaźnik wędruje do góry

piotrek1208
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 26 mar 2012, 17:46
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: piotrek1208 » 30 mar 2012, 21:15

Witam.
Miałem kiedyś podobny problem w innym aucie. Przyczyną były zanieczyszczenia, które zapchały przewód nadmiarowy (ten taki cieĂąki który jest poprowadzony do zbiorniczka). Cały syf zebrał się w najcieĂąszym miejscu i zatkał przewód całkowicie.

crucer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 71
Rejestracja: 10 sie 2011, 22:18
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: crucer » 31 mar 2012, 16:16

witam....

też to przerabiałem wymieniłem wszystkie czujniki termostat itd. itp. płynu tez specjalnie nie wywalało a przyczyną była walnięta uszczelka pod głowica... Niestety kolego czeka Cie wymiana i około 2000 zł w plecy. U mnie w audi było identycznie jak jechałem do 2-2,5 tys. obrotów temperatura stała jak mur na 90 stopni a jak przycisnąłem do 3 tyś i ponad nagle szła w gorę. Wymiana uszczelki pomogła :) Pozdrawiam:)

krzysiek1972
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 88
Rejestracja: 16 paź 2011, 11:19
Lokalizacja: białystok

Post autor: krzysiek1972 » 31 mar 2012, 16:29

crucer, kolega ma rację z tym że np.u mnie przyczyną walnięcia uszczelki była pompa wody a koszt 500 wymiana 100 uszczelka 120 sprawdzanie głowicy szlifowanie zaworów i wymiana uszczelniaczy w tym więc do 2000tys trochę brakuje ale kolega JARU nic niepisze o ubytku płynu czy oleju

piotrek1208
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 26 mar 2012, 17:46
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: piotrek1208 » 31 mar 2012, 18:30

Kolego jaru sprawdź czy miesza płyny, tj. olej i płyn chłodniczy. Czy w zbiorniczku wyrównawczym płynu nie ma śladów oleju. Przyczyn może być masa i nie musi to być od razu uszczelka pod głowicą.
Powodem kłopotów może być tak banalna usterka jak uszkodzony zaworek w korku zbiorniczka wyrównawczego (sam się z tym spotkałem).
Piszesz, że kupiłeś pompę topran - jakoś nie ufam produktom tej firmy.[/quote]

jaru
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 05 lut 2012, 13:52
Imię: Jarosław
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nagłowice

Post autor: jaru » 31 mar 2012, 20:46

Koledzy nie wywala mi płynu nie widać żadnej mazi na korku ani kropel oleju w zbiorniczku wyrównawczym.Powiem wam,że jak wyłączę silnik to słychać jak ucieka ciśnienie przez korek.Dziś kupiłem termostat wahlera idę go właśnie wymieniać i zobaczymy co dalej robić oby nie trzeba było już nic robić pozdrawiam.Napisze jutro jaki będzie efekt.

crucer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 71
Rejestracja: 10 sie 2011, 22:18
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: crucer » 31 mar 2012, 23:54

Ja też kolego miałem czyściutki olej i płyn:) żadnych oznak... Auto jeździło jak rakieta.... Na samym początku miałem problemy tylko z temperaturą tak jak Ty... Później się cyrki zaczęły minimalnie zaczęło płyn wyrzucać wcześniej jeszcze brak ogrzewania... Tzn. raz było a po jakimś czasie przy mrozie -25 znowu zaczęło walić zimnem. Ja zapłaciłem za części i robociznę 1900 zł, bo robiłem jeszcze inne duperele które były do wymiany no i oczywiście wszystko na oryginalnych częściach. Też nie mogłem w to uwierzyć, że 1.9 i uszczelka pod głowica poszła, ale taka przypadłość uszczelek każda ma swój żywot zależy też, kiedy kto wymieniał płyn chłodniczy i czy lał odpowiedni, czyli G12. Też oczywiście kasy wywaliłem trochę bo zacząłem od termostatu czujników itd itp a skoĂączyło się jak każdemu przy tego tupu objawach - WYMIANA USZCZELKI.


Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga