Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AFN 1.9 110 KM] Dziwny spadek mocy

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
MichalN
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 80
Rejestracja: 20 wrz 2010, 13:21
Lokalizacja: Legnica

[ AFN 1.9 110 KM] Dziwny spadek mocy

Post autor: MichalN » 30 mar 2012, 00:26

Witajcie:)
Mam taki dziwny przypadek w mojej audiczce.

Ogólnie jest tak, że jak jadę, rozpędzam się i przy około 130km/h i około 3000obrotów na minutę auto przestaje ciągnąc po prostu koniec.

Co to może być?

Ogólnie wydaje mi się, że wystąpił delikatny spadek mocy i większe zużycie paliwka.

Pozdrawiam,
Michał
Audi C5 1.9 TDi Sedan
Audi C6 2.7 TDi Avant

Awatar użytkownika
dio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 311
Rejestracja: 04 gru 2010, 15:55
Imię: Jarek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: LTM/lubelskie

Post autor: dio » 30 mar 2012, 10:05

Czy po zgaszeniu i odpaleniu auta jedzie normalnie?
Najlepiej jest podpiąć pod komputer i sprawdzić czy nie ma jakichś błędów.

tomaszek99

Post autor: tomaszek99 » 30 mar 2012, 10:36

Tak jak kolega pisze podpiąć kompa i najprawdopodobniej tylko przepływomierz padł

Awatar użytkownika
MichalN
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 80
Rejestracja: 20 wrz 2010, 13:21
Lokalizacja: Legnica

Post autor: MichalN » 30 mar 2012, 10:56

dio pisze:Czy po zgaszeniu i odpaleniu auta jedzie normalnie?
Najlepiej jest podpiąć pod komputer i sprawdzić czy nie ma jakichś błędów.
No właśnie jak zgaszę to moc wraca ale osiagam spowrotem te 130 i tak samo:/

Pod kompa dzisiaj podepnę, zobaczę co wyskoczy.
pozdrawiam
Audi C5 1.9 TDi Sedan
Audi C6 2.7 TDi Avant

MikeeNHa

Post autor: MikeeNHa » 30 mar 2012, 11:08

Moim zdaniem to może być przeładowanie turbiny a to, że tracisz moc i po odpaleniu jest ok sugeruje, że auto wpada w tryb awaryjny.

Ale na 100% wyjdzie to po podpieciu pod kompa ;)

Powodzenia!

Awatar użytkownika
MichalN
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 80
Rejestracja: 20 wrz 2010, 13:21
Lokalizacja: Legnica

Post autor: MichalN » 30 mar 2012, 11:11

dodam jeszcze, że auto jest od paru lat po chipie ale wszystko było wcześniej w porządku :)

co oznacza "przeładowanie turbiny"?

[ Dodano: 2012-03-30, 11:22 ]
poczytałem, że może to być wina zaworu n75 który prawdopodobnie mam w garażu:) więc jeśli to on nawala to będzie miło
Audi C5 1.9 TDi Sedan
Audi C6 2.7 TDi Avant

krzysiek1972
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 88
Rejestracja: 16 paź 2011, 11:19
Lokalizacja: białystok

Post autor: krzysiek1972 » 30 mar 2012, 12:12

MichalN, podłącz vaga jeśli wyjdzie błąd ciśnienia doładowania to pewnie przypieka się geometria turbiny ponoć niektórzy używają preparatu WYNOS z pozytywnym skutkiem lub spróbuj go trochę przegonić może pomoże

Awatar użytkownika
mariusz_wierz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 183
Rejestracja: 28 sty 2009, 09:57
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: mariusz_wierz » 30 mar 2012, 12:16

MikeeNHa pisze:Moim zdaniem to może być przeładowanie turbiny a to, że tracisz moc i po odpaleniu jest ok sugeruje, że auto wpada w tryb awaryjny.
Popieram, nie tak dawno przerabialiśmy podobny problem w aucie kumpla. Bardzo prawdopodobne, że winny temu jest czujnik ciśnienia doładowania - o ile dobrze pamiętam G71 i w Twoim silniku znajdujący się na rurze dolotowej. Czy to jest właśnie przyczyna sprawdzisz podłączając auto pod komputer - VAG -> grupa 11 -> 3 kolumna.

MikeeNHa

Post autor: MikeeNHa » 30 mar 2012, 13:23

MichalN pisze:co oznacza "przeładowanie turbiny"?
Wystaczy, że masz nieszczelność w przewodach lub tak jak u mnie załączała się odwrotna geometria łopatek i auto przechodziło w tryb awaryjny, żeby nie uszkodzić innych podzespołów.

Powodów przeładowania może być kilka i ciężko tu wróżyć z fusów dokładną diagnozę Twojego przypadku. Podepnij auto pod kompa i będziesz wiedział od kopa co jest przyczyną załączania się trybu awaryjnego.

Awatar użytkownika
TheWitcher
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 215
Rejestracja: 19 sty 2011, 21:09
Lokalizacja: Northamptonshire

Post autor: TheWitcher » 30 mar 2012, 16:39

Jezeli nie znajdziesz bledow to sprawdz tez jakie wartosci pokazuje przeplywomierz.
Powinno byc cos okolo 800/900... czegos tam.
Jak juz bedziesz zagladal pod maske to sprawdz sobie dokladnie wszystkie weze podcisnienia, czy aby nie sa sparciale i popekane.
Byla: Audi 80 1.6, A6 2.4 V6, A6 1.9Tdi Saloon, Coupe Quattro typ 85, jest jak w opisie :)

Awatar użytkownika
MichalN
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 80
Rejestracja: 20 wrz 2010, 13:21
Lokalizacja: Legnica

Post autor: MichalN » 30 mar 2012, 16:45

wyskoczyły dwa błędy
17958
i
17978

oba usunięte jednak po ponowym tescie - 130km i około 3000rpm znów się pokazał

podejrzewam zawór N75..

[ Dodano: 2012-03-30, 16:46 ]
niby jakaś różnica ciśnieĂą, tak wyskoczyło z VAGa
Audi C5 1.9 TDi Sedan
Audi C6 2.7 TDi Avant

krzysiek1972
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 88
Rejestracja: 16 paź 2011, 11:19
Lokalizacja: białystok

Post autor: krzysiek1972 » 30 mar 2012, 17:27

Panowie każdy zawsze podejrzewa zawór n75 ze ponoć to siada a tak naprawdę i tak póżniej okazuje się że to albo nieszczelność przewodów albo geometria turbiny bardzo dużo jest postów na ten temat a tak naprawdę może tylko w jednym był uszkodzony zawór może niemam racji ale według mnie to stawiam na 1-turbo 2-nieszczelność 3-przepływomierz nieznam się na błędach ale coś mi się kojarzy że te wyskakujące to przeładowanie a więc przepływomierz chyba odpada

Awatar użytkownika
TheWitcher
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 215
Rejestracja: 19 sty 2011, 21:09
Lokalizacja: Northamptonshire

Post autor: TheWitcher » 30 mar 2012, 17:29

Przewody podcisnienia masz cale?
Jak masz skad pozyczyc to podmien N75 i zobaczysz co bedzie.
On jest mniej-wiecej w polowie bloku silnika przy chlodnicy - znajdziesz go po pwezykach.
Pozdrawiam
Byla: Audi 80 1.6, A6 2.4 V6, A6 1.9Tdi Saloon, Coupe Quattro typ 85, jest jak w opisie :)

Awatar użytkownika
MichalN
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 80
Rejestracja: 20 wrz 2010, 13:21
Lokalizacja: Legnica

Post autor: MichalN » 30 mar 2012, 17:32

właśnie mam N75 w garażu ale nie wiem za bardzo jak siego wymienia.
Czy wystarczy wyciągnąć wężyki i wcisnąć je na miejsce?
Audi C5 1.9 TDi Sedan
Audi C6 2.7 TDi Avant

Awatar użytkownika
TheWitcher
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 215
Rejestracja: 19 sty 2011, 21:09
Lokalizacja: Northamptonshire

Post autor: TheWitcher » 31 mar 2012, 08:47

Dokladnie. Tylko nie pomyl kierunkow
Byla: Audi 80 1.6, A6 2.4 V6, A6 1.9Tdi Saloon, Coupe Quattro typ 85, jest jak w opisie :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga