Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AFB 2.5 150 KM] Zwarcie???

Silniki wysokoprężne
kryhawrc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 430
Rejestracja: 11 gru 2007, 22:27
Imię: Krystian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów/Hooge zwaluwe-NL
Kontakt:

[ AFB 2.5 150 KM] Zwarcie???

Post autor: kryhawrc » 27 mar 2012, 16:29

Witam.
Mam mały(może i nie mały) problem
Wczoraj podczas jazdy zerwał mi sie pasek wielorowkowy. Pękła rolka(ta plastikowa) Jechałem około 50 km/h i auto zgasło. Próbowałem zakęcić i rozrusznik miał bardzo ciężko. Pomyslałem że sie pewnie gdzieś wplątał.
Dziś rano wszystko rozebrałem , powymieniałem wyczyściłem resztki paska sprawdziłem czy nie przeskoczył rozrząd i nie odpala (ciężko kręci)
Obracałem ręcznie wałem(słychać jak wszystko pracuje(ssanie,wydech)), obróciłem wszystkie rolki napinacze,alternator,wspomaganie itp. wszystko się kreci. Poz złożeniu znów obróciłem pare razy i nie odpala(z 2-3 obroty i akumulator pada)
Gdzie może być problem
Przeskok rozrządu- gdyby nawet-to i tak rozrusznik powinien krecić normalnie tylko by nie odpalił
Czy może padł rozrusznik(zbieg okoliczności)Kręci jak przy -25 na mrozie

Wieczorem podłącze jeszcze VAGa i dopisze jak bedą jakieś błędy

[ Dodano: 2012-03-27, 18:34 ]
Niestety ale żadnych błędów nie ma. Ewidentnie coś blokuje rozruch. Nie wiem czy to jakieś zwarcie. Po przekreceniu kluczyka jest duży spadek prądu. Nie wiem gdzie szukać przyczyny.

szczerba2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1099
Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
Imię: Marcin
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.

Post autor: szczerba2 » 27 mar 2012, 20:39

no rozrusznik wypada na pierwszym miejscu w takiej sytuacji sprawdzic. 2 rozrzad tez moze blokowac rozruch ale nie powoduje spadku napiecia. A sam akumulator sprawdziles , polaczenia z masa itp. Acha na probe odepnij wzbudzenie na alternator ten cienki kabelek .
Naprawa Audi A6 C6.
Forum Audi A6
Problem Audi A7.

kryhawrc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 430
Rejestracja: 11 gru 2007, 22:27
Imię: Krystian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów/Hooge zwaluwe-NL
Kontakt:

Post autor: kryhawrc » 27 mar 2012, 20:52

No dzięki
Sprawdze ten kabelek. Aku sprawdzony,co do rozrządu to mysle że wogole by sie wał nie obracał. A krecąc kluczem sie obraca

niedzwiedz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 121
Rejestracja: 03 mar 2010, 16:48
Lokalizacja: Mrągowo/Irlandia,Buncrana

Post autor: niedzwiedz » 27 mar 2012, 21:05

Naładuj dobrze aku.jechałeś bez paska 50km.to i nie bylo ładowania,aku słaby.

kryhawrc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 430
Rejestracja: 11 gru 2007, 22:27
Imię: Krystian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów/Hooge zwaluwe-NL
Kontakt:

Post autor: kryhawrc » 27 mar 2012, 21:26

To nie aku. Jechałem 50 km/h a nie km. Ladowalem caly dzień i zakręcił 2 razy. Wymienilem na inny i tak samo.

kryhawrc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 430
Rejestracja: 11 gru 2007, 22:27
Imię: Krystian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów/Hooge zwaluwe-NL
Kontakt:

Post autor: kryhawrc » 28 mar 2012, 00:02

Tak
kręciłem z paskiem bez paska , samym rozrządem i szło kluczem.
Martwi mnie jedna rzecz- że zgasł- a teoretycznie nie powinien, nawet jak zerwał się pasek. Czyżby jednak rozrząd <wnerw>
Zauważyłem też jeną rzecz której wcześniej nie było. Jak prezkręce stacyjke woltomierz pokazuje ok. 10volt, gdy odczekam 10-12 se. słychać jakis przekażnik i szkacze na ponad 12volt
Nie dzialo sie tak nigdy nawet zimą podczas podgrzewaia świec. ÂŚwiece gasna i tak po ok 3sekundach a to pstryknieice jest poźniej.
Czy to może mieć z tym zwiazek

kryhawrc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 430
Rejestracja: 11 gru 2007, 22:27
Imię: Krystian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów/Hooge zwaluwe-NL
Kontakt:

Post autor: kryhawrc » 28 mar 2012, 00:42

Podmieniłem też na inny

gacuś
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 316
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:02
Lokalizacja: Kraków

Post autor: gacuś » 28 mar 2012, 08:59

a rozrusznik bez paska idzie lekko czy nie? <mysli>

Awatar użytkownika
robertno
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 09 sty 2010, 21:50
Lokalizacja: Radom

Post autor: robertno » 28 mar 2012, 10:17

Według mnie poleciał rozrząd. Zerwany pasek wkręcił Ci się w rozrząd i przesunął zęby. Jest to niestety bolączka 2,5 TDi. Znam wiele takich przypadków.

gacuś
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 316
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:02
Lokalizacja: Kraków

Post autor: gacuś » 28 mar 2012, 13:33

robertno pisze: Jest to niestety bolączka 2,5 TDi. Znam wiele takich przypadków.
jakos pierwsze słysze kolego,dzieje sie tak wtedy jak ktos sobie kupi takie autko a dopiero potem łapie się za głowę jak sie dowie ile kosztuje wymiana rozrządu <glupek> ,no i jeździ dalej licząc że jakoś się uda,

Awatar użytkownika
robertno
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 09 sty 2010, 21:50
Lokalizacja: Radom

Post autor: robertno » 28 mar 2012, 15:04

Bolączką 2,5 TDi jest to że w przypadku zerwania paska osprzętu jest on na tyle długi że nie ma gdzie spaść i niestety wkręca go w rozrząd. Konstrukcja niestety jest taka że nie ma dobrej separacji pomiędzy paskami osprzętu i rozrządu. Nawet kilka osób na forum opisywało takie przypadki.

gacuś
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 316
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:02
Lokalizacja: Kraków

Post autor: gacuś » 28 mar 2012, 15:17

rozumiem kolego,dlatego tym bardziej trzeba zwracac uwagę na jego wymianę na czas oraz na pasek wielorowkowy który robi spustoszenie w razie pęknięcia <okok>

kryhawrc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 430
Rejestracja: 11 gru 2007, 22:27
Imię: Krystian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów/Hooge zwaluwe-NL
Kontakt:

Post autor: kryhawrc » 28 mar 2012, 19:57

Czytajcie co napisałem i piszcie na temat. Nawet jeżeli przeskoczył pasek rozrządu sie powyrywał wszystko, połamał i pokrzywił a kluczem mogę obrócić wałem to powinien kręcić normalnie.
Czyż nie ??????????????????????????

[ Dodano: 2012-03-28, 19:58 ]
Z paskami klinowym lub bez nie chce krecić

szczerba2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1099
Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
Imię: Marcin
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.

Post autor: szczerba2 » 28 mar 2012, 22:45

ja juz ci pisalem ze przeskok rozrzadu moze powodowac taki opor przy rozruchu. Kluczem krecac recznie nie wybadasz tego gdyz krecisz zbyt wolno. Natomiast rorusznik nadaje walu predkosc zalozmy 400 obrotow/min. I jesli masz fazy przestawione to wtrysk daje dawke zapelniajac cylinder z ktoego ladunek nie ma sie gdzie podziac bo zawory sa (juz) za wczesnie zamkniete , ropa wypelnia cylinder i do blokuje. jest prosty sposob aby to sprawdzic wykrec swiece zarowe i krec rozrusznikiem jak bedzie gladko mielil to masz wyjasnienie oczywiscie zakladajac ze rozrusznik jest sprawny.
Naprawa Audi A6 C6.
Forum Audi A6
Problem Audi A7.

gacuś
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 316
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:02
Lokalizacja: Kraków

Post autor: gacuś » 29 mar 2012, 09:34

kryhawrc pisze:Czytajcie co napisałem i piszcie na temat. Nawet jeżeli przeskoczył pasek rozrządu sie powyrywał wszystko, połamał i pokrzywił a kluczem mogę obrócić wałem to powinien kręcić normalnie.
Czyż nie ??????????????????????????

[ Dodano: 2012-03-28, 19:58 ]
Z paskami klinowym lub bez nie chce krecić
no to mamy odpowiedź,rozrusznik <brawo>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja