Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Dywagacje o przeszczepie

Elektryka
ODPOWIEDZ
ArKos72

Dywagacje o przeszczepie

Post autor: ArKos72 » 31 mar 2012, 14:07

Panowie, nie udało mi się znaleźć kompletu info w temacie moich rozważaĂą, więc pozwolę sobie opisać co i jak.
Mam 3.0v6 oplowski. Zwykłe wolnossące 24 zaworowe. Seria ma 211kM@270Nm. X30XE.
Silnik jest z Omegi, bedzie upchany do mojej Calibry. Taki swap jest spokojnie do zrobienia i mechanicznie nie nastręcza żadnych problemów. Seria już jest fajna, jedzie dobrze, ale wiadomo że z biegiem czasu przestaje wystarczać. Z uwagi na to, że w Oplu raczej nie ma doładowanych v6 poza Vectrą C OPC 2.8, więc i nie ma za bardzo pola manewru w moich planach.
Flaki seryjne tego mojego silnika wytrzymują bezproblemowo 300kM i nie trzeba robić kompletnie nic. Więc albo kompresor albo turbiny.
Pomyślałem, że nie byłoby głupie wykorzystać wiązke silnika, ECU, czujniki i ogólnie osprzęt z 2.7bt.
Wiem, że spotkam problem numer 1: immo. Licznik. Da się jakoś to przeskoczyć w sensie "rozbebeszyć licznik i zostawić elektronikę immo" żeby silnik palił i jechał? Mam mechaniczny napęd licznika, na linke, więc tak naprawdę wszystko mam proste jak budowa cepa.
Spotkam też pewnie problem numer 2: zależność sterownika silnika od innych modułów elektronicznych. Chodzi mi np. o automat, moduł komfortu itp. Czy to będzie przeszkadzało, że zostanie sam sterownik silnika? Będę w stanie VAGiem zakodować sobie wszystko? Dam radę wogóle wykluczyć immo żeby nie potrzebować licznika?
Tak patrzyłem po cenach i wiązka 100, ECU 190, przepustnica + rury + inne głupoty też znośne ceny.
Byłbym w stanie spokojnie sobie zrobić te 300kM, turbiny z kolektorami mógłbym kupić właśnie z oplowskiego 2.8 turbo i bez przeróbek wsadzić do swojego silnika.
Czy ktoś ma na tyle głębokie zasoby wiedzy żeby odpowiedzieć mi na pytania i rozwiać wątpliwości?

michu1002
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 18 sie 2010, 22:29
Lokalizacja: barlinek

Post autor: michu1002 » 04 kwie 2012, 11:16

Akurat immo to nie problem, zawies komputer do jakiegos gościa od elektroniki i powiedz żeby wyłączył immo w nim i po sprawie, umnie takie cos kosztuje od 50 do 100. no chyba ze masz kabel jakis co można się podłączyć przez obd2 to sam to zrobisz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja