[A6 C6 2.0 tdi] spalanie
...tu dużo zależy od stylu jazdy,jak ktoś na hama wkręca kopciucha na kazdym biegu do 3,4 tyś z bananem na twarzy bo sie odpycha jego auto i pisze później ze jego 2litrówka ma chyba zepsuty komputer bo pokazuje czasami 30l to raczej kolesiowi tempomat nie jest potrzebny...
...tempomat wspiera płynna jazdę i korzysta z masy i predkości auta a przy okazji noga kierowcy odpoczywa...do ekonomicznej jazdy tempomat wcale nie jest potrzebny ale bardzo sie przydaje...
...tempomat wspiera płynna jazdę i korzysta z masy i predkości auta a przy okazji noga kierowcy odpoczywa...do ekonomicznej jazdy tempomat wcale nie jest potrzebny ale bardzo sie przydaje...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 47
- Rejestracja: 07 mar 2009, 22:02
- Lokalizacja: Kraków
tempomat bardzo pomaga, ale w miescie to jest umiarkowanie uzyteczny/funkcjonalny
-mozesz zrobic doswiadczenie. wykasuj ostatnie dane komputera i pojedz jakims w miare jednostajnym odcinkiem drogi powiedzmy 5km -raz- staraj sie jechac ekonomicznie sam, a potem wykasuj znow dane i przejedz ten sam odcinek drugi raz uzywajac tempomatu najwiecej ile sie da...i zobaczysz jak srednie spalanie Ci wyjdzie. musisz tylko mieć pewnosc ze oba przejazdy beda do siebie podobne pod wzgledem warunkow (ruch, światła)
Natomiast na trasie moim zdaniem bardzo widac jak spalanie spada jadac na tempomacie
-mozesz zrobic doswiadczenie. wykasuj ostatnie dane komputera i pojedz jakims w miare jednostajnym odcinkiem drogi powiedzmy 5km -raz- staraj sie jechac ekonomicznie sam, a potem wykasuj znow dane i przejedz ten sam odcinek drugi raz uzywajac tempomatu najwiecej ile sie da...i zobaczysz jak srednie spalanie Ci wyjdzie. musisz tylko mieć pewnosc ze oba przejazdy beda do siebie podobne pod wzgledem warunkow (ruch, światła)
Natomiast na trasie moim zdaniem bardzo widac jak spalanie spada jadac na tempomacie
Piękna jest :D
wprawiony kierowca spali "manualnie" operując pedałem gazu mniej niż na tempomacie. tempomat prubuje utrzymać stałą prędkosć czyli z górki wychamowuje a pod górkę gazu. Moja 2,0 TDI 140 KM najmniejsze spalanie trasa ok 180 km to 5,4 litra jazda w norwegi za norwegami nie przekraczając 100 km/h :-D
GT
- wojciech_A6_C6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 106
- Rejestracja: 14 cze 2009, 13:39
- Lokalizacja: Warszawa
Mój 2.0TDI ma program na 170,8KM i 347,4Nm (mierzone w zeszłym tygodniu) Przy delikatnej jeździe w mieście, właściwie nie można nazwać tego jazdą, tylko brandzlowaniem się, dam radę zejść do 6,5 l/100km. Przy normalnej jeździe w mieście lekko poniżej 9l. W tej chwili komputer dłuższych dystansów pokazuje mi średnie spalanie 8,2l na dystansie przejechanym w ciągu 65 godzin. Ogólnie na zbiorniku robię około 800 km (80% miasto, 20% trasa).
Witam!! NO wlasnie kazdy pisze o spalaniu ale duzo tez zalezy na czym sie jezdzi na jakich oponach i kolach ja wlasnie jezdze na 245/30/20 i mam tryse do pracy codziennie 13 km jedna strone z gorki a spowrotem musze podjechac pod wysokie wzniesienie i niedziwi mnie traz ze pali mi przy spokojnej jezdzie 10lAcha i jestem po chipie mam teraz 165km(ale mam tez maly problem przy obrotach 1800-2000 lekkie gwizdy z turbolady tak jakby byla turbo dziura w tym miejscu obrotow.moze ktos sie juz z tym spotkal?pozdrawiam.patrykmadnes7 pisze:powiem tak: jak go kupilem na 16' to powyzej 6ciu L nie palil teraz jest na 245/40/18 i ponizej 8 nie schodzi zazwyczaj 8.5L trasy miejskie i gorskie przy przewadze gorskich nawet do 12L
Witajcie Koledzy,
Ja wiem jedno ze jesli duzo pali to turbina nie jest w najlepszej formie! Ja mialem teraz ten sam problem, sporo palil jak na silnik 2.0 tdi, okazalo sie ze cisnienie powietrza w turbinie jest niskie. Wywalilem DPF i wymontowalem turbine. Okazalo sie ze turbosprezarka zostala zalatwiona filtrem dpf. Wysoka temperatura podczas wypalania DPF doprowadzila do zdeformowania lopatki turbiny, i zgrzania lopatek o zmiennej geometrii. Zamiast cisnienia 1300 (czegos tam chyba hpas:-)) bylo tylko 900 jednostek... Pojawilo sie spore spalanie, i gwizd sprezarki. Auto bylo slabe, 120 km/h osiagalem tylko jadac z gorki:-)... Po regeneracji turbosprezarki auto pali 6,5 litra na 100 km.. Nie mam Dpf wiec juz nie zalatwie sprezarki wiecej. Uwazajcie na ten wynalazek, bo to jest czesta przyczyna braku mocy iduzego spalania.
Pozrawiam
Marek
Ps: nie ma juz tak genialnych aut jak Mercedes W124..... Szkoda
Ja wiem jedno ze jesli duzo pali to turbina nie jest w najlepszej formie! Ja mialem teraz ten sam problem, sporo palil jak na silnik 2.0 tdi, okazalo sie ze cisnienie powietrza w turbinie jest niskie. Wywalilem DPF i wymontowalem turbine. Okazalo sie ze turbosprezarka zostala zalatwiona filtrem dpf. Wysoka temperatura podczas wypalania DPF doprowadzila do zdeformowania lopatki turbiny, i zgrzania lopatek o zmiennej geometrii. Zamiast cisnienia 1300 (czegos tam chyba hpas:-)) bylo tylko 900 jednostek... Pojawilo sie spore spalanie, i gwizd sprezarki. Auto bylo slabe, 120 km/h osiagalem tylko jadac z gorki:-)... Po regeneracji turbosprezarki auto pali 6,5 litra na 100 km.. Nie mam Dpf wiec juz nie zalatwie sprezarki wiecej. Uwazajcie na ten wynalazek, bo to jest czesta przyczyna braku mocy iduzego spalania.
Pozrawiam
Marek
Ps: nie ma juz tak genialnych aut jak Mercedes W124..... Szkoda
Co ci pokazuje FIS a jaka jest rzeczywistosc to dwie rozne sprawy:) mi sie udalo zeobic 1100km na jednym baku jadac autostrada 120-140km/h..wojciech_A6_C6 pisze:Po zatankowaniu pod korek, i spokojnej jeździe do domu na FISie pokazało mi że przejadę na bako 1200 km
Ciachu
A6 C7 CGLC 2.0 Tedeji
177 Królików Mocarnych
A6 C7 CGLC 2.0 Tedeji

Mi FIS po zatankowaniu do pełna pokazał 1290km w czasie jazdy nawet doszedł do 1440km.
Zrobiłem na pełnym baku 1190km ( jeszcze rezerwa mi nie wyskoczyła ) ok. 200km FIS jeszcze pokazywał.
Trasa Kraków-Gdańsk-Kraków. Do Gdańska jazda nocą a droga powrotna w dzień i godzine niestety spędziłem ÂŁódzkich korkach podziwiając remonty dróg, więc pewnie gdyby nie to, to na pełnym baku zrobił bym ok 1400km
Zrobiłem na pełnym baku 1190km ( jeszcze rezerwa mi nie wyskoczyła ) ok. 200km FIS jeszcze pokazywał.
Trasa Kraków-Gdańsk-Kraków. Do Gdańska jazda nocą a droga powrotna w dzień i godzine niestety spędziłem ÂŁódzkich korkach podziwiając remonty dróg, więc pewnie gdyby nie to, to na pełnym baku zrobił bym ok 1400km
