[ AFB 2.5 150 KM] [A6 C5] Rezystancja czujnika G2 i G62
[ AFB 2.5 150 KM] [A6 C5] Rezystancja czujnika G2 i G62
Witam wszystkich
W grudniu kupiłem nowy czujnik G2/G62 gdyż poprzedni w vagu miał rozbieżność w ECU pokazywał około 20 stopni mniej niż na licznku w grupie instrumential. Czujnik kupiłem w firmie SKODEX (miał być orginał) tak mnie zapewniali, ale po zamontowaniu wartości znów były rozbieżne, tylko tym razem na odwrót w ECU pokazał 89 a na licznku 73.
Czytałem w internecie o pomiarze rezystancji czyjnika G62 np tu:
http://forum.vw-passat.pl/threads/1764- ... -Brak-mocy
i podane są tam wartości odnoszące sie do temperatur. Mierząc miernikiem pin 1 i 3 (G62) wyszło mi np 4400 (OHM) a 2 i 4 około 15000 (OHM).
Czy wiecie może czy rezystancjia tych dwóch czujnikó powinna być taka sama? Wg mnie tak, ale może się myle? Poza tymmniej więcej pomiar miernikiem zgadzałby się z wartościami pokazującymi w vagu.
Z ciekawości, chcąc sprawdzić czy da się używać tylko 1 czujnika, zrobiłem eksperyment i podłączyłem kabelki z pinów 2 i 4 pod piny 1 i 3.
Nie byłem pewien który dać do którego więc zrobiłem na 2 sposoby 1 i 2 lub 1 i 4. W vagu przy jednym sposobie podłączenia raz pokazywało błedy czujnika G2 i G62 a w drugim przypadku temperatura była zawyżona, np już w czujnuku G2 zamias przy zimnym silniku pokazać temp. 30 pokazało 60.
Pytam o rezystancje, gdyż nie wiem czy mam gdzieś indziej coś popsute czy mogę iść na gwarancję z czujnikiem.
Pozdrawiam
W grudniu kupiłem nowy czujnik G2/G62 gdyż poprzedni w vagu miał rozbieżność w ECU pokazywał około 20 stopni mniej niż na licznku w grupie instrumential. Czujnik kupiłem w firmie SKODEX (miał być orginał) tak mnie zapewniali, ale po zamontowaniu wartości znów były rozbieżne, tylko tym razem na odwrót w ECU pokazał 89 a na licznku 73.
Czytałem w internecie o pomiarze rezystancji czyjnika G62 np tu:
http://forum.vw-passat.pl/threads/1764- ... -Brak-mocy
i podane są tam wartości odnoszące sie do temperatur. Mierząc miernikiem pin 1 i 3 (G62) wyszło mi np 4400 (OHM) a 2 i 4 około 15000 (OHM).
Czy wiecie może czy rezystancjia tych dwóch czujnikó powinna być taka sama? Wg mnie tak, ale może się myle? Poza tymmniej więcej pomiar miernikiem zgadzałby się z wartościami pokazującymi w vagu.
Z ciekawości, chcąc sprawdzić czy da się używać tylko 1 czujnika, zrobiłem eksperyment i podłączyłem kabelki z pinów 2 i 4 pod piny 1 i 3.
Nie byłem pewien który dać do którego więc zrobiłem na 2 sposoby 1 i 2 lub 1 i 4. W vagu przy jednym sposobie podłączenia raz pokazywało błedy czujnika G2 i G62 a w drugim przypadku temperatura była zawyżona, np już w czujnuku G2 zamias przy zimnym silniku pokazać temp. 30 pokazało 60.
Pytam o rezystancje, gdyż nie wiem czy mam gdzieś indziej coś popsute czy mogę iść na gwarancję z czujnikiem.
Pozdrawiam
Kolego na tej firmie skodex już wielu się przewiozło . Koleś kupił zawieszenie Lemforder u nich i oddał im to , jedna wielka podróba . Na forum Passata też ktoś opisywał swoje przygody z ta firmą , również niby kupił oryginalnego lemfordera . Ceny mają ok , ale towar kiepskiej jakości, kupowany chyba na www.alibaba.com
Jarecki jednak opiekowaem się dziś synem, ale i tak taka pogoda byłą że by przeszkadzała w testach.
Pojechalem na gwarancje z czujnikiem, wymieniłem na nowy i teraz mam różnicę w pomiarze 0,8 stopnia:).
Dla ciekawości zmierzyłem rezystancję to wynik był około 1700 do 1600, więc wartości chyba powinny być zbliżone.
Dzięki za pomoc wszystkim
Pojechalem na gwarancje z czujnikiem, wymieniłem na nowy i teraz mam różnicę w pomiarze 0,8 stopnia:).
Dla ciekawości zmierzyłem rezystancję to wynik był około 1700 do 1600, więc wartości chyba powinny być zbliżone.
Dzięki za pomoc wszystkim